reanimacja i regulacja visco

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

reanimacja i regulacja visco

Postprzez mcgiver » 02 lut 2018, 07:50

Szukałem kiedyś informacji na temat jakiejś regulacji visco, niestety nikt mnie nie naprowadził na żaden trop.
Dwa miesiące temu jeden gośc sprzedał mi info że oryginalne aisiny są rozkręcalne i wewnątrz jest regulacja.
Rozkręciłem visco które dostałem razem z silnikiem do remontu i okazało się że faktycznie jest regulacja.
Visco było już w środku grzebane przez poprzednika w celu zablokowania śmigła na stałe ,( twierdził kłamca że visco było sprawne wiec nie wie dlaczego jest zablokowane :shock: :)21 ), niestety było też troche wody i korozji bo oring i zimering były uszkodzone, ale wyczyściłem wszystko , umyłem i zalałem świeżym olejem silikonowym i przestawiłem na najpóźniejsze zasprzeglanie.
wreszcie visco nie wyje cały czas i silnik mi sie szybciej dogrzewa.
napewno trzeba to wyregulować jak będzie cieplej ,ale narazie jest ok.
szkoda tylko że regulacja jest wewnatrz , bo aby wyregulować to trzeba demontowac śmigło i rozpoławiać sprzegło.
są japońce w których regulacja visco jest na zewnątrz .
Tu jest w zasadzie nasze visco https://www.youtube.com/watch?v=cTsjnYuLE0c


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez pocieszny » 02 lut 2018, 09:17

tylko że wyregulujesz raz i zapominasz, więc w zasadzie bez znaczenia czy zewnątrz czy nie :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez mcgiver » 02 lut 2018, 09:25

właściwie to bym wolał sobie bezproblemowo przestawiać visco na zasadzie lato-zima.
w lato niech sobie furczy do woli, ale w zimie jest zbędny.
rożne cuda już robiłem z termostatami a mam już 4szt na 77stC które w garnku na kuchence niby działają ok i wiem że ten silnik się ciężko nagrzewa i nie trzyma temperatury w zimie, jak sie lekko podgrzeje przy toczeniu sie w korku , to po depnięciu temperatura leci na łeb w dół.
Musze założyć termostat z hameryki ;) na 82st który kupiłem do nowego silnika i zobaczymy co wtedy będzie.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez pocieszny » 02 lut 2018, 11:07

ale to masz sterowane włąśnie olejem taj jak LSD jest gorąco zasprzęgla jest zimno rozsprzęgla, tam nic nie trzeba reglować :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez mcgiver » 02 lut 2018, 12:19

pocieszny napisał(a):ale to masz sterowane włąśnie olejem taj jak LSD jest gorąco zasprzęgla jest zimno rozsprzęgla, tam nic nie trzeba reglować :)2

może nie tak do końca ale zgadza się ;) .
Sądzę jednak że regulacja jest do przystosowania tego sprzęgła visco pod daną strefę klimatyczną, a że nasz klimat jest wyjątkowo obszerny pod względem rozpiętości temperaturowej , to regulacja może nie dawać rady ,
może na innej lepkości oleju było by inaczej ?
tu koleś robi jakiegoś mixa z lepkościami ,ale nie do końca rozumiem o co mu chodzi , tymbardziej ze praktycznie kazdą lepkośc mozna kupić https://www.youtube.com/watch?v=U5_5YcV9eAE

podmienię na próbę termostat na 82st i sie zobaczy.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez pocieszny » 02 lut 2018, 13:03

w toyocie był oleum do visco specjalny jako zamiennik (do kupienia normalnie bez problemu), jak reanimowałem moje w nissanie to musiałem chwile poszukać (użyłem tego z toyoty) ,
suma sumarum za cene oleju i roboty kupujesz wisko z Lublina daje spokojnie rade bez żadnego problemu (w nissanie trzeba było przetoczyć otwór i nagwintować)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez mcgiver » 02 lut 2018, 16:58

pocieszny napisał(a):w toyocie był oleum do visco specjalny jako zamiennik (do kupienia normalnie bez problemu), jak reanimowałem moje w nissanie to musiałem chwile poszukać (użyłem tego z toyoty) ,
suma sumarum za cene oleju i roboty kupujesz wisko z Lublina daje spokojnie rade bez żadnego problemu (w nissanie trzeba było przetoczyć otwór i nagwintować)

50ml oleju silikonowego na allegro kosztuje 20zł , https://allegro.pl/uzytkownik/handlo_ne ... t-1-1-0115
rozkręcanie ,umycie i skręcenie to jest nie więcej jak godzinę roboty.
jeśli nie ma potrzeby udziwniać to wolę oryginalne części niż jakieś zamienniki dae'voo-doo :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez pocieszny » 02 lut 2018, 17:52

andoria jak już coś :)2 i powiem Ci że w Parchu robi lepiej niż oryginał :)21
jak ja robiłęm z visco 9-10 lat temu to nie było na alledrogo, a w Tujocie kosztowało 250 PLN :)21 visco z Lublina kosztowało mnie nowe z 24mies gwarancją całe 65 PLN :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez mcgiver » 02 lut 2018, 18:42

pocieszny napisał(a):andoria jak już coś :)2 i powiem Ci że w Parchu robi lepiej niż oryginał :)21
jak ja robiłęm z visco 9-10 lat temu to nie było na alledrogo, a w Tujocie kosztowało 250 PLN :)21 visco z Lublina kosztowało mnie nowe z 24mies gwarancją całe 65 PLN :)21

pytanie co rozumiesz pod pojeciem że robi lepiej niz oryginał? wg mnie oryginał robi bardzo dobrze, i w tym właśnie problem.
w bmw których miałem kilka i nadal mam 2 egzemplarze sprawne visco jestem w stanie zatrzymać ręką nawet przy lekko zagrzanym silniku i to samo śmigło trzyma wskazówkę idealnie w pionie nawet przy upalaniu.
w czołgu nawet na zimnym silniku nie da się zatrzymać śmigła butelką plastikową bo już się boję że zaraz dostanę którąś łopatką w łeb :)21 .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez pocieszny » 02 lut 2018, 20:29

słowo klucz w Nissanie Patrolu ;)
w isuzu nie miałem konieczności naprawy
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez mcgiver » 02 lut 2018, 21:12

pocieszny napisał(a):słowo klucz w Nissanie Patrolu ;)
w isuzu nie miałem konieczności naprawy

??
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: reanimacja i regulacja visco

Postprzez pocieszny » 02 lut 2018, 21:51

pisze od początku, że z wiskiem bawiłem się w patrolu nie w trooperze, a stare visco nissana niestety nie jest zbyt dobre :)21 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 69 gości

cron