Rozpędzanie

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Rozpędzanie

Postprzez Wieża30 » 22 mar 2010, 17:54

pytam was jak wasz monter przyspiesza powyrzej setki jak ciągnie czy nie macie problemu z wyprzedzaniem ? jadac np sto na godzine, proszę o powarzne odpowiedzi .
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Rozpędzanie

Postprzez Serg » 22 mar 2010, 21:37

Raz jak sie rozpedzilem na autostradzie do 140 to myslalem, ze wystartuje w powietrze :)21
Glownie jezdze ~90km/h i czuje, ze jeszcze "bierze" - ale nie do tego mi sluzy to auto. Pewnie znaczenie maja tez laczki.
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Rozpędzanie

Postprzez Bosman » 26 mar 2010, 00:06

Drogi kolego.

Używam 3,1 od lata. Przy całkowicie padnietym termostacie wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej wyraźnie odczuwałem pogarszanie się parametrów jazdy [przyspieszania]. Po wymianie za ca 100 w całości, jest zadziwiająco OK.

Silnik wkręca się aż miło. Tak jak piszą koledzy pow. lub w okolicy 140 jazda staje się męcząca i po prostu głośna. Nie ma jednak problemu z przyspieszaniem np. od 120 w górę. Wkręca się aż miło. Jak na diesla! Inna sprawa, że wraz z obrotami proporcjonalnie spada poziom paliwa w zbiorniku. Po prostu ilość obrotów x 3,1 l x 1km = zużycie. To nie to samo co 1,8 - 2. Proporcionalnie do pojemności. W normalnej jeździe na dłuższych trasach 3,1 jest bardzo ekonomiczny między 9 a 8,5 x 100!

Oczywistą cechą są tzw. "krótkie" przełożenia. Dynamika powinna być OK.

Kilka parametrów wg instrukcji obsługi dla 4JG2:

max szybkość - 150 km/h,
zużycie - miasto - 11,8; 90 km/h - 9,3; 120 km/h - 12,7
max moment 84kw/3600rpm, [nie pamiętam dokładnie ale ca 120 na 5b],
dynamiki - nie podano.

Pozdrawiam
:)
Bosman
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 wrz 2009, 10:30

Re: Rozpędzanie

Postprzez Wieża30 » 26 mar 2010, 06:22

no ku.... a a u mnie na standardowych oponach do setki w no miare ale po wyrzej to jusz długie kilometry ni schodzą ta się powoli rozpędza ale 140 pujdzie no niewiem czy tylko ja tak mam karzdy mówi że tak dobrze mu chodzi u mnie przebieg mały oleju prawie wogle nie bierze turbo suche pali zimą na dotyk to co z nim nie tak może byc co jusz mnie to denerwuje i myslę o zmianie auta musiał bym pewnie sie drugim przejechać dla poruwnania ale u mnie w mieśćie tylko ja mam montera i okolicy tesz co robić poradzićie cos jeszcze jade do delty zobaczyc turbo cisnienie jakie daje
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Rozpędzanie

Postprzez Grafff » 26 mar 2010, 19:40

U mnie od 0 do 80 troche mozolnie,natomiast z 90 do 120 bardzo dziarsko.Maksa miałem 155
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: Rozpędzanie

Postprzez Wieża30 » 29 mar 2010, 07:44

u mnie do 3 tys obr ćiągnie dobrze i powyrzej trzech tesz ale do czwartego biegu , na piątym do trzech tysięcy no jakos tam a te pół tyśiąca obrotuw czyli do maksa to jusz kilometry schodzą i wiatr jaki jest .Jechałem pod wiatr i 120 maks gaz do deski i nic więcej nie szedł , w Delcie mówią że bym nie jezdził na maksa bo ten motor nie lubi obrotuw i długo nie pojezdzi . CO ROBIĆ Z TYM MAM :!: :!: :!: :!: karzdy mówi że tak mu dobrze ćiąga niechce mi się w to wierzyć wiećie te auta to muły i nikt mi nie powie że do 150 kiedy chce wćiska gaz i on normalnie idzie ćiągnie ,do 120 tak ale puzniej to jusz zalerzy od wiatru i gurki :| frontera teśćia mnie objechała ta 2.5 tds 115 koni konie jak w moim i co , za wiele lrzejsza to ona nie jest to powinien i mój tesz tak chodzić on ją przyspiesza prawie jak osobowym do 150 a ja kur...a mam dość ide sie napić :evil:
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Rozpędzanie

Postprzez croochy » 29 mar 2010, 13:50

Sorry za off top

prosze Cie Wieża zwracaj uwage na ortografie, bo to aż w oczy kole, zainstaluj sobie Firefoxa czy coś, bo to jakaś totalna masakra jest
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Rozpędzanie

Postprzez oko » 29 mar 2010, 19:09

Montek to nie plaskacz, do tego kanciaty jak diabli. Nie jest to demon prędkości ale do tych 150 mi sie bujnie. Choc przy prędkości powyżej 110km/h radia można słuchac tylko jak sie je rozkreci bardzo glośno.
Montek 3.1 98 przed liftem... długi...i będzie młodszy brat jeep lub land rover
Avatar użytkownika
oko
 
Posty: 239
Dołączył(a): 14 sty 2009, 12:47
Lokalizacja: Kutno

Re: Rozpędzanie

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 31 mar 2010, 16:59

ja podczas wyprzedzania czasem się zapomnę i jak pocisnę to do zamknięcia szafy................. czyli 150km/h bez problemca.....
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: Rozpędzanie

Postprzez kugel » 31 mar 2010, 21:39

croochy napisał(a):Sorry za off top

prosze Cie Wieża zwracaj uwage na ortografie, bo to aż w oczy kole, zainstaluj sobie Firefoxa czy coś, bo to jakaś totalna masakra jest

:)2 :)2 :)2
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: Rozpędzanie

Postprzez mariojura » 01 kwi 2010, 09:48

kugel napisał(a):
croochy napisał(a):Sorry za off top

prosze Cie Wieża zwracaj uwage na ortografie, bo to aż w oczy kole, zainstaluj sobie Firefoxa czy coś, bo to jakaś totalna masakra jest

:)2 :)2 :)2

:D :D :D zaczyna się. Deja vu jakieś? :)21 :)21
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Rozpędzanie

Postprzez kugel » 01 kwi 2010, 11:51

Niektórzy są nie reformowalni ;)
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: Rozpędzanie

Postprzez Wieża30 » 01 kwi 2010, 17:38

tak akurat już to widze to niby dlaczego mój do 120 no jeszcze a późniejto bardzo bardzo długo do tych 140, nie piszcie tu mi takich głupot, to są muły jak cholera ,sory za błędy wczesniejszych moich wypowiedzi
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Rozpędzanie

Postprzez Jozef » 01 kwi 2010, 17:52

Bo tylko jako muly nadaja sie do jazdy w terenie z przyczepa.
Maja zazwyczaj wolniejsze przelozenia niz zwykle osobowe, a podczas jazdy powyzej80-90 polowe paliwa idzie na przepal bo moc uzyskana na silniku nie jest wykozystana.
Nie wiem dlaczego wiekszosc fanow 4x4 uwaza je za auta wyczynowe.
Przeciez one sa budowane w podobnym celu co traktory, roznica jest taka ze przewoza ludzi oprocz towarow.
Isuzu Trooper jedynka 89 r. Nissan Patrol 2.8 tdi 2000r
Jozef
 
Posty: 72
Dołączył(a): 04 lip 2009, 14:21

Re: Rozpędzanie

Postprzez Wieża30 » 01 kwi 2010, 18:08

ja jezdziłem wczoraj patrolem 2.8 115 KM i auto naprawde ciągnie 140 to moment pajero , sportem 2.5 90 KM tesz wymiata i słabszy silnik przeciesz też wymiata, u mnie silnik oleju prawie wcale niebierze zimą pali na dotyk, przejechane też ma mało to ku.....a co jest nie tak mam dość tej padaki i chyba ją sprzedam.. a i jeszcze fronterą 2.5 115 KM też wymiata to co z moim nie tak..? dodam że posiada on LSD tylnego mostu a może skrzynia kiedys wymieniana od bezyny siedzi jak to sprawdzić sam jusz niewiem mam najsłabszą terenówke w mieście z największą pojemnośćią silnika :shock: :lol:
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Rozpędzanie

