Duże ładowanie i kontrolki

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Duże ładowanie i kontrolki

Postprzez rauson » 17 lis 2019, 13:49

Witam,

Po odpaleniu silnika w Montku 3,1, 97 r. na wyższych obrotach świeci się kilka kontrolek... od ładowania, napędy i chyba olej.

Przy tym ładowanie na mierniku wzrasta mi do 14,8.

Na wolnych obrotach gasną i ładowanie spada do 14,5.
Mechanik powiedział że mam wymienić alternator bo ktoś założył jakiś chiński i nikt go nie chce ruszyć.

Proszę o poradę czy to może wyrządzić jakieś szkody w instalacji ?
Czy faktycznie muszę kupić nowy ?
rauson
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15 lis 2019, 12:00

Re: Duże ładowanie i kontrolki

Postprzez rauson » 17 lis 2019, 15:04

dodam jeszcze że parę dni temu objawy powstawały przy 3 tyś.obrotów a teraz poniżej dwóch.
rauson
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15 lis 2019, 12:00

Re: Duże ładowanie i kontrolki

Postprzez Jake » 17 lis 2019, 15:36

Wspomniane kontrolki swieca sie testowo po przekreceniu kluczyka, funkcja test jest sterowana napieciem ladowania. Jak silnik zapali, pojawi sie ladowanie to kontrolki gasna. Nieprawidlowe ladowanie, brak ladowania lub problemy z alternatorem moga powodowac choinke na desce. Niestabilne ładowanie o ktorym mowisz to typowy objaw uszkodzonego regulatora napiecia. Jesli faktycznie masz chinski alternator to mala szansa ze ktoras firma bedzie go chciala regenerowac, choc jak mnie pamiec nie myli kilku kolegow z forum je kupilo i chwalilo, ze sa w porzadku.

Ja od siebie polecam altek z D-Maxa, pasuje bez przerobek mechanicznych, inna jest tylko kostka, a jest prawie dekade mlodszy i latwiej kupic sprawny.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości