nietypowy problem z ładowaniem

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 15 wrz 2017, 10:31

piotrck napisał(a):
mcgiver napisał(a):przy rozbiórce alternatora tkneło mnie jadna myśl: mianowicie przy odrobinie inwencji twórczej ten alternator może funkcjonować jak łódż podwodna nieczuła na wilgoś zewnetrzną i wcale nie trzeba go pakować do worka foliowego , ani przenosić w najwyższy punkt pod maską.

Coś więcej w tym temacie ?

pierścienie szczotek i całe szczotki są hermetyczne; z jednej strony łozysko z dwoma gumowymi deklami(2rs) a z drugiej strony jest pod metalowym deklem gumowa gruba uszczelka
uzwojenie wirnika jest lakierowane więc również hermetyczne
uzwojenie statora również jest lakierowane
złacza we wtyczce również są bezpieczne ponieważ wtyczkę w gnieżdzie okala gruby oring
wystarczy polakierować lub zasilikonować :
-śrubki M4 łaczące odnogi statora z mostkiem
-mostek z diodami
-przykręcane złącza regulatora (srubkiM4)
-plusowe złącze do aku
ja auta nie topie wiec nie chciało mi sie tego tak poskładać na szczelno, ale jestem pewny ze ten alternator da się uszczelnić ,
niewiem czy inne modele alternatorów do tego auta również
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez piotrck » 15 wrz 2017, 10:40

:)2 ............obejrzę stary alternator i zobaczę co się da z tym zrobić
aha ...........mam problem . Otóż po rozruchu auta altek mi nie ładuje , dopiero jak przejadę z 2-3km zaczyna ładować 14,1 -14,3 a na postoju spada do 13,5-13,6
WTF ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez freefly » 15 wrz 2017, 12:36

piotrck napisał(a)::)mam problem . Otóż po rozruchu auta altek mi nie ładuje , dopiero jak przejadę z 2-3km zaczyna ładować 14,1 -14,3 a na postoju spada do 13,5-13,6
WTF ?



U mnie wg manuala, na jałowym biegu standard to od 12,5 do 14V. Przy 2500 obrotów prawidłowe to 13-15.
Nie masz się czym martwić.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez piotrck » 15 wrz 2017, 13:50

nie doładowuje mi się akumulator ........więc jest czym się martwić . I wczesniej było Ok ale po wysraniu się aku i założeniu nowego takie objawy mam .
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2017, 22:15

jakbym miał uszczelniać alternator to myśle że ten spray powinien się sprawdzić.
guma w sprayu
http://allegro.pl/folia-guma-w-spreju-s ... 97884.html
rozebrać alternator tak by wyjąć mostek żeby się dało go pomalować od dołu ze dwa, trzy razy,
zmontować go na miejsce ,ale dbając o prawidłowy styk w miejscach gdzie ten styk jest wymagany, (nawet z wazeliną techniczną, oczywiscie delikatnie żeby nie wypłyneła poza obszar styku),
poskręcać odnogi statora i regulatora ,
prysnąć kilka warstw ze zmontowanym mostkiem i regulatorem, chroniąc radiator regulatora przed zamalowaniem,
założyć dekiel,
zakręcić kabel plusowy ,
i również go pomalowac kilkoma warstwami, i profilaktycznie wtyczkę ze złączami L i IG.
w razie awari łatwo można usunąć warstwę uszczelniajacą.
jakbym miał jeszcze raz rozbierac alternator to napewno nie omieszkałbym to sprawdzić :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez piotrck » 17 wrz 2017, 22:41

Mam drugi altek do regeneracji .......może się skuszę na samodzielną naprawę. Potrzeba do tego zadania wiedza z zakresu mechaniki kwantowej czy wystarczą chęci ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2017, 23:04

to zależy na czym polegać ma regeneracja.
przy regeneracji z reguły wymienia się:
-łożyska co czasem wymaga specjalistycznych ściągaczy , aczkolwiek o ile stare łożyska można zdjąć nie bacząc na uszkodzenia to nowe trzeba wprowadzić w sposób eliminujący ich uszkodzenia co niestety przy niewiedzy łatwo popełnić już przy montażu.
-szczotki ; o ile do niektórych altków są tzw szczotko-trzymacze zintegrowane z regulatorem i nie kosztuja duzo , o tyle czasem same dedykowane szczotki mogą kosztować wiecej, ale generalnie w pierwszym lepszym elektroniku kupisz szczotki o podobnej budowie które ewentualnie dotrzesz papierem ściernym do wymaganych gabarytów, ważne by zrobić to dokładnie by był delikatny luz na całej długości szczotek.
Tutaj ważne jest czy drucik wchodzi z boku czy z tyłu , tym się kieruj.
Przy wlutowaniu nowych szczotek ważne jest żeby zabezpieczyć drucik jakimś smarem żeby cyna nie zalała całego drutu bo szczotka nie będzie pracować i albo szybko odpadnie , albo po prostu straci styk.
Co do regulatora to już jest specjalistyczny temat , bo są rożne systemy i jeśli nie wiesz o co biega to dobrze mieć kontakt z jakimś elektromechanikiem, ale jeśli regulator do końca był sprawny to tu nie ma o czym mówić.
Co do mostka prostowniczego to ważne żeby wszystkie diody były sprawne i z reguły do ich sprawdzenia wystarczy multimetr, aczkolwiek czasem diód nie da się sprawdzić bez wymontowania ich z układu, ponieważ reszta układy to uniemozliwia.
po regeneracji alternator można sprawdzić nawet wiertarką ale :
-nie wolno tego robić bez podpiętego akumulatora i odbiornika bo uwalisz albo mostek albo regulator,
-musi być żarówka wzbudzajaca ,
-odbiornik 12v np druga zarówka
szukaj na YT
mechanika kwantowa nie ma tu raczej zastosowania ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez piotrck » 17 wrz 2017, 23:06

Dobra .......oddam do jakiegoś fachmana. :)21
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2017, 23:10

zapomniałem o jednym aspekcie
Czasem pierścienie po których chodzą szczotki wymagają regeneracji , i bez tokarki już tego nie zrobisz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2017, 23:11

piotrck napisał(a):Dobra .......oddam do jakiegoś fachmana. :)21

mój krótki elaborat Cie przeraził :lol: ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez piotrck » 17 wrz 2017, 23:16

Boje się że jak fachman usłyszy że ma tak altka naprawić to mu wody odejdą....... :D
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2017, 23:17

piotrck napisał(a):Boje się że jak fachman usłyszy że ma tak altka naprawić to mu wody odejdą....... :D

spoko ; ważne żeby się nie ocielił :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez piotrck » 02 paź 2017, 16:10

dalej problem z ładowanie lub ........czy jest możliwe by ładowanie po odpaleniu było w granicach 12V a po 2-3 minutach było już 14.3 .......czy może być tak że świece się dalej grzeją przez te 2-3 minuty i ładowanie jest tak małe ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez miras7 » 02 paź 2017, 16:18

Znam kilka przypadków Troopera z takimi objawami ładowania i na dłuższą metę nic złego się nie dzieje. Nawet z alternatorem po pełnej regeneracji. Chyba, że pokonuje się odcinki 2-3 minutowe od uruchomienia do zgaszenia to może być niedoładowany. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez piotrck » 02 paź 2017, 16:27

pytanie czy to świece czy altek winne tego chwilowego braku ładowania .....u mnie przynajmniej dłuższe odcinki trasy robione i aku w garage zawsze podpięty pod ładowarkę automatyczną
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 02 paź 2017, 16:39

piotrck napisał(a):pytanie czy to świece czy altek winne tego chwilowego braku ładowania .....u mnie przynajmniej dłuższe odcinki trasy robione i aku w garage zawsze podpięty pod ładowarkę automatyczną

w tych Waszych dizlach jest jakis przekaznik odpowiadający za ładowanie w skrzynce pod maską chyba niebieski, nie wiem po co, ale może tu jest problem :roll:
jakbym miał codziennie pamietać o podpinaniu auta pod ładowanie to bym chyba osiwiał bardziej niz jestem :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez freefly » 02 paź 2017, 16:42

piotrck napisał(a):dalej problem z ładowanie lub ........czy jest możliwe by ładowanie po odpaleniu było w granicach 12V a po 2-3 minutach było już 14.3 .......czy może być tak że świece się dalej grzeją przez te 2-3 minuty i ładowanie jest tak małe ?







W maualu jest napisane, że system grzania świec wyłącza sie gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie 70 stopni. Dotyczy 4jg2 i 4jx1.
I faktycznie tak jest. Na TECHu widać kiedy przestają grzać.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez piotrck » 02 paź 2017, 16:52

mcgiver napisał(a):jakbym miał codziennie pamietać o podpinaniu auta pod ładowanie to bym chyba osiwiał bardziej niz jestem :)21


mój stoi w garażu na dywaniku cały tydzień i czeka na łykend .....więc dużo tej roboty nie mam z tym podpinaniem
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez pawel126 » 02 paź 2017, 22:55

Miałem tak w 3.1 ładowanie ledwo ponad 12,5 po odpaleniu. Po 2-3 min. rosło do 14. Codzienna jazda i nigdy nie doładowywałem aku prostownikiem.
Wszystko zależy ile jeździsz, kolega odpala 124 250D, włącza grzanie foteli po czym po 5 km jest na miejscu i gasi. Zimą ciągle zmienia aku albo alternatory. Ostatnio założył 90-tke. Inaczej nie odpali jak jest mróz.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 23 sty 2018, 22:04

dostałem dzis alternator do silnika który remontuje, podobno jest sprawny elektrycznie , co sie dopiero okaże.
narazie rozebrałem go do śrubki bo zasyfiony był strasznie, myłem go z 2 godziny w ropie i benzynie zanim przestał sie kleić.
Jutro jadę po szczotki i japońskie łożyska , bo to chcę zrobić na 100% i przynajmniej na 100tyś km .
po zatym trzeba troche przetoczyć pierścienie na wirniku, co w tym tygodniu równiez zrobię , jednak nie w tym rzecz.
olśniło mnie i mam pomysł na zabezpieczenie alternatora pod kątem zadań specjalnych w łodziach podwodnych :)21
potrzebuje zrobic cos na zasadzie prowizorycznego stołu probierczego żeby można było wypróbowac altek pod wodą, generalnie chodzi mi tylko o to jak dokładnie spiąć alternator z akumulatorem , wzbudzeniem i jakimś odbiornikiem(żarówka lub coś innego)
pod linkiem jest dokładny schemat regulatora z tego altka
http://www.autopartoo.com/oem/denso/1260000430GBS.html
złącze S nie jest uzywane w tej instalacji .
pytanie jak podpiąć IG oraz L żeby to podpiąc do prowizorycznej instalacji żeby to wypróbować pod wodą poza autem. freefly ratuj :)21 podejrzewam ze IG ma cos wspólnego z zapłonem...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez Jake » 24 sty 2018, 14:28

mcgiver napisał(a):dostałem dzis alternator do silnika który remontuje, podobno jest sprawny elektrycznie , co sie dopiero okaże.
narazie rozebrałem go do śrubki bo zasyfiony był strasznie, myłem go z 2 godziny w ropie i benzynie zanim przestał sie kleić.
Jutro jadę po szczotki i japońskie łożyska , bo to chcę zrobić na 100% i przynajmniej na 100tyś km .
po zatym trzeba troche przetoczyć pierścienie na wirniku, co w tym tygodniu równiez zrobię , jednak nie w tym rzecz.
olśniło mnie i mam pomysł na zabezpieczenie alternatora pod kątem zadań specjalnych w łodziach podwodnych :)21
potrzebuje zrobic cos na zasadzie prowizorycznego stołu probierczego żeby można było wypróbowac altek pod wodą, generalnie chodzi mi tylko o to jak dokładnie spiąć alternator z akumulatorem , wzbudzeniem i jakimś odbiornikiem(żarówka lub coś innego)
pod linkiem jest dokładny schemat regulatora z tego altka
http://www.autopartoo.com/oem/denso/1260000430GBS.html
złącze S nie jest uzywane w tej instalacji .
pytanie jak podpiąć IG oraz L żeby to podpiąc do prowizorycznej instalacji żeby to wypróbować pod wodą poza autem. freefly ratuj :)21 podejrzewam ze IG ma cos wspólnego z zapłonem...

IG to nic innego jak B+ po stacyjce.
Tutaj sciagawka w razie czego: http://www.bendiks.com.pl/index.php?action=68 :)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 24 sty 2018, 18:05

chyba masz rację bo na obudowie w tym miejscu jest własnie B+.
łożyska wymienione na górnopólkowe, tuleje wirnika przetoczone , ale nie miałem czasu zajechać po szczotki.
może jutro uda mi się coś poczarować z kablami żeby zrobić jakieś testy.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez pocieszny » 24 sty 2018, 20:33

mam tylko pytanie po co?
jak wjedziesz do wody żeby stracić ładowanie to nawet jak przekraczasz duuuużą rzeke to zajmie Ci to ile 5 min? 15? prądu w aku do działania silnika spokojnie jest na 150km jeśli jest naładowany :)2 czasem nawet więcej (zależy od odbiorników)
nie ma sensu iść w koszta, i robić nie wiadomo jakiej zmoty z alternatora, taniej i prościej zamontować go wyżej jeśli jest taka konieczność :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 24 sty 2018, 20:54

ja nie potrzebuję , bo po wodzie nie jeżdżę , ale niejednokrotnie czytałem wpisy ludzi ,że potrzebują.
jako że remontuję silnik to załozyłem sobie że wleci pod maskę z całym osprzętem i oprócz robienia wszystkiego na stan fabryczny staram się i poprawić co sie da ,.
Tak więc reanimując alternator ,naszło mnie że przy okazji spróbuje coś zmodzić w kierunku odporności na topienie.
co do kosztów to na pewno będą mniejsze lub porównywalne z sensowną przeróbką mocowania altka wyżej.
po zatym myslę że skoro da się to zrobić z głową na oryginalnym mocowaniu , to po co komplikować osprzęt pod maską?
ale akurat od Ciebie nie spodziewałem sie tego wpisu :)21 , to żadna zmota , po prostu dobranie sensownego materiału uszczelniającego regulator , mostek ,stojan i wirnik i wykonanie tego starannie z naciskiem na dokładne zabezpieczenie wszystkich połączeń.
nic na siłę :D
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez PiotrR » 24 sty 2018, 21:56

W czystej wodzie to nic złego się nie dzieje,jak zamokło to wyschnie. Problemem jest błoto ono potrafi uśmiercić atka i nie tylko.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości