Mechaniczna Blokada Tylnego Mostu

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Mechaniczna Blokada Tylnego Mostu

Postprzez mcgiver » 09 sie 2017, 10:08

kupiłem wczoraj kompletny most ze zwykłym dyfrem.
Mam pomysł na wykonanie w nim blokady na zasadzie przesówki spinajacej kosz z półosią.
Wszystko było by wykonane na nowoczesnych obrabiarkach.
z tego co widzę blokady typu arb są bardzo drogie.
czy są na rynku blokady tańsze?
w celu badania rynku :D zapytam ;ktos byłby chetny na taką blokadę załączaną przyciskiem z kabiny?
sterowane by to było aktuatorem podcisnieniowym przez elektrozawór lub hydraulicznie mała wajcha.
swoją drogą dziwie się że isuzu czegos takiego nie wykonało seryjnie.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez freefly » 09 sie 2017, 10:55

mcgiver napisał(a):swoją drogą dziwie się że isuzu czegos takiego nie wykonało seryjnie.


Jedynie Trooper I generacji był produktem z segmentu samochodów terenowych. Później wpadli na pomysł, że kolejnymi generacjami Troopera zawojują rynek SUVów. I tak Trooper przestał być z handlowego i marketingowego punktu widzenia samochodem terenowym, a stał się SUVem z napędem 4WD.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez Jake » 09 sie 2017, 12:54

Genialny pomysł. Jesli bedzie dobrze zaprojektowane i w sensnownej cenie to raczej sie sprawdzi i moze byc duzo chetnych. Ja na pewno bylbym zainteresowany, ale wszystko zalezy od ceny ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 09 sie 2017, 16:00

część elementów jest juz zaprojektowana i do końca tygodnia powinne byc wykonane.
z tyłu w moscie bedzie otwór technologiczny na pracę wodzika, ale wszystko będzie wykonane na szczelno i dodatkowo wziernik na wzrokową kontrolę położenia mechanizmu.
napewno bedzie równiez czujnik indukcyjny lub switch w celu potwierdzenia zapiecia mostu przez kontrolkę difflock na desce.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez korf » 09 sie 2017, 20:07

Rozmawiałem kiedyś z goście z podkarpackiego który zrobił coś takiego w swoim Trooperze na modłę jakiegoś wynalazku z traktora, niestety kontakt z nim mi się urwał.
Także jestem zainteresowany.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez ksenia » 09 sie 2017, 20:45

Trzymam kciuki .Tez bylbym zainteresowany. :)2
Isuzu Monterey 3.1TD 1992 LTD
Avatar użytkownika
ksenia
 
Posty: 220
Dołączył(a): 01 gru 2014, 22:23

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 09 sie 2017, 21:04

mechanizm bedzie działał z grubsza na zasadzie tej fotki:
https://goo.gl/photos/cWdpbbHUgm3c134m8
zaprojektowane i oddane do wykonania już jest sama przesówka i wieloklin na półosi.
wieloklin przesówki na półosi nie bedzie zintegrowany z półosią więc w razie awari samej pólosi (np tak jak u mnie ostatnio pękła) elementy bedzie można przenieść na nową póloś.
Reszta mechanizmu jeszcze mi sie kołata po głowie tzn:
-kształt wodzika,
-naped wodzika,
-kształt sprzegła kłowego (kosz-póloś),
ale zgrubny plan juz jest i w wekend może już coś będę montował w dyfrze który mam na stole.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez PiotrR » 09 sie 2017, 23:09

Jak się uda to będziesz miał złote klamki w swoim aucie, czekam w kolejce :)2
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez pawel126 » 10 sie 2017, 07:35

Ogólnie zasada sprawdzona i :)2 - czyli blokując koło talerzowe z półosią blokuję się cały kosz.
Trzeba pamiętać że wszystko musi być z porządnej stali * i ewentualnie utwardzone.
Najbardziej ciekawi mnie jak te widełki zamocujesz.
Ciekawy patent jest w Honkerze, przesuwa się tam bolec równolegle do półosi, ale co dokładnie blokuje nie wiem bo tylko napęd tego bolca reanimowałem.

Też jestem chętny, ale do Jeepa a 1000$ nie chce wydać :D

* polecam do tego 40HM-T ona jest już ulepszona chyba coś koło 35 HRC i daje się spokojnie obrabiać.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 10 sie 2017, 10:26

freefly napisał(a):
mcgiver napisał(a):swoją drogą dziwie się że isuzu czegos takiego nie wykonało seryjnie.


Jedynie Trooper I generacji był produktem z segmentu samochodów terenowych. Później wpadli na pomysł, że kolejnymi generacjami Troopera zawojują rynek SUVów. I tak Trooper przestał być z handlowego i marketingowego punktu widzenia samochodem terenowym, a stał się SUVem z napędem 4WD.

mam jeszcze dylemat
Jak w starym troopie była rozwiązana ta blokada mostu?
czy były tam 4 satelity czy dwie?
Dlatego o tym myślę ponieważ przy dwóch satelitach jest taki nacisk na zęby że się mogą rozpaść , przy 4 satelitach ten nacisk jest rozłozony na 100% wiecej powierzchni.
lsd ma 4 satelity.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez pocieszny » 10 sie 2017, 12:11

są 2 i 4 satelitowe bywa różnie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 10 sie 2017, 23:09

pocieszny napisał(a):są 2 i 4 satelitowe bywa różnie

uważasz że satelity i koła koronowe otwartego mostu z troopera/montereya na dwóch satelitach wytrzyma blokade 100% ?
pytam proforma bo ten most kupiłem w celach rekonesansu( materiał treningowy :D ), ale dobrze by było od razu stworzyc cos co działa bez wiekszych poprawek.
może się okazac ze pod blokadę 100% nadaje sie tylko mechanizm lsd , a otwardy dyfer jest zbyt lichy, aczkolwiek te dwie satelity otwartego dyfra sa o wiele wieksze niż satelity lsd tak że ...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez pocieszny » 11 sie 2017, 08:21

ARBa możesz zamontować do dowolnego (2 lub 4 satelitoweho) mostu i działa, most wytrzymuje (pewnie krócej ale tego też pewnie nikt nie sprawdzał)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 11 sie 2017, 08:35

pocieszny napisał(a):ARBa możesz zamontować do dowolnego (2 lub 4 satelitoweho) mostu i działa, most wytrzymuje (pewnie krócej ale tego też pewnie nikt nie sprawdzał)

nie o to mi chodziło , pytam czy wg Ciebie oryginalne satelity i koła koronowe wytrzymają blokadę 100% tego typu
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... JzT3pqOHJ3
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez FFK » 11 sie 2017, 09:49

mcgiver napisał(a):mechanizm bedzie działał z grubsza na zasadzie tej fotki:
https://goo.gl/photos/cWdpbbHUgm3c134m8


Blokada mostu jak w ursusie C-330 :D
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 11 sie 2017, 10:06

no z grubsza tak to bedzie wygladało, nawet nie wiedziałem że w ursusie jest to tak rozwiązane.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez Jake » 11 sie 2017, 10:39

Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 11 sie 2017, 21:11

część pólfabrykatów prototypu wykonane
https://goo.gl/photos/ZsmbmEn4gL65urUAA
w przyszłym tygodniu sprzegło kłowe , wodzik i otwór w moście.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 12 sie 2017, 13:04


ciekawe ile prądu pobiera automat z pierwszego lepszego rozrusznika jakby go do tego zadania wykorzystać??
10mm skoku byłby wystarczający
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez Jake » 12 sie 2017, 16:15

Pytanie czy elektormagnes z rozrusznika jest w stanie pracowac w stanie ciaglym. Czy uzwojenie nie bedzie sie przegrzewac, gdy bedzie pod napieciem dluzej niz kilka sekund.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 12 sie 2017, 16:51

ten aspekt też mi się kołatał po pale :D .
pytanie rodzi pytanie : ile to jest stan ciągły używania blokady,
mi sie wydaje że załączenie blokady wymaga ściśle określonych warunków, bo nie w każdych warunkach blokada pomaga ,a jakie to dokładnie są warunki i ile blokada może być włączona to niestety nie mam doświadczenia?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 12 sie 2017, 17:27

znalazłem na warsztacie rozrusznik ze starej bety, wyjołem automat i o ile automat się nie grzeje to kable się szybko zaczynaja grzać.
skok 15mm (za głowe) ze srednią spręzyną daje rady.
pobór prawie 18A , ale jakby zrobić jakies ograniczenie prądowe to mysle ze miało by to sens. temat trzeba by było dokładniej zbadać.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez Jake » 12 sie 2017, 19:13

Oczywistym jest, ze blokada nie działa 100% czasu. Niemniej jednak mechanizm powinien teoretycznie umozliwiac taka prace. Nawet nie dlatego, by teoretycznie mozna bylo jezdzic przez dlugi czas z blokada (bo i to moze sie rzadko, bo rzadko ale przydac), ale po to by umozliwic inna sytuacje; czesto moze byc tak, ze zapinamy blokade, wychodzimy z auta np. obejrzec sytuacje, zobaczyc jak stoja kola, co gdzies ryje o podwozie itp. I nie mozna ryzykowac ze w tym czasie, cewka sie przegrzeje i uszkodzi i zostaniemy bez blokady
Pobór pradu tez jest nie bez znaczenia. Blokady uzywamy w sytuacji wklejki, wtedy kiedy czesto korzystamy tez z wyciagarki, oswietlenia itp. Im mniej poborów w danym czasie tym lepiej. Duzo korzystniej byloby gdyby blokada byla bistabilna. Tzn. pobierała prad jedynie w momencie przełaczania, a potem niezlaeznie czy jest zapieta czy rozpieta, mechanizm przelaczajacy powinien byc w spoczynku.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez mcgiver » 12 sie 2017, 19:32

Jake napisał(a):. Duzo korzystniej byloby gdyby blokada byla bistabilna. Tzn. pobierała prad jedynie w momencie przełaczania, a potem niezlaeznie czy jest zapieta czy rozpieta, mechanizm przelaczajacy powinien byc w spoczynku.

nad tym też główkowałem i da się to wykonać; albo dwa siłowniki z cewką , albo siłownik srubowy..
niemniej jednak diwajsy elektryczne zawsze niosą mniejsze lub wieksze komplikacje, a z uwagi na możliwosc zawilgocenia raczej nie pójdę w tym kierunku..
mam gdzies na warsztacie actuator vacu z jakiejś turbiny , musze go poszukać i potestować.
najłatwiejsze będzie siłownik hydrauliczny z pierwszą lepszą małą pompką sprzegłową.
wszystko narazie jeszcze analizuje, w kazdym razie ostatnią opcją jaką bym wybrał bedzie sprężone powietrze.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: mechaniczna blokada mostu tył

Postprzez Jake » 12 sie 2017, 19:37

Sterowanie hydrauliczne bardzo do mnie przemawia. Dobrze zacisniete przewody, sprawne uszczelniacze i układ bedzie niezwodny i niemal wieczny. Dodatkowo mała fizyczna dzwigienka w okolicy tunelu środkowego zamiast guzika to tez wygodniejsze i szybsze rozwiązanie. :)2 Nalezałoby tylko usunąc sprezyne odbijajac tłoczek pompy i zadbac o stabilne trzymanie wajchy w zadanej pozycji. Np. mała tarczka cierna (jak w dawnych cięgnach ssania w skodzie/trabancie/maluchu)
Vacu bym unikał, jeszcze bardziej niz pneumatycznych. Te same zagrozenie nieszczelnosciami, koniecznoscia ciaglego podawania podcisnienia, elektryczne zawory sterujace itd...
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Następna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości