czyżby końcówka żywota reduktora??

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 10 lut 2018, 11:12

coś zaczyna mi się dziać z reduktorem.
dwa dni temu jechałem po mokrym asfalcie bo nie byłem pewny czy nie ma gołoledzi , i zaczeło mi coś szarpać jakby całym tylnym mostem. zrzuciłem na 2H i było ok. wczoraj podobna sytuacja tylko że szarpania były wyczuwalne pod lewarkami i szły do przodu i nagle samochód przestał ciągnąć.
okazało się że lewarek reduktora jest w położeniu neutralnym i nie da się zapiąć ani 2H ani 4H bo pojawia sią zgrzyt.
na postoju próbowałem wrzucić 4L i pierw się nie dało , ale puzniej zaczęły wchodzić wszystkie przełożenia.
coś gdzieś czytałem o jakiejś poduszce którą można wyregulować .
da się to wyregulować czy rozgladac się powoli za reduktorem? musi być z 3,2 czy nie ma znaczenia?
Ostatnio edytowano 10 lut 2018, 15:54 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka reduktora??

Postprzez pocieszny » 10 lut 2018, 12:18

wcześniej popatrz sobie czy masz oleum w reduktorze i jakie ;) potem sprawdź krzyżaki na wałach (zdziwisz się co zapieczony krzyżak może zdziałać)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: czyżby końcówka reduktora??

Postprzez mcgiver » 10 lut 2018, 12:27

olej zmieniałem 2lata temu i przejechałem jakieś 30tyś ,a że nie mam wycieków to olej napewno jest.
temat krzyżaków przerabiałem w zeszłym roku i to nie to, na śniegu i lodzie jest ok.
wczoraj pojechałem na peryferia jeziora na starą żwirownie trochę podziknąć autem na śniegu :)21 i nic się nie działo.
problem się pojawia tylko na mokrym asfalcie , więc praktycznie warunki graniczne dla używania reduktora w naszych autach.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka reduktora??

Postprzez miras7 » 10 lut 2018, 13:47

Opony masz wszystkie 4 identyczne?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: czyżby końcówka reduktora??

Postprzez mcgiver » 10 lut 2018, 15:18

opony są nowe ale nie identyczne; miedzy przodem a tyłem jest 1% róznicy w obwodzie . dokładnie tylne mają 2450mm ,a przednie 2425mm (tzn tyle miały we wrześniu)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka reduktora??

Postprzez miras7 » 10 lut 2018, 15:35

Bo tak mi to wygląda, na jakieś naprężenia między osiami. W plaskaczu 4x4 ze sprzęgłem wiskotycznym miałem taki problem, że po przejechaniu 20km autostradą, na zjeździe (łuk) było czuć spore wibracje na nadwoziu, czyli tak jak wisko się zepnie na sztywno, czyli po dobrym rozgrzaniu, a to dopiero po dłuższym czasie różnicy prędkości kół między przodem a tyłem. Problemu szukałem w napędach, ale po wymianie opon na nowe identyczne 4szt problem zniknął. Przyjrzałem się wtedy starym oponom, i było kilka lat różnicy w dacie produkcji i ok 1mm mniej bieżnika na jednej z osi. Nie zmierzyłem jaka była różnica obwodu, ale wystarczyło.
Ale to taki odszczepiony przykład. Ty już na swoich jeździsz pewnie jakiś czas, a i poprzednio chyba miałeś różne gumy, więc trzeba sprawdzić napędy.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 10 lut 2018, 16:08

opony ,notabene stricte zimowe ,od nowości zrobiły już na pewno powyżej 7tyś km w tym sezonie i trochę się przydarły bo wszyscy wiemy jaka była zima do tej pory , w zasadzie mamy dopiero jakiś tydzień prawdziwej zimy dzięki której opony nie mają 100% przyczepności i nie zużywają się tak bardzo .
niemniej jednak to nie zmienia faktu ,że naprężenia między osiowe na pewno są .
pytanie brzmi czy ten reduktor wytrzyma czasami takie akcje czy szukać nowego reduktora ? widzę że 4L wchodzi ciężko , a nie było z tym nigdy problemu... ewentualnie jaki olej zalecacie do reduktora , bo jak wymieniałem dwa lata temu to mimo zalecanych specyfikacji i aprobat nie był to jakiś górnopółkowy olej, więc może warto by go zmienić ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez pocieszny » 10 lut 2018, 17:02

szybciej urwiesz przeguby niż rozwalisz reduktor ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 10 lut 2018, 17:22

wiesz że ja jestem psuj i żeżnik , tak jak załatwiłem tylną półośkę to jeszcze nie widziałeś :)21 tak więc nigdy nie mów nigdy.
co z tym olejem ?bo nie mogę znaleźć mojego wydrukowanego przewodnika z płynami do troopera, a na forum też nie widzę :roll:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez 8P8C » 10 lut 2018, 23:23

Wg rozpiski zalewasz skrzynie manualną, i reduktor tym samym olejem :)

ISUZU GENUINE BESCO GEAR OIL TRANSAXLE (5W-30) SG
EXXON / ESSO ESSOLUBE XD-3+ (15W-40) CG-4/CF E2/B2
EXXON / ESSO ESSOLUBE XT331 (15W-40) CG-4/CF E2/B2
MOBIL MOBIL SUPER (10W-30) SH
CALTEX / TEXACO HAVOLINE FORMULA-3 (15W-40, 20W-50) SH
SHELL RIMURA D (15W-40) CD/CF
ELF SUPER SPORTI S (15W-40) SG/CD
TOTAL QUARTZ 5000 (15W-40, 20W-50)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 10 lut 2018, 23:50

8P8C napisał(a):Wg rozpiski zalewasz skrzynie manualną, i reduktor tym samym olejem :)

ISUZU GENUINE BESCO GEAR OIL TRANSAXLE (5W-30) SG
EXXON / ESSO ESSOLUBE XD-3+ (15W-40) CG-4/CF E2/B2
EXXON / ESSO ESSOLUBE XT331 (15W-40) CG-4/CF E2/B2
MOBIL MOBIL SUPER (10W-30) SH
CALTEX / TEXACO HAVOLINE FORMULA-3 (15W-40, 20W-50) SH
SHELL RIMURA D (15W-40) CD/CF
ELF SUPER SPORTI S (15W-40) SG/CD
TOTAL QUARTZ 5000 (15W-40, 20W-50)

znalazłem już to w manualu, raczej bardziej chodzi mi o jakiegoś sprawdzonego producenta który wg Was jest ok.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez pocieszny » 10 lut 2018, 23:57

texaco, valvoline, motul,
z budżetowych Shel i BP :)2 i sszedł bym w 5W30 max 10W40
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez PiotrR » 11 lut 2018, 00:10

10w40 sprawdza się miałem Shella. Teraz nie pamiętam co Miras mi zalał. Rożnica opon jest najbardziej prawdopodobna 1% przy tym obwodzie to nie jest mało. Jak reduktor staje w pozycji zero, to poduszki nogą być odpowiedzialne. Nie tylko skrzyni ale też silnika.
Zdecydowanie stawiam na ten 1% + siadające poduszki.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 11 lut 2018, 00:27

poduszki biorę jak najbardziej pod uwagę bo coś za bardzo się lewarki bujają przy zmianie obciażenia, pierw kupię jakiś olej i może w tygodniu uda mi sie wjechać na kanał , jak trochę ogarnę burdel na warsztacie. martwi mnie tylko to ciężkie wbijanie 4L :roll:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez PiotrR » 11 lut 2018, 00:30

Udało mi się zajeździć skrzynię, ale reduktor jest raczej nie za-jebliwy.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 11 lut 2018, 11:54

piotr R napisał(a): 1% przy tym obwodzie to nie jest mało.
jeden procent to jest zawsze jeden procent niezależnie przy jakim obwodzie , to jest jedna setna całości ;)
tu to jest tylko 1mm na każde 100mm obwodu więc tyle w ferworze walki opony z asfaltem nie powinno mieć żadnego znaczenia i podejrzewam ,że w miarę przebiegu będzie się ta różnica zmniejszać.
gdzieś czytałem że podobne różnice mogą mieć opony które niby są takie same ,a jednak różnice są ;) .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 11 lut 2018, 13:09

kupiłem rekomendowany przez Isuzu Kroon Oil Asyntho 5w30 bańka 5L, starczy na reduktor i skrzynię , bo w skrzyni jeszcze nie wymieniałem oleju.
http://allegro.pl/olej-silnikowy-kroon- ... NzYzYzE%3D
TRANSMISSION, MANUAL, MUA5CT 5/1
System capacity: 2,95 liter
Recommended product Asyntho 5W30
Usage: Normal, check every 15000 km / 12 months
Usage: Normal, change every 45000 km / 36 months
TRANSFERBOX
System capacity: 1,45 liter
Recommended product Asyntho 5W30
Usage: Normal, check every 15000 km / 12 months
Usage: Normal, change every 45000 km / 36 months
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez pocieszny » 11 lut 2018, 13:11

wiesz że firmy rekomendują akurat to z kim mają umowe na tańśzy olej? :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 11 lut 2018, 13:14

pocieszny napisał(a):wiesz że firmy rekomendują akurat to z kim mają umowe na tańśzy olej? :)21
akurat tańsze dla firmy nie znaczy tańsze dla detalicznego klienta
z drugiej strony jeśli nie stosujesz rekomendowanych wyrobów to z gwarancją może być ciężko ;) ,
szczerze mówiąc zwisa mi to ; poprostu zaczołem szukać specyfikacji i w plikach na forum znalazłem że ten olej jest rekomendowany , a że od razu na allegro go dopatrzyłem to wziołem :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 21 lut 2018, 16:26

wczoraj wymieniłem olej.
ASYNTHO 5W-30
stan był full ; i w skrzyni ,i w reduktorze , i nawet czysty ale mętny , no i lepkość wody raczej niż oleju :roll: .
jednak co nowy olej to nowy olej , obie dźwignie wybierają przełożenia jak w nowym aucie :)2.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez pocieszny » 21 lut 2018, 17:04

są "mechanicy" co twierdzą że w skrzyniach i reduktorach oleju się nie zmienia :)21
a co do reduktora to tam nie ma szansy być mętny (jeśli nie jeździsz mocno w terenie) a oleum niestety traci właściwości
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 21 lut 2018, 17:18

W delikatny teren zaglądam bardzo sporadycznie i najwyzej kałuze do połowy koła, tak że wiesz ... :)21 , ostatnio ściągałem znajomemu łódkę na zimę z jeziora w lekkim błotku.
olej w reduktorze wymieniałem 31tys temu .
w skrzyni wymieniłem dopiero teraz pierwszy raz i w tym temacie nie znam historii samochodu.
W sumie nie wiem czy z obu mechanizmów był mętny bo wszystko poszło do jednego wiadra.
Dlaczego uważasz ,że w reduktorze nie ma prawa zmętnieć ? olej się starzeje tak samo w każdym mechaniżmie .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez pocieszny » 21 lut 2018, 18:47

tak ale w zasadzie w reduktorze nie ma od czego zmętnieć, no chyba że zassie wode przez odpowietrzenie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: czyżby końcówka żywota reduktora??

Postprzez mcgiver » 21 lut 2018, 21:06

walczył ktos z luzami i drżeniem lewarków ? tam są jakieś tulejki z tworzywa czy inne rozwiązanie ?
da się to opierdolić na tokarce? np z ertalonu, textolitu lub podobnego tworzywa??
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości