Strona 1 z 1

[3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 02 gru 2017, 01:06
przez Jake
Hej wszystkim, mam ostatnio taką zagadke, mam Montereya 3.1TD z '97r. (silnik 4JG2), jest to oczywiscie silnik z mechaniczna pompa, bez ECU.
Miga mi na tablicy bez przerwy kontrolka CHECK ENGINE. I jestem tym faktem nieco zdziwiony, bo nie sadzilem ze takowa w ogole istnieje. :? Oczywiscie moge wykrecic zarowke, ale nie przepadam za takim rozwiazywaniem sprawy...

Re: [3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 02 gru 2017, 13:26
przez freefly
Jake napisał(a):Hej wszystkim, mam ostatnio taką zagadke, mam Montereya 3.1TD z '97r. (silnik 4JG2), jest to oczywiscie silnik z mechaniczna pompa, bez ECU.
Miga mi na tablicy bez przerwy kontrolka CHECK ENGINE. I jestem tym faktem nieco zdziwiony, bo nie sadzilem ze takowa w ogole istnieje. :? Oczywiscie moge wykrecic zarowke, ale nie przepadam za takim rozwiazywaniem sprawy...


Błędy się zapisują w....... sterowniku ABS. Błędy czujników prędkości kół, pompa ABS, G-sensor, błąd sterownika, napięcia akumulatora, obwodu przekaźnika itp.

Obrazek

Re: [3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 02 gru 2017, 15:08
przez miras7
Jake napisał(a):Hej wszystkim, mam ostatnio taką zagadke, mam Montereya 3.1TD z '97r. (silnik 4JG2), jest to oczywiscie silnik z mechaniczna pompa, bez ECU.
Miga mi na tablicy bez przerwy kontrolka CHECK ENGINE. I jestem tym faktem nieco zdziwiony, bo nie sadzilem ze takowa w ogole istnieje. :? Oczywiscie moge wykrecic zarowke, ale nie przepadam za takim rozwiazywaniem sprawy...

W przejściówkach na pompie wtryskowej jest jakaś elektronika i to ona odpowiada za świecenie Check Engine. Nie wiem do czego to tam jest, może mieć coś wspólnego z namiastką immo. W starszych pompach jest tylko jeden przewód do elektrozaworu paliwa, tutaj trochę więcej :|

Re: [3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 02 gru 2017, 15:32
przez freefly
miras7 napisał(a):
Jake napisał(a):Hej wszystkim, mam ostatnio taką zagadke, mam Montereya 3.1TD z '97r. (silnik 4JG2), jest to oczywiscie silnik z mechaniczna pompa, bez ECU.
Miga mi na tablicy bez przerwy kontrolka CHECK ENGINE. I jestem tym faktem nieco zdziwiony, bo nie sadzilem ze takowa w ogole istnieje. :? Oczywiscie moge wykrecic zarowke, ale nie przepadam za takim rozwiazywaniem sprawy...

W przejściówkach na pompie wtryskowej jest jakaś elektronika i to ona odpowiada za świecenie Check Engine. Nie wiem do czego to tam jest, może mieć coś wspólnego z namiastką immo. W starszych pompach jest tylko jeden przewód do elektrozaworu paliwa, tutaj trochę więcej :|


Na pompie jest Solenoid Valve - Fuel na schemacie Y72 sprzężony z modułem immo K117. Błędy tego zaworu to błędy immo.

Obrazek

Re: [3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 02 gru 2017, 16:43
przez Jake
Dzieki serdeczne, za rady mam juz jakis trop zeby glebiej zbadac temat. :)2
Błedy ABS, bledami ABS, ale za to odpowiada za osobna kontrolke "ANTI LOCK /ABS" na desce. Czy te bledy pseudo-immo lub zaworu pompy tez sprawdze przez OBD2?


I jeszce jedno glupie pytanie. Znalazlem zlacze OBD2 ktore fruwa luzno pod deska rozdzielcza, ale widac, ze ma taki zaczep i bylo gdzies przytwierdzone, tylko nie moge dopasowac miejsca. Kojarzycie gdzie powinno byc przymocowane?

Re: [3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 02 gru 2017, 23:47
przez Tomkin
a za wymianę paska rozrządu?

Re: [3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 03 gru 2017, 00:15
przez Jake
Od paska rozrzadu jest osobna kontrolka T.BELT
Pierwsza w dolnym rzedzie na starych zegarach:
Obrazek
Druga w dolnym rzedzie na nowych zegarach:
Obrazek
We wszystkich rocznikach kasuje sie ja przekrecajac srubke z jednego miejsca oznaczonego KSW w drugie o tym samym oznaczeniu (miejsca sa tuz obok siebie)
Obrazek

Re: [3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 03 gru 2017, 01:29
przez PiotrR
Wymieniałem rozrząd przed terminem, cy jak przełożę tę śrubkę na nowe miejsce to przebieg dla rozrządu zacznie liczyć się od nowa. :?:

Re: [3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 03 gru 2017, 03:43
przez Jake
piotr R napisał(a):Wymieniałem rozrząd przed terminem, cy jak przełożę tę śrubkę na nowe miejsce to przebieg dla rozrządu zacznie liczyć się od nowa. :?:

U siebie nie sprawdzałem, u mnie poprzedni właścieiel zmienił rozrzad 10 000km temu, ale ze nie wiedział co zrobic z kontrolka to zamiast przelozyc srube, wykręcil żaróweczke, ja wkrecilem zarowke z powrotem i przelozylem srube gaszac kontrolke, wiec zapali sie o 10tys zapozno. Ale na logike, to kazde przelozenie srubki powinno rozpoczac zliczanie od nowa, mysle ze zdecydowanie warto sprobowac. Swoja droga, bo mnie ciekawosc teraz wzieła. Jak to zliczanie działa? Skad układ wie kiedy zalaczyc kontrolke, jesli licznik jest wylacznie mechaniczny? I gdzie zapisywana jest "pozostała ilosc km do zapalenia"?

Re: [3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 04 gru 2017, 21:22
przez Tomkin
wydaje mi się,że ten licznik nie jest tylko mechaniczny tak do końca
:)21
Choć może tak wygląda

Re: [3.1][4JG2] Monterey '97 CHECK ENGINE

PostNapisane: 05 gru 2017, 00:04
przez Jake
Tomkin napisał(a):wydaje mi się,że ten licznik nie jest tylko mechaniczny tak do końca
:)21
Choć może tak wygląda


No w sumie na to by wychodziło, w końcu sygnał predkosci i predkosciomierz jest elektroniczny, wiec moze jest w druga strone, elektronika steruje silniczkiem obracajacym mechanicznym licznikiem km.