Strona 1 z 1

Mały problem

PostNapisane: 08 gru 2017, 18:12
przez Przemo_ol
Panowie i Panie, przy wysprzęglaniu np. przed światłami obroty spadają do ok 500 na benzynie nie zgaśnie ale na gazie tak się czasami zdarza. Nic innego się nie dzieje przy jeździe i płynnej zmianie biegów problem jest niezauwazalny. Ale przed światłami to już jest irytujące. :D

Re: Mały problem

PostNapisane: 08 gru 2017, 18:36
przez mcgiver
a co masz starą instalke z mixerem?
na sekwencji cos takiego mi sie nie zdarzało w żadnym samochodzie , ale przy starego typu instalce tak bywa szczególnie na zimnym silniku i problemem jest dokładna regulacja biegu jałowego , krokowca , ewentualnie zaworu powietrza dodatkowego w starego typu silnikach.

Re: Mały problem

PostNapisane: 08 gru 2017, 19:13
przez pocieszny
a silniczek krokowy działa? ;)

Re: Mały problem

PostNapisane: 08 gru 2017, 19:43
przez Przemo_ol
Instalacja gazowa z parownikiem i wtryskami gazu czyli chyba sekwencja a silniczek krokowy czasami się zacina i trzyma wysokie obroty. Sugerujesz rozebrać i wyczyścić? Jeżeli można.

Re: Mały problem

PostNapisane: 08 gru 2017, 20:37
przez Przemo_ol
Problem pojawił się po wymianie sprzęgła, obawiam się że coś mogło się odczekać czego nie widać na pierwszym rzut oka. Ale nie zaszkodzi zobaczyć silniczek krokowy gdzieś czytałem na forum o tym jak go wyczyścić lub zregenerować

Re: Mały problem

PostNapisane: 08 gru 2017, 21:18
przez pocieszny
sprzęgło nie ma nic wspólnego z wyskokumi bądź niskimi obrotami, jeśli masz problem z tym to ogólnie może być kilka problemów
EGR
zawór biegu jałowego
czujnik temperatury dla komputera
czujnik podciśnienia (map sensor)
może być też problem z kablami WN/ modułem lub po prostu małą ilością oleju bądź badziewnym olejem ;)
tak że lista jest długa :)21

Re: Mały problem

PostNapisane: 08 gru 2017, 21:35
przez Przemo_ol
Pocieszny wiem że wymiana sprzęgła nie ma nic wspólnego z tym problemem, napisałem kiedy się zaczął ale to nie ważne. Olej po wymianie na Total na starym to samo oczywiście wymiana z filtrem ok 1000 km temu przy wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów. A więc ok zacznę szukać, monitoruj posta proszę będę zadawane pytania i ;)

Re: Mały problem

PostNapisane: 08 gru 2017, 21:37
przez Przemo_ol
Egr to ta rurka z pod gaźnika metalowa do kolektora z lewej strony, jak sprawdzić lub jak usunąć problem?

Re: Mały problem

PostNapisane: 08 gru 2017, 23:39
przez mcgiver
skoro coś grzebałeś w peryferiach silnika to może gdzieś pojawiła się nieszczelność na dolocie, przeanalizuje węzyki , zawory peryferyjne i wszystko co ma do czynienia z utrzymaniem odpowiedniego podciśnienia w silniku.
czasami nawet nie zauważysz jak przełamiesz do końca któryś wężyk na dolocie który już powinien iść na emeryturę, lub jakąs uszczelkę i już pojawia sie problem z wolnymi obrotami ...
Przemo_ol napisał(a):Egr to ta rurka z pod gaźnika metalowa do kolektora z lewej strony, jak sprawdzić lub jak usunąć problem?
tu nie ma gażnika ale tak to ta rurka między kolektorem wydechowym a przepustnicą :lol:,
najłatwiej zaklepać młotkiem , lub ścisnąć masywnymi kleszczami , ale to mało wysublimowana metoda :)21
mysl globalnie ; tzn zastanów sie od kiedy jest problem i co w tym czasie grzebałeś . Mi to bardzo często pomaga , czasami po dość długim użeraniu się z problemem :)2, ktróry pojawił sie nie od razu ale po pewnych działaniach.
Niestety czasami naprawiając coś , coś innego się bezwiednie zepsuje :)21

Re: Mały problem

PostNapisane: 09 gru 2017, 12:36
przez pocieszny
nieszczelność ukłądu podciśnienia oczywiście jest bardzo częstą przyczyną wysokich obrotów :)2 sparciały wężyk, odpięty przewód, masakra czasem sparciałego badziewia szuka się kilka dni/tygodni :)3 miałem kiedyś wakuometr (teraz odpięty) non stop parciał mi przewód do niego i puszczał przy trójniku (czemu? nie wiem 3 różne wężyki zastosowałem :)21 )

Re: Mały problem

PostNapisane: 09 gru 2017, 23:38
przez Przemo_ol
Znalazłem metodę nie zatrzymuje się na światłach :geek: kto dużemu zabroni. Tak wiem że to nie gaźnik :)2 a kątówką nie rozbiorę Montka. EGR zaślepiać nie będę ale zacznę od solniczka krokowego . Już przejrzałem podcisnienia. Pocieszny zawór biegu jałowego? Gdzie go znajdę?

Re: Mały problem

PostNapisane: 09 gru 2017, 23:40
przez PiotrR
Metr węża podciśnienie FI 8 takie jak u nas kosztuje 8zł może cas wymienić wszystkie.

Re: Mały problem

PostNapisane: 10 gru 2017, 01:42
przez pocieszny
Przemo_ol napisał(a):ZPocieszny zawór biegu jałowego? Gdzie go znajdę?
silniczek krokowy popularnie zwany jest niczym innym jak zaworem biegu jałowego ;) taka bardziej poprawna nazwa na to samo ;)

Re: Mały problem

PostNapisane: 10 gru 2017, 11:42
przez Przemo_ol
Wszystko komplikujecie :D

Re: Mały problem

PostNapisane: 10 gru 2017, 15:12
przez pocieszny
używanie poprawnych nazw nie jest komplikacją :)21

Re: Mały problem

PostNapisane: 10 gru 2017, 18:47
przez freefly
pocieszny napisał(a):
Przemo_ol napisał(a):ZPocieszny zawór biegu jałowego? Gdzie go znajdę?
silniczek krokowy popularnie zwany jest niczym innym jak zaworem biegu jałowego ;) taka bardziej poprawna nazwa na to samo ;)


Zawór biegu jałowego, to jest zawór elektryczny z przesuwanym trzpieniem. A silniczek krokowy, to jest to cóś, co obraca motylem przepustnicy sterowanej elektrycznie.





Silniczek krokowy po prawej stronie
Obrazek

Re: Mały problem

PostNapisane: 11 gru 2017, 15:32
przez Przemo_ol
Dziś go dopadne ;)

Re: Mały problem

PostNapisane: 12 gru 2017, 08:07
przez Przemo_ol
Problem usunięty w niecałe 60 minut winny był brudny zawór biegu jałowego, to jest zawór elektryczny z przesuwanym trzpieniem :)2 . Dzięki wam już wiem jaka jest różnica między silniczkiem krokowym a powyższym. Jeden steruje przepustnica a drugi dopływem dodatkowego powietrza :D