No i powiem tak ; nie sądziłem że visco ma aż tak duzy wpływ na poprawne działanie silnika. nie zebym nie znał zasadzy działania i nie znał powagi jego istnienia , ale byłem w szoku że przestawienie jego wydajności tak diamentralnie potrafi zmienić działanie silnika.
Kilka tygodni temu z racji jakichś głupich wybryków silnika , typu falowanie obrotów , prychanie , zmuła , odpiąłem aku żeby skasować ewentualne błędy. Niestety zamiast sie poprawić to się pogorszyło
; obroty trzymały się cały czas na poziomie około 2tys i bardzo powoli opadały do około 1tyś, a o poziomie 850rpm można było zapomnieć , przyszło mi do głowy że albo jest jakaś nieszczelność w podciśnieniach , albo znów któryś czujnik trzeba wymienić , ale absolutnie nie miałem weny na poszukiwanie i zlikwidowanie przyczyny
.
Pozatym mimo temperatur w okolicy zera i kilka stopni na plusie w kabinie zimno ,silnik się długo dogrzewał .
Wczoraj wreszcie się wkur.. i zdjołem visco, i przestawiłem go z max wydajnosci na jakieś 40%, (w sumie to jest regulacja opóźnienia zasprzęglenia).
jakież było moje zdziwienie że po odpaleniu silnika po kilku minutach w kabinie upał , obroty idealne , ogólnie miód malyna
.
dziś przy temp zewnętrznej +10 na trasce z przyczepą pierwszy raz widziałem wskazówkę w idealnym pionie
wyglada na to że po odpięciu aku przez te kilka tygodni i około 2tyś km silnik ani razu nie doszedł do temperatury roboczej co uniemożliwiło zaadoptowanie się sterownika po resecie. Rozważałem ostatnio wepchniecie czołga go do jeziora , ale znowu polubiłem go od wczoraj
dla własnej pamięci porobiłem sobie kilka fotek co by następnym razem wiedzieć w którą stronę kręcić
https://photos.app.goo.gl/NbyCyXmYd5z4JNFB8teraz trzeba obserwować i w razie czego trochę cofnę
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę