Napięcie Ładowania Alternatora [3.1]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Napięcie Ładowania Alternatora [3.1]

Postprzez D1_PITER » 19 lip 2019, 07:40

Witam

Jak odpalam silnik to wskaźnik ładowania pokazuje poniżej 12V. Jak dodam gazu lub jadę to wskakuje gdzieś tam w okolice 14V i jest ok. Jak obroty znów spadną na jałowe to wskazówka znów spada poniżej 12V. Po przejechaniu kilku kilometrów to po zejściu obrotów na jałowe znów opada ale tym razem lekko powyżej 12V. Czy to normalne? Czy to początek końca alternatora?
D1_PITER
 
Posty: 13
Dołączył(a): 08 lip 2019, 09:39

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

Postprzez miras7 » 19 lip 2019, 14:57

Oryginalne alternatory w 3.1 są do bani i generują sporo problemów ... i ciężko z alternatywą. Daj do zakładu regenerującego na sprawdzenie. Ale nawet po regeneracji nie spodziewałbym się długiej i bezproblemowej eksploatacji oraz wydajnego ładowania.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

Postprzez Jake » 20 lip 2019, 16:15

Nie jest to normalny stan rzeczy.
W pierwszej kolejności zmierz ładowanie multimetrem na klemach akumulatora, woltomierz na desce lub kłamać.
Poprawne napiecie ładowania na wolnych obrotach powinno przekraczać 13V, przy ok 2000RPM powinno juz wynosić około 13,9-14,4V.
Jesli jest nizsze to jest to poczatek konca alternatora.

Ze znalezieniem alternatywy nie ma wcale takie problemu. Do Troopera mechanicznie plug&play pasuje alternator z Isuzu D-MAX, który jest lepszy technicznie a przede wszystkim prawie 10 lat młodszy. Trzeba tylko przelutowac kostkę alternatora, wywalić niebieski przekaźnik ze szkrzynki pod maska i zmostkować dwa piny. Tylko trzeba uwaznie kupowac bo bywały takie z wakupompa i takie bez.
Mozna tez wpasować altenator z Forda Transita:
viewtopic.php?f=43&t=6727&p=48687&hilit=transit#p48687
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

Postprzez miras7 » 20 lip 2019, 21:47

Z Transitem nie jest tak prosto, jest trochę więcej motania niż kolega w podanym wątku napisał - przerabiałem temat. A co do D-maxa to na szybko szukając znalazłem 90A bez vacumpompy i 60A z vacu.. :roll:
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

Postprzez Jake » 20 lip 2019, 22:27

miras7 napisał(a):Z Transitem nie jest tak prosto, jest trochę więcej motania niż kolega w podanym wątku napisał - przerabiałem temat. A co do D-maxa to na szybko szukając znalazłem 90A bez vacumpompy i 60A z vacu.. :roll:

Ja mam u siebie wlasnie 60A z vacu z D-max . Ale 80A z vacu tez podobno bywały.
https://allegro.pl/oferta/alternator-89 ... 8159641941

Napiszesz cos wiecej o tym jak wrzuci ten z Transita? Bo kolega w watku pisał bardzo lakonicznie ale podobno bezproblemowo wszystko ma byc.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

Postprzez miras7 » 22 lip 2019, 08:16

To coś przegapiłem i nie zrozumiałem o tym alternatorze z D-maxa. Byłem przekonany, że masz tam jakieś 90A :D
Ten z Transita :
- koło pasowe przekładamy z montkowego, ale grubość tego drugiego pozwala nakrętce złapać tylko na kilka zwojów (mniej więcej pół wysokości nakrętki).
- przyłącze oleju do vacum pompki dotaczałem nowe
- napinacz oryginalny nie pasuje, trzeba rzeźbić całą nową listwę z napinaczem. Ucho alternatora mocujące do napinacza jest na korpusie przesunięte trochę do zewnątrz
- do tego dochodzi podłączenie elektryczne, kolejne zmiany
Teraz będziemy podłączać go do instalacji Troopera 3.0, który ma silnik 3.1 Dam znać jak to wyjdzie.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

Postprzez korf » 22 lip 2019, 08:19

2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

Postprzez miras7 » 22 lip 2019, 10:59

Takiego sobie założyłem i na razie jestem zadowolony. Najmocniejszy z fabrycznych do Montka
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

Postprzez D1_PITER » 22 lip 2019, 11:02

Można zregenerować fabryczny? Są części dostępne typu szczotki, regulator, łożyska, pierścienie?
D1_PITER
 
Posty: 13
Dołączył(a): 08 lip 2019, 09:39

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

Postprzez miras7 » 22 lip 2019, 11:38

Można. Tylko te 60A to trochę mało, zwłaszcza jak używasz na krótkie trasy. Ja swój po drugiej regeneracji wrzuciłem do bagażnika na zapas i założyłem JA1290.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron