Jaki olej do silnika?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez SUPER TROOPER » 12 gru 2010, 13:59

Zaznacze , ze to jest zartem w odniesieniu do zmian oleju . Jak sie ma brudne skarpety , to z czasem dokupuje sie do nich coraz wieksze buty , czy wlasnie pierze sie je w bardzo dobrym proszku ? Celem smarowania ( miedzy innymi ) nie jest zachowanie " brudu " w zakamarkach silnika , tylko wlasnie usuwanie go poprzez filtry . A jak sie trafi samochód z silnikiem jak sito to zaden olej go nie uratuje . :D
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez tomkowx » 12 gru 2010, 14:26

To w jakich skarpetkach chodzisz wcale mnie nie interesuje :)21 . I nie wiem czy zauważyłeś ale mowa jest o silniku w 14-to letnim aucie, które pewnie lekko w życiu nie miało. I co byś nie robił i jakiego oleju byś nie lał nagar i brudy zawsze będą się osadzać. Jak będziesz prał te swoje przetarte skarpety w super proszku to zrobi się z nich sito tak samo jak do wysłużonego silnika wlejesz super rzadki olej to pojawią się luzy i spadek ciśnienia.
tomkowx
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 wrz 2010, 18:21
Lokalizacja: Miłki k. Giżycka, Mazury

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez croochy » 12 gru 2010, 14:43

jest na to metoda 8-)







































kapitalka silnika, i można lać 0w30 :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez SUPER TROOPER » 12 gru 2010, 16:39

tomkowx napisał(a):To w jakich skarpetkach chodzisz wcale mnie nie interesuje :)21 .

I nawzajem - przeciez mozesz nawet towotu z plastelina naklasc do oleju - twój samochód . :)21
I nie wiem czy zauważyłeś ale mowa jest o silniku w 14-to letnim aucie

Zauwazylem - mój za pól miesiaca bedzie mial 11 lat i zamiast lac smar albo jakas mineralna wode naprawilem pompe oleju i wymienilem panewki .
brudy zawsze będą się osadzać

Przy dobrym oleju nie beda - chyba , ze jakis " super " mechanik powie , ze mozna jezdzic 20 000 tys. kilometrów miedzy wymianami oleju a filtr wystarczy umyc w nafcie ( z ta nafta to na fakcie slyszalem 8-) ) .
A juz o automatycznej skrzyni biegów to ... pominmy ten temat . Pozdrawiam . :)
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez tomkowx » 12 gru 2010, 17:36

Przy wymianie panewek nawet pewnie wału do szlifu nie woziłeś a co do oleju to pisałem co może spowodować wymiana oleju z gęstszego na rzadszy a nie jaki olej powinno się lać. Bo nie wiem czy zwróciłeś uwagę że ciśnienie oleju stracił motor mario po wymianie oleju. Czytaj ze zrozumieniem inteligencie.
A towotu z plasteliną to pewnie sam lałeś skoro tak szybko panewki ci się skończyły :lol:
tomkowx
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 wrz 2010, 18:21
Lokalizacja: Miłki k. Giżycka, Mazury

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez tarrin » 12 gru 2010, 17:41

@SUPER_TROOPER:
A tak zupelnie poza konkursem, to jaki olej lejesz?
tarrin
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 cze 2009, 11:52

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez tarrin » 12 gru 2010, 17:53

tomkowx napisał(a):Nigdy nie zalewa się oleju o mniejszej gęstości niż ten który był dłuższy czas w silniku. Jeżeli jeździłeś długo na 15W40 to 10W40 wypłukał ci teraz kanały olejowe itd z osadów i nagaru i stąd spadek ciśnienia oleju. Spróbuj wlać ponownie 15W40 dobrej firmy a nie jakieś siki i obserwuj ciśnienie. To chyba tańsze na początek niż grzebanie się w silniku i wymiana elementów na chybił trafił.


A mnie sie zawsze wydawalo ze te parametry opisuja lepkosc oleju a nie jego gestosc.
10w40 i 15w40 maja taka sama lepkosc przy 100°C. (druga liczba)
Pierwsza liczba okresla minimalna temperature, w ktorej olej jeszcze podplywa pod smok.
Tyle ze 15w40 jest olejem mineralnym i w wysokiej temperaturze (np przy cylindrach) potrafi sie wypalic, zostawiajac lak i popiol, podczas gdy syntetyk nadal zachowuje parametry.
Jak dla mnie zamiast 15w40 mozna zalac syntetyk 5w40 i silnikowi to tylko na zdrowie wyjdzie.
Pozdrawiam.
Tarrin
tarrin
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 cze 2009, 11:52

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez SUPER TROOPER » 12 gru 2010, 19:51

tarrin napisał(a):A tak zupelnie poza konkursem, to jaki olej lejesz?

Mobil 5W-40 syntetyk , ale planuje kupic Motula . Najpierw musze poczytac czym sie rózni od Mobila .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez SUPER TROOPER » 12 gru 2010, 20:31

tomkowx napisał(a):A towotu z plasteliną to pewnie sam lałeś skoro tak szybko panewki ci się skończyły :lol:

No pewnie - mialem uzyc mineralnego oleju , wtedy panewki beda tylko panewkowac , a wycierac grzac i szarpac bedzie sie tylko super doktor mineralny .
Bo nie wiem czy zwróciłeś uwagę że ciśnienie oleju stracił motor mario po wymianie oleju.

Zauwazylem , tylko jak pompa ( ewentualnie ) nie robi cisnienia , to sie ja naprawia a nie nalewa z powrotem klej . Jesli pompa bedzie dobra , to zrobi cisnienie na kazdym oleju - po to jest pompa .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez Nahen/thor_ » 12 gru 2010, 20:34

Zawsze można jeszcze wbić surowe jajko do silnika, coby go uszczelniło ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez mario_gdynia » 14 gru 2010, 00:24

No dobra Panowie,na temat brudnych skarpetek dowiedziałem sie chyba wszystkiego :) Co do wypłukania silnika przez półsyntetyk to zastanawiam sie nad tą opcją,chociaż jeżdżąc swojego czasu Omegami na silnikach 3.0 12V,póżniej 24V Dual Ram :) nie raz wracałem po poprzednim właścicielu z 15W40 na 10W40 i nie było żadnych niepokojących objawów.Ale to były benzyniaki...Tutaj,to moge powiedzieć,że w czasie jazdy na moich oczach spadło ciśnienie na wskażniku na desce.Wiele kilometrów nie zrobiłem,od tamtej pory,auto rozebrałem,podniosłem troche od ramy,aby zabezpieczyć antykorozyjnie i sprawdzić wężyki hamulcowe. Więc,na chłopski rozum,jeśli w czasie jazdy spadło mi to wskazanie,więc powinien być winny olej? Jak auto już będzie mobilne ,to postaram sie zalać typowym minerałem 15W40. A co do spadku ciśnienia smarowania...czy auto nie powinno dostać wówczas większej temperatury?
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez kalex » 14 gru 2010, 01:03

Nie ma takiego uzasadnienia które mówi że olej syntetyczny o lepszych parametrach jest gorszy. Kolego Mario powiadasz że w dolocie był olej więc mechanik stwierdził ze to turbina. A czy mechanik wyjaśni jak turbina może srać olejem pod wiatr :)21
kalex
 
Posty: 116
Dołączył(a): 19 lis 2009, 15:01

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez SUPER TROOPER » 14 gru 2010, 01:19

Podaje reke na zgode :)2 . Juz nie bede o tych skarpetkach . Ale zrozumcie mnie tez , rozwalilem turbo dzieki radom fachowca , o malo co silnika nie usmazylem i dlatego jestem troche drazliwy czasami na pewne rzeczy . Dlatego wlasnie sposób na olej mnie nie satysfakcjonuje .
A co do spadku ciśnienia smarowania...czy auto nie powinno dostać wówczas większej temperatury?

Jesli system chlodzenia jest w dobrym stanie to raczej nie , tym bardziej ze cisnienie jakies bylo . Czyli olej krazyl .
A tak w ogóle musisz pamietac , ze jest to tylko forum . Czasem ktos pisze , bo akurat ma ochote , albo cos mial podobnego . Silnik jest pelen zaworów , uszczelek , oringów i kazda z tych rzeczy moze byc przyczyna spadku cisnienia .Nikt Ci nie napisze calej listy , krok po kroku . Wiadomo , kazdy chcialby sam naprawic ze wzgledu glównie na koszty . Ja np. bo po prostu chce sam , tylko nie mam gdzie :evil: . Jesli nie robiles nigdy sam przy samochodzie to i tak nie sprawdzisz co jest do naprawy . Mozna co najwyzej próbowac albo spróbowac cos zrobic .
Ale do rzeczy - masz jakies wycieki , moze cos jest nie dokrecone , albo przy majstrowaniu jakis oring sie ruszyl i teraz jest do wymiany .
I jeszcze zapytaj sie mechanika co dotykal , oprócz turbiny .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez mario_gdynia » 14 gru 2010, 17:57