Postprzez Jozef » 01 kwi 2010, 22:54

Zrob mu porzadny przeglad , oleje powymieniac w mostach i skrzyni, a przynajmniej upewnic sie ze jest tam olej w wystarcz\ajacej ilosci, sprawdzic kat zaplonu (wtrysku), luzy zaworowe, itp.
A tak w ogole to benzyniak czy diesel?
Nieodpowiednia skrzynia moze tez byc powodem ze silnik wydaje sie za slaby.
Ja mam tez Patrola GR 2,8 tdi, (okragla buda) i jak jechalem do kraju z przyczepa to szedl tak jakby byl pusty (do konca licznika )musialem uwazac na przyczepe aby czesciej dotykala asfaltu, ale raz w polowie trasy nagle spadla mu moc , jak sie pozniej okazalo zawiesil sie zawor od turba ten co puszcza spaliny albo na rure albo na turbo.
Teraz jak jezdze to zawsze slucham czy turbo dobrze gwizdze przy dodawaniu gazu, ale jak do tej pory (3 lata) jest ok.
Isuzu Trooper jedynka 89 r. Nissan Patrol 2.8 tdi 2000r
Jozef
 
Posty: 72
Dołączył(a): 04 lip 2009, 14:21

Re: Rozpędzanie

Postprzez SUPER TROOPER » 02 kwi 2010, 16:18

Jedna z rzeczy , które mi sie podobaly w i nadal podobaja w tym samochodzie to sila silnika na wszystkich predkosciach . Po niedawnej akcji z moim turbo - proponowalbym Ci wykrecic turbo i sprawdzic co tam siedzi . Na pewno nie zaszkodzi .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Rozpędzanie

Postprzez Jozef » 03 kwi 2010, 12:00

Nie wiem czy pisales do Wieza 30 czy do mnie.
Isuzu Trooper jedynka 89 r. Nissan Patrol 2.8 tdi 2000r
Jozef
 
Posty: 72
Dołączył(a): 04 lip 2009, 14:21

Re: Rozpędzanie

Postprzez SUPER TROOPER » 03 kwi 2010, 12:21

Do Wieza30 .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Rozpędzanie

Postprzez Wieża30 » 07 kwi 2010, 20:45

już wiem co było w moim aucie, że był słaby, ktos grzebał kiedys zapewne przy dawce paliwa na pompie bo podkreciłem daweczke chyba jak powinno być teraz auto chodzi jak burza i 150 bez problemu idzie zastanawiam sie ze by jeszcze podkrecic ale sie zobaczy jeszcze a dzis miałem problem z hamulcami a mianowicie z prędkośći 140 chciałem wyhamować a tu pedał twardy jak cholera i nie ma hamowni aż po kilku nacisnięciach zmiekł i hamulce znowu były co to może być a i jeszcze ABS tesz mi sie pali ale i nie działa no ale mysle że z hamownio to nie ma wspólnego nic co to może być ?
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Rozpędzanie

Postprzez wojtek1981 » 07 kwi 2010, 21:16

a dużo podkręciłeś tzn obrót , pół obrotu .
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Rozpędzanie

Postprzez SUPER TROOPER » 07 kwi 2010, 23:53

Wieza - nie moge znalezc jaki masz samochód - w opisie nie ma . Jestem ciekaw gdzie ta regulacja jest , w którym miejscu dokladnie .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Rozpędzanie

Postprzez Wieża30 » 08 kwi 2010, 06:56

witam mam 3.1turbo diesla a regulacja jest na pompie nad przewodami co idą do wtrysków śruba regulacji jest zabezpieczona kapturkiem takim blaszanym trzeba go zdjąć i jest tam cienka śruba a na niej nakręcona nakrętka zabezpieczająca na 13 klócz , nakrętke luzujesz a srubką srubokrętem wkręcasz silnikowi będą wzrastać obroty to sobie na tym ćiegle od gazu zmiejszysz na normalne i gotowe, może jeszcze dam zdjęcia
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości