Wolniejsze przełożenia [3.1]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: gruby remont 6vd1

Postprzez pocieszny » 14 maja 2019, 08:51

do naszych (tfu do Twojego bo ja już nie mam :cry: ) tak, ale nie do tych od 3,0
to inne mosty, a kolega ma nowszego montka tyle w temacie, inne półosie, inne dyfry inny most
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: gruby remont 6vd1

Postprzez Jake » 02 gru 2019, 19:05

pocieszny napisał(a):do naszych (tfu do Twojego bo ja już nie mam :cry: ) tak, ale nie do tych od 3,0
to inne mosty, a kolega ma nowszego montka tyle w temacie, inne półosie, inne dyfry inny most

Czekaj, czekaj, czy ja dobrze rozumiem, ze 4,88 z dziadka/kanciaka pasuje do mostów z Troopera 92-97??
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: gruby remont 6vd1

Postprzez kupricz » 02 gru 2019, 23:09

Jake napisał(a):
pocieszny napisał(a):do naszych (tfu do Twojego bo ja już nie mam :cry: ) tak, ale nie do tych od 3,0
to inne mosty, a kolega ma nowszego montka tyle w temacie, inne półosie, inne dyfry inny most

Czekaj, czekaj, czy ja dobrze rozumiem, ze 4,88 z dziadka/kanciaka pasuje do mostów z Troopera 92-97??


sama grucha pasuje
kupricz
 
Posty: 118
Dołączył(a): 02 lis 2015, 22:41

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez pocieszny » 03 gru 2019, 00:53

do 92-95 tak nowszych nie sprawdzałem
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez Jake » 03 gru 2019, 14:43

92-97 byłby takie same mosty, wiec by pasowało. Czyli, ze trzeba zorganizowac dwa dyfry z kanciaka i przelozyc? Naprawde to tak proste??
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez pocieszny » 03 gru 2019, 17:03

Jake napisał(a):92-97 byłby takie same mosty, wiec by pasowało. Czyli, ze trzeba zorganizowac dwa dyfry z kanciaka i przelozyc? Naprawde to tak proste??

niestety,nie były takie same mosty
są różne szerokości mostów, inne półosie, (cały czas mówimy o tylnym, bo przedni w 95-97 jest już zupełnie inny, z zupełnie innym sterowaniem)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez PiotrR » 03 gru 2019, 22:43

Nawet jak przełożysz gruchę to nie będą pasowały wielokliny na półosiach. W kanciaku masz tył na resorze ,da to się przerobić na sprężyny . A przód trzeba adaptować w całości. Jak by było takie proste to bym już miał :cry:
Miras myślał nad mostmi z Pajero, może coś wymyślił.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez miras7 » 04 gru 2019, 00:13

'92 - '97 tylne mosty były takie same, szersze od '98, nie ma nic pomiędzy. Przednie owszem '96 - '97 krótsze półosie niż od '98, ale już rozłączana lewa.
Pajero 2 odpuściłem, są dużo za wąskie nawet do mostów z Troopera '94
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez Jake » 04 gru 2019, 00:32

Miras słusznie prawi.
Tylne mosty 92-97 są identyczne na szerokość i współzamienne. Szersze były dopiero od 98 (razem z innymi silnikami 3.0/3.5 i innymi skrzyniami AR5 zamiast MUA5), Przedni most był identyczny 92-95, 96-97 jest most z przesuwką (SOTF), ale szerokościowo jest taki sam i mozna go zamienic z mostem 92-95 bez przesuwki - co planowalem od dwoch lat i w koncu w tym miesiacu zrobie. Sa dwa rodzaje przegubów (ilosc frezow), ale to jest zaden problem, bo mozna dowolnie przekladac kielichy.

Całych mostów z kacianka na pewno nie chce adaptowac, myslalem ze mozna przelozyc albo sam dyfer albo nawet sam zestaw kolo sloneczne + atak....
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez pocieszny » 04 gru 2019, 02:33

Wręcz będe się kłocił że są 3 wersje. Miałem mosty z każdej wersji, `92 (seryjny w moim) `97 szerszy (około 8 cm) ale z gruchą taką jak w `92 i `03 gdzie jest zupełnie inny most. Wszytkie 3 są zamienne na mocowaniach, bo mocowania są takie same, jeśli tylko przełożenie się zgadza można mieć kombinacje jaką się chce
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez Jake » 04 gru 2019, 04:12

pocieszny napisał(a):Wręcz będe się kłocił że są 3 wersje. Miałem mosty z każdej wersji, `92 (seryjny w moim) `97 szerszy (około 8 cm) ale z gruchą taką jak w `92 i `03 gdzie jest zupełnie inny most. Wszytkie 3 są zamienne na mocowaniach, bo mocowania są takie same, jeśli tylko przełożenie się zgadza można mieć kombinacje jaką się chce

Mówisz o przodzie czy tyle? Jutro odstawiam mojego troopera do kolegi blacharza, az wezme metrówke i zmierze mój most (97) i most ze starszego auta ktore stoi u kolegi (chyba 93 albo 94).
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez miras7 » 04 gru 2019, 09:31

Zmierz. Ja robiłem takie pomiary pomiędzy rocznikami '94 - '97 - '98 i stąd to co pisałem.
Wspomnę jeszcze, że kiedyś chciałem zrobić taki mix z przodu - długie półosie (duży rozstaw kół) i most stary typ (bez przesuwki) czyli potrzebowałem z lewej strony mieć wewnętrzny przegub z długą wewnętrzną półosią (ta co w dyfer wchodzi). Niestety nie ma takiej kombinacji żeby się to udało. Długa półoś (ta między przegubami) nie pasuje do przegubu wewn. starego typu, wnętrzności nowego przegubu nie pasują do kielicha starego. Sprawdziłem wszystkie kombinacje. Ten myk co Jake chcesz zrobić z wywaleniem mostu z przesuwką w modelach od '98 nie przejdzie
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez pocieszny » 04 gru 2019, 13:31

mówie o tyle, nie wiem czy wszystkie montki/troopery tak miały wiem że miałem 3 różne wersje mostu tylnego (wszystkie po 92 roku) do pierwszego na pewno pasowało LSD ze staruszka

przody też były różne, aczkolwiek o ile pasują na mocowaniach to półosie i przeguby są różne,
założenie starszego mostu, było by możliwe ale wtedy trzeba włożyć wszytko łącznie z wahaczami sworzniami i drążkami kierowniczymi kompatybilne z szerokością mostu
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez PiotrR » 04 gru 2019, 22:21

Rzeźbiłem z przednim mostem z 93 na2002 są dwa rodzaje kielichów i frezów na półosiach i w moście . Rożne długości półosi i wahaczy ,do kupy tego nie poskładasz .
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez Jake » 05 gru 2019, 05:45

piotr R napisał(a):Rzeźbiłem z przednim mostem z 93 na2002 są dwa rodzaje kielichów i frezów na półosiach i w moście . Rożne długości półosi i wahaczy ,do kupy tego nie poskładasz .

Systematyzując:
Rodzaj przegubow zmienia sie... uwaga w 96. Razem z dodaniem przesuwki. Ale polosie miedzy przegubami pozostaja tej samej dlugosci, długosc wahaczy zmienia sie dopiero w 98r. A to oznacza, ze:
-do modelu 92-95 mozna wsadzic przedni most 96-97 (z przesuwka) w komplecie z polosiami i przegubami, wahacze zostaja takie same, rozstaw kol zostaje takie sam.
i vice versa
-do modelu 96-97 mozna wsadzic przedni most 92-95 (bez przesuwki) w komplecie z polosiami i przegubami, wahacze zostaja takie same, rozstaw kol zostaje takie sam.

Nie mam wiedzy odnosnie mozliwosci dopasowania kielichów do dyfra, ale chyba nie istnieje lewa-nie-dzielona półoś wewnatrz mostu do ktorej spasowałby przegub i dluga polso zewnetrzna do dlugich wahaczy, wiec do modelu 98-02 nie mozna wsadzic mostu ze starszych rocznikow, bo albo polosie beda za krotkie, albo nie spasuja przeguby do kielichów. Chyba, chyba, ze
do mostu 92-95 zalozyc kielichy od 96-97 (wewnetrzne frezy dyfra powinny spasowac) i wtedy do tych kielichów zapodać długie półosie do długich wahaczy. Ten uklad ma szanse zagrac. Tylko to chyba wiecej kombinowania niz to warte.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez miras7 » 05 gru 2019, 09:33

Jake napisał(a):....
Chyba, chyba, ze
do mostu 92-95 zalozyc kielichy od 96-97 (wewnetrzne frezy dyfra powinny spasowac) i wtedy do tych kielichów zapodać długie półosie do długich wahaczy. Ten uklad ma szanse zagrac. Tylko to chyba wiecej kombinowania niz to warte.

Ale to nic nie da. 96-97 ma rozłączaną półoś i od 98 również, a poza tym nie założysz kielicha wewn. przegubu z rozłączaną półosią do starego mostu. W mostach 92-95 lewy wewn. przegub ma długą półoś wewn., która jest w rurze mostu aż do dyfra, a już od 96 jest tam krótki frez tylko do przesuwki.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez pocieszny » 05 gru 2019, 10:11

a czy przypadkiem też w 96 nie zmieniają się sworznie wahaczy?
albo przynajmnniejich mocowanie na wahaczu?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez miras7 » 05 gru 2019, 11:23

pocieszny napisał(a):a czy przypadkiem też w 96 nie zmieniają się sworznie wahaczy?
albo przynajmnniejich mocowanie na wahaczu?

Nie, dopiero od 98. Dolny sworzeń jest dłuższy, górny taki sam jak starsze i tylko wahacz górny jest dłuższy
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez pocieszny » 05 gru 2019, 11:45

miras7 napisał(a):
pocieszny napisał(a):a czy przypadkiem też w 96 nie zmieniają się sworznie wahaczy?
albo przynajmnniejich mocowanie na wahaczu?

Nie, dopiero od 98. Dolny sworzeń jest dłuższy, górny taki sam jak starsze i tylko wahacz górny jest dłuższy

jeszcze gdzieś mi leżą wahacze dłuższe właśnie :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez Jake » 05 gru 2019, 15:13

miras7 napisał(a):Ale to nic nie da. 96-97 ma rozłączaną półoś i od 98 również, a poza tym nie założysz kielicha wewn. przegubu z rozłączaną półosią do starego mostu. W mostach 92-95 lewy wewn. przegub ma długą półoś wewn., która jest w rurze mostu aż do dyfra, a już od 96 jest tam krótki frez tylko do przesuwki.

Dlatego pisalem, ze chyba :)
Moja przeróbka jest na szczescie duzo łatwiejsza.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez Jake » 13 gru 2019, 02:36

A czy tu:
https://www.planetisuzoo.com/viewtopic.php?t=17842
Koles przypadkiem nie robi tego co zdecydowalismy, ze jest niemozliwe? Zaklada do pelnego mostu dluzsze wahacze i dluzsze polosie.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez pocieszny » 13 gru 2019, 13:44

stwierdziliśmy że nie pasują plug and play klamoty z przełożeniami do przodu od staruszka
a nie że nie da się wyrzeźbić przełożeń jakie się chce ;) koszt jednostkowego wykonania przełożeń do samochodu to coś koło 5-8 tysi ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez Jake » 13 gru 2019, 15:55

pocieszny napisał(a):stwierdziliśmy że nie pasują plug and play klamoty z przełożeniami do przodu od staruszka
a nie że nie da się wyrzeźbić przełożeń jakie się chce ;) koszt jednostkowego wykonania przełożeń do samochodu to coś koło 5-8 tysi ;)

Nie, nie, nie to miałem na mysli. ;) Wyrzezbienie przelozen to oczywista kwestia. Mialem na mysli ze poskładał most bez przesuwki z długimi (poliftowymi) przegubami i wahaczami.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez pocieszny » 13 gru 2019, 18:20

są tam półosie zrobione pod inne przeguby, dlatego się da
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez Jake » 13 kwi 2020, 17:02

Teraz tak czytam sobie ten temat po czterech miesiącach i w sumie, oprócz tego że zdryfowaliśmy na tematy habilitacji z frezów przednich półosi i przegubów, zamienianiu krótkich na długie i vice versa, to nie padła nigdzie wprost odpowiedz na frapujace mnie pytanie.
Kupricz pisał, ze grucha z dziadka pasuje, jednak pocieszny i PiotrR slusznie zauwazyli ze taki swap udaremnia niepasujace półosie, a absolutnie nie chce przekładać całej pochwy mostu.
Ale co z najprostrzą przeróbka = sam wałek atakujący i koło talerzowe?
Kanciak miał dostępne 4.88
Frota B miała dostępne 4.77
wiec to sa teoretyczni dawcy do rozważenia. Zastanawiam sie tylko czy jest to mozliwe do przełożenia (ilosc srub mocujacych talerz, wymiar zewnetrzny, profil zebow ec.).
Posiłkujac sie katalogiem ARB, wywnioskowałem, ze Frota i Trooper prawdopodobnie maja takie same bebechy przedniego mostu, gorzej pewnie z tyłem. Ktoś próbował w te strone kminic? Cholernie ciezko jest gdzies znalezc konkretne dane, zwlaszcza ze nasze mosty nie maja zadnej konkretnej nazwy, wiem ze sa pordukowane przez Hitachi, a tył choc podobny to jednak nie jest to Dana 44.
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png (128.66 KiB) Przeglądane 12548 razy

EDIT:
------
Chyba sam sobie odpowiedziałem po doczytaniu na planetisuzu:
92-97 ma przedni 10bolt i tylny 12bolt
<92 to bedzie przód 8 i tył 10, prawda?
Co gorsza 98+ ma zdaje sie jeszcze inny tylny dyfer niz 92-97?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości