Strona 1 z 4

Butla LPG pod budą

PostNapisane: 27 paź 2017, 23:00
przez arthur
Witam,
Gdy kupiłem Troopka miał 80l LPG w miejscu baku i śmieszny 20l wyspawany bak na benzynę który ciągle się zapowietrzał. Jako że wóz miał być w teren zamontowałem standardowy bak paliwa, a butla LPG poszła do bagażnika.
Niestety (stety) rodzina się powiększyła i bagażnik stał się potrzebny.
Zbiornik paliwa będzie pod tylnymi siedzeniami - zbiornik z seicento,smart etc... (tak się zadeklarował mój mechanik).
LPG planuje w miejsce baku. Jeśli macie jakieś sugestie w tym temacie będę wdzięczny.

Pozdro,
A 8-)

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 28 paź 2017, 00:43
przez mcgiver
poszukaj na forum bo już ten temat był poruszany niejednokrotnie.
sam się do tego szykuje od dłuższego czasu bo butla w bagażniku mi przeszkadza , a wiem że da się opchać pod podłogę użyteczne 60litrów lpg + minimum 40wachy co w trasie daje jakieś 700km zasięgu.
Jednak jest jeszcze nie do końca zbadany aspekt formalny takiego tematu, przez który temat odwlekam...

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 09:26
przez vico
Formalnie są zbiorniki zewnętrzne toroidalne czyli do podwieszania pod samochodem.Wszystko zgodne z przepisami.Do troopera za to pasuje zbiornik walcowy.
Również są takie ale podwójne dość drogie.Jak podwiesisz beczkę i założysz osłonę to żadna diagnostyka ci tego nie zakwestionuje.Gaz montuje zawodowo
od 30 lat i wykonałem masę podwieszaków.Zero problemów.

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 10:10
przez mcgiver
nie o takich formalnosciach mowa, sam mam walec 70litrów w którego homologacji pisze że po nałożeniu watrstwy antykorozyjnej może być zastosowany na zewnątrz pojazdu więc tu nie ma problemu.
problemem będzie zastosowanie zbiornika benzynowego ; oryginalny trzeba wywalić , a benzyna gdzieś musi być i jeszcze najlepiej żeby nowy zbiornik współpracował z oryginalnym pływakiem wskażnika.
pozatym jeszcze powstaje problem dostępu serwisowego do wielozaworu i najważniejsze , dostep do tabliczki znamionowej zbiornika , wiec trzeba by w bagażniku zrobić otwieraną podłogę i to fizycznie też jest do zrobienia.
ja zbiornik benzynowy bym spawał wypełniając lukę naokoło butli gazowej i potem bym to cynkował ogniowo ,
homologacji taki zbiornik benzyny nie ma i tu moze być problem , o ile nie u nas to z tego co ludzie piszą to wyjeżdżając za granicę takim zmotanym samochodem są problemy z takimi tematami

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 10:38
przez miras7
mcgiver napisał(a):.....
ja zbiornik benzynowy bym spawał wypełniając lukę naokoło butli gazowej i potem bym to cynkował ogniowo ,
.....i

Do tego cynkowania będziesz robił przymusowe otwory przelewowe? Ja chciałem zrobić zbiornik na wzór oryginału, tak żeby pasowały wszystkie przewody, wlew, pływak... To mi dawało otwory tylko na górze zbiornika i na przedniej ścianie i gość z galwanizerni powiedział, że mi tego nie ocynkują. Kazał porobić otwory w kilku konkretnych miejscach. Wiadomo po co i tego się spodziewałem.

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 11:07
przez mcgiver
miras7 napisał(a):
mcgiver napisał(a):.....
ja zbiornik benzynowy bym spawał wypełniając lukę naokoło butli gazowej i potem bym to cynkował ogniowo ,
.....i

Do tego cynkowania będziesz robił przymusowe otwory przelewowe? Ja chciałem zrobić zbiornik na wzór oryginału, tak żeby pasowały wszystkie przewody, wlew, pływak... To mi dawało otwory tylko na górze zbiornika i na przedniej ścianie i gość z galwanizerni powiedział, że mi tego nie ocynkują. Kazał porobić otwory w kilku konkretnych miejscach. Wiadomo po co i tego się spodziewałem.

żaden problem zrobić otwór na dnie np do spuszczania paliwa z gwintem na jakiś korek nawet fi 20-30mm, który spełni role odpowietrznika podczas cynkowania , a otworami na wlew paliwa ,odpowietrznikami itd i na pływak , ocynk sobie spokojnie wpłynie i wypłynie, trzeba by było tylko przypilnować żeby rurki odpowietrzające nie zostały zalane i zastygniete , mysle że za flaszke ktoś by tego przypilnował na cynkowni , żeby to dobrze wytrzepać z resztek ciekłego cynku :)2 zresztą pod nie też można zrobić jakieś małe flansze z gwintami i wkręcić je po cynkowaniu.

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 12:16
przez arthur
mcgiver napisał(a):sam mam walec 70litrów

Jakie wymiary masz tej butli? Wystaje poniżej oryginalnej osłony baku?
mcgiver napisał(a):problemem będzie zastosowanie zbiornika benzynowego

Myślę (tzn mój mechanik :)21) nad pożyczeniem baku z czegoś małego (Smart/Seicento) i umieszczenie go w wolnym miejscu/schowku pod tylnymi siedzeniami.

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 13:03
przez mcgiver
arthur napisał(a):
mcgiver napisał(a):sam mam walec 70litrów

Jakie wymiary masz tej butli? Wystaje poniżej oryginalnej osłony baku?
mcgiver napisał(a):problemem będzie zastosowanie zbiornika benzynowego

Myślę (tzn mój mechanik :)21) nad pożyczeniem baku z czegoś małego (Smart/Seicento) i umieszczenie go w wolnym miejscu/schowku pod tylnymi siedzeniami.

ten zbiornik własnie wejdzie pod podłogę i raczej bez obniżenia płyty osłonowej a jeśli już to max 3-4cm.
do zbiornika mi wchodzi 60litrów i zostaje poduszka 14% wcześniej wchodziło tylko 43litry ale podgiołem pływak.
mały zbiornik który chcesz zastosować nie będzie współpracował z zegarem , a dla mnie to jest ważne

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 13:19
przez pocieszny
małe zbiorniki współpracują spokojnie z zegarami, znajomy ma bak chyba z malucha czy coś w ten deseń (coś małego) problemem nie jest pływak i zegary yulko zastosowanie odpowiedniej pompy paliwa (zwykle zewnętrznej)

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 13:23
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):małe zbiorniki współpracują spokojnie z zegarami, znajomy ma bak chyba z malucha czy coś w ten deseń (coś małego) problemem nie jest pływak i zegary yulko zastosowanie odpowiedniej pompy paliwa (zwykle zewnętrznej)

jaki tu może być problem z pompą paliwa ?

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 15:31
przez mcgiver
mam ten zbiornik i ten wejdzie napewno, ale jak sie zmobilizuję żeby temat ogarnąć to trzeba bedzie dokładnie pomierzyć czy dłuższy by nie wszedł
https://jacus.pl/zbiornik-cylindryczny- ... p-991.html
jakby zbiorniki były owalne to wtedy by wszedł dużo wiekszy

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 20:59
przez pocieszny
Ciśnienie ;) jak sam wiesz to rozwala mapa :)

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 29 paź 2017, 21:17
przez mcgiver
niewiem ile w tym aucie ma być cisnienia , ale z bmw są do wyboru pompy zarówno wewnetrzne jak i zewnetrzne dające bez problemu około 4barów które reduktor na listwie obcina do 3,5bar, tylko niewiem po co sobie komplikować , bo własnie takie kwiatki przemawiają za tym żeby uspawać zbiornik który będzie współpracował z oryginalną pompą i pływakiem ,a jak wyjdzie mały to zawsze jakiś mniejszy można dołączyć wężami co by powiększyć pojemność.

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 30 paź 2017, 08:47
przez pocieszny
ale wiesz że na wschód takim autem nie pojedziesz?
na ukrainie wcisną Ci kolegium a w rosji zabiorą auto :)21

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 30 paź 2017, 08:53
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):ale wiesz że na wschód takim autem nie pojedziesz?
na ukrainie wcisną Ci kolegium a w rosji zabiorą auto :)21

słyszałem... głównie od Ciebie :)21 , i również o tym wspomniałem wcześniej
a jak wsadzisz koło butli bak z innego auta to nie bedziesz miał problemów ??

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 30 paź 2017, 20:25
przez pocieszny
tam musisz mieć oryginalny bak do samochodu, żadne przeróbki, chyba że z nr producenta i homologacją,
dodatkowe zbiorniki przechodzą tylko na inne paliwo (LPG czy metan) inne wydumki grożą zarekwirowaniem auta, sam kiedyś stałem na granicy z zabranymi papierami do puki nissan nie potwierdził że dodatkowy bak w Patrolu jest oryginalny
natomiast ostatnie 2-3 razy nawet nie patrzyli na bak zajmowali się głównie nr ramy które są zastępcze :)21

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 30 paź 2017, 20:36
przez mcgiver
gdzie to konkretnie tak trzepią?
ciekawe co w przypadku gdyby mieć instalke lpg która jest całkowicie niezależna od benzyny , a homologowane zbiorniki lpg były by w miejscu ory baku ??

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 30 paź 2017, 22:08
przez PiotrR
Słowacka policja zaczyna kontrolę terenówek z Polski od oględzin baku. I znają się na tym :o

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 31 paź 2017, 01:03
przez pocieszny
w/g prawa rosyjsiego instalacja paliwowa musi być oryginalna i tyle, możesz mieć dołożone LPG, ale to nie zmienia faktu że masz mieć oryginalny zbiornik paliwa, możesz nie używać ale musisz mieć :)21 wot taka paranoja jeszcze z czasów CCCP

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 02 sie 2019, 21:33
przez Jake
Koledzy, drgnęło coś? Komus udało sie rozsadnie wcisnąć zbiornik LPG pod podłoge, tak zeby jeszcze mieć możliwośc jazdy na noPb? Jakies wskazówki?

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 08 sie 2019, 01:18
przez Jake
Znalazlem takie rozwiazanie:
https://allegro.pl/oferta/opel-frontera ... 7813749036
Lub blizniacze od Krzyska z Wadowic:
https://opony-4x4.pl/zdjecia/galeria/sl ... d%20RR.jpg

Jedno i drugie jest pod Frote, ale do Troopera tez moga zrobic. W obu opcjach jest mozliwosc wziecia takze stalowej oslony spodu. Wszystko mi sie podoba poza wysoka cena. Zastanawiam sie nad ewentualna alternatywa.

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 08 sie 2019, 07:42
przez mcgiver
ustrugać to sobie można wszystko i z jakiego tylko materiału ci się zamarzy , ale nie w tym problem.Pisałem Ci żebyś sobie pogadał z miejscowymi diagnostami co oni na to (czytaj jak oni interpretują przepisy ;) ) , wtedy bedziesz wiedział na czym stoisz.
wg tego co ja sie dowiedziałem u mnie to działanie fabrycznego wskażnika i dostęp do tabliczki znamionowej butli na bank i diagnosta oceni czy się mu to podoba czy nie , tylko że to nie znaczy że przy jakiejś kontroli gdzie indziej też się będzie wszystkim podobać.
Wykonanie czegoś takiego to mając kanał , miga i jako taki dostęp do obróbki to żaden problem, pużniej ewenyualnie ocynk ogniowy, niemniej cena mnie nie dziwi bo paproki robiące za flaszkę wymarły ;) , a dziś kazdy sobie ceni swój czas i zdolności manualne :)21 .

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 08 sie 2019, 09:06
przez Jake
Diagnosta to nie problem. Mam dwa miejsca gdzie przeglad nie stanowi zadnego problemu, chociaz mam stalowe zderzaki, snorkel i bardzo niefabryczne opony :) A i u moich rodzicow w miejscowosci tez mam znajomego diagnoste. Wiec ten temat mozna uznac za niebyly.
Natomiast jesli akademicko dyskutowac co jest legalne, a co nie, to z tego co wyczytalem o ile butla ma napisane w papierze, ze nadaje sie do montazu zewnetrznego to przepisy na to zezwalaja. Niedopuszczalne jest za to modyfikowanie, przerabianie lub montaz niehomologowanego baku paliwa. Tylko kontrola i penalizacja tego na szczescie nie jest zbyt gorliwa w naszym kraju, a do ruskich jechac nim nie planuje.
W moim wypadku, to raczej kwestia, ze nie mam ani kanalu, ani miga, ani umiejetnosci spawania. Potrzebuje wiec wykonania przez kogos innego, tylko spodziewalem sie 'ciut' nizszych cen.

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 08 sie 2019, 11:42
przez pocieszny
wiesz że tak odcinasz sobie możliwośc wyjazdu za wschodnią granice? (Białoruś/Ukraina/Rosja)
do tego butla 45 litrów to tak na 200km :)21 bez sensu, a jeszcze sprawa taka że od froty nie pasuje

Re: Butla LPG pod budą

PostNapisane: 08 sie 2019, 12:13
przez Jake
Wiem, tosz sam to napisalem post wyzej xD. Na 500% nie zamierzam tym autem jechac za wschodnia granice. Umiarkowanie mnie tam ciagnie, to pierwsza rzecz, a druga od tego mam dlugiego 3.1 zeby jezdzic na wyprawy. Jak poczuje zew czerwonej gwiazdy wschodu, to na pewno bym jechal dlugim.
Wiem, ze od Froty nie pasuje, ale do Troopera tez moga zrobic w tym samym typie.
Co do zasiegu, no wiadomo, ze im wiecej tym lepiej i fajnie miec butle 80l, ale no nie mozna miec wszystkiego. Wole bagaznik, kosztem malego zasiegu niz na odwrot.