Strona 1 z 1

Napięcie Ładowania Alternatora [3.1]

PostNapisane: 19 lip 2019, 07:40
przez D1_PITER
Witam

Jak odpalam silnik to wskaźnik ładowania pokazuje poniżej 12V. Jak dodam gazu lub jadę to wskakuje gdzieś tam w okolice 14V i jest ok. Jak obroty znów spadną na jałowe to wskazówka znów spada poniżej 12V. Po przejechaniu kilku kilometrów to po zejściu obrotów na jałowe znów opada ale tym razem lekko powyżej 12V. Czy to normalne? Czy to początek końca alternatora?

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

PostNapisane: 19 lip 2019, 14:57
przez miras7
Oryginalne alternatory w 3.1 są do bani i generują sporo problemów ... i ciężko z alternatywą. Daj do zakładu regenerującego na sprawdzenie. Ale nawet po regeneracji nie spodziewałbym się długiej i bezproblemowej eksploatacji oraz wydajnego ładowania.

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

PostNapisane: 20 lip 2019, 16:15
przez Jake
Nie jest to normalny stan rzeczy.
W pierwszej kolejności zmierz ładowanie multimetrem na klemach akumulatora, woltomierz na desce lub kłamać.
Poprawne napiecie ładowania na wolnych obrotach powinno przekraczać 13V, przy ok 2000RPM powinno juz wynosić około 13,9-14,4V.
Jesli jest nizsze to jest to poczatek konca alternatora.

Ze znalezieniem alternatywy nie ma wcale takie problemu. Do Troopera mechanicznie plug&play pasuje alternator z Isuzu D-MAX, który jest lepszy technicznie a przede wszystkim prawie 10 lat młodszy. Trzeba tylko przelutowac kostkę alternatora, wywalić niebieski przekaźnik ze szkrzynki pod maska i zmostkować dwa piny. Tylko trzeba uwaznie kupowac bo bywały takie z wakupompa i takie bez.
Mozna tez wpasować altenator z Forda Transita:
viewtopic.php?f=43&t=6727&p=48687&hilit=transit#p48687

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

PostNapisane: 20 lip 2019, 21:47
przez miras7
Z Transitem nie jest tak prosto, jest trochę więcej motania niż kolega w podanym wątku napisał - przerabiałem temat. A co do D-maxa to na szybko szukając znalazłem 90A bez vacumpompy i 60A z vacu.. :roll:

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

PostNapisane: 20 lip 2019, 22:27
przez Jake
miras7 napisał(a):Z Transitem nie jest tak prosto, jest trochę więcej motania niż kolega w podanym wątku napisał - przerabiałem temat. A co do D-maxa to na szybko szukając znalazłem 90A bez vacumpompy i 60A z vacu.. :roll:

Ja mam u siebie wlasnie 60A z vacu z D-max . Ale 80A z vacu tez podobno bywały.
https://allegro.pl/oferta/alternator-89 ... 8159641941

Napiszesz cos wiecej o tym jak wrzuci ten z Transita? Bo kolega w watku pisał bardzo lakonicznie ale podobno bezproblemowo wszystko ma byc.

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

PostNapisane: 22 lip 2019, 08:16
przez miras7
To coś przegapiłem i nie zrozumiałem o tym alternatorze z D-maxa. Byłem przekonany, że masz tam jakieś 90A :D
Ten z Transita :
- koło pasowe przekładamy z montkowego, ale grubość tego drugiego pozwala nakrętce złapać tylko na kilka zwojów (mniej więcej pół wysokości nakrętki).
- przyłącze oleju do vacum pompki dotaczałem nowe
- napinacz oryginalny nie pasuje, trzeba rzeźbić całą nową listwę z napinaczem. Ucho alternatora mocujące do napinacza jest na korpusie przesunięte trochę do zewnątrz
- do tego dochodzi podłączenie elektryczne, kolejne zmiany
Teraz będziemy podłączać go do instalacji Troopera 3.0, który ma silnik 3.1 Dam znać jak to wyjdzie.

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

PostNapisane: 22 lip 2019, 08:19
przez korf

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

PostNapisane: 22 lip 2019, 10:59
przez miras7
Takiego sobie założyłem i na razie jestem zadowolony. Najmocniejszy z fabrycznych do Montka

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

PostNapisane: 22 lip 2019, 11:02
przez D1_PITER
Można zregenerować fabryczny? Są części dostępne typu szczotki, regulator, łożyska, pierścienie?

Re: ładowanie alternatora 3,1 4jg2

PostNapisane: 22 lip 2019, 11:38
przez miras7
Można. Tylko te 60A to trochę mało, zwłaszcza jak używasz na krótkie trasy. Ja swój po drugiej regeneracji wrzuciłem do bagażnika na zapas i założyłem JA1290.