Sam wykręcałem turbine,podczas,gdy buda była podniesiona i porozłączane wszystkie wężyki,kable łączące silnik i osprzęt z budą. Po złożeniu wszystko zadziałało od razu,tylko na filtrze paliwa pomuliły mi sie wężyki ze zwrotnym :) Auto nie ma wycieków. Po złożeniu do kupy,silnik zalałem minerałem 15W40,bo akurat miałem takowy.Auto przejechało 50 km i stało z pół roku,odpalane jedynie dwa razy na tydzień. Kiedy wróciłem,zabrałem sie za reszte rzeczy i wymieniłem olej na owy 10W30,przejechałem kolejne 50km i na moich oczach wskazówka od ciśnienia,poprostu zaczęła powolutku opadać i po dzień dzisiejszy ledwo co pokazuje jakąś wartość.
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez tomkowx » 14 gru 2010, 18:50

Zgoda :)2 też nie potrzebnie drążyłem te skarpety :)
Nikt nie mówi, że olej o lepszych parametrach jest gorszy. Ale nie pomoże on silnikowi o w miarę dużym stopniu zużycia, może przyśpieszyć wręcz kosztowną naprawę. Kiedyś miałem audi 80, które jeździło na oleju 5w30 i skończyło się na tym, że z panewek zrobiły się żyletki no a z wału jajo.
Olej w dolocie ma każdy turbo diesel nawet paro letnie volkswageny, być może u ciebie zassało go turbo przez odmę. Tak miałem w swoim tropie 2.8TDI. Często jest tak z silnikami, że jak się leje 15W40 z dolnej półki w kanałach osadza się dużo syfu i nagaru. Dobry olej po jakimś czasie ten nagar wypłucze i zaczynają się przedmuchy, spadki ciśnienia itd. Przy dobrym oleju np castrolu nagaru się nie spotyka. A więc ważne są parametry ale i marka też. Skoro nie masz wycieków a zmieniałeś tylko turbinę to na myśl przychodzi mi tylko ta opcja z olejem. Ale jak wspomniał kolega Super Trooper to tylko forum i nieraz ciężko jest coś ocenić nie widząc tego.
tomkowx
 
Posty: 51
Dołączył(a): 19 wrz 2010, 18:21
Lokalizacja: Miłki k. Giżycka, Mazury

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez mario_gdynia » 14 gru 2010, 21:00

Czyli położyć sie pod silnik,spuścić olej i zalać z powrotem mineralem? I wypatrywać poprawy ciśnienia oleju na wskażniku? :)
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez tarrin » 14 gru 2010, 22:57

Wlasnie przyszedl mi do glowy taki przewrotny pomysl:
A moze by warto wczesniej, ot tak na wszelki wypadek, sprawdzic czy czujnik i wskaznik cisnienia na pewno dziala.
Zawsze mozesz jeszcze odlaczyc wezyk od dolu pompki podcisnienia, poczekac chwile az olej z pompki splynie, zapiac wezy z powrotem, odpalic na chwile silnik i zobaczyc czy w pompce pojawil sie olej.
Niezbyt mi sie chce wiezyc, ze pompa oleju padla. Tam po prostu nie ma sie co popsuc...
Wiem, to juz nie podejrzliwosc, to paranoja.
Pozdrawiam.
Tarrin
tarrin
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 cze 2009, 11:52

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez mario_gdynia » 15 gru 2010, 21:06

Pojezdziłem,porozmawiałem i dowiedziałem sie paru namacalnych faktów od ludzi którzy już mieli doczynienia z podobnymi sytuacjami w autach w teren i ciężarówkach. Mianowicie święta zasada,zwłaszcza przy silnikach wysokoprężnych,w benzyniakach może nie. Nie należy zalewać motoru olejem półsyntetykiem,po używaniu mineralnego.Mimo podobnych lepkości,półsyntetyk napewno wypłucze nagar i rozszczelni silnik w jakimś stopniu. Aby przywrócić kondycje z powrotem,a można to osiągnąć.Należy zalać "Czarnym" Castrolem do diesli,olej ten dedykowany jest właśnie do takowych historii, "wydziela" dużo nagaru.Wymiana po 3000 -5000 km i powinno być dobrze.Można wspomóc MotoDoctorem. Auta,które serwisowali,po omyłkowych wymianach oleju,jeżdżą długie lata z "prawdiłowym" ciśnieniem oleju.Jak pozbieram auto do kupy,to zastosuje sie do w/w zalecenia i zdam relacje.
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez BUNNY_PL » 15 gru 2010, 22:26

mario_gdynia napisał(a):MotoDoctorem


:shock: jestes pewnien, że chcesz mu to zrobić :?:
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez siatkaz » 15 gru 2010, 22:43

MotoDoctorem to mi się tylko kojarzy z handlarzami - zalać i szybko sprzedać. Mam nadzieję że się opamiętasz.
Lublin Monterey 3.1 long 1992
siatkaz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 25 wrz 2009, 07:57

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez SUPER TROOPER » 15 gru 2010, 23:53

Co to jest " czarny Castrol " ?
Bo motodoctor to wiem :roll: .
Idziesz po najmniejszej linii oporu . Policzyles moze sobie ile to bedzie kosztowac - nie lepiej ta pompe zrobic ( jezeli to ona jest winna ) ? Tak sobie mysle tylko .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez tarrin » 16 gru 2010, 09:06

Wiesz, olej sam w sobie nic nie wypłukuje. To dodatki czyszczące, zawarte w oleju,rozpuszczają nagar i inne syfy.
Można kupić olej bez dodatków czyszczących, przeznaczony do tzw. oldmobili - i - uwaga - jest to syntetyk.
Zalanie moto doktorem to jest największa krzywda, obok jeżdżenia bez oleju, jaką możesz wyrządzić silnikowi.
Poniżej ciekawy link:
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
Warto przeczytać.
Pozdrawiam.
Tarrin
tarrin
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 cze 2009, 11:52

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez mario_gdynia » 16 gru 2010, 20:35

Hmm,to była dodatkowa sugestia :) Już w przeszłości w kontaktach z Transporterami,używałem w/w roztworu i pomagał.W pisowni kolegi zauważyłem wielkie przerażenie...Odpuścić sobie owy Motodoctor?
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez mario_gdynia » 16 gru 2010, 20:38

Pompa powinna być sprawna,poprostu olej wypłukał mi silnik z nagaru i kwestia,aby z powrotem czymś to przywrócić.
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Dewiacje co do rodzaju oleju,wskazań cisnienia...

Postprzez baron » 16 gru 2010, 21:35

czesc
opisany przez Ciebie problem cisnienia oleju mozna w bardzo prosty i prawie darmowy sposob sprawdzic. ja mialem dokladnie taki sam problem. moja rada jest taka : odkrec czujnik cisnienia oleju wkrec w to miejsce manometr i odczytaj cisnienie jakie masz w systemie.czujniki jesli nie sa nowe maja to do siebie ze sie czasami psuja. tak jak i cala reszta w aucie. podlacz manometr i bedziesz wiedzail co jest grane. gwint w trojniku czy jak bys nie nazwal ta czesc w ktora bedziesz wkrecal przewod do manometru pamietaj ze jest to gwint STOZKOWY.LATWO MOZNA TAKI ZESTAW SAMEMU ZROBIC .
czyli wezyk z takim gwintem dostaniesz w castoramie . koszt okolo 56-8 zlotych. jest to wezyk do smarownic-tawotnicy . dobiez do tego zaworek kulowy- pare zlotych polskich- i oczywiscie na koncu manometr. wystarczy jak jest do 6 barow. takie male manometry rowniez dostaniesz w castoramie. gwint prost , idealnie pasuje do zaworku.
moja historia byla troszke drozsza, bo 2 razy kupowalem UZYWANE przekazniki cisnienia oleju ( ten z kablem )
i 2 razy cisnienie bylo tak nedzne ze juz myslalem o remoncie silnika.
takze nie kombimuj z olejami tylko wkrec manometr i zobacz cisnienie.
POWODZENIA
baron
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości