Wymiana łożyska półosi tył.

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 22 lip 2017, 19:12

Panowie mam pytanie natury technicznej. Jak się do tego zabrać? Jakieś rady czy sugestie osób które temat już przerabiały mile widziane.
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez miras7 » 22 lip 2017, 20:38

Przede wszystkim potrzebna praca o przeswicie pozwalającym wstawić półoś i sile ok 20-30 ton. Przy demontażu półosi pamiętaj o czujniku abs (jeśli masz). Zacisk odkrecasz i odkładasz, nie trzeba rozłączać wężyków. Natomiast trzeba odłączyć linkę ręcznego. albo w bębnie, albo pod dźwignią. Jak już wyjmiesz półoś z mostu, zdejmij zabezpieczenie pierścienia dociskającego łożysko i musisz wysisnąć półoś z piasty i łożyska
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 23 lip 2017, 11:54

bez prasy też sie da.
palnik i duży młot
zdejmujesz sieger i trzeba mocno grzać tuleję abs , ale nie na gładzi zimeringa pochwy tylko jak najblizej łożyska.
jak grzejesz na gładzi zimeringa to skutek jest odwrotny bo ta tuleja w tym miejscu nie obejmuje półosi bo jest jakieś 0,2mm wieksza niz póloś, a niepotrzebnie rozgrzewasz półoś która puchnie.
trzeba szybko zagrzać doł tulei przy samym łozysku tak zeby temperatura nie zdążyła zbyt mocno zagrzać półosi i napierdalać po pólosi dupnym młotem , przez jakiś miękki materiał żeby nie uszkodzić wieloklina.
oczywiście tarcza kotwiczna musi być podparta na stabilnym podłozu żeby półoś miała swobodny przelot.
po takiej operacji jest 100% szans ,że mieka delikatna osłona tarczy ulega destrukcji :)21.
nie zapomnij o oględzinach i ewentualnej wymianie zimeringa (48x70x13x19) bo przy uszkodzeniu tego zimeringa olej się leje na szczęki ręcznego. https://www.czesciauto24.pl/japanparts/2166444
jest jeszcze wewnetrzy zimer w pochwie (72x51) który też dobrze wymienić.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 23 lip 2017, 12:58

czyli na domowe warunki bez szans?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 23 lip 2017, 13:01

cherokeexj napisał(a):czyli na domowe warunki bez szans?

nie masz duzego młota i lutlampy??
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 23 lip 2017, 16:25

mcgiver napisał(a):
cherokeexj napisał(a):czyli na domowe warunki bez szans?

nie masz duzego młota i lutlampy??



grzać to się mogę jedynie farelką....
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 23 lip 2017, 16:33

cherokeexj napisał(a):
mcgiver napisał(a):
cherokeexj napisał(a):czyli na domowe warunki bez szans?

nie masz duzego młota i lutlampy??



grzać to się mogę jedynie farelką....

to obłóż ziołami może półos sama wyskoczy :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez pawel126 » 23 lip 2017, 18:05

O ile pamiętam nie miałem prasy i skończło się na roztaczaniu popozostałości łożyska na tokarce. Montaż bajeczka bo łożysko trzeba podgrzać i samo wpadnie. Plus tej metody nieuszkodzona tarcza. Do tego wszystkiego dorabiałem nowy pierścień ABS bo nie przeżył. Mam rys. gdyby ktoś potrzebował.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 23 lip 2017, 21:00

pawel126 napisał(a):O ile pamiętam nie miałem prasy i skończło się na roztaczaniu popozostałości łożyska na tokarce. Montaż bajeczka bo łożysko trzeba podgrzać i samo wpadnie. Plus tej metody nieuszkodzona tarcza. Do tego wszystkiego dorabiałem nowy pierścień ABS bo nie przeżył. Mam rys. gdyby ktoś potrzebował.

tak po przemysleniu to jest wcale nie głupia metoda,; o ile z wiankiem abs jest trudniej o tyle bez wianka jest na tyle miejsca że mozna sie dobrać do osłony łozyska i zmasakrować koszyk żeby zagonić wszystkie kulki na jedną stronę i wtedy łozysko sie rozlatuje.
wewnetrzna bieznie łozyska mozna potem łatwo rozciać szlifierką , ale pozostaje do dorobienia tuleja z ewentualnym wyobleniem na wianek jeśli się nie da jej odzyskać.
w kazdym razie bez prasy temat da się ogarnąć.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 24 lip 2017, 18:26

Jest problem ze zbiciem koronki abs. Jakieś pomysły? pod prasę nie mamy jak dobrze odejść 10ton i gną się łomy (ori podstawy są za krótkie i łapią tylko osłonę tarczy więc kibel) a to dziadostwo nie ma zamiaru puścić. Jutro jedzie do kowala na palnik zobaczymy co z tego wyjdzie.... Biorąc pod uwagę że ABS jest mi zbędny jak się w razie rozpadnie to wszystko albo będzie trzeba tłuc na drobno macie jakieś pomysły co tam dorobić żeby trzymało to łożysko na miejscu?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 24 lip 2017, 18:38

nikt nie mówił że bedzie łatwo.
ja między tarczę kotwiczną a piastę półosi podkładałem stalowe pełne profile 30mmx50mm.
profile ściskałem ciasno jaknajbliżej centrum i cheftowałem blaszki do tych profil zeby mi się to nie rozjezdzało
to całe kładłem na kantówkach na betonie i napierdalałem młotem 5kg
bez grzania tego nie rozbierzesz, a sposób podgrzewania opisałem wcześniej,
z własnego doswiadczenia wiem ze wystarczy palnik na propanbutan , pod warunkiem grzania w odpowiednim miejscu tak jak opisałem.
ewentualnie jak już nic nie poradzisz to spróbuj rozwalic plastikową osłonke łozyska i jeśli koronka na kulkach jest plastikowa to zgoń kulki na jeden bok i łozysko sie rozleci. niestety z koronką abs tam jest mało miejsca.
grzanie w nieodpowiednim miejscu pogarsza sprawę
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 24 lip 2017, 18:41

mcgiver napisał(a):nikt nie mówił że bedzie łatwo.
ja między tarczę kotwiczną a piastę półosi podkładałem stalowe pełne profile 30mmx50mm.
profile ściskałem ciasno jaknajbliżej centrum i cheftowałem blaszki do tych profil zeby mi się to nie rozjezdzało
to całe kładłem na kantówkach na betonie i napierdalałem młotem 5kg
bez grzania tego nie rozbierzesz, a sposób podgrzewania opisałem wcześniej,
z własnego doswiadczenia wiem ze wystarczy palnik na propanbutan , pod warunkiem grzania w odpowiednim miejscu tak jak opisałem.
ewentualnie jak już nic nie poradzisz to spróbuj rozwalic plastikową osłonke łozyska i jeśli koronka na kulkach jest plastikowa to zgoń kulki na jeden bok i łozysko sie rozleci. niestety z koronką abs tam jest mało miejsca.
grzanie w nieodpowiednim miejscu pogarsza sprawę



Tylko problemem jest zbicie tej koronki jak rozdupczymy w jakiś sposób łożysko to koronka i tak nam nie zejdzie. Czy się mylę?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 24 lip 2017, 18:42

cherokeexj napisał(a):
mcgiver napisał(a):nikt nie mówił że bedzie łatwo.
ja między tarczę kotwiczną a piastę półosi podkładałem stalowe pełne profile 30mmx50mm.
profile ściskałem ciasno jaknajbliżej centrum i cheftowałem blaszki do tych profil zeby mi się to nie rozjezdzało
to całe kładłem na kantówkach na betonie i napierdalałem młotem 5kg
bez grzania tego nie rozbierzesz, a sposób podgrzewania opisałem wcześniej,
z własnego doswiadczenia wiem ze wystarczy palnik na propanbutan , pod warunkiem grzania w odpowiednim miejscu tak jak opisałem.
ewentualnie jak już nic nie poradzisz to spróbuj rozwalic plastikową osłonke łozyska i jeśli koronka na kulkach jest plastikowa to zgoń kulki na jeden bok i łozysko sie rozleci. niestety z koronką abs tam jest mało miejsca.
grzanie w nieodpowiednim miejscu pogarsza sprawę



Tylko problemem jest zbicie tej koronki jak rozdupczymy w jakiś sposób łożysko to koronka i tak nam nie zejdzie. Czy się mylę?

nie mylisz się , ale jak sie uda rozwalic łozysko to potem bieżnię i koronke masz na wierzchu i mozna to rozciąć.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 24 lip 2017, 19:44

mcgiver napisał(a):
cherokeexj napisał(a):
mcgiver napisał(a):nikt nie mówił że bedzie łatwo.
ja między tarczę kotwiczną a piastę półosi podkładałem stalowe pełne profile 30mmx50mm.
profile ściskałem ciasno jaknajbliżej centrum i cheftowałem blaszki do tych profil zeby mi się to nie rozjezdzało
to całe kładłem na kantówkach na betonie i napierdalałem młotem 5kg
bez grzania tego nie rozbierzesz, a sposób podgrzewania opisałem wcześniej,
z własnego doswiadczenia wiem ze wystarczy palnik na propanbutan , pod warunkiem grzania w odpowiednim miejscu tak jak opisałem.
ewentualnie jak już nic nie poradzisz to spróbuj rozwalic plastikową osłonke łozyska i jeśli koronka na kulkach jest plastikowa to zgoń kulki na jeden bok i łozysko sie rozleci. niestety z koronką abs tam jest mało miejsca.
grzanie w nieodpowiednim miejscu pogarsza sprawę



Tylko problemem jest zbicie tej koronki jak rozdupczymy w jakiś sposób łożysko to koronka i tak nam nie zejdzie. Czy się mylę?

nie mylisz się , ale jak sie uda rozwalic łozysko to potem bieżnię i koronke masz na wierzchu i mozna to rozciąć.



a jak ją rozetnę to co później zamiast tej koronki dam?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 24 lip 2017, 19:54

rozbieranie w ten sposób to ostatecznośc , ale skoro sie mazgaisz że nie da się rozbić to tak tez to mozna zrobić.
potem ten element trzeba dorobić nowy na tokarce i tyle.
ja nie musiałem bo juz dwie półosie u mnie robiłem i rozebrałem to grzejąc palnikiem i waląc 5kilowym młotem.
za kazdym razem pół dnia wyciete z zyciorysu.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 24 lip 2017, 20:01

mcgiver napisał(a):rozbieranie w ten sposób to ostatecznośc , ale skoro sie mazgaisz że nie da się rozbić to tak tez to mozna zrobić.
potem ten element trzeba dorobić nowy na tokarce i tyle.
ja nie musiałem bo juz dwie półosie u mnie robiłem i rozebrałem to grzejąc palnikiem i waląc 5kilowym młotem.
za kazdym razem pół dnia wyciete z zyciorysu.


Jutro kowal będzie grzał i napierniczał młotem ;) niech się bawi. :lol:
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 24 lip 2017, 20:10

cherokeexj napisał(a):
mcgiver napisał(a):rozbieranie w ten sposób to ostatecznośc , ale skoro sie mazgaisz że nie da się rozbić to tak tez to mozna zrobić.
potem ten element trzeba dorobić nowy na tokarce i tyle.
ja nie musiałem bo juz dwie półosie u mnie robiłem i rozebrałem to grzejąc palnikiem i waląc 5kilowym młotem.
za kazdym razem pół dnia wyciete z zyciorysu.


Jutro kowal będzie grzał i napierniczał młotem ;) niech się bawi. :lol:

ma grzać nisko ; po koronce a nie po gładzi zimeringa.
na jesień znajomy mi grzał palnikiem acetylenowym aż się mu gaz skończył , tyle że był po flaszce i nie mógł uwierzyć że to nie chce zejść.
po powrocie do domu zaczołem grzać propanem ale nisko i wreszcie zaczeło cos puszczać.
jak się za bardzo półoś rozgrzeje to trzeba ją schłodzić.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 24 lip 2017, 20:18

mcgiver napisał(a):
cherokeexj napisał(a):
mcgiver napisał(a):rozbieranie w ten sposób to ostatecznośc , ale skoro sie mazgaisz że nie da się rozbić to tak tez to mozna zrobić.
potem ten element trzeba dorobić nowy na tokarce i tyle.
ja nie musiałem bo juz dwie półosie u mnie robiłem i rozebrałem to grzejąc palnikiem i waląc 5kilowym młotem.
za kazdym razem pół dnia wyciete z zyciorysu.


Jutro kowal będzie grzał i napierniczał młotem ;) niech się bawi. :lol:

ma grzać nisko ; po koronce a nie po gładzi zimeringa.
na jesień znajomy mi grzał palnikiem acetylenowym aż się mu gaz skończył , tyle że był po flaszce i nie mógł uwierzyć że to nie chce zejść.
po powrocie do domu zaczołem grzać propanem ale nisko i wreszcie zaczeło cos puszczać.
jak się za bardzo półoś rozgrzeje to trzeba ją schłodzić.



Jak się kowal podejmie to niech kowal myśli ;)
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 26 lip 2017, 15:54

kowal się poddał (cienki bolek ;) ) ja nie dałe za wygraną kupiłem żelastwo 2cm grube 10cm szerokie sztuk dwie. Wrzuciliśmy to na prasę jako uchwyt (udało się złapać za piastę a nie blachy) 30t nie zrobiło na pierścieniu żadnego wrażenia. Palnik powtórka 30t i znowu nic. W końcu palnik grzał jednocześnie z naciskiem prasy. Po 10 minutach sukces ;) Teraz rodzi się pytanie. Gdzie dostanę uszczelnienia łożyska ewentualnie od czego można podebrać?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 26 lip 2017, 16:52

gratulacje ze nie poległeś.
zimer pochwy ze wzgledu na nietypowe fi wewnętrzne 51mm kupowałem tutaj :
http://www.wszystkodlarolnictwa.pl/inde ... ane=Szukaj
tuleja abs ma fi52 ale typowy zimering 72x52x10 w efekcie ma fi wewnetrzne 50,5mm wiec też powinien trzymać .
zimering 48x70x13x19 dośc nietypowy kupowałęm chyba tutaj http://www.sklep4x4.pl/sklep/grupy.php ale nie mogę znależć zadnej korespondencji więc nie mam 100% pewnosci, najlepiej sobie tam zadzwoń bo nie mogę znależć czy aktualnie mają.
numer częsci z opakowania ( 8-94441-817-1) Musashi oil seal (made in japan)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 28 lip 2017, 20:07

uszczelnienia zamówione dedykowane 70zł z wysyłką dziś przyszły. Lożysko koyo 140zł.... to auto mnie kiedyś wykończy... do tego klocki tył krzyżak wału i bóg wie co jeszcze... :cry:
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 28 lip 2017, 20:21

cherokeexj napisał(a):uszczelnienia zamówione dedykowane 70zł z wysyłką dziś przyszły. Lożysko koyo 140zł.... to auto mnie kiedyś wykończy... do tego klocki tył krzyżak wału i bóg wie co jeszcze... :cry:

coż koszta są i nie da sie ich uniknąć,
ja dwa lata temu wymieniałem łozysko chyba z żuka w kazdym razie cieńsze o 3mm niż oryginał więc trzeba dac dystanse żeby wszystko było ok.
łozysko kosztowało chyba z 30zł i zastanawiałem się czy bedzie ok.
przejechałem ponad 30tyś i pękła półoś przy dodatkowym obciążeniu około 1tony pod górę ; na pęknietej półosi przejechałem jakieś 500km i nawet cholowałem samochód brata.
wydaje mi sie że te akcje przetestowały łozysko konkretnie i jak widać łozysko nie wymiekło nawet bez podparcia półosi w dyfrze , a bałem się żeby go nie wyłamało ze wzgledy na cieńsze łozysko niż seria i na dodatek na wiekszym et o 28mm co ma znaczenie jesli chodzi o siły działajace na łozysko.
kazde auto wymaga wydatków , ale akurat ten samochód jest bardzo wdzięczny.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez cherokeexj » 29 lip 2017, 15:27

mcgiver napisał(a):
cherokeexj napisał(a):uszczelnienia zamówione dedykowane 70zł z wysyłką dziś przyszły. Lożysko koyo 140zł.... to auto mnie kiedyś wykończy... do tego klocki tył krzyżak wału i bóg wie co jeszcze... :cry:

coż koszta są i nie da sie ich uniknąć,
ja dwa lata temu wymieniałem łozysko chyba z żuka w kazdym razie cieńsze o 3mm niż oryginał więc trzeba dac dystanse żeby wszystko było ok.
łozysko kosztowało chyba z 30zł i zastanawiałem się czy bedzie ok.
przejechałem ponad 30tyś i pękła półoś przy dodatkowym obciążeniu około 1tony pod górę ; na pęknietej półosi przejechałem jakieś 500km i nawet cholowałem samochód brata.
wydaje mi sie że te akcje przetestowały łozysko konkretnie i jak widać łozysko nie wymiekło nawet bez podparcia półosi w dyfrze , a bałem się żeby go nie wyłamało ze wzgledy na cieńsze łozysko niż seria i na dodatek na wiekszym et o 28mm co ma znaczenie jesli chodzi o siły działajace na łozysko.
kazde auto wymaga wydatków , ale akurat ten samochód jest bardzo wdzięczny.


U mnie jest ori felunek opony kopia simex 32" i dystanse 3cm na stronę więc łożysko lekko też nie ma.
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez pawel126 » 31 lip 2017, 08:18

mcgiver napisał(a):
cherokeexj napisał(a):uszczelnienia zamówione dedykowane 70zł z wysyłką dziś przyszły. Lożysko koyo 140zł.... to auto mnie kiedyś wykończy... do tego klocki tył krzyżak wału i bóg wie co jeszcze... :cry:

coż koszta są i nie da sie ich uniknąć,
ja dwa lata temu wymieniałem łozysko chyba z żuka w kazdym razie cieńsze o 3mm niż oryginał więc trzeba dac dystanse żeby wszystko było ok.
łozysko kosztowało chyba z 30zł i zastanawiałem się czy bedzie ok.
py.


o ile pamiętam to chyba zwykłe łożysko 6208 albo coś podobnego założyłem, różnica była tylko w większym promieniu bieżni wew. łożyska w oryginalnym.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Wymiana łożyska półosi tył.

Postprzez mcgiver » 31 lip 2017, 18:47

pawel126 napisał(a):
mcgiver napisał(a):
cherokeexj napisał(a):uszczelnienia zamówione dedykowane 70zł z wysyłką dziś przyszły. Lożysko koyo 140zł.... to auto mnie kiedyś wykończy... do tego klocki tył krzyżak wału i bóg wie co jeszcze... :cry:

coż koszta są i nie da sie ich uniknąć,
ja dwa lata temu wymieniałem łozysko chyba z żuka w kazdym razie cieńsze o 3mm niż oryginał więc trzeba dac dystanse żeby wszystko było ok.
łozysko kosztowało chyba z 30zł i zastanawiałem się czy bedzie ok.
py.


o ile pamiętam to chyba zwykłe łożysko 6208 albo coś podobnego założyłem, różnica była tylko w większym promieniu bieżni wew. łożyska w oryginalnym.

6208 to całkiem inna bajka
6308 to właśnie łozysko o 3mm weższe niż seryjne do którego trzeba dorabiac dystanse.
jest albo oryginalne 90x40x26 powyżej 150zł, albo 6308 węższe o 3mm za czapkę sliwek które działa nawet w full extremalnych warunkach ( sprawdzone).
nie znam łożyska w którym by się zgadzały wymiary (D,d,H) a miało inną bieżnię wewnetrzną.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Następna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości