Jakbym chciał najtańszego oleju zalać to bym kupił jakimś noname za 5 pln na litr i to by załatwiło sprawę.
Mnie kilka osób (imho znających się na temacie) ostrzegało przed zalewaniem syntetyka/półsyntetyka w przypadku, gdy nie wiem, co było lane wcześniej. Nie jestem wszechwiedzący (w przeciwieństwie, jak widać, do co poniektórych, wypowiadająch się na tym forum
), wiec muszę opierać się na doświadczeniu innych.
Ja zalałem olej opierając się olejach, sugerowanych w instrukcji (a w zasadzie lepkości i klasie jakości tychże olejów) i ostrzeżeniach na temat zalania oleju syntetycznego w miejsce mineralnego (nie wiem, czy to prawda, ale doświadczalne sprawdzenie może nie być najlepszym pomysłem).
Wydaje mi się też, że podejście "Lej syntetyk, najlepiej 0w-50, a wszystko będzie cacy" jest trochę chybione.
A oto, co na temat oleju mówi instrukcja:
ISUZU GENUINE BESCO MULTI – Z TYPE CE (10W-30) CE
ISUZU GENUINE BESCO MULTI – Z (10W-30) CD
ISUZU GENUINE BESCO MULTI – Z SUV (5W-30) CD
ISUZU GENUINE BESCO S – 3 (10W, 20W, 30, 40) CD
Diesel engine crankcase EXXON / ESSO ESSOLUBE XD-3+ (15W-40) CG4/CF E2/B2
EXXON / ESSO ESSOLUBE XT331 (15W-40) CG-4/CF E2/B2
MOBIL DELVAC HP (15W-40, 20, 30, 40) CF/CE
CALTEX / CHEVRON DELO CXJ (15W-40, 30, 40) CF
SHELL RIMURA D (15W-40, 30, 40 CD/CF
ELF PERFORMANCE TROPHY (15W-40) CE E3
TOTAL RUBIA XT (15W-40) CF-4 E2
Olej, który ja zalałem:
Mobil Super M 15W-40 SL/CF
Popatrzmy dwa z rekomendowanych olejów:
EXXON / ESSO ESSOLUBE XT331 (15W-40) CG-4/CF E2/B2 - mineralny
TOTAL RUBIA XT (15W-40) CF-4 E2 - też mineralny
Cóż za zaskoczenie, kolego Kugel, producent rekomenduje oleje mineralne... Toż to herezja!!!! Traktorzyści jacyś pewnie...
Mógłbyś mi wytłumaczyć, najlepiej dużymi, drukowanymi, literami, gdzie popełniłem błąd przy doborze oleju? (to nie jest wycieczka osobista, naprawdę chciałbym wiedzieć). Prosiłbym o jakieś uzasadnienie, a nie powtarzaną jak modlitwa mantrę "bo mineralny jest do dupy".
Pozdrawiam.
Tarrin