Obroty

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Obroty

Postprzez DeluxeOFF » 29 paź 2017, 00:04

Panowie silnik 3.1 97 rok, wiecie może skąd auto pobiera obroty silnika i gdzie jest jakiś czujnik? Nie czasem z alternatora jak w patrolu? Pilny temat, z góry dzięki
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Obroty

Postprzez piotrck » 29 paź 2017, 08:08

I jakie obroty na postoju , rozgrzany silnik ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Obroty

Postprzez miras7 » 29 paź 2017, 10:20

DeluxeOFF napisał(a):Panowie silnik 3.1 97 rok, wiecie może skąd auto pobiera obroty silnika i gdzie jest jakiś czujnik? Nie czasem z alternatora jak w patrolu? Pilny temat, z góry dzięki

Z pompy wtryskowej. Wychodzi przewód z kostką dwupinową.
Obroty jałowe trzeba by w manualu sprawdzić, chyba 750
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Obroty

Postprzez irs » 30 paź 2017, 11:43

Ja mam obroty regulowane ręcznie ale jak wyżej, przy 700-800 chodzi idealnie.
irs
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17 paź 2017, 00:34
Lokalizacja: Śląsk

Re: Obroty

Postprzez PiotrR » 30 paź 2017, 22:04

Wszystkie 3.1 mają taką regulację. Chodzi o to by przy maksymalnie skręconym pokrętle obroty nie spadały poniżej 750. Jeśli musisz podkręcać by ci nie gasł to coś jest nie tak.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Obroty

Postprzez DeluxeOFF » 31 paź 2017, 09:50

ja na jałowym mam obroty gdzień 700-800, dzięki za podpowiedź Panowie :)2
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Obroty

Postprzez mokom69 » 21 maja 2018, 21:29

Witam, u mnie zazwyczaj obroty były w granicy 700-800, a od jakiegoś czasu auto na jałowym ma ok 1000. Czy zaczynać gdzieś poszukiwać przyczyny? Pokrętło na max skręcone. Dodam też, że mam lekkie odczucie jakby auto miało mniej mocy. Czy to może być ze sobą powiązane?
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Obroty

Postprzez PiotrR » 21 maja 2018, 23:14

Zacznij od sprawdzenie filtrów powietrza i paliwa,potem szukaj nieszczelności układu paliwowego i powierzonego (przedmuchy, fałszywe powietrze) jak nic nie znajdziesz to parę złotych w kieszeń i do pompiarza. Nie ma co czekać lejące wtryski palą tłoki i przegrzewają głowicę.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Obroty

Postprzez Jake » 22 maja 2018, 00:09

Dodalbym jeszcze zebys sprawdzil najprostsze - czy linka gazu sie nie przyciela. Lapa na pompe wtryskowa i sprobuj recznie cofnac ciegno do ogranicznika.
Koledzy maja racje, jak nie bedzie to linka ani nieszczelnosc - nie ma co czekac, do sprawdzenia pompa/wtryski. Szkoda tlokow.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Obroty

Postprzez mokom69 » 22 maja 2018, 09:46

piotr R napisał(a):Zacznij od sprawdzenie filtrów powietrza i paliwa,potem szukaj nieszczelności układu paliwowego i powierzonego (przedmuchy, fałszywe powietrze) jak nic nie znajdziesz to parę złotych w kieszeń i do pompiarza. Nie ma co czekać lejące wtryski palą tłoki i przegrzewają głowicę.

Filtr paliwa nowy, powietrza ok. Myślę, że może być coś z układem paliwowym po był wcześniej problem z cofającym się paliwem i jak postał kilka dni to musiałem go pod pompować na filtrze ale teraz się uspokoiło (problem pojawiał sie zimą). Podkładka pod śrubę na pompce rozwiązała chyba temat
Linka gazu jest ok.
Auto nie kopci ani na czarno ani na niebiesko...
Pytanie czy autem jak podjadę do pompiarza to on w jakiś sposób może sprawdzić pompę czy co by nie było trzeba wyciągać itd??
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Obroty

Postprzez piotrck » 22 maja 2018, 14:33

wymieniał ktoś końcówki wtryskiwaczy ....coś mi lekko poddymia samochód ( wcześniej tego nie było ) Pompa nie ruszana .
ewentualnie turbina ( po regeneracji świszcze )
znalazłem takie końcówki ale nie wiem czy się nadają do naszych aut
https://www.czesciauto24.pl/bosch/754035
kasa spoko , pytanie czy to pasuje i czy my mamy wtryski Boscha ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Obroty

Postprzez mcgiver » 22 maja 2018, 15:23

jak swiszczy to znaczy że pompuje :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Obroty

Postprzez piotrck » 22 maja 2018, 16:33

mcgiver napisał(a):jak swiszczy to znaczy że pompuje :)2


czyli oryginalna fabryczna nie pompowała bo nie świszczała .......śmiała teoria :roll:
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Obroty

Postprzez Jake » 22 maja 2018, 16:41

Sam sie zastanawiam nad tym świsczeniem. Mialem w sumie trzy.
turbo z 4JG2 95r. - swapowany silnik we Frocie, pompowala jak trzeba, cisnienie w normie, nie swiszczala ani troche
turbo z 4JG2 97r. - obecny trooper, kupilem przytarta, nie swiszczala, czasem pompowala, ale przewaznie wirnik stal w miejscu.
turbo z 4JB1T 94r. -obecny trooper, taka mam teraz zalozona, bo mi sie trafila okazja na tania, sprawna uzywke - swiszczy jak szalona na zimnym silniku, jak sie rozgrzeje cichnie niemal calkowicie. Luzow nie ma, oleju nie bierze, tylko ten swist.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Obroty

Postprzez PiotrR » 22 maja 2018, 21:27

Moja zawsze trochę świszczała ,ale po wymianie tłumika słychać ją już od 1500 obrotów. Zastanawiam się czy to nie jakiś przedmuch.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości

cron