Gruby Remont Silnika 6VD1 [3.2]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 19 sty 2018, 11:49

vico napisał(a):O ile to jest ta przyczyna.Scięcie smarowania na górę chyba nie byłoby zdrowe dla głowic.
10-15% mniejsza przepustowosć na kazdym z dwóch kanałów będzie słabo odczuwalny dla poszczególnej głowicy , a czopowi da 30% wiecej...
jestem skłonny zaryzykować
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez vico » 19 sty 2018, 12:06

Próba nie strzelba.Powodzenia, oby pomogło.Pozdrawiam.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 19 sty 2018, 12:22

co do czujnika dla kompa to od 4 lat ten działą ok
EPS 1,830,129
czujnik na zegary mam oryginalny, bo tam problem z kabelkiem był ;)
czujnik położenia wału dla sprawdzenia kiedyś za 54 zeta ze sklepu i działa już 4 lata też bez problemu :)2 (od poloneza firmy nie pamiętam :roll: )
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 19 sty 2018, 12:51

dzięki pocieszny teraz już coś mi rozjaśniłeś.

Co do awari pierwszej panewki to szczerze nie wiedziałem że to tak częsta przypadłość w tych silnikach , ale obecność kanału idącego do głowic z tej własnie pierwszej panewki raczej przesądza powód tych awari.
dól silnika zamykam mam nadzieję w weekend, a za remont głowic będę się brał końcem miesiąca, tak że przeanalizuję sobie wszystko na rozebranych głowicach i raczej delikatne restryktory będę robił.
jeszcze przejrzę jak idą kanały w uszkodzonym wale...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 20 sty 2018, 18:07

Patent z zalewaniem oleju mnie uchronił od fuckupu .
Zacząłem w piątek zalewać układ olejem ; celowo zdjąłem łącznik między pompą oleju, a magistralą żeby widzieć co się dzieje i żeby zobaczyć kiedy olej zaczyna wypływać.
Oniemiałem jak zobaczyłem że wypływa czarna smoła z mnóstwem aluminiowych wiórów :shock: . zmarnowałem jakieś 2 litry oleju :)3
Wszystko przed składaniem było dokładnie myte , jednak okazuje się że chłodnica oleju ma tyle zakamarków i zakoli że normalnie nie da się tych wszystkich kanałów umyć, na ostatniej fotce ( można powiększyć) widać w pojemniku ile wiórów wyleciało po operacji zapodania ropy pod ciśnieniem 1,5 bar przez układ. jest też filmik z działania systemu zalewowego.
pewnie przy profilaktycznym remoncie było by wszystko ok , ale tu jednak panewki korbowe poszły na mielone i ztąd tyle opiłków
jakbym układ poskładał z marszu i nie zalewał po swojemu to byłaby tragedia :)3
Dół zamkięty , układ zalany olejem , teraz czas na głowice.
przy okazji chyba odkryłem główną przyczynę zatarcia silnika,
Otóż jak przywiozłem silnik to przy rozbiórce zauważyłem ,że miska jest zagięta z dołu więc ją wyklepałem.
Wczoraj przykręcając smok zauważyłem delikatne zagięcie materiału i powiązałem fakty.
Zmierzyłem odległość między blokiem ,a smokiem oraz głębokość miski i okazuje się, że wlot do smoka jest tylko 7mm od dna miski , a zagięcie było dokładnie pod wlotem do smoka, tak więc mogło to być powodem zmniejszenia wydajności układu smarowania.....


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


FILM https://photos.app.goo.gl/evCJylRmQcNEPFAH3



Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 22 sty 2018, 18:40

wydajność sprawnej pompy oleju po remoncie silnika
https://photos.app.goo.gl/EVJegTAS8X6OebA12
z grubsza wychodzi ponad 5 bar przy około 150 obr/min , niestety żadna wiertarka nie chce uciągnąć wszystkich tłoków , potrzebny zbyt duzy moment, a wkrętarki 14,4V i 18V dają rady tylko przez kilka sekund i elektronika odcina prąd :)21 , może na rozruszniku było by lepiej ,ale nie chce mi sie kombinować.
olej mineralny o temperaturze około 12stC
Manometr zostaje w tym miejscu przynajmniej do czasu dotarcia silnika , a jest tak zamontowany że będzie go widać z góry po otwarciu maski :)2
Dużo info ostatnio znalazłem o tych silnikach i nie pamiętam gdzie ale pisało że pompa ma robić między 3,9bar a 5,5bar przy 3000rpm


Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez freefly » 22 sty 2018, 20:03

.
Załączniki
Screenshot_2018-01-22-18-57-43.jpeg
Screenshot_2018-01-22-18-57-43.jpeg (152.54 KiB) Przeglądane 15812 razy
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 22 sty 2018, 20:51

wystarczy prze konwertować i wszystko jasne :)2 na wolnych tylko 0,62bar :shock: , właśnie dlatego na dotarciu trzeba unikać wolnych obrotów a już napewno przez pierwsze kilka minut po odpaleniu :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 25 sty 2018, 13:00

jest mały problem :)3 .
okazuje sie że kolektory wydechowe silnika przedliftowego 6vd1 mają tylko po 2 szpilki , a poliftowe 6vd1 3szpilki ,chodzi oczywiście o połaczenie kolektorów z dalszą częścią wydechu.
Kolega 8P8C przestrzegał mnie przed taką ewentualnością no i niestety miał rację.
kolektorów niestety nie da sie zamienić bo mają inne rozstawy szpilek w głowicy.
Czy próbował ktoś podmieniać odcinki rur wydechowych między kolektorami a katalizatorem? Nie chce mi się żeżbić z wydechem :)3 ....
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 26 sty 2018, 18:19

małe update :
poduszki i alternator po reanimacji


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 02 lut 2018, 22:24

własnie reanimuje kolektor dolotowy ze wszystkimi elektrozaworami , przepustnicą , tps'em , silniczkiem krokowym, podciśnieniami i między innymi zawór egr.
jestem lekko w szoku bo mimo zaślepionej przez poprzednika rurki doprowadzającej spaliny do zaworu , oraz zarośniętego sadzą wlotu spalin w kolektorze i zaolejonym a raczej zasmołowanym kolektorem wewnątrz , sam zawór egr działa bardzo precyzyjnie.
nie jest zepsuty ani actuator , ani grzybek zamykający dopływ spalin do kolektora ssącego. bez problemu metodą usta-usta zawór działa ;)
to jest normalne czy mam farta?
nie miałem nigdy do czynienia z egr'em bo raczej kojarzył mi sie zawsze z dizlem niż z benzyną a że z dizlami z pobudek osobistych nie miałem nigdy do czynienia to też byłem przekonany że to musi być zapieczone na maxa :roll: .
na pewno nie będzie zaślepiony więc nie piszcie :
zlikwiduj to gówno
ewentualnie może być "czasowo wyłączony z eksploatacji"
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 04 lut 2018, 21:09

wyszedłem z założenia że góra musi być odjebana na maxa i wykorzystałem do tego resztki lakierów samochodowych poniewierających się po warsztacie.
kolektor został pomalowany metalikiem z clarem arcticsilbermetalic ,dekle głowic tez będą tak wykonane.
wszystkie śruby na górze będą nierdzewne, część juz jest wymienionych
prezentuje się to całkiem niezle :)2



Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 04 lut 2018, 23:09

nudzi Ci się widze :)2 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 04 lut 2018, 23:55

chciałbym czasami się ponudzić, niestety nie potrafię :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pawel126 » 05 lut 2018, 09:03

Extra :)2 choć mnie rajcują srubki jak są w żóltym kolorze ocynku przy silnikach. o tak http://imoz.pl/old/galeria2/img_6134.jpg :P
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez vico » 06 lut 2018, 21:24

Podziwiam twoją pracę. :)
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 06 lut 2018, 21:38

dzięki :)2
to nie pierwszy mój taki projekt , średnio co 5 lat mi odwala :lol: , ale faktycznie ten mnie pochłonął na maxa i to już trzeci japończyk :)21, jeszcze tylko głowice i można robić podmianę w aucie . tak z ciekawości jak Twoje DOHC z froty ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez vico » 06 lut 2018, 21:47

Na razie brak czasu ale przyszły tydzień zaczynam składać.Tylko nie licz na to że będzie wyglądał jak twój cukiereczek.Pozdrawiam.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 06 lut 2018, 23:22

vico napisał(a):Na razie brak czasu ale przyszły tydzień zaczynam składać.Tylko nie licz na to że będzie wyglądał jak twój cukiereczek.Pozdrawiam.
jak rozwiązałeś temat koła impulsowego z dohc pod sohc, przerabiałeś wieniec??
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez vico » 07 lut 2018, 23:12

Zatrudniłem wszystkie maszyny jakie mam w warsztacie ,więc nie robiłem szlifu tylko wsiadłem w auto ,pojechałem i kupiłem dół z dohc za 2 stówy. :D
Wał ,panewki i korbowody super.Trzeba jedynie klocki lego poskręcać.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 07 lut 2018, 23:15

vico napisał(a):Zatrudniłem wszystkie maszyny jakie mam w warsztacie ,więc nie robiłem szlifu tylko wsiadłem w auto ,pojechałem i kupiłem dół z dohc za 2 stówy. :D
Wał ,panewki i korbowody super.Trzeba jedynie klocki lego poskręcać.
ok , cena zajebista za zdrowy dół :)2 ,ale to nie zmienia faktu że nie będzie to działać na wiązce z sohc bo czujnik położenia wału , a właściwie sterownik tego nie ogarnie, bo nie będzie wiedział w którym miejscu ma dać zapłon,
Tylko wał z sohc się nadaje do tej wiązki z tym ecu,
Pomijam czujnik położenia wałka , bo to czujnik korekcyjny i jest jakby mniej istotny.
reasumując: na wale z dohc z wiązką z sohc silnik nie odpali ,a jak odpali to jego praca to bedzie loteria zamiast uporządkowanego ciągu zdarzeń :)21
głowice DOHC owszem , wiązka SOHC owszem , ale w tej konfiguracji tylko z wałem SOHC .
Ostatnio edytowano 07 lut 2018, 23:36 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez vico » 07 lut 2018, 23:36

Mam sterownik z dohc z kluczykiem i immo.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez vico » 07 lut 2018, 23:37

Wiązkę silnika też
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 07 lut 2018, 23:47

to zmienia postać rzeczy :)2 , ciekawe ile żeżby będzie żeby to pożenić z instalacją budy.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez vico » 07 lut 2018, 23:57

Z diesla na sohc zajęło mi to trzy dni, przy czym połowa czasu to motanie licznika z ropniaka.Myśle ze teraz nie zejdzie dłużej.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości