Strona 1 z 1

Typy silników 3.2V6 SOHC / DOHC i różnice

PostNapisane: 04 mar 2015, 20:25
przez Quentil
mcgiver napisał(a):... , ale akurat monterey , który tak do końca nie wiadomo czy jest oplem czy isuzu...

100% ISUZU Obrazek

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 05 mar 2015, 00:43
przez argail75
Nawet Frontera 3.2 V6 z 205 konnym silnikiem to ISUZU... różni się w sumie tylko detalami zewnętrznymi jak np. Frota ma koło na klapie Isuzu nie , blotniki są całe stalowe w ISUZU a we Frocie wykonczone plastikami. AAAAA i najwazniejsze ... napis na grilu z przodu OPEL/ISUZU :D i z tyłu Frontera / Rodeo
wewnątrz troszke deska na srodku i nie zwróciłem uwagi gdzie sie zalacza 4x4 w Isuzu takim bo we Frocie jest w guziczku po prawej stronie za manetką od wycieraczek.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 05 mar 2015, 01:07
przez Quentil
Takie naszło mnie przemyślenie... fajne mamy autka Obrazek

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 05 mar 2015, 18:09
przez pocieszny
frontera nie do końca ro samo co rodeo/amigo, niestety inne mosty (opel ma swoje, pasują zamiennie ale nie jet to to samo)
niestety już nie ma pełnego ocynku jak w montereyu/trooperze, zresztą trooper/monetery tylko do 98 roku to jest to samo, potem już inne fabryki, i trochę się jednak różnią, co nie oznacza że nei są zamienne :)2 ;)

a jak toyota wykupiła isuzu to się trooper skończył :)3

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 05 mar 2015, 18:55
przez Quentil
Coś czuję, że podpadniesz Fronterowcom Obrazek

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 06 mar 2015, 18:57
przez pocieszny
mam kilkunastu znajomych co mają froty :)21 więc mam praktykę :)21
ale niestety taka jest smutna prawda frota to nie roddeo/amigo tylko niemiecka wariacja na temat ;)

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 06 mar 2015, 20:23
przez argail75
Czyli z mojej strony gaffa :( ......

I nikt się nie obrazi. Na Frocie nic takiego nie istnieje jeśli ludzie jeźdżą i sobie pomagają oraz jakoś łączy ich fajna pasja 4x4.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 06 mar 2015, 20:52
przez Quentil
Bo w offie najważniejsze to dobra atmosfera i wspólna pasja Obrazek

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 09 mar 2015, 20:55
przez mcgiver
szukam danych technicznych do 6vd1 do 1998roku, nic nie mogę znależść konkretnego.
chodzi mi o cr, bore , stroke
do silnika od 1998 mam dane ale do starszego nie ma, gdzie znajde to info?

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 09 mar 2015, 22:13
przez 8P8C
Aluminum open-deck v6 24v
Pentroof combustion chamber
9.1:1 CR (may vary through the years)
SOHC and DOHC ('92-95). SOHC only ('96-97). SOHC and DOHC ('98-04)
6VD1 and 6VE1 share the same short-deck block from '92-97, and tall-deck block from '98-04
6VE1 uses a stroked crank, different pistons, 8-deg longer cam duration (same lift as 6VD1). Same rods assuming same year.
4-bolt mains with 2 additional bolts per main through the sides of the block
Cast crank
Forged rods with squirters
Coil-over-plug ignition
Supercharger kit available (Alpine)
6VD1 Bore x Stroke: 93.4 mm x 77 mm
6VE1 Bore x Stroke: 93.4 mm x 85 mm
'92-97 uses shorter con rod. 146mm
'98+ uses longer con rod. 152mm
Pre-'97 crankshaft CAS rings different then '98+
Oil pressure 57-80psi @ 3000rpm
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Compression Ratios:
'92 3.2L 9.3:1 DOHC&SOHC
'93-'96 3.2L 9.8:1 DOHC, 9.3:1 SOHC
'97-2000 3.2L 9.0:1 DOHC, 3.5L 9.1:1 DOHC
2001-2003 3.5L 9.1:1 DOHC
2004 3.2L 9.1:1 DOHC, 3.5L(GDI) 10.3:1 DOHC
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Block info:
'92-97
Shorter deck.
146mm rod.
Crank has 6.937" reluctor.

'98-04
Taller deck.
152mm rod.
Crank has 7.25" reluctor.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Connecting rod info:
'92-97
Length 5.748" (146mm) length
BE 2.244" (57mm)
BE width 0.858 (21.8mm)
SE .866 (22mm)
SE width 0.858 (21.8mm)

'98-04
Length 5.984" (152mm)
BE 2.244" (57mm)
BE width 0.858 (21.8mm)
SE .866 (22mm)
SE width 0.858 (21.8mm)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Piston info:
3.677" (93.4mm) bore
1.327" (33.7058mm) Compression Height 3.2L
1.169" (29.6926mm) Compression Height 3.5L
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Crankshaft info:
'92-95
CAS forged into center of crank. 6-notch reluctor.

'96-97
CAS pressed onto center of crank. fully-notched 6.937" reluctor.

98-04
CAS pressed onto center of crank. fully-notched 7.250" reluctor.

Flywheel bolt pattern - 8 bolts. 74mm bolt circle. 50mm center bore.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Head Info:
92-95 SOHC and DOHC.
SOHC Rocker-arm w/ Hydraulic lash adj.
DOHC Cam over mechanical bucket.
DOHC - Single pully for drive belt. Internal chain to interconnect the cams.

'96-97 SOHC only
Rocker-arm w/ Hydraulic lash adj.
Belt drive cam.

'98-04 SOHC and DOHC
SOHC - Rocker-arm w/ Hydraulic lash adj.
DOHC - Cam over mechanical bucket.
DOHC - Single pully for drive belt. Gear driven to cams.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 10 mar 2015, 00:14
przez mcgiver
dzieki bardzo, o to mi chodziło.
zastanawiałem się skąd róznica w mocach w obu generacjach i juz chyba wiem
widzę tu pewne sprzeczne dane i niescisłosci , ale musze sobie to przetrawić na spokojnie, bo mój inglisz :roll: nie jest doskonały.


wow kute korby z natryskiem na denka tłoków ; ten silnik ma potencjał !
cr troche mała róznica by było prawie 30km róznicy w mocy wiec pewnie inne zmiany jeszcze są.
szkoda że mechanicznych zaworów nie mam tylko hydro liftery, bo wtedy mozna krecić wyżej.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 21 sty 2018, 12:31
przez mcgiver
czy u nas są w ogóle spotykane 3.2 DOHC w montkach ? osobiście jeszcze nie spotkałem .
jaka tam jest elektronika i dolot ? to są wersje silnika zakładane do fronter z przepływką zamiast mapa? ?
czy w głowicy jest jakiś dodatkowy czujnik wałka rozrządu , chodzi mi o to czy teoretycznie można te głowice założyć zamiast sohc żeby to banglało na oryginalnej instalacji i z resztą osprzętu z SOHC ??

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 21 sty 2018, 22:52
przez freefly
mcgiver napisał(a):czy u nas są w ogóle spotykane 3.2 DOHC w montkach ? osobiście jeszcze nie spotkałem .
jaka tam jest elektronika i dolot ? to są wersje silnika zakładane do fronter z przepływką zamiast mapa? ?
czy w głowicy jest jakiś dodatkowy czujnik wałka rozrządu , chodzi mi o to czy teoretycznie można te głowice założyć zamiast sohc żeby to banglało na oryginalnej instalacji i z resztą osprzętu z SOHC ??


3.2 DOHC to w zasadzie to samo co 3.5 DOHC. Te same głowice i pełna sama elektronika. Różnica tylko w pojemności. Luz zaworowy regulowany płytkami. Czujnik położenia wałka rozrządu z boku głowicy.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 22 sty 2018, 08:47
przez pocieszny
no i DOHC zdarzały się na łańcuchu :)2 tyle że nie w terenówkach :)21

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 22 sty 2018, 09:56
przez mcgiver
freefly napisał(a):
mcgiver napisał(a):czy u nas są w ogóle spotykane 3.2 DOHC w montkach ? osobiście jeszcze nie spotkałem .
jaka tam jest elektronika i dolot ? to są wersje silnika zakładane do fronter z przepływką zamiast mapa? ?
czy w głowicy jest jakiś dodatkowy czujnik wałka rozrządu , chodzi mi o to czy teoretycznie można te głowice założyć zamiast sohc żeby to banglało na oryginalnej instalacji i z resztą osprzętu z SOHC ??


3.2 DOHC to w zasadzie to samo co 3.5 DOHC. Te same głowice i pełna sama elektronika. Różnica tylko w pojemności. Luz zaworowy regulowany płytkami. Czujnik położenia wałka rozrządu z boku głowicy.

chodzi mi o coś innego , mam na oku 6vd1(właściwie chyba 6VD1W) 3.2 produkowany na rynek amerykański , ale jeszcze nie mam pewności czy to jest DOHC bo nie mam wyraznych fotek. wiem że 3,5 litrówki (były chyba tylko DOHC) mają bardziej skomplikowaną elektronikę , ale czy 3,2 DOHC również?
zastanawiam się nad tym czy 3,2 DOHC będzie prawidłowo działał na wiązce i elektronice z SOHC i wydaje mi się że nie powinno być z tym problemu , w końcu ani w fazach rozrządu ani w całej mechanice nie zmienia się nic oprócz tego że głowice są sprawniejsze ,a generalnie czujnik połozenia wałka to czujnik korekcyjny i daje do ecu tylko dodatkowe informacje a nie główne.
jedyny problem który widzę to może być inny wieniec zębaty na wale.
SOHC 3.2 ma tylko 6 wrębów a ogladając wały z 3,5 od razu rzuca się w oczy wieniec z kilkudziesięcioma wrębami więc jesli elektronika we wszystkich DOHC jest podobna to wały też będą podobne wiec wtedy trzeba by zastosować wał z SOHC i po kłopocie.
mam nadzieję że piszę zrozumiale :)21 .

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 22 sty 2018, 10:23
przez freefly
mcgiver napisał(a):
freefly napisał(a):
mcgiver napisał(a):czy u nas są w ogóle spotykane 3.2 DOHC w montkach ? osobiście jeszcze nie spotkałem .
jaka tam jest elektronika i dolot ? to są wersje silnika zakładane do fronter z przepływką zamiast mapa? ?
czy w głowicy jest jakiś dodatkowy czujnik wałka rozrządu , chodzi mi o to czy teoretycznie można te głowice założyć zamiast sohc żeby to banglało na oryginalnej instalacji i z resztą osprzętu z SOHC ??


3.2 DOHC to w zasadzie to samo co 3.5 DOHC. Te same głowice i pełna sama elektronika. Różnica tylko w pojemności. Luz zaworowy regulowany płytkami. Czujnik położenia wałka rozrządu z boku głowicy.

chodzi mi o coś innego , mam na oku 6vd1(właściwie chyba 6VD1W) 3.2 produkowany na rynek amerykański , ale jeszcze nie mam pewności czy to jest DOHC bo nie mam wyraznych fotek. wiem że 3,5 litrówki (były chyba tylko DOHC) mają bardziej skomplikowaną elektronikę , ale czy 3,2 DOHC również?
zastanawiam się nad tym czy 3,2 DOHC będzie prawidłowo działał na wiązce i elektronice z SOHC i wydaje mi się że nie powinno być z tym problemu , w końcu ani w fazach rozrządu ani w całej mechanice nie zmienia się nic oprócz tego że głowice są sprawniejsze ,a generalnie czujnik połozenia wałka to czujnik korekcyjny i daje do ecu tylko dodatkowe informacje a nie główne.
jedyny problem który widzę to może być inny wieniec zębaty na wale.
SOHC 3.2 ma tylko 6 wrębów a ogladając wały z 3,5 od razu rzuca się w oczy wieniec z kilkudziesięcioma wrębami więc jesli elektronika we wszystkich DOHC jest podobna to wały też będą podobne wiec wtedy trzeba by zastosować wał z SOHC i po kłopocie.
mam nadzieję że piszę zrozumiale :)21 .


3.2 i 3.5 od 1998 roku, (oba DOHC) to silniki diagnozowane przez Tech2. Ta sama ilość parametrów pracy (ponad 40) z takiej samej ilości czujników, te same kody błędów oraz ich ilość. Jedne i drugie miały dwie wersje sterowników. 8 bitowe i 16 bitowe.
Na rynek amerykański wypuszczono w 1992 roku 6vd1 DOHC. Ale nie wiedzić czemu po roku Isuzu wycofało się z tego pomysłu na rzecz SOHC.
Zresztą na samym dole na tej stronie modeli Isuzu sprzedawanych w USA masz manual DOHC z 1992 roku:
http://workshop-manuals.com/isuzu/

Czujnik położenia wałka rozrządu w DOHC od 1998 daje impulsy do zainicjowania sekwencyjnego wtrysku przez ECU i jest zsynchronizowany z czujnikiem położenia wału. Brak synchronizacji i silnik będzie kulał, bo jest to niezbędne do prawidłowego działania układu zapłonowego.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 22 sty 2018, 12:21
przez mcgiver
zdaje sobie sprawy że brak czujnika lub jego awaria w instalacji robi problem,
Dla tego własnie kombinuję postawienie tego na wiązce silnika z sohc , ponieważ spodziewam się że dohc będzie trudno pożenić z instalacją samochodu, a poza tym instalka w tym silniku spodziewam sie że jeśli nawet będzie to będzie w rozsypce , ale to sie dopiero okaże.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 22 sty 2018, 20:16
przez vico
Właśnie teraz składam dohc który siądzie zamiast sohc.Podejrzewam że można go uruchomić na kompie z sochc . Jeden problem z kołem impulsowym na wale.
Ale do przejścia.Przełożyć je ze starego wału.Nie bawię się w to bo pasuje mi wtrysk sekwencyjny.Trochę mi szkoda że zarznąłem 3,0 diesla bo chodził fajnie
a po założeniu gazu to już rakieta.
Pozdrawiam.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 22 sty 2018, 20:26
przez mcgiver
no to widze że mamy podobne zapędy :)21 , pisałem o tym problemie kilka postów wcześniej , jednak koła impulsowego nie przełożysz, to jest monolit z wałem.
jedyne wyjście to podmiana wału z sohc zamiast tego w dohc, ewentualnie żeżba , ale w to bym się nie pchał , chyba że masz dobre zaplecze z obrabiarkami to mozna kombinować , ale wypadało by pużnej wał dać do wyważenia, aczkolwiek widze jeszcze inne wyjście co do koła impulsowego.....
z jakiego auta masz ten silnik ? to jest ten 195hp czy 205hp? masz fotki całego silnika z osprzetem ? cewki na deklach czy na podszybiu?
wypadało by chyba pod ten temat założyć osobny wątek , bo to jest bardzo interesujący temat , teraz tu brakuje moderatora żeby zrobił porządek :)21

Wydzielony osobny wątek :) - Jake

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 22 sty 2018, 21:41
przez vico
Silnik z frontery B 205kM z cewkami na deklach.Zdjęcia nie zrobię bo silnik jest rozłozony w mak i wygląda jak kupa złomu.
Akurat wał mam do wymiany więc jutro spróbuję się dobrać do koła impulsowego,czy to jest monolit czy nie.Dam znać.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 22 sty 2018, 22:01
przez mcgiver
vico napisał(a):Silnik z frontery B 205kM z cewkami na deklach.Zdjęcia nie zrobię bo silnik jest rozłozony w mak i wygląda jak kupa złomu.
Akurat wał mam do wymiany więc jutro spróbuję się dobrać do koła impulsowego,czy to jest monolit czy nie.Dam znać.

myślałem że masz z jakiegoś silnika usa , ciekawe ile zeżby bedzie z tymi głowicami z froty .
Wał sohc jest monolitem z kołem , dohc nie macałem wiec nie wiem , tyle tylko co na fotkach w sieci widac.
ale i tak lepiej podmienić cały wał niz cos kombinowac, tylko że do tego lepiej mieć całe oba silniki z osprzetami zeby mozna było wybierać co potrzeba.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 22 sty 2018, 22:09
przez vico
Za cały dohc obrócona standardowo panewką na pierwszym korbowodzie dałem 1000zł więc jeszcze nie tragedia.

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 22 sty 2018, 22:39
przez mcgiver
ja za cały silnik z osprzetem dałem 750zł , ale wał po panewce był krzywy więc trzeba było kupić inny i zrobić pierwszy szlif na korbach,
coprawda szlifierz powiedział że ten nowy wał jest taki ze mogło by być tak jak jest , ale wymusiłem na nim ze skoro ma jakiekolwiek wątpliwości to robimy szlif więc go zrobił na moje wyrażne życzenie bo lubię w tych tematach pewniki , a nie "może być"
wał 250 + szlif 200zł +korba 50zł + transporty 300zł = robią się koszty :)3 masakra :roll: pomijam oczywiscie, honowanie , nowe płaszczyzny pod uszczelki, panewki , pierścienie itd itp
za częściami jeżdzę w promieniu 300km na zachód, 100km na pólnoc i 100km na południe , ale zawsze tym olejożernym czołgiem :lol:
no ale już niedługo "olejożernym " ;)

Re: Diagnostyka silnika 3.2 V6 pomocy!!!

PostNapisane: 23 sty 2018, 21:41
przez mcgiver
u mnie temat niestety umarł narazie, silnik z hondy passport wersji usa 95rok niestety okazał sie że jest SOHC. ciekaw jestem co wyniknie u Cieie z tą hybrydą z głowicami DOHC z froty
vico napisał(a):Za cały dohc obrócona standardowo panewką na pierwszym korbowodzie dałem 1000zł więc jeszcze nie tragedia.