Strona 2 z 4

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 17 mar 2018, 15:34
przez mcgiver
patrząc w dane to w 3,1 wchodzi tylko 8,6l płynu , zresztą w 3.2 jeszcze mniej bo 8,5litra.
porównywalnie w bmw w dieslu m57d30 jest 11 litrów , w benzynowej m50b25 10,5litra i to są równiez silniki z viscem.
nie wiem jak w 3,1 ale w 3,2 jest wodna chłodnica oleju.
może warto powiększyć pojemność chłodnicy płynu lub jesli jest chłodnica oleju to założyć wiekszą.
olej ma bardzo duzy udział w chłodzeniu silnika.

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 17 mar 2018, 21:55
przez piotrck
Wreszcie ktoś załapał. :)2

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 17 mar 2018, 22:20
przez mcgiver
ja nie znam Twojego silnika bo nigdy nie grzebałem diesli, bo po prostu nie pasuje mi ich charakterystyka pracy i problemy z nimi związane :)21
staram się tylko coś sensownego podpowiedzieć i dla porównania podsunąłem bardzo udane konstrukcje bmw z adekwatnych lat produkcji montka i jak widać auto są o wiele lżejsze a płynu mają więcej i po za tym że są niezajebliwe , to sa naprawdę legendarnymi jednostkami.
znam trochę temat modernizacji i uturbiania wolnossących benzynówek i wiem że jeśli nie ma chłodnicy oleju to się ją poprostu robi , jeśli jest to się ją poprawia na większą wydajność , to samo się tyczy pojemności układu chłodzącego wodnego , czym więcej płynu tym większa pojemność cieplna ; zimny silnik wolniej zagrzać i jest większy bezwład , ale trudniej to przegrzać.
to tak jak z tarczami hamulcowymi ; producenci zakładają pewną grubość tarczy i tzw minimalne TH , ponizej tego wymiaru pojemnosc cieplna jest juz bardzo mała i tarcza jeszcze hamuje bez problemu przy emeryckiej jeżdzie, ale przy ostrzejszej jeżdzie pedał sie robi gumowy bo tarcza ma taką temperaturę że klocek się po niej slizga i nabiera takiej temperatury ze może pęknąć

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 17 mar 2018, 22:46
przez piotrck
Pomysł na dziś,: zwiększenie prędkości pompy wodnej, lub wiatrak przed chłodnicą.
A opowieści z mchu i paproci jaki diesel niezajebliwy.............. Można między bajki włożyć.

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 17 mar 2018, 22:51
przez mcgiver
no nie wiem .
co do pompy to moze się tu pojawić wspomniany wcześniej problem kawitacji , a co do wiatraka to tam już i tak przeciążenia są zajebiste, więc przemyśl to jeszcze ;)

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 17 mar 2018, 23:30
przez FFK
Czyli najlepiej by było zamontować chłodnice oleju?

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 18 mar 2018, 00:01
przez mcgiver
chłodnica oleju jeśli nie ma to jak najbardziej, jesli jest to zwiekszyc potencjał.
co do wiatraka to chyba zle zrozumiałem ostatni post bo wydawało mi sie że chodziło o zwiekszenie obrotów visco, co jest ryzykowne, ale jesli chodzi o dołozenie elektryka to ma to jakis sens.

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 18 mar 2018, 07:03
przez piotrck
mcgiver napisał(a):chłodnica oleju jeśli nie ma to jak najbardziej, jesli jest to zwiekszyc potencjał.
co do wiatraka to chyba zle zrozumiałem ostatni post bo wydawało mi sie że chodziło o zwiekszenie obrotów visco, co jest ryzykowne, ale jesli chodzi o dołozenie elektryka to ma to jakis sens.

Zmiana średnicy kółka na pompie wodnej.....może się da. Lexus 220d ma 8,9 litra płynu. Więc u nas jest go na mój gust mało.
Wiatrak jeśli wejdzie przed chłodnicę klimy. Większa chłodnica ( 1900 zł krzyczą za takową )
W każdym razie coś co wspomoże układ chłodzenia i może jakaś dodatkową chłodnice oleju .

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 18 mar 2018, 11:15
przez mcgiver
piotrck napisał(a):
mcgiver napisał(a):chłodnica oleju jeśli nie ma to jak najbardziej, jesli jest to zwiekszyc potencjał.
co do wiatraka to chyba zle zrozumiałem ostatni post bo wydawało mi sie że chodziło o zwiekszenie obrotów visco, co jest ryzykowne, ale jesli chodzi o dołozenie elektryka to ma to jakis sens.

Zmiana średnicy kółka na pompie wodnej.....może się da. Lexus 220d ma 8,9 litra płynu. Więc u nas jest go na mój gust mało.
Wiatrak jeśli wejdzie przed chłodnicę klimy. Większa chłodnica ( 1900 zł krzyczą za takową )
W każdym razie coś co wspomoże układ chłodzenia i może jakaś dodatkową chłodnice oleju .

nie wiem gdzie tyle krzyczą za chłodnicę , wg mnie troche dużo.
warto poszperać w sieci , bo są firmy które robia chłodnice na wymiar np
https://www.google.pl/search?q=produkcj ... 66&bih=637

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 18 mar 2018, 11:43
przez piotrck
Dzwoniłem, pytałem . Taką cenę otrzymałem u dwóch producentów. 1900-2000 zł.
Ale z miłą chęcią bym zapłacił mniej.

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 18 mar 2018, 11:50
przez mcgiver
a próbowałeś dopasować z czego innego ?
tu jest przykładowo nowa chłodnica obsługująca silnik V8 3,7 i 4,2 audi
z tego co widzę to są zaślepki do chłodzenia oleju ze skrzyni automatycznej które można zadoptować pod chłodzenie oleju silnikowego, chociaż nie za bardzo bo to inne ciśnienia :roll:
https://sprzedajemy.pl/chlodnica-wody-a ... nr50759922

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 18 mar 2018, 12:11
przez piotrck
Przypadkiem w Montku chłodnica do diesla i beny nie jest taka sama ?

Ps. Nie znam się na tyle w mechanice samochodowej by ........dobrać chłodnicę do Montka.

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 18 mar 2018, 12:30
przez mcgiver
piotrck napisał(a):Przypadkiem w Montku chłodnica do diesla i beny nie jest taka sama ?

Ps. Nie znam się na tyle w mechanice samochodowej by ........dobrać chłodnicę do Montka.

poszukaj po katalogach isuzu i opel , są gdzieś w linkowni ,
Lub zmierz fizycznie w aucie jakie max gabaryty tam wejdą i szukaj po wymiarach, w wiekszości są one podawane w informacjach o asortymencie.
albo najlepiej to komuś kumatemu zlecić ;) najlepiej dopasować tak by wysokość i szerokość była zblizona , (chyba ze jest duzo miejsca w zapasie), ale żeby rdzeń był grubszy. do visco jeszcze daleko a można podwoić pojemnośc chłodnicy

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 18 mar 2018, 12:48
przez piotrck
Liczyłem na Mirrasa ale On znowu : szampana i kawior konsumuje. ;)

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 18 mar 2018, 13:52
przez kupricz
piotrck napisał(a):Przypadkiem w Montku chłodnica do diesla i beny nie jest taka sama ?

Ps. Nie znam się na tyle w mechanice samochodowej by ........dobrać chłodnicę do Montka.


Tak, jest identyczna

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 18 mar 2018, 13:56
przez kupricz
mcgiver napisał(a):a próbowałeś dopasować z czego innego ?
tu jest przykładowo nowa chłodnica obsługująca silnik V8 3,7 i 4,2 audi
z tego co widzę to są zaślepki do chłodzenia oleju ze skrzyni automatycznej które można zadoptować pod chłodzenie oleju silnikowego, chociaż nie za bardzo bo to inne ciśnienia :roll:
https://sprzedajemy.pl/chlodnica-wody-a ... nr50759922


W montku w autamacie mam chłodnice oleju skrzyni biegów, jest dołożona przed chłodnicą wody, może w tę stronę ?

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 19 mar 2018, 15:03
przez pawel126
To i ja coś dodam na bazie doświadczenia z mercami. :)
Podstawowy problem wg mnie to za mało oleju w układzie bo merce przy pojemnściach 3.2 l czy to benzyna czy diesel maja pojemność 7.5 - 9l
Co do chłodnicy oleju to dobry pomysł. Pewnie są jakieś zewnętrzne uniwersalne.

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 19 mar 2018, 15:45
przez piotrck
Są uniwersalne. Tylko gdzie zamontować. .....pomysł z tą chłodnicą płynu i oleju wydaje mi się sensowny.

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 19 mar 2018, 15:59
przez mcgiver
w silnikach gdzie oryginalnie nie ma chłodnicy oleju , takie uniwersalne zazwyczaj są montowane przy filtrze oleju,
W bmw np w M3 i M5 są oryginalne chłodnice z termostatem i pasują zamiennie do niektórych "cywilnych" silników.
Są też adaptery do łatwego montażu montowane zamiast dekla , tylko że w bmw raczej są wymienne wkłady ,a nie całe filtry zewnetrzne.
nie wiem jak wygląda filtr i jego podstawa w 3,1 , ale jesli jest zewnętrzny metalowy filtr , to najsensowniej jest zrobic podobny wymiennik ciepła jak jest w 3,2 https://photos.app.goo.gl/W8b1Iiw03EsrJVxN2

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 19 mar 2018, 16:29
przez mcgiver
chłodnice i podstawki tuningowe
https://mtuning.pl/Chlodnice-oleju,c,125
a tu jakies typowe wymienniki z różnych samochodów
https://www.google.pl/search?q=wymienni ... 66&bih=637
https://www.google.pl/search?biw=1366&b ... _TbXVtSHHI
a tu cały zestaw https://inter-rally.pl/product-pol-2955 ... l-ECO.html
temat niestety nie jest łatwy i trzeba do takiej roboty mieć przynajmniej warsztat z narzędziami i pojecie o tym co sie robi , a najlepiej mieć silnik na stojaku , chyba że to zestaw dedykowany pasujący P&P ;)

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 25 mar 2018, 10:34
przez piotrck
Chyba pójdę w kierunku zamontowania wskaźników : temperatury wody , temperatury spalin i temperatury oleju.
Ktoś coś podobnego ma założone ?

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 25 mar 2018, 11:11
przez piotrck

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 25 mar 2018, 11:25
przez pocieszny
piotrck napisał(a):Chyba pójdę w kierunku zamontowania wskaźników : temperatury wody , temperatury spalin i temperatury oleju.
Ktoś coś podobnego ma założone ?

90% patrolowców? :)21
podpytaj Purtiego albo Ba chyba coś takiego kminili do ktregoś uturbionego 4.2

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 25 mar 2018, 12:11
przez mcgiver
10 lat temu nie było jeszcze takich szpasów na rynku i zleciłem kumatemu elektonikowi wykonanie dla mnie czegos takiego jak piotrck wrzucił linka.
miałem to załozone w kratce nawiewu centaralnego na kokpicie w bmw e34
bardzo fajny bajer bo jest to kompaktowych wymiarów i auto nie jest naobwieszane zegarami jak choinka tylko wszystko jest w jednym miejscu.
urzadzenie które miałem , a (własciwie mam bo zdemontowałem i narazie lezy w pudełku) ma 4 pomiary : 2 termopary EGT (po jednej na kolektor) , płyn chłodniczy , i do wyboru kolektor dolotowy lub olej.
wszystkie cztery linie mają dowolnie programowalne alarmy dzwiekowe z wyjsciami przekaźnikowymi , do podłączenia dowolnych systemów reakcyjnych na zbyt wysokie wskazania. a przy egt jest nawet regulowany alarm na zbyt duże róznice między oboma pomiarami.
dzieki temu można nawet wychwycić jesli padnie np jeden wtyskiwacz i jest ubogo.
o tu jest mój wskaznik , filmik z przed 8 lat https://www.youtube.com/watch?v=YApfwFC09Ag jest tam wiecej moich filmików :)21

Re: Pękająca głowica 3,1 td

PostNapisane: 25 mar 2018, 12:25
przez piotrck
Te trzy parametry które wymieniłem twoje urządzenie ogarnia ?.....może bym za szelesty odkupił od Ciebie w ramach wyprzedaży garażowej.