Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez Piterdh » 09 sty 2018, 23:48

Czy ktoś mi powie, gdzie lub do czego powinien być podłączony ten króciec podciśnienia wychodzący z pompy wtryskowej ?
Pytanie nr. 2, w którym miejscu powinienem połączyć przewody gumowe z przyśpieszacza zapłonu do układu chłodzenia.
U mnie nie jest to nigdzie podłączone, a nawet nie ma przewodów. :|
Załączniki
IMG_20180109_223942.jpg
IMG_20180109_223942.jpg (90.05 KiB) Przeglądane 7857 razy
Był: VW T4 151KM Caravelle - sprzedany bo po Albanii i Rumunii musiałem robić zawieszenie. :)
Honda Africa Twin 750XRV, lecz niestety dzieci się już nie mieściły. ;)
Jest: Dzik, 3.1TD w nowej długiej budzie...w trakcie zbrojenia. ;)
Avatar użytkownika
Piterdh
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 gru 2017, 12:39
Lokalizacja: Piotrowice, Przeciszów, Bieruń Nowy

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez freefly » 10 sty 2018, 00:33

Po tym linkiem masz manual dla silników 4jg2 od 1994

Edit:
Nowy link z PDFem, bo poprzedni nie chciał działać
https://megawrzuta.pl/download/355a70a3 ... 8e25d.html


To jest diagram vacum

Obrazek
Ostatnio edytowano 10 sty 2018, 15:43 przez freefly, łącznie edytowano 2 razy
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez Hinek » 10 sty 2018, 14:28

Cały ten "vacuum" jeśli masz manualne sprzęgiełka - najlepiej wyrzucić. Egr należy oczywiście zablokować.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez miras7 » 10 sty 2018, 17:49

To podciśnienie na pompie zwiększa trochę obroty po włączeniu dogrzewania silnika, ale nigdy jeszcze nie widziałem żeby to dogrzewanie działało. Ja mam plan wykorzystać do do podnoszenia, a właściwie utrzymania, obrotów po włączeniu klimatyzacji. Tak jak Hinek pisze, w nowszych modelach całe te podciśnienia na cienkich wężykach potrzebne są tylko do przełączania napędu przedniego. Najważniejsze, żeby nie zostawić nie podłączonych/zaślepionych wężyków, bo szkoda podciśnienia potrzebnego do wspomaganie hamulców.
A na tym zdjęciu może zobaczysz jak podłączyć wodę:
Obrazek

Na pierwszym planie są króćce zawinięte w folię - do nich są podłączone rurki nagrzewnicy, które idą po grodzi. Jak klikniesz w zdjęcie to się powiększy.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez Piterdh » 11 sty 2018, 02:02

No, dziękuję panowie. :)
Dziś myślałem jak by tu zrobić ręczne ssanie, i może coś z tego będzie.
Egr już zablokowany blaszkami, jak będzie więcej czasu to całe to dziadostwo powykręcam.
Był: VW T4 151KM Caravelle - sprzedany bo po Albanii i Rumunii musiałem robić zawieszenie. :)
Honda Africa Twin 750XRV, lecz niestety dzieci się już nie mieściły. ;)
Jest: Dzik, 3.1TD w nowej długiej budzie...w trakcie zbrojenia. ;)
Avatar użytkownika
Piterdh
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 gru 2017, 12:39
Lokalizacja: Piotrowice, Przeciszów, Bieruń Nowy

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez PiotrR » 11 sty 2018, 22:32

Nie demontuj EGRa, może się czepić diagnosta.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez Piterdh » 11 sty 2018, 23:00

Chętnie pozbył bym się zbędnych kilogramów. ;)
Ale spytam jeszcze mojego diagnosty co o tym sądzi.
Był: VW T4 151KM Caravelle - sprzedany bo po Albanii i Rumunii musiałem robić zawieszenie. :)
Honda Africa Twin 750XRV, lecz niestety dzieci się już nie mieściły. ;)
Jest: Dzik, 3.1TD w nowej długiej budzie...w trakcie zbrojenia. ;)
Avatar użytkownika
Piterdh
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 gru 2017, 12:39
Lokalizacja: Piotrowice, Przeciszów, Bieruń Nowy

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez mcgiver » 11 sty 2018, 23:06

teraz jest coraz większa nagonka na ekologię więc dizle pójdą na pierwszy ogień i będą miały z przeglądami coraz ciężej.
Tak więc radzę się zastanowić. przerób tak zebyś w razie czego przed przeglądem mógł to łatwo przywrócić do fabrycznego stanu.
osobiscie jeszcze sie nie spotkałem zeby sondę do dupy wkładali , ale to tylko kwestia czasu.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez FFK » 11 sty 2018, 23:41

U nas na SKP zawsze na wjeździe sonda w wydech.
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez mcgiver » 11 sty 2018, 23:55

FFK napisał(a):U nas na SKP zawsze na wjeździe sonda w wydech.
no to ja z moim spalaniem oleju pewnie bym miał problem :)21 , no ale juz niedługo ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez FFK » 12 sty 2018, 00:10

Zanim sprzedałem montka miałem taki wyciek oleju, że wjeżdżając na SKP usłyszałem od diagnosty: "Wypier***aj, wypier***aj.... ku**a, przed chwilą podłogę myłem..." Dalszy przegląd przechodziłem na zewnątrz :lol:
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez freefly » 12 sty 2018, 00:41

Piterdh napisał(a):No, dziękuję panowie. :)
Dziś myślałem jak by tu zrobić ręczne ssanie, i może coś z tego będzie.
Egr już zablokowany blaszkami, jak będzie więcej czasu to całe to dziadostwo powykręcam.


Wystarczy zdjąć rurkę podciśnienia i zawór nie będzie dopuszczał spalin. Rurkę zaślepić i nie ma EGR. Bez sensu zabiegi z zaślepianiem. I łatwo przywrócić stan fabryczny.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez FFK » 12 sty 2018, 01:00

freefly napisał(a):Wystarczy zdjąć rurkę podciśnienia i zawór nie będzie dopuszczał spalin. Rurkę zaślepić i nie ma EGR. Bez sensu zabiegi z zaślepianiem. I łatwo przywrócić stan fabryczny.

Jak EGR sprawny to najprostszy sposób na zaślepienie. Ja blaszki stosowałem przy EGRze, który nie domykał się. W oplu movano po prostu odłączyłem EGR i po problemie.
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez freefly » 12 sty 2018, 01:24

FFK napisał(a):
freefly napisał(a):Wystarczy zdjąć rurkę podciśnienia i zawór nie będzie dopuszczał spalin. Rurkę zaślepić i nie ma EGR. Bez sensu zabiegi z zaślepianiem. I łatwo przywrócić stan fabryczny.

Jak EGR sprawny to najprostszy sposób na zaślepienie. Ja blaszki stosowałem przy EGRze, który nie domykał się. W oplu movano po prostu odłączyłem EGR i po problemie.


Noo, u mnie też zdjęta rurka podciśnienia i zaślepiona śrubką. Zresztą po grzybku zaworu widać od razu, czy szczelnie przylegał.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez pocieszny » 12 sty 2018, 09:28

mcgiver napisał(a):
FFK napisał(a):U nas na SKP zawsze na wjeździe sonda w wydech.
no to ja z moim spalaniem oleju pewnie bym miał problem :)21 , no ale juz niedługo ;)

jeśli masz gaz ( a masz :)21 ) to nawet jak pali litr na 500 km to się mieścisz dużo poniżej norm emisyjnych (chyba że węglowodory masz wysokie i bogatą mieszankę na wolnych obrotach).... tyle że niestety jest pewna hipokryzja i diesle mają inne normy to co przy dieslu jest euro 4 z gazem jest euro 1 wot taka hipokryzyjka mała :)21 prawda jest taka że nawet stary sztrucel z gazem jest bardziej ekologiczny niż diesel z normą euro5 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez Hinek » 12 sty 2018, 10:20

Przypominam, że auto ma spełniać normy które obowiązywały gdy było wyprodukowane a nie obecne. Nie ma żadnego problemu ze sprawnym 4jg2. Na skp mogą w dieslu sprawdzić tylko zadymienie spalin - to i proszę bardzo. U mnie pompa nie była podkręcana i dym nie występuje :D Tego czy EGR jest zaślepiony nie sprawdzi nikt żadnym testem, zresztą komu by się chciało? Zaślepić warto - bo zawór może być nieszczelny. Podciśnienie trzeba zostawić tylko do serva - resztę won, bo to tylko potencjalne źródło kłopotów.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości