Pękająca głowica 3,1 td

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 17 mar 2018, 15:34

patrząc w dane to w 3,1 wchodzi tylko 8,6l płynu , zresztą w 3.2 jeszcze mniej bo 8,5litra.
porównywalnie w bmw w dieslu m57d30 jest 11 litrów , w benzynowej m50b25 10,5litra i to są równiez silniki z viscem.
nie wiem jak w 3,1 ale w 3,2 jest wodna chłodnica oleju.
może warto powiększyć pojemność chłodnicy płynu lub jesli jest chłodnica oleju to założyć wiekszą.
olej ma bardzo duzy udział w chłodzeniu silnika.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 17 mar 2018, 21:55

Wreszcie ktoś załapał. :)2
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 17 mar 2018, 22:20

ja nie znam Twojego silnika bo nigdy nie grzebałem diesli, bo po prostu nie pasuje mi ich charakterystyka pracy i problemy z nimi związane :)21
staram się tylko coś sensownego podpowiedzieć i dla porównania podsunąłem bardzo udane konstrukcje bmw z adekwatnych lat produkcji montka i jak widać auto są o wiele lżejsze a płynu mają więcej i po za tym że są niezajebliwe , to sa naprawdę legendarnymi jednostkami.
znam trochę temat modernizacji i uturbiania wolnossących benzynówek i wiem że jeśli nie ma chłodnicy oleju to się ją poprostu robi , jeśli jest to się ją poprawia na większą wydajność , to samo się tyczy pojemności układu chłodzącego wodnego , czym więcej płynu tym większa pojemność cieplna ; zimny silnik wolniej zagrzać i jest większy bezwład , ale trudniej to przegrzać.
to tak jak z tarczami hamulcowymi ; producenci zakładają pewną grubość tarczy i tzw minimalne TH , ponizej tego wymiaru pojemnosc cieplna jest juz bardzo mała i tarcza jeszcze hamuje bez problemu przy emeryckiej jeżdzie, ale przy ostrzejszej jeżdzie pedał sie robi gumowy bo tarcza ma taką temperaturę że klocek się po niej slizga i nabiera takiej temperatury ze może pęknąć
Ostatnio edytowano 18 mar 2018, 00:23 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 17 mar 2018, 22:46

Pomysł na dziś,: zwiększenie prędkości pompy wodnej, lub wiatrak przed chłodnicą.
A opowieści z mchu i paproci jaki diesel niezajebliwy.............. Można między bajki włożyć.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 17 mar 2018, 22:51

no nie wiem .
co do pompy to moze się tu pojawić wspomniany wcześniej problem kawitacji , a co do wiatraka to tam już i tak przeciążenia są zajebiste, więc przemyśl to jeszcze ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez FFK » 17 mar 2018, 23:30

Czyli najlepiej by było zamontować chłodnice oleju?
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 18 mar 2018, 00:01

chłodnica oleju jeśli nie ma to jak najbardziej, jesli jest to zwiekszyc potencjał.
co do wiatraka to chyba zle zrozumiałem ostatni post bo wydawało mi sie że chodziło o zwiekszenie obrotów visco, co jest ryzykowne, ale jesli chodzi o dołozenie elektryka to ma to jakis sens.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 18 mar 2018, 07:03

mcgiver napisał(a):chłodnica oleju jeśli nie ma to jak najbardziej, jesli jest to zwiekszyc potencjał.
co do wiatraka to chyba zle zrozumiałem ostatni post bo wydawało mi sie że chodziło o zwiekszenie obrotów visco, co jest ryzykowne, ale jesli chodzi o dołozenie elektryka to ma to jakis sens.

Zmiana średnicy kółka na pompie wodnej.....może się da. Lexus 220d ma 8,9 litra płynu. Więc u nas jest go na mój gust mało.
Wiatrak jeśli wejdzie przed chłodnicę klimy. Większa chłodnica ( 1900 zł krzyczą za takową )
W każdym razie coś co wspomoże układ chłodzenia i może jakaś dodatkową chłodnice oleju .
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 18 mar 2018, 11:15

piotrck napisał(a):
mcgiver napisał(a):chłodnica oleju jeśli nie ma to jak najbardziej, jesli jest to zwiekszyc potencjał.
co do wiatraka to chyba zle zrozumiałem ostatni post bo wydawało mi sie że chodziło o zwiekszenie obrotów visco, co jest ryzykowne, ale jesli chodzi o dołozenie elektryka to ma to jakis sens.

Zmiana średnicy kółka na pompie wodnej.....może się da. Lexus 220d ma 8,9 litra płynu. Więc u nas jest go na mój gust mało.
Wiatrak jeśli wejdzie przed chłodnicę klimy. Większa chłodnica ( 1900 zł krzyczą za takową )
W każdym razie coś co wspomoże układ chłodzenia i może jakaś dodatkową chłodnice oleju .

nie wiem gdzie tyle krzyczą za chłodnicę , wg mnie troche dużo.
warto poszperać w sieci , bo są firmy które robia chłodnice na wymiar np
https://www.google.pl/search?q=produkcj ... 66&bih=637
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 18 mar 2018, 11:43

Dzwoniłem, pytałem . Taką cenę otrzymałem u dwóch producentów. 1900-2000 zł.
Ale z miłą chęcią bym zapłacił mniej.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 18 mar 2018, 11:50

a próbowałeś dopasować z czego innego ?
tu jest przykładowo nowa chłodnica obsługująca silnik V8 3,7 i 4,2 audi
z tego co widzę to są zaślepki do chłodzenia oleju ze skrzyni automatycznej które można zadoptować pod chłodzenie oleju silnikowego, chociaż nie za bardzo bo to inne ciśnienia :roll:
https://sprzedajemy.pl/chlodnica-wody-a ... nr50759922
Ostatnio edytowano 18 mar 2018, 12:27 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 18 mar 2018, 12:11

Przypadkiem w Montku chłodnica do diesla i beny nie jest taka sama ?

Ps. Nie znam się na tyle w mechanice samochodowej by ........dobrać chłodnicę do Montka.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 18 mar 2018, 12:30

piotrck napisał(a):Przypadkiem w Montku chłodnica do diesla i beny nie jest taka sama ?

Ps. Nie znam się na tyle w mechanice samochodowej by ........dobrać chłodnicę do Montka.

poszukaj po katalogach isuzu i opel , są gdzieś w linkowni ,
Lub zmierz fizycznie w aucie jakie max gabaryty tam wejdą i szukaj po wymiarach, w wiekszości są one podawane w informacjach o asortymencie.
albo najlepiej to komuś kumatemu zlecić ;) najlepiej dopasować tak by wysokość i szerokość była zblizona , (chyba ze jest duzo miejsca w zapasie), ale żeby rdzeń był grubszy. do visco jeszcze daleko a można podwoić pojemnośc chłodnicy
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 18 mar 2018, 12:48

Liczyłem na Mirrasa ale On znowu : szampana i kawior konsumuje. ;)
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez kupricz » 18 mar 2018, 13:52

piotrck napisał(a):Przypadkiem w Montku chłodnica do diesla i beny nie jest taka sama ?

Ps. Nie znam się na tyle w mechanice samochodowej by ........dobrać chłodnicę do Montka.


Tak, jest identyczna
kupricz
 
Posty: 118
Dołączył(a): 02 lis 2015, 22:41

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez kupricz » 18 mar 2018, 13:56

mcgiver napisał(a):a próbowałeś dopasować z czego innego ?
tu jest przykładowo nowa chłodnica obsługująca silnik V8 3,7 i 4,2 audi
z tego co widzę to są zaślepki do chłodzenia oleju ze skrzyni automatycznej które można zadoptować pod chłodzenie oleju silnikowego, chociaż nie za bardzo bo to inne ciśnienia :roll:
https://sprzedajemy.pl/chlodnica-wody-a ... nr50759922


W montku w autamacie mam chłodnice oleju skrzyni biegów, jest dołożona przed chłodnicą wody, może w tę stronę ?
kupricz
 
Posty: 118
Dołączył(a): 02 lis 2015, 22:41

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez pawel126 » 19 mar 2018, 15:03

To i ja coś dodam na bazie doświadczenia z mercami. :)
Podstawowy problem wg mnie to za mało oleju w układzie bo merce przy pojemnściach 3.2 l czy to benzyna czy diesel maja pojemność 7.5 - 9l
Co do chłodnicy oleju to dobry pomysł. Pewnie są jakieś zewnętrzne uniwersalne.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 19 mar 2018, 15:45

Są uniwersalne. Tylko gdzie zamontować. .....pomysł z tą chłodnicą płynu i oleju wydaje mi się sensowny.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 19 mar 2018, 15:59

w silnikach gdzie oryginalnie nie ma chłodnicy oleju , takie uniwersalne zazwyczaj są montowane przy filtrze oleju,
W bmw np w M3 i M5 są oryginalne chłodnice z termostatem i pasują zamiennie do niektórych "cywilnych" silników.
Są też adaptery do łatwego montażu montowane zamiast dekla , tylko że w bmw raczej są wymienne wkłady ,a nie całe filtry zewnetrzne.
nie wiem jak wygląda filtr i jego podstawa w 3,1 , ale jesli jest zewnętrzny metalowy filtr , to najsensowniej jest zrobic podobny wymiennik ciepła jak jest w 3,2 https://photos.app.goo.gl/W8b1Iiw03EsrJVxN2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 19 mar 2018, 16:29

chłodnice i podstawki tuningowe
https://mtuning.pl/Chlodnice-oleju,c,125
a tu jakies typowe wymienniki z różnych samochodów
https://www.google.pl/search?q=wymienni ... 66&bih=637
https://www.google.pl/search?biw=1366&b ... _TbXVtSHHI
a tu cały zestaw https://inter-rally.pl/product-pol-2955 ... l-ECO.html
temat niestety nie jest łatwy i trzeba do takiej roboty mieć przynajmniej warsztat z narzędziami i pojecie o tym co sie robi , a najlepiej mieć silnik na stojaku , chyba że to zestaw dedykowany pasujący P&P ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 25 mar 2018, 10:34

Chyba pójdę w kierunku zamontowania wskaźników : temperatury wody , temperatury spalin i temperatury oleju.
Ktoś coś podobnego ma założone ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 25 mar 2018, 11:11

Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez pocieszny » 25 mar 2018, 11:25

piotrck napisał(a):Chyba pójdę w kierunku zamontowania wskaźników : temperatury wody , temperatury spalin i temperatury oleju.
Ktoś coś podobnego ma założone ?

90% patrolowców? :)21
podpytaj Purtiego albo Ba chyba coś takiego kminili do ktregoś uturbionego 4.2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez mcgiver » 25 mar 2018, 12:11

10 lat temu nie było jeszcze takich szpasów na rynku i zleciłem kumatemu elektonikowi wykonanie dla mnie czegos takiego jak piotrck wrzucił linka.
miałem to załozone w kratce nawiewu centaralnego na kokpicie w bmw e34
bardzo fajny bajer bo jest to kompaktowych wymiarów i auto nie jest naobwieszane zegarami jak choinka tylko wszystko jest w jednym miejscu.
urzadzenie które miałem , a (własciwie mam bo zdemontowałem i narazie lezy w pudełku) ma 4 pomiary : 2 termopary EGT (po jednej na kolektor) , płyn chłodniczy , i do wyboru kolektor dolotowy lub olej.
wszystkie cztery linie mają dowolnie programowalne alarmy dzwiekowe z wyjsciami przekaźnikowymi , do podłączenia dowolnych systemów reakcyjnych na zbyt wysokie wskazania. a przy egt jest nawet regulowany alarm na zbyt duże róznice między oboma pomiarami.
dzieki temu można nawet wychwycić jesli padnie np jeden wtyskiwacz i jest ubogo.
o tu jest mój wskaznik , filmik z przed 8 lat https://www.youtube.com/watch?v=YApfwFC09Ag jest tam wiecej moich filmików :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Pękająca głowica 3,1 td

Postprzez piotrck » 25 mar 2018, 12:25

Te trzy parametry które wymieniłem twoje urządzenie ogarnia ?.....może bym za szelesty odkupił od Ciebie w ramach wyprzedaży garażowej.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości