Strona 1 z 2

Alternator i Podciśnienia [3.1]

PostNapisane: 07 wrz 2018, 08:37
przez selwin
Witam na forum.
Jestem od roku posiadaczem montka 3.1z 97roku. OD jakiego czasu mam kilka usterek w nim.
1.Alternator - zdarza się ,że napiecie ładowania mam na max na wskazniku czyli przeszło 16 V. Nie jest tak zawsze i po jakimś czasie spada do prawidłowej wartosci.
2. Brak wspomagania hamulców i przy okazji ni emoge zalączyc napędów - obstawiam podciśnienie. Po wypieciu węża od sero - jakies tam ssanie jest,ale nie jestem pewien czy odpowiednie.
3. Załączanie napędów. - co fizycznie robi wajcha od załączania napędów?
4.Podobno jest jeden czujnik na przednim moście przy zaworkach, który odpowiada za kontrolkena desce i jeszcze jaiś na skrzyni biegów? CZy to ten na końcu skrzyni z trzema przewodami??
5. Żeby u mnie zalączyć napędy musze przesunąć wajche i w środu w kabinie jest zaslepiony węzyk od podciśnienia i muszę na chwilę zdjąc zaslepkę, wtedy jest ok.
Nie mam pojećia gdzie ten wężyk prawidłowo powinien być wpiety. Ze schamtu ni emoge dojśc.
6. Wycieka mi olej w miejscu w którym rurka od bagnetu oleju wchodzi do silnika. Czy przyczyna może byc odma??
Gdzie jej szukac w tym silniku?
7. Jest może ktoś z montkiem z okolic CT CB, lub zna mechanikaktóry ogarnia montki??

Z góry dziękuje za sugestie, podpowiedzi.

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 07 wrz 2018, 15:19
przez pocieszny
1. regulator napięcia pada, spalisz elektryke jak nic nie zrobisz, wyjąć alternator i do regeneracji
2. albo Vakupompa nie działa albo masz nieszczelność w magistrali podciśnienia
3. wajcha fizycznie zapina napęd w reduktorze czyli napędza przedni wał (brak podciśnienia może nie zapinać przedniego mostu)
4. czujniki nie mają wpływu na fizyczne zapięcie czy nie przedniego mostu, tu masz sytuacje taką że jak się zapnie to zapala się kontrolka, ale jak kontrolka nie działa to most/reduktor i tak powinien się zapiąć (no chyba że są inne awarie)
5. schemat podciśnienia powinieneś mieć w komorze silnika na grodzi, jeśli nie masz to jest na stronie głównej do pobrania
6. nie
7. bardzo dużo oszczędzasz czasu nie pisząc co to CT czy CB?, co z tym czasem robisz?? :)21
doprowadź instalacje podciśnienia do sprawności a większość problemów zniknie

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 07 wrz 2018, 16:17
przez Jake
pocieszny napisał(a):4. czujniki nie mają wpływu na fizyczne zapięcie czy nie przedniego mostu, tu masz sytuacje taką że jak się zapnie to zapala się kontrolka, ale jak kontrolka nie

Nie prawda. W przejsciowce czujnik na reduktorze jest tym co wyzwala przelaczenie zaworków podcisnienia na przednim moscie. Jesli ten czujnik jest uszkodzony, wał przedni sie zapnie, ale przedni most juz nie. czujnik na przesuwce jest nieistotny - on steruje tylko kontrolka.
pocieszny napisał(a):7. bardzo dużo oszczędzasz czasu nie pisząc co to CT czy CB?, co z tym czasem robisz?? :)21
doprowadź instalacje podciśnienia do sprawności a większość problemów zniknie

Chodzi oczywiscie o Toruń lub Bydgoszcz. To wyrozniki miejscowe na tablicach rejestracyjnych. Jak KR KRA, KT, KMY z naszych okolic.

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 07 wrz 2018, 19:59
przez pocieszny
i piszesz KMY dla zaoszczędzenia czasu? :)21

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 07 wrz 2018, 21:41
przez selwin
-Sorki, jakoś z rospędu i przyzwyczajnia tak wyszło - Bydgoszcz, Toruń, Grudziądz :)
-Dziekuje za sugestie, podpowiedzi.
Chcąć ogarnąć podciśnienie, musze chyba wymienić pompke która jest na alternatorze - i faktycznie wezme sie w pierwszej kolejności za to.
Pompa podciśnienia jest na alternatorze i po zdjęciu wężacoś tam ona daje tego podciśnienia ,ale szału nie ma. MOzna to jakoś zregenerować czy nowe?

-Jake - w którym miejscu dokładnej jest czujnik o którym piszesz?? Z tego co czytałem tu na forum jest on identyczny jak ten od kontrolki napedu a także wstecznego biegu.

-Na schemacie podcisnień mamy m.in: Gdzie fizycznie sa tez rzeczy?
1.Tank - czy chodzi o puszkę/zbiornik pod podwoziem w okolicach fotela kierowcy?
2. Air filtr - chodzi o jakis mały filterek na węzyku?
3 . i cos tam cos tam nad pompa.

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 08 wrz 2018, 15:17
przez Jake
selwin napisał(a):-Sorki, jakoś z rospędu i przyzwyczajnia tak wyszło - Bydgoszcz, Toruń, Grudziądz :)
-Dziekuje za sugestie, podpowiedzi.
Chcąć ogarnąć podciśnienie, musze chyba wymienić pompke która jest na alternatorze - i faktycznie wezme sie w pierwszej kolejności za to.
Pompa podciśnienia jest na alternatorze i po zdjęciu wężacoś tam ona daje tego podciśnienia ,ale szału nie ma. MOzna to jakoś zregenerować czy nowe?

-Jake - w którym miejscu dokładnej jest czujnik o którym piszesz?? Z tego co czytałem tu na forum jest on identyczny jak ten od kontrolki napedu a także wstecznego biegu.

-Na schemacie podcisnień mamy m.in: Gdzie fizycznie sa tez rzeczy?
1.Tank - czy chodzi o puszkę/zbiornik pod podwoziem w okolicach fotela kierowcy?
2. Air filtr - chodzi o jakis mały filterek na węzyku?
3 . i cos tam cos tam nad pompa.


1)Czujniki sa na skrzyni 3 i jeden na moscie. Wszystkie sa wspolzamienne i wygladaja tak: (moga sie roznic kostka, kolorem czy ksztaltem obudowy, w zaleznosci od producneta i rocznika, ale to bez znaczenia)
Obrazek
a) Czujnik od biegu wstecznego - na skrzyni biegów
b) Czujnik 1&2 biegu, nie wiem po wuja istnieje, ale nie we wszystkich skrzyniach wystepuje - wysoko na skrzyni biegów, tuz pod podloga.
c) Czujnik zalaczenia 4H - blisko wajhy reduktora,
d) Czujnik do kontrolki na desce - na przesuwce przy przednim moscie.
Na skrzyni jest tez jeszcze jeden czujnik, 3 przewodowy blisko flanszy tylnego wału - to jest czujnik predkosci.
Wszystko zaznaczone na zdjeciu:
Obrazek
Zbiornik podcisnienia masz tutaj:
Obrazek
Jak masz jeszcze jakies niejasnosci - pytaj.

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 09 wrz 2018, 10:05
przez pocieszny
niekoniecznie vaku masz zepsute, jeśli masz luzem wężyk od przedniego napędu (tak zrozumiałem) to możesz mieć gdzieś po prostu nieszczelność,
weź doprowadź wszystkie wężyki do stanu normalnego i wtedy zobaczysz czy rzeczywiście vaku jest do wymiany
kupowałem vaku do troopera w intercarsie (takie samo mam w patrolu 4,2) 3 lata temu mieli ;)

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 12 wrz 2018, 13:25
przez selwin
Dzięki za porady i dokładne forki:)

Odlączyłem wąż od pompy Vacu idący bezpośrednio do serwo zatykając zaraz przy pompie cienki odpływ. Coś tam ssa,ale jak zobaczył to mechanik, to powiedział zdecydowanie, że jest to za małe podciśnienie. Więc na czoło uszkodzen wychodzi pompa . W necie trudno znależć nową pompe. Można podpasowac od innego auta?? Do patrola zgodnie z sugestią patrzyłem i jestem dalej w czarnej d:) Wiecie może czy stara jest naprawialna, może jakies zestawy do regeneracji?

- W którym miejscu w 3.1D znajduje się sterownik świec żarowych? Okazało sie ,że główny przewód idący na świece, na magistrale/szyne jest odpiety. Pod kieronicą były rzeżbione jakies przekażniki, kontrolki ,samoróbka,ale tez jest teraz odlączone. Przed zimątez chce to ogarnąc.

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 12 wrz 2018, 14:21
przez pocieszny
szybciej znajdziesz do troopera niż parcha 4.2 :)21 któ©e w zasadzie w EU nie jest dostępne

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 12 wrz 2018, 16:17
przez Jake
selwin napisał(a):Dzięki za porady i dokładne forki:)

Odlączyłem wąż od pompy Vacu idący bezpośrednio do serwo zatykając zaraz przy pompie cienki odpływ. Coś tam ssa,ale jak zobaczył to mechanik, to powiedział zdecydowanie, że jest to za małe podciśnienie. Więc na czoło uszkodzen wychodzi pompa . W necie trudno znależć nową pompe. Można podpasowac od innego auta?? Do patrola zgodnie z sugestią patrzyłem i jestem dalej w czarnej d:) Wiecie może czy stara jest naprawialna, może jakies zestawy do regeneracji?

- W którym miejscu w 3.1D znajduje się sterownik świec żarowych? Okazało sie ,że główny przewód idący na świece, na magistrale/szyne jest odpiety. Pod kieronicą były rzeżbione jakies przekażniki, kontrolki ,samoróbka,ale tez jest teraz odlączone. Przed zimątez chce to ogarnąc.

Masz model z 97r? Z nowa deska w srodku? Tam sterownik swiec zarowych jest w tunelu srodkowym, pod radiem. To ten sam sterownik ktory zarzadza EGRami.
Na podstawie czujnikow temperatury sterownik decyduje o zalaczeniu i czasie zalaczenia swiec zarowych. Przekaznik wykonawczy jest pod maska po prawej stronie (strona pasazera) na zewnatrz skrzynki bezpiecznikow, jeden z 3 duzych czarnych zaznaczonych na zdjeciu:
Obrazek

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 04 paź 2018, 13:42
przez selwin
Hamulce i podcisnienie naprawione. Dałem do mechanika, który niestety nie chciał powiedziec co było "tajemnica zawodowa".Wiem tylko ,że zadnej części nie kupował. Kaszpirowski.

Teraz wojuje z z czujnikiem od kntrolki napędów. NIby to taki sam czujnik jak od biegu wstecznego. Kupilłem jeden , wkręcam , kombinuje z załączeniem a kontrolka jak się nie świeci tak się nie świeci. Wykręcilem czujnik miernik - przejscia w zadnej pozcyji nie ma. Pomyślałem - fabrycznie uszkodzony. Kupilem drugi taki sam ...i sytuacja się powtórzyła.
100zł w d...!!!
Ma któs pomysł dlaczego tak? NIe chce juz trzeciego czujnika kupować....po wykręceniu uszkodzeń nie wiedać, może takie małe przetarcie w miejscu gdzie kulka.
Czy ten mechanizm gdzie wkręca się mój ulubiony juz czujnik, można jakoś rezebrać, żeby zobaczyc co tam w środku słychac??? Śruby są:)
Jest tak olej??

Kontrolka działa jak zewre przewody. Czy napędy się zalączaja nie wiem, musze gdzies w piach pojechać i sprawdzić na zywo.

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 06 paź 2018, 02:11
przez Jake
selwin napisał(a):Hamulce i podcisnienie naprawione. Dałem do mechanika, który niestety nie chciał powiedziec co było "tajemnica zawodowa".Wiem tylko ,że zadnej części nie kupował. Kaszpirowski.

Teraz wojuje z z czujnikiem od kntrolki napędów. NIby to taki sam czujnik jak od biegu wstecznego. Kupilłem jeden , wkręcam , kombinuje z załączeniem a kontrolka jak się nie świeci tak się nie świeci. Wykręcilem czujnik miernik - przejscia w zadnej pozcyji nie ma. Pomyślałem - fabrycznie uszkodzony. Kupilem drugi taki sam ...i sytuacja się powtórzyła.
100zł w d...!!!
Ma któs pomysł dlaczego tak? NIe chce juz trzeciego czujnika kupować....po wykręceniu uszkodzeń nie wiedać, może takie małe przetarcie w miejscu gdzie kulka.
Czy ten mechanizm gdzie wkręca się mój ulubiony juz czujnik, można jakoś rezebrać, żeby zobaczyc co tam w środku słychac??? Śruby są:)
Jest tak olej??

Kontrolka działa jak zewre przewody. Czy napędy się zalączaja nie wiem, musze gdzies w piach pojechać i sprawdzić na zywo.

Do dupy z takim mechanikiem co nie powie Ci co w aucie zrobil. Nastepnym razem nic nie zrobi i kase wezmie...
Tak, w przesuwce jest olej, ale po co chcesz ja rozbierac jak sprawdziles czujnik miernikiem i stwierdziles, ze to onjest uszkodzony?
No chyba, ze nie wierzysz w efekty sprawdzania ;P To sprawdz jeszcze raz dokladnie omomierzem, jak oba sa uszkodzone fabrycznie to reklamuj je! Chociaz az ciezko uwierzyc zeby tak proste elementy byl fabrycznie spartolone...

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 25 lis 2018, 13:57
przez mcgiver
Jake napisał(a):
selwin napisał(a):Hamulce i podcisnienie naprawione. Dałem do mechanika, który niestety nie chciał powiedziec co było "tajemnica zawodowa".Wiem tylko ,że zadnej części nie kupował. Kaszpirowski.


Do dupy z takim mechanikiem co nie powie Ci co w aucie zrobil. Nastepnym razem nic nie zrobi i kase wezmie...
...

skoro koleś z tego żyje to dlaczego ma zdradzać swoje sekrety?
mechanik z reguły bierze kasę za to że wie coś czego nie wie klient i za wykonaną robotę czyli usuniętą usterkę , a nie za informacje jak tego dokonał
to nie forum tylko real :)21

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 25 lis 2018, 15:13
przez Jake
No to akurat prawda, nie oczekuje ze powie jak naprawil, ale fajnie wiedziec CO naprawil. Nie chcialbym takiej naprawy w blogiej nieswiadomosci xD

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 26 lis 2018, 00:35
przez Tomkin
W Bydgoszczy Boroch serwis robi montki,trochę chamowaty ale zna się. :)21

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 22 lut 2019, 18:23
przez selwin
Zawsze jak jest temperatura koło zera i niżej , po odpaleniu auta , muszę poczekać ze 30 -40 sekund za podciśnieniem.
Przez ten czas pedał hamulca twardy i napędy zazębionych.
Przy wyższych temperaturach problemu nie ma.
Czy to normalne ? Jeśli nie- co może być przyczyna ?

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 22 lut 2019, 19:44
przez Jake
selwin napisał(a):Zawsze jak jest temperatura koło zera i niżej , po odpaleniu auta , muszę poczekać ze 30 -40 sekund za podciśnieniem.
Przez ten czas pedał hamulca twardy i napędy zazębionych.
Przy wyższych temperaturach problemu nie ma.
Czy to normalne ? Jeśli nie- co może być przyczyna ?

Vacupompa do przejrzenia...

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 22 lut 2019, 23:42
przez PiotrR
Pary wody w układzie, w leciwym aucie to normalne. Czeka cię mozolne czyszczenie układu podciśnienia.Szybciej jest wymienić wszystkie węże podciśnienia.
Koszt kilkadziesiąt złotych, w Isuzu fi 8.

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 02 kwi 2019, 08:24
przez selwin
Mam mały problem z załączaniem napędów w sumie juz od momentu kupna.
Finalnie napędy się zalączają,ale...
Wyprowadzony jest węzyk podciśnienia z układu i normalnie zaslepiony. Skąd ten węzyk idzie , nie będę nawet próbował pisac, bo cholera wie jak to pisać. Na pewno wychodzi z trójnika. Licze na to , że może po zasadzie działania ktoś coś doradzi.
I teraz tak....przerzucam wajchę od napędów, nastepnie musze zdjąć zaślepkę od tego wężyka - czuć podciśnienie, chwilę muszę odczekać, czasami pulsacyjnie szybkimi ruchami paluchem przytykac i odtykać i po chwili pojawia sie kontrolka napędów i napęd działa. Wężyk zatykam i jazda. Wyłączenie już bez żadnego cudowania samą wajchą. Jak chce zalączyc ponownie , to cała procedura od nowa.

W okolicy brak montka ,żebym podjechał i prześledził gdzie ten węzyk się nalezy, a domyslam sie że coś tam musi być być...Może filterek ???
Ma może ktoś jakiegoś pomysła???

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 02 kwi 2019, 10:58
przez miras7
A masz połączone ze zbiornikiem na ramie, pod fotelem kierowcy? A co się dzieje jak zostawisz ten wężyk nie zaślepiony? Któryś właśnie powinien być luźno otwarty do atmosfery, no może przez jakiś filterek

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 02 kwi 2019, 13:26
przez selwin
Ze zbiornikiem pod siedzeniem jest połączenie.
Nie zostawiałem go nigdy niezaślepionego, gdzies mam z tyłu głowy ,ze łapałby tym sposobem lewe powietrze ?

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 09 kwi 2019, 08:21
przez selwin
Mógłby ktos zerknąć czy w okolicach filtra powietrza na jednym z węzyków podciśnienia jest filterek??

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 18 kwi 2019, 08:52
przez selwin
Czy filterek zaznaczony na schemacie , to filtr podciśnienia - taki mały osobny czy ma ten węzyk iśc gdzies do "dużego silnikowego" filtra powietrza??

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 18 kwi 2019, 09:27
przez miras7
Tam będzie ten mały filterek, z dużym w 3.1 nie ma żadnego połączenia podciśnień.

Re: 3.1d - Altek, podciśnienie,itd

PostNapisane: 18 kwi 2019, 11:05
przez selwin
A mógłbym kogos poprosić o zrobienie fotki gdzie widac filter i jego umiejscowienie???

Na schemacie znalałżem jeszcze coś takiego....chyba to ten wężyk i jest mowa o zaworku zwrotnym??