Strona 1 z 2

Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 19 mar 2018, 13:02
przez Zeus
Witam wszystkich. Szukam aktualnie montereya / troopera do zakupu i tak się zastanawiam z jakim silnikiem kupić najlepiej takie auto? Czy lepszy i bardziej bezawaryjny będzie silnik benzynowy, czy diesel? Ktore jednostki są godne polecenia a których trzeba się wystrzegać? Co psuje się w takich jednostkach i czy naprawy są kosztowne? Zazwyczaj jeździłem na benzynie ale czy starsza fałka benzynowa nie jest kłopotliwa w serwisie, czy są do tego części zamienne? Z góry dziękuję doświadczonym kolegom za odpowiedź.

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 19 mar 2018, 14:03
przez mcgiver
dla mnie odpowiedż jest oczywista 3.2 benzyna z lpg.
jak każdy silnik ma fochy , ale po 3 latach użytkowania i ponad 40tyś przebiegu który ja zrobiłem już mnie nic w nim nie zdziwi.
z częściami nie ma przesadnych problemów, jak nie ma u nas to można sprowadzić ze stanów.
Pewnie zaraz ktos se odezwie popierajac diesla , ale to juz sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie co lepsze , biorąc pod uwagę sytuacje na swiecie i coraz większe naciski na ekologie.
czytaj forum , jest duzo informacji.

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 19 mar 2018, 15:11
przez Zeus
Dzięki za odpowiedź. Właśnie czytałem wątek o pękających głowicach w dieslu i nie jest to jednak zachęcające. Jeżeli chodzi o benzynę 3.2 będzie lepszym wyborem niż 3.5?

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 19 mar 2018, 15:27
przez pocieszny
Zeus napisał(a):Właśnie czytałem wątek o pękających głowicach w dieslu i nie jest to jednak zachęcające.

to żeby było ok to poczytaj gdzie byli Ci co im pękło jak używają samochodu i jakie przebiegi,
nie ma silników co się nie psują ;) każdy się psuje, zauważ też że kupujesz auto minimum 14 leptni a prędzej coś koło 20 letniego, to czy kupisz silnik w stanie ok czy zakatowany to ruletka ;)
a to czy kupić benzyne czy diesla to przejedź się jednym i drugim i wybierz to co bardziej odpowiada i jest w lepszym stanie technicznym :)2

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 19 mar 2018, 15:46
przez mcgiver
Zeus napisał(a):Dzięki za odpowiedź. Właśnie czytałem wątek o pękających głowicach w dieslu i nie jest to jednak zachęcające. Jeżeli chodzi o benzynę 3.2 będzie lepszym wyborem niż 3.5?
3,5 generuje o wiele lepsze parametry i swego czasu myślałem nad zmianą bo te kilkadziesiąt koni wiecej jest kuszące , ale jesli chodzi o obsługę to mają bardziej skomplikowaną elektronikę , więcej czujników oraz elementów które mogą być potencjalnym problemem, tak że jak kto woli , ale o 3,5 niech się wypowiedzą Ci co go mają.
Dla mnie najlepszą opcją byłby zestaw korbowotłokowy z 3,5 ubrany w resztę od 3,2 , i myslałem o tym przy remoncie niestety ciężko znaleźć graty z 3,5 w normalnej kasie :roll:

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 20 mar 2018, 11:19
przez Jake
Pytanie czy wolisz jazde dieslem czy beznyna jest pytaniem ktorego powinienes zadac sobie sam w glebi duszy :) Duzo zalezy od tego do czego chcesz uzywac auta i na czym zalezy Ci najbardziej (min. elektroniki, duzy monent obrotowy, niski koszt km, jazda w terenie, moc, V max czy jeszcze co innego), ale tak naprawde najwiecej zalezy do Twoich preferencji i gustów.
Wsadzic mcgivera do diesla to by sie zapłakał, ja ostatecznie no moze moglbym jezdzic benzyniakiem z V-ką i moze nawet pod dluzszym czasie bym go polubił, ale przysiegam, czulbym sie bardzo nieswojo.
Prawda jest taka, ze i 4JG2 (3.1TDI) i 6VD1 (3.2V6) to sa imho udane konstrukcje, nie majace zbyt wiele POWAZNYCH bledow konstrukcyjnych (bo wady jako takie oczywiscie maja, jak wszystko). Sa to jednak calkowicie inne silniki, majace inne krzywe mocy i momentu, zapewniajace inne osiagi i inne predkosci makymalne, inne odczucia z jazdy. Głowice w dieslach NIE pekaja same z siebie. Czytales jeden temat kolegi, ktory eksplatuje auto w specyficzny sposob i nie daje sie przekonac ze problem nie lezy w chlodnicy. :P Diesla jest i latwo i trudno zabić. Jest odporny na wieeeele rzeczy, ale malo odporny na głupote i niemyslenie. Benzyna wiecej wybaczy, ale tez do czasu.
Jesli mialbym Ci cos odradzac, to ze wzgledu na awaryjnosc odradziłbym 4JX1 (3.0D) czyli nowszego diesla wystepujacego w autach po 98r. A tak to najlepiej przejechac sie i tym i tym i samemu ocenic co nam bardziej lezy.

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 20 mar 2018, 11:40
przez pocieszny
Jake napisał(a):Jesli mialbym Ci cos odradzac, to ze wzgledu na awaryjnosc odradziłbym 4JX1 (3.0D)

ale patrząc na ten silnik ptrzez pryzmat konstrukcji z lat podobnych konkurencji to też nie jest źle, i silnik jest w zasadzie mało awaryjny jeśli wiemy jak o niego zadbać i co wymienić na czas zanim się zepsuje :)2
a poróœnując do Nissanowskiego 3.0 gdzie korby wychodzą bokiem czy toyotowego 3.0 gdzie nagminnie padają wtryski i wypalają deno tłoka to Isuzu w zasadzie jest bezawaryjne :)21

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 20 mar 2018, 12:48
przez piotrck
Jake napisał(a): Czytales jeden temat kolegi, ktory eksplatuje auto w specyficzny sposob i nie daje sie przekonac ze problem nie lezy w chlodnicy. :P Diesla jest i latwo i trudno zabić. Jest odporny na wieeeele rzeczy, ale malo odporny na głupote i niemyslenie.


a w czym leży problem ? można jaśniej tak dla następnych pokoleń
hmmmm.........co to znaczy specyficzny ?

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 20 mar 2018, 13:51
przez pocieszny
długie przeloty z większymi prędkościami w wysokich temperaturach lub dużych wysokościach, męczenie auta w terenie, nie do końca czysta chłodnica, itp itd, w ten sposób każdy silnik zabijesz nie ważne jaki pancerny by nie był

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 20 mar 2018, 14:12
przez Jake
piotrck napisał(a):
Jake napisał(a): Czytales jeden temat kolegi, ktory eksplatuje auto w specyficzny sposob i nie daje sie przekonac ze problem nie lezy w chlodnicy. :P Diesla jest i latwo i trudno zabić. Jest odporny na wieeeele rzeczy, ale malo odporny na głupote i niemyslenie.


a w czym leży problem ? można jaśniej tak dla następnych pokoleń
hmmmm.........co to znaczy specyficzny ?

Nie ma co koledze kasztanić tematu, ja swoje zdanie o układzie chłodzenia w Montku wyraziłem w Twoim temacie ;). Tak, da sie zagotowac ten silnik. Jak jezdzilem Frota ze swapem na 3.1 i chlodnica była zabetonowana rdza i szlamem, to wskazówka non-stop leciała na czerwone pole. Jak zmieniłem chłodnice i przepłukałem nagrzewnice to przestała. Jak ja utopiłem w bagnie, do polowy drzwi, tak ze wychodzilem szyberdachem, a frota stała tam pol dnia, to potem to bagno wyschło na chłodnicy i ciezko mi było dojechac na myjnie bez przegrzania auta. Montek to moje drugie auto z tym samym silnikiem 4JG2 i na prawde, jedno i drugie pałowałem w terenie, cisnalem na autostradzie, stalem w korku przy 35oC i przy sprawnym ukladzie chlodzenia nie udalo mi sie nigdy zblizyc do 3/4 skali. W Montku mam podobny zgryz jak mcgiver w swoim aucie, tez mam wrazenie, ze termostat otwiera sie za szybko (nie jest uszkodzony, juz wymienialem) silnik mam czesto niedogrzany, jade po miescie i jest mniej wiecej połowa skali, wyjade na trase, troche sie rozpedze i widze jak wskazowka sie obniza, bo ped powietrza studzi chłodnice. Nie znasz pelnej historii tego auta. Da sie wywołac awarie "od ręki" i w 10min zabic silnik swiezo po kapitalce. Ale czesto zdarza sie, ze awaria ktore dzieje sie dzis, mimo prawidlowej eksplatacji jest echem ostatnich 10lat zaniedbań. Bardzo madrze radził tez mcgiver. Diesel chlodzi sie w bardzo duzym stopniu olejem. Za mało oleju w misce, zbyt niskie cisnienie (bo pompa, bo panewki, etc.) i tez silnik bedzie przegrzany mimo sprawnego u.chlodzenia.

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 20 mar 2018, 16:05
przez Zeus
Może dodam jak zamierzam użytkować auto i czego oczekuję. Na codzień mam osobówkę więc terenówki używałbym do weekendowych wyjazdów po bliższych i dalszych okolicach. Ze 2 razy do roku dalsze wypady z wykorzystaniem autostrad. Czasem dojazd do pracy (niestety zaledwie kilka km w jedną stronę więc silnik się nie zagrzeje). Na weekendy trochę szutrów, niedużych górek, trochę błotka ale bez topienia itp. Jeżeli chodzi o moc, to po vitarze 1.6 pewnie każdy silnik będzie bardziej dynamiczny... Chcę zrobić podstawowy lift 2 cale i większe oponki.

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 20 mar 2018, 16:09
przez piotrck
pocieszny napisał(a):długie przeloty z większymi prędkościami w wysokich temperaturach lub dużych wysokościach, męczenie auta w terenie, nie do końca czysta chłodnica, itp itd, w ten sposób każdy silnik zabijesz nie ważne jaki pancerny by nie był


tu się mogę zgodzić .......bo przeloty mam czasem długie i w wysokich temperaturach . Ale przecież nie będę jechał 90km/h na trazycie kilka tys kilometrów,
tylko 120km/h chce mieć stałą prędkość
błota mój Montek nie widział od lat ......chyba że błotem nazywamy szutrówkę w lesie z kałużami

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 20 mar 2018, 16:16
przez miras7
Tak jak poprzednicy pisali, w Trooperze nie ma jednoznacznie kiepskiego silnika, ani wybitnie najlepszego. Mam diesla, bo mogę bardzo dokładnie zaplanować budżet na podróż, nad czym nie byłem w stanie zapanować jeżdżąc ben+lpg. Ale do takich zastosowań jak Twoje planowane kupiłbym 3.2 z lpg.
Na Troopera też się przesiadłem z Vitary 1.6.

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 20 mar 2018, 21:39
przez Zeus
OK. Dzięki za odpowiedzi. To co powiecie o tych dwóch modelach:

https://www.olx.pl/oferta/opel-monterey-3-2-b-g-CID5-IDscU1P.html#4ab60df52a;promoted

oraz:

https://www.olx.pl/oferta/isuzu-trooper-bighorn-CID5-IDrGLnx.html#4ab60df52a

Co w niech widać ciekawego lub dyskwalifikującego? Warto jechać oglądać?

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 20 mar 2018, 22:42
przez miras7
Ten drugi to przekładka z anglika

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 21 mar 2018, 00:18
przez Jake
miras7 napisał(a):Ten drugi to przekładka z anglika

Skad wiesz Miszczu? Dziury po lusterku na masce na lewym błotniku? Ale nie widze anteny po lewej stronie...

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 21 mar 2018, 00:20
przez piotrck
Podszybie i korek od chłodnicy.

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 21 mar 2018, 00:26
przez Jake
piotrck napisał(a):Podszybie i korek od chłodnicy.

Ja zauwazylem ino dziurki po lusterki na lewym błotniku. Podyszbie widzialem ze jest w innym kolorze, ale nie skojarzylem od razu z przekladka. A co jest nie tak z korkiem chłodnicy?

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 21 mar 2018, 02:11
przez pocieszny
piotrck napisał(a):Podszybie i korek od chłodnicy.

i standardowa bolączka przekładańców, klima

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 21 mar 2018, 07:40
przez miras7
Jake napisał(a):
miras7 napisał(a):Ten drugi to przekładka z anglika

Skad wiesz Miszczu? Dziury po lusterku na masce na lewym błotniku? Ale nie widze anteny po lewej stronie...

Wiele drobiazgów. Prócz wymienionych to np cykorłapka przy fotelu kierowcy.. Poza tym Bighorn wychodził tylko z kierownicą z prawej

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 21 mar 2018, 09:22
przez Zeus
Wow. Nie sądziłem, że tak łatwo ocenicie jedno z aut. Czy to dyskwalifikuje auto, że to przekładka? Tej klimy nie da się zrobić? A co sądzicie o tej czerwonej sztuce?

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 21 mar 2018, 09:28
przez piotrck
Jak przekładka zrobiona z głową to ok. Ale jeśli Władek z szwagrem wieczorami przy piwie to zrobili oglądając instruktaż na pudelku.pl ......to miał bym obawy.

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 21 mar 2018, 10:14
przez pocieszny
miras7 napisał(a):
Jake napisał(a):
miras7 napisał(a):Ten drugi to przekładka z anglika

Skad wiesz Miszczu? Dziury po lusterku na masce na lewym błotniku? Ale nie widze anteny po lewej stronie...

Wiele drobiazgów. Prócz wymienionych to np cykorłapka przy fotelu kierowcy.. Poza tym Bighorn wychodził tylko z kierownicą z prawej

na USA i część Azji wychodził z kierą po normalnej, ale zwykle 3,2V6 a nie 3,1 to w zasadzie wynalazek na brytfanie
w montku rama jest symetryczna i przekładka nie nastręcza dużych problemów (poza wspomnianymi elektryka i klima) za to trzeba pamiętać o dużej ilości pierdół ktore jednak są inne w ruchu LHD i RHD

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 21 mar 2018, 11:33
przez miras7
Moim zdaniem najwięcej roboty jest na ścianie grodziowej. A najlepiej mieć jakiegoś zgnilca, żeby spokojnie przełożyć wnętrze, elektrykę itd. Profesjonalnie było by ściankę wstawić z LHD

Re: Jaki silnik do monterey / trooper?

PostNapisane: 21 mar 2018, 15:45
przez pocieszny
w sumie masz zaznaczone wszystkie miejsca na otwory :)21
ale w porównaniu do gelendy to w montku nie ma problemów ani trudności z przekładką.... żadnych :)2