Kontrolka ładowania gaśnie dopiero przy 3000RPM

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Kontrolka ładowania gaśnie dopiero przy 3000RPM

Postprzez ppