Strona 1 z 1

NIski poziom oleju w 3.1

PostNapisane: 25 cze 2018, 19:11
przez gsxr1100_1980
Po Frączkach jak to przeważnie bywa wracam z usterką, w drodze powrotnej pękł mi przewód powrotu oleju z pompy vacu do miski olejowej, kiedy pękł, i jak długo na nim jechałem, nie wiem, zauważyłem dopiero w domu. Na bagnecie pusto, dolałem ok.2,5l oleju do pełnego stanu, silnik pracował do samego końca bez żadnych objaw uszkodzenia, ciśnienie oleju również było jak najbardziej w porządku. Moje pytanie brzmi, miał już Ktoś podobną utratę tylu oleju, i czy mogło się coś przytrzeć, uszkodzić?

Re: NIski poziom oleju w 3.1

PostNapisane: 25 cze 2018, 19:48
przez PiotrR
Z AB serwis wyjechałem ze stanem 1.5l oleju ,jeździłem tak kilka dni ok 300km.Zaniepokoiła mnie błyskająca kontrolka ciśnienia oleju, pokazała się dopiero jak dałem w palnik na wybojach.
Poza tym żadnych innych objawów ciśnienie normalne odgłosy pracy też,minęło kilka lat i 1000 000km silnik działa.
Tak że można przyjąć że minimalny poziom oleju w 3.1 to 1.5l na równej drodze bez pałowania ;)

Re: NIski poziom oleju w 3.1

PostNapisane: 25 cze 2018, 20:04
przez mcgiver
oleju w misce ponizej stanu minimalnego na bagnecie jest o wiele więcej niż mogło by się wydawać ; tylko po to żeby lepiej odbierać ciepło
zakres na bagnecie między stanami to około 1 litra , tak że 2,5 litra ubytku nie powinno się negatywnie odbić jesli się nie pałowało silnika i zdarzyło się sporadycznie.

Re: NIski poziom oleju w 3.1

PostNapisane: 25 cze 2018, 20:59
przez gsxr1100_1980
Ok. Dzięki koledzy za odpowiedzi, bo od wczoraj siedzę z kacem moralnym, a rodzinka pyta się mnie co chwilę, czy jestem chory. Człowiek, głaska, pieści, dba o auto lepiej niż o własne zdrowie, a tu taki niepozorny kawałek wężyka może zarżnąć silnik.

Re: NIski poziom oleju w 3.1

PostNapisane: 26 cze 2018, 03:13
przez Jake
gsxr1100_1980 napisał(a):Ok. Dzięki koledzy za odpowiedzi, bo od wczoraj siedzę z kacem moralnym, a rodzinka pyta się mnie co chwilę, czy jestem chory. Człowiek, głaska, pieści, dba o auto lepiej niż o własne zdrowie, a tu taki niepozorny kawałek wężyka może zarżnąć silnik.

Dokladnie jak mowili poprzednicy. Nawet duzy ubytek oleju (powyzej 3l) w 4JG2 nie jest grozny w kontekscie zatarcia silnika. Wyznacznikiem bezpieczenstwa jest wskaznik cisnienia oleju i kontrolka. Jesli nie swiecila a jedynie zdarzylo jej sie blyskac na wybojach/przechylach to ryzyko zatarcia silnika jest raczej pomijalne, to znaczy ze smok byl caly czas ponizej powierzchni, a cala magistrala byla odpowiednio smarowana. W takich temperaturach jak ostatnio bardzo wazna jest funkcja oleju jako chlodziwa. W dieslach duza czesc ciepla odbiera nie woda, a wlasnie olej. Eksplatowanie silnika z duzym ubytkiem grozi przegrzaniem bloku i glowicy, bo spada pojemnosc cieplna czynnika, a wiec i zdolnosc od jego odbierania i transportu. Obserwowales wskaznik temperatury podczas jazdy, wszystko bylo ok?

Re: NIski poziom oleju w 3.1

PostNapisane: 26 cze 2018, 16:50
przez gsxr1100_1980
Temp.cieczy była ok. Czyli przed połową wskaźnika, w ten dzień temp.powietrza była ok 17-18st. Tak że do przegrzania raczej nie doszło. Jeżdżę drugi dzień po mieście, i żadnych niepokojących objawów nie zaobserwowałem, oby tak zostało.

Re: NIski poziom oleju w 3.1

PostNapisane: 27 cze 2018, 10:58
przez pocieszny
jeśli nie zapalała się kontrolka niskiego ciśnienia to nie jest źle, podejżewam że w 3,1 jest podobnie do 3,2 od suchego bagnetu do minimum jest 1,5 litra potem jeszcze literek się mieści,
ogólnie przy naszych wozach lekki nadstan czy niedostan nie jest problemem, do puki mamy dobre ciśnienie oleum i nie szalejemy po trawersach :)2

Re: NIski poziom oleju w 3.1

PostNapisane: 27 cze 2018, 14:11
przez Jake
W 3.1 moze brakowac nawet i 3l i smok bedzie w pełni zanurzony. Miedzy MIN a MAX na bagnecie jest 1 litr roznicy.
Pod maska jest za to naklejka z duzym wykrzyknikiem zeby w zadnym wypadku nie wlewac wiecej niz MAX.

Re: NIski poziom oleju w 3.1

PostNapisane: 27 cze 2018, 14:39
przez pocieszny
każde auto tak ma,
https://youtu.be/Udd9WNdyiXM
warto sobie zobaczyć ;) i pomyśl że nasze silniki mają odpowiednio większe tolerancje w obydwie strony ;)