nietypowy problem z ładowaniem

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 25 sty 2018, 00:05

w alternatorze problemem podejrzewam że jest szczelina między wirnikiem ,a stojanem, tam jest jakieś 0,2-0,5mm , jakis tam drobny piasek sie prześliżnie, gruby żwir nie wejdzie, ale taki pasowny siuter faktycznie unieruchomi altka.
większa szczelina powoduje straty w sprawności produkcji napięcia i prądu.
Robię własnie z maszyną dla klienta i tak patrze teraz na silnik stojacy na warsztacie i zastanawiam sie dlaczego konstruktor nie dał pompy wspomagania w miejsce alternatora , a alternatora w miejsce pompy , pompa wspomy by nie protestowała tak jak altek że tapla sie w błocie ;)
rozstaw śrub mocowań jest bardzo podobny...
altek by był jakieś 25cm wyżej
rozwiązało by to takie problemy , aczkolwiek gęstość użebrowania dla powietrza chłodzącego alternator na mniejsze też by pomogło.
co jeszcze ma wpływ na awarie alternatora w bagnie?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez miras7 » 25 sty 2018, 00:41

W kilku autach do rajdów przeprawowych zakładałem alternator z BMW E34 - pełna obudowa i snorkel :D Nic się nie działo :)2 Ale w Montku 3.1 nie mam gdzie upchać.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 25 sty 2018, 00:47

miras7 napisał(a):W kilku autach do rajdów przeprawowych zakładałem alternator z BMW E34 - pełna obudowa i snorkel :D Nic się nie działo :)2 Ale w Montku 3.1 nie mam gdzie upchać.

znam altek z e34, przynajmniej ten z M50 , faktycznie jest tunel chłodzacy z czerpnią do grila ,a własciwie do lampy.
nawet jeszcze gdzieć mi sie walają rury dolotu alternatora po warsztacie, a jak dobrze poszukam to altek też...,
jak dobrze kojarze jest z dołu otwór odwadniający , który pewnie trzeba zaslepić.
Ale ma to takie znaczenie? pasuje to z montazem czy to jest totalna żezba?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez miras7 » 25 sty 2018, 01:01

Rzeźba oczywiście, ale nie totalna ;) A na pewno opłacalna. Gdybym w swoim miał gdzie generować podciśnienie, to bym się nie zastanawiał nad zakładaniem.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 25 sty 2018, 01:18

miras7 napisał(a):W kilku autach do rajdów przeprawowych zakładałem alternator z BMW E34 - pełna obudowa i snorkel :D Nic się nie działo :)2 Ale w Montku 3.1 nie mam gdzie upchać.

hehe przecież sobie to jutro w kabrio musze obadać :)2. wyleciało mi z pały bo tym autem w minionym roku wyjechałem 2 razy i nie zrobiłem wiecej niż 50km .
ale to raczej z powodu skończenia sie opon z tyłu i wycieku płynu z wspomagania , więc nie chciałem katować pompy , a nie bylo czasu na bzdety zeby to ogarnąć bo po modach dojście hujowe.
bardzo ciekawy temat mi sprzedałeś :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez pocieszny » 25 sty 2018, 10:55

jak woda jest z piachem to nic mu nie pomoże, żadne zabezpieczanie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez mcgiver » 25 sty 2018, 12:08

pocieszny napisał(a):jak woda jest z piachem to nic mu nie pomoże, żadne zabezpieczanie

tzn co się konkretnie dzieje ? zatrze się i stanie czy jak?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: nietypowy problem z ładowaniem

Postprzez pocieszny » 25 sty 2018, 15:31

piach rozpuszczony w wodzie działa jak papier ścierny, po prostu ściera wszystko w mgnieniu oka, co być nie robił zetrze choćby szczotki ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości