Strona 1 z 1

Ciśnienie sprężania.

PostNapisane: 24 lis 2017, 17:20
przez Manix
Witam.
Mam problem z ciśnieniem sprężania w silniku 3,2 V6 z 1992.
Na 5 cylindrach ciśnienie wynosi ok. 12-12,5 bar. Na ostatnim z cylindrów ciśnienie sprężania wyniosło ok. 20-21 bar.
Nie jest istotna precyzja pomiaru, a jedynie duża różnica pomiędzy cylindrami.
Czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Może jest jakieś sensowne wyjaśnienie tego zjawiska.

Dziękuję z góry za informacje i pozdrawiam.
Piotr

Re: Ciśnienie sprężania.

PostNapisane: 24 lis 2017, 20:49
przez mcgiver
Manix napisał(a):Witam.
Mam problem z ciśnieniem sprężania w silniku 3,2 V6 z 1992.
Na 5 cylindrach ciśnienie wynosi ok. 12-12,5 bar. Na ostatnim z cylindrów ciśnienie sprężania wyniosło ok. 20-21 bar.
Nie jest istotna precyzja pomiaru, a jedynie duża różnica pomiędzy cylindrami.

Piotr


:shock: coś jest nie tak .
co było powodem pomiaru ciśnienia? ciekawość czy coś sie dzieje?
jak działa motor?
przy 6 cylindrach brak jednego jest słabo wyczuwalny czy to R6 czy V6 i raczej wyglada jak lekkie skubanie i ogólny spadek mocy niż wyeliminowanie jednego garka.
może to brzmieć niedorzecznie ale wygląda jakby sie wałek ukręcił i nie otwiera zaworów :roll:
ja ostatnio mierzyłem swój bo były różne akcje i po 315tyś mam od 12,4 do 13bar
6 cylinder jest na lewej głowicy a tam jest stosunkowo łatwy dostęp do odkręcenia dekla wiec dość szybko można to zweryfikować.

Re: Ciśnienie sprężania.

PostNapisane: 25 lis 2017, 00:25
przez FFK
Masz jeden cylinder od diesla :D

Re: Ciśnienie sprężania.

PostNapisane: 25 lis 2017, 11:50
przez pocieszny
musiał być jakiś błąd pomiaru czy coś,miałeś odłączone paliwo?

Re: Ciśnienie sprężania.

PostNapisane: 25 lis 2017, 16:35
przez Hinek
Może pokazać takie ciśnienie jeśli np. płyn chłodniczy przedostanie się do cylindra. Zanim go wydmucha - manometr może tyle pokazać.

Re: Ciśnienie sprężania.

PostNapisane: 27 lis 2017, 21:40
przez Manix
Panowie, dzięki za podpowiedzi, jednak :
-wałek rozrządu jest OK, zawory pracują
-paliwo odłączone,
-płyn chłodniczy nie ubywa, a gdyby nawet w jakiś sposób się dostawał do cylindra, to zdążyłbym go "wydmuchać" ponieważ dość długo kręciłem rozrusznikiem bez świec,
- mierzyłem sobie ciśnienia przy okazji wymiany wtrysków i świec zapłonowych,
Niedawno kupiłem to auto i jestem w trakcie "przeglądu startowego" i wymian płynów, świec itd. Wymieniłem już pompę paliwa, wyczyściłem zbiornik, ale silnik nie chciał prawidłowo pracować na benzynie, w związku z tym wymontowałem wtryski i po sprawdzeniu zmuszony jestem je wymienić. Przy okazji sprawdziłem ciśnienie sprężania, a tu taka niespodzianka.