Strona 1 z 1

LSD ?

PostNapisane: 16 gru 2017, 17:59
przez Przemo_ol
LSD czy jeżeli koła tylnego mostu obracają się w ta sama stronę oczywiście uniesione to most jest z LSD. Jeżeli by nie miał to powinny obracać się w przeciwna tak jak mechanizm różnicowy.

Re: LSD ?

PostNapisane: 16 gru 2017, 18:07
przez Jake
No jest tak jak piszesz.

Re: LSD ?

PostNapisane: 16 gru 2017, 18:22
przez pocieszny
chyba że w możcie jest mazut albi inna galareta to bez obciążenia mogą się w jedną stronę kręcić :)21 ale wystarczy złąpać jedno koło i spróbować kręcić drugim jak masz LSD to nie ruszysz drugiego

Re: LSD ?

PostNapisane: 16 gru 2017, 18:23
przez PiotrR
Teoretycznie tak a czy SLD działa w praktyce to osobna historia. Zjedz bokiem na pobocze postaw kogoś z boku i daj w palnik , będziesz wiedział czy i jak działa. Moje działa jak się dobrze rozgrzeje.

Re: LSD ?

PostNapisane: 16 gru 2017, 19:09
przez pocieszny
jak się zgrzeje to mi "dupe" na skrzyżowaniach przestawia :)21

Re: LSD ?

PostNapisane: 17 gru 2017, 16:33
przez Przemo_ol
Oki doki mam legalne LSD :D

Re: LSD ?

PostNapisane: 20 gru 2017, 16:36
przez Nazhir
Jak chcesz sprawdzić, czy masz LSD, to musisz unieść cały tył w górę i zakręcić jednym kołem:
1. drugie koło obraca się w przeciwnym kierunku - nie masz LSD, masz otwarty dyferencjał
2. drugie koło obraca się w tym samym kierunku - masz sprawne LSD, masz dyferencjał o ograniczonym tarciu.

A teraz o przygodzie, która uzmysłowiła mi, że jednak LSD nie jest takie złe, jak to niektórzy reklamują. Otóż jechałem po błocie, coraz wolniej i wolniej, aż się zatrzymałem. Próbuję do przodu - nic, do tyłu - nic. Auto utknęło. Okazało się, że straciłem napęd na przód :)21 Auto w polu, nawet nie ma się o co wyciągnąć. Mimo wszystko zapiąłem reduktor, jedyneczka i praktycznie bez gazu. Jakieś 10-15 sekund nic się nie działo, ale po tym 15 sekundach stał się cud - auto ruszyło :)2 :)21 Myślę, że gdybym próbował rozbujać auto, dając w palnik do przodu i do tyłu, nie obyłoby się bez traktora. Wydaje mi się, że to jest cecha LSD, że koło musi się trochę pokręcić, żeby olej złapał i koło z przeciwnej strony również zaczęło się kręcić.

Re: LSD ?

PostNapisane: 20 gru 2017, 21:24
przez Przemo_ol
:)2

Re: LSD ?

PostNapisane: 20 gru 2017, 23:15
przez PiotrR
Żeby moje zadziałało muszę dać w palnik. I tak je wyżej cenię niż 100% blokady mechaniczne. Pracuje cały czas nie, trzeba się zatrzymywać do włącz/wyłącz . Czasami nawet nie wiemy że zrobiło za nas robotę.Na ostatnich Fronczkach Campo straciło napęd na przód, jechałem za nim pod trawiastą górkę mogłem poobserwować pracę tego ustrojstwa . Campo lekką dupkę ma i pięknie dało radę.

Re: LSD ?

PostNapisane: 21 gru 2017, 00:03
przez freefly
Taka ciekawostka. Dyferencjał LSD z Troopera z lat 88-91 można zamontować z przodu Trooperów z lat 92-03. Był to dyfer na 10 śrub o przełożeniu 4.300.
Ten dyfer to GM 10 bolt i był stosowany w kilkunastu samochodach General Motors.

Re: LSD ?

PostNapisane: 21 gru 2017, 00:39
przez mcgiver
freefly napisał(a):Taka ciekawostka. Dyferencjał LSD z Troopera z lat 88-91 można zamontować z przodu Trooperów z lat 92-03. Był to dyfer na 10 śrub o przełożeniu 4.300.
Ten dyfer to GM 10 bolt i był stosowany w kilkunastu samochodach General Motors.

ciekawe co piszesz :shock: ; kupiłem latem tylne lsd z dziadka, samo lsd bez koła koronowego , w sumie dałem za to tylko 100zł bo ani ja ani sprzedawca nie bylismy tego w 100% w stanie zweryfikować na miejscu , po kupnie zaraz go rozkreciłem i stan okazał się maga zajebisty (tarczki w super stanie i bardz dobry preload) wiec cieszyłem sie jak głupi blaszką :)21 , zresztą pisałem o tym ,ma wlecieć do mojego tylnego dyfra zamiast mojegozmeczonego lsd bo podobno że jest zamienny.... :o musze obadać temat.
tylko teraz taka zagwózdka; piszesz o całej gruszce czy o samym wkładzie?

Re: LSD ?

PostNapisane: 21 gru 2017, 01:34
przez freefly
mcgiver napisał(a):
freefly napisał(a):Taka ciekawostka. Dyferencjał LSD z Troopera z lat 88-91 można zamontować z przodu Trooperów z lat 92-03. Był to dyfer na 10 śrub o przełożeniu 4.300.
Ten dyfer to GM 10 bolt i był stosowany w kilkunastu samochodach General Motors.

ciekawe co piszesz :shock: ; kupiłem latem tylne lsd z dziadka, samo lsd bez koła koronowego , w sumie dałem za to tylko 100zł bo ani ja ani sprzedawca nie bylismy tego w 100% w stanie zweryfikować na miejscu , po kupnie zaraz go rozkreciłem i stan okazał się maga zajebisty (tarczki w super stanie i bardz dobry preload) wiec cieszyłem sie jak głupi blaszką :)21 , zresztą pisałem o tym ,ma wlecieć do mojego tylnego dyfra zamiast mojegozmeczonego lsd bo podobno że jest zamienny.... :o musze obadać temat.
tylko teraz taka zagwózdka; piszesz o całej gruszce czy o samym wkładzie?


Chodzi o sam mechanizm. Zmieści się cały. Koło koronowe 7,5 cala.

Re: LSD ?

PostNapisane: 21 gru 2017, 10:58
przez mcgiver
no to chyba nie mój bo ma 12 srub na obwodzie :)3 .
pozatym jednak zle zapamiętałem ;) , bo wkład mam razem z kołem talerzowym i atakującym , koło ma 8,75" :)3
wszystkie dyfry jakie mam tak i ten mechanizm mają przełożenie 43:10
fotki z rozbierania po kupnie :
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... dmZFdHU0pn

Re: LSD ?

PostNapisane: 21 gru 2017, 12:26
przez pocieszny
cóż, ja mam LSD z dziadka w moim ;)
pasuje działa, most oryginalny z benzyny 93

Re: LSD ?

PostNapisane: 21 gru 2017, 13:02
przez freefly
pocieszny napisał(a):cóż, ja mam LSD z dziadka w moim ;)
pasuje działa, most oryginalny z benzyny 93


W przednim moście?

Re: LSD ?

PostNapisane: 21 gru 2017, 14:40
przez pocieszny
a po cóż Ci w przednim moście blokada nad któ©ą nie masz zupełnie kontroli??
moim zdaniem nadaje się tylko do tyłu a do przodu jak ktoś bardzo bardzo chce to 100% to jest najlepsza opcja... tylko w sumie po co?

Re: LSD ?

PostNapisane: 21 gru 2017, 15:10
przez Jake
pocieszny napisał(a):a po cóż Ci w przednim moście blokada nad któ©ą nie masz zupełnie kontroli??
moim zdaniem nadaje się tylko do tyłu a do przodu jak ktoś bardzo bardzo chce to 100% to jest najlepsza opcja... tylko w sumie po co?

A coz jest złego w LSD w przedni moscie?

Re: LSD ?

PostNapisane: 21 gru 2017, 16:19
przez pocieszny
a to że zblokowany przód nie skręca przy małej trakcji, na przykład na zjazdach, o używaniu na drodze nie wspominając
głupio obudzić się na zjezdzie kiedy auto jedzie prosto a nie tam gdzie chcemy ;)

Re: LSD ?

PostNapisane: 21 gru 2017, 22:40
przez PiotrR
Dokładnie tak na przód tylko mechaniczna w 100 procentach kontrolowana przez ciebie.

Re: LSD ?

PostNapisane: 22 gru 2017, 09:36
przez pawel126
Szczerze to faktycznie lepiej założyć wciągarkę. Miałem w pajero blokadę tyłu, zrobiłem próbę podjazdu pod zbocze górki. Efekt był taki że z zapiętą podjechał 1m wyżej.
Bawiłem sie G klasą ostatnio, ale miała tylko tylną blokadę sprawną. Niestety poległa, a pomógł/wystarczył kifor.

Nie powiem, też bym założył blokady do jeepa, (LSD mam ale to nie jest to) tylko koszt niewspółmierny do zysku. Wole dać drugą wciągarką na tył ;)