Strona 1 z 1

Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 22 kwi 2017, 15:34
przez cherokeexj
Witam.

Panowie od czego jest ten potencjometr na górze pompy w 3.1td? Idzie do niego wtyczka elektryczna. Co on reguluje i do czego służy? Wiem że można nim korygować jakiś parametr tylko nie wiem który :lol: na śrubce mocującej jest "fasolka" więc jest jakiś zakres regulacji tylko co się tym zmienia? Dziś go odkręciłem niechcący jak zwiększałem dawkę na LDA w pompie i nie wiem czy go nie przestawiłem bo pomimo zwiększenia dawki auto stało się jakieś "mulaste"?

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 22 kwi 2017, 21:32
przez Hinek
Pompa jest mechaniczna. Na dawkę ma wpływ tylko ciśnienie z turbo i położenie dźwigni wydatku paliwa. Gdzie by sygnał z potencjometru nie szedł - nie będzie to miało wpływu na moc.

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 22 kwi 2017, 23:46
przez cherokeexj
Hinek napisał(a):Pompa jest mechaniczna. Na dawkę ma wpływ tylko ciśnienie z turbo i położenie dźwigni wydatku paliwa. Gdzie by sygnał z potencjometru nie szedł - nie będzie to miało wpływu na moc.


Nie jest czysto mechaniczna jeżeli ma potencjometr. Czysto mechaniczną miałem np w XJ 2.1 tam był tylko plus na zawór w pompie i koniec. Tutaj już tak różowo nie jest w każdym razie chciałbym ustalić od czego jest ten potencjometr. Jutro może odepnę go w pi... w cholerę i zobaczę czy zagada i co się będzie w ogóle działo da to jakiś pogląd na sytuację.


P.S.
Gdzie znajdę regulację wolnych obrotów na tej pompie? chcę dawkę dać jeszcze większą ale obroty już świrują (na wolnych 1200 obrotów chce w okolicach 900-1000 ustawić)

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 23 kwi 2017, 17:32
przez Hinek
cherokeexj napisał(a):Nie jest czysto mechaniczna jeżeli ma potencjometr.

Jest. Nie ma żadnego sterownika w środku. Ten potencjometr równie dobrze mógłby być przy pedale gazu. Żaden sygnał z żadnego czujnika nie może zmienić ustawień mechanicznej p-py wtryskowej. Na pracujący silnik możesz mieć wpływ tylko i wyłącznie linką gazu :) Nie istnieje żaden komputer/sterownik wpływający na pracę silnika. Elektrycznie możesz tylko zatrzymać silnik elektrozaworem na pompie. Sygnał z tego potencjometru może być potrzebny ewentualnie sterownikowi automatycznej skrzyni biegów, być może korzystał z niego też ten niepotrzebny układ dogrzewania silnika? W każdym razie nie jest to u mnie nigdzie podłączone.

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 23 kwi 2017, 22:29
przez Adamek
Ten potencjometr to TPS odczytujący położenie dźwigni na której jest linka gazu. Jest on potrzebny do sterowania zaworem EGR. W wypadku zastosowań typowo offroadowych jest on zbędny jak i cały układ EGR :D Z tym dowalaniem dawki na iglicy full load bym tak nie przesadzał bo wygrzejesz tłoki. Pojawi się trochę mocy więcej, kupa czarnego dymu a jak podepniesz wskaźnik EGT to temperatura winduje srogo.

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 27 kwi 2017, 10:46
przez cherokeexj
Adamek napisał(a):Ten potencjometr to TPS odczytujący położenie dźwigni na której jest linka gazu. Jest on potrzebny do sterowania zaworem EGR. W wypadku zastosowań typowo offroadowych jest on zbędny jak i cały układ EGR :D Z tym dowalaniem dawki na iglicy full load bym tak nie przesadzał bo wygrzejesz tłoki. Pojawi się trochę mocy więcej, kupa czarnego dymu a jak podepniesz wskaźnik EGT to temperatura winduje srogo.



mam doładowania około 1bar i przy pełnym bucie grama dymu :/ a auto nadal nie jedzie. Dawki nie mogę zwiększyć bo obroty szybują w górę.

Czyli ten potencjometr mogę równie dobrze zdemontować na tą chwilę?

P.S.
Zrobiłem od poniedziałku do wczoraj około 1100km. Na autostradzie prędkości wg gps przedział 105-115 spalanie wyszło około 13.5l. Dużo normalnie? Koła Nalewka kopia simex około 32" stal z przodu i winda.

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 27 kwi 2017, 19:26
przez Adamek
W sumie to możesz go zdemontować. Jak kręcisz motor to i tak ci EGR nie potrzebny. Zaślep go, żeby spaliny nie szły do ssącego i przereguluj luzy zaworowe. W niektórych przypadkach jak dawno nie dotykane dają odczuwalny efekt. Sprawdź szczelność dolotu. Ostatnio miałem taki przypadek, że auto muł a w intercoolerze kilka malusieńkich pęknięć prawie nie widocznych okiem. Zmieniony IC i moc wróciła. Na pompie zamiast dopierdzielać dawki popróbuj zmodyfikować boost compensator ;)

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 27 kwi 2017, 22:29
przez PiotrR
cherokeexj napisał(a):Zrobiłem od poniedziałku do wczoraj około 1100km. Na autostradzie prędkości wg gps przedział 105-115 spalanie wyszło około 13.5l. Dużo normalnie? Koła Nalewka kopia simex około 32" stal z przodu i winda.


Mam dokładnie tak samo obecnie V max 130KM/H coś mi z pompy cieknie ?

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 28 kwi 2017, 12:59
przez cherokeexj
piotr R napisał(a): Mam dokładnie tak samo obecnie V max 130KM/H coś mi z pompy cieknie?


mam taką samą prędkość max i to bardzo długo trwa. Strome podjazdy na reduktorze można zapomnieć z jedynki za krótko z dwójki brak mocy... ;(

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 02 sty 2021, 03:38
przez Jake
Odszczurzam swoj silnik przed montazem, przy okazji studiujac dokladniej osprzet i Tak sobie ogladam naszą pompe wtryskowa i rodzi mi sie kilka pytań.
-3 pinowa wtyczka na górze to TPS do EGR? EGR dawno nie mam wiec zbędny, mozna zdemontować.
-mamy na pompie 2 króće podcisnienia. Jeden z nich to pewnie idle-up, czesci QWS (system szybkiego nagrzewania silnika). Który? Do czego jest ten drugi?
-W którym miejscu jest czujnik predkosci obrotowej na obrotomierz?

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 03 sty 2021, 01:20
przez Jake
Sam sobie odpowiedziałem na większość pytań.
-Dolny króciec obok linki gazu to aktuator fast idle - nie majac QWS ani EGR mozna zdemontowac.
-Potencjometr od góry to TPS - nie majac QWS ani EGR mozna zdemontowac.
-Górny króciec to boost compensator, zwiększajacy dawke wraz ze wzrostem cisnienia doładowania. Ma byc podlaczony przewodem do intercoolera.
-Dwa grubsze króce w tył to obieg wody, sterujace woskowym siłownikiem, zmieniajace kąt wtrysku na zimnym silniku.
-Pojedynczy przewód od strony wyprowadzeń wysokiego cisnienia to elektrozawór paliwa.
-Czujnik z dwoma przewodami od spodniej strony pompy - tj. od strony bloku silnika to czujnik obrotów do obrotomierza.

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 07 cze 2021, 20:48
przez Wiciu_S
Odkopię trochę temat ;) Czy jest jakiś specjalny sposób odpowietrzania pompy, czy standardowo luzować rurki na wtryskach? ;)

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 13 paź 2023, 10:30
przez Marek Sawicki
Witam, podłączając się do tematu pompy wtryskowej, moje pytanie:
Połączenie intercoolera z pompą wtryskową w silniku 3.1 jeżeli różnica jest prawie nieodczuwalna niezależnie od tego czy te oba podzespoły są że sobą połączone wężykiem czy nie, to w takim razie jaka powinna być odczuwalna różnica?jak wysokie ciśnienie powinno przepływać przez ten wężyk?

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

PostNapisane: 13 paź 2023, 15:48
przez Jake
Marek Sawicki napisał(a):Witam, podłączając się do tematu pompy wtryskowej, moje pytanie:
Połączenie intercoolera z pompą wtryskową w silniku 3.1 jeżeli różnica jest prawie nieodczuwalna niezależnie od tego czy te oba podzespoły są że sobą połączone wężykiem czy nie, to w takim razie jaka powinna być odczuwalna różnica?jak wysokie ciśnienie powinno przepływać przez ten wężyk?

Bez wezyka auto jest slabsze. W wezyku jest cisnienie ladowania czyli tyle ile napompuje turbina. To informacja dla pompy wtryskowej o ile wiecej powietrza udalo sie wepchnac do cylindrow, a wiec ile wiecej paliwa trzeba dolac.