Strona 1 z 1

Problem z odpaleniem 3.1

PostNapisane: 17 gru 2018, 11:40
przez gus
Kolega ma problem z odpalaniem. Myslelismy ze to swiece, potem filtr, swiece wymienione i dalej to samo, wyglada jakby odcinało paliwo bo bez grzania swiec zapala, chodzi 2 sekudny i gasnie, ja sie czeka az zagrzeje to nawet nie lapnie. Pytanie czy z odcieciem zaplonu nie ma zwiazek to urzadzenie bo nie wiem do czego to jest, wchodzi tam 3 kable. Pierwsza fotka to monterey z tym czymś a druga to isuzu gdzie nie ma tej częsci.

Re: Problem z odpaleniem 3.1

PostNapisane: 17 gru 2018, 12:43
przez Jake
Jesli odpala, chodzi chwile i gasnie to swiece mozna od razu wykluczyc, kompresje tez ma wystarczajaca. Szukaj zdecydowanie w ukladzie paliwowym.
Ten element na pompie wtryskowej to chyba wlasnie jest immo. W starszych rocznikach po prostu jest elektrozaworek odcinajacy paliwo po przekreceniu kluczyka. Ale blad immo powodowalby kontrolke chceck na desce i raczej uniemozliwilby rozruch calkiem. Moze sie po prostu zapowietrza? Albo paliwo sie cofa?

Re: Problem z odpaleniem 3.1

PostNapisane: 17 gru 2018, 16:29
przez montek83
Ta część to zawór gaszący (https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... zowej.html). Spróbuj podłączyć obcy zbiornik, (np bańkę 5l) do pompy i zobacz co się będzie działo. Sprawdź układ zasilania od zbiornika. Może jakaś rurka, wężyk pękła i paliwo powoli się cofa do zbiornika. Sprawdź też pompkę na filtrze paliwa. U mnie była tak sytuacja, że się rozszczelniła. Podczas jazdy ciągną "lewe" powietrze i gasł. Problem był też z uruchomieniem.

Re: Problem z odpaleniem 3.1

PostNapisane: 17 gru 2018, 17:00
przez gsxr1100_1980
Co prawda nie w Montku ale miałem taką samą sytuację w vw tdi., odpalał od strzała, i po ok.2sek.gasł, okazało się że jest trwale uszkodzone immo, kontrolka na desce gasła poprawnie, kasowanie błędu nie pomagało, więc kumpel całkowicie wyje..ł immo, i jest ok.

Re: Problem z odpaleniem 3.1

PostNapisane: 17 gru 2018, 19:41
przez gus
To pytanie jak to rozebrać albo jak obejść immo ? Może ma ktoś jakiś schemat?

Re: Problem z odpaleniem 3.1

PostNapisane: 18 gru 2018, 00:45
przez ArtB
Nie wiem jak w tych autach, ale wygląda identycznie jak w Landku Discovery 300tdi. W tej puszeczce jest zalany żelem układ od immo. W Landkach rozbija się to dłutem dokładnie czyści (przy odpiętym aku) i pod spodem masz już zwykły elektrozawór odcinający paliwo (ten z wersji bez puszki). Teraz już tylko trzeba podać + po stacyjce i powinno działać. Plus powinien się pojawiać na jednym z kabelków wchodzących do puszki, jak nie, to trzeba znaleźć inny.
W Landkach działa.
P.S. trzeba wykręcić zrywalne śruby mocujące ustrojstwo i dokładnie usunąć wszystkie ewentualne metalowe elementy, które wypadną przy demontażu ;)

Re: Problem z odpaleniem 3.1

PostNapisane: 18 gru 2018, 02:25
przez Jake
Albo calkiem to rozciac/rozbić bez litosci i oszczedzania i potem zalozyc elektrozawór z wersji bez immo :). Do wyrzucenia jest tez sterownik immo ktory jest pod ramka dookola schowka na prawo od konsoli srodkowej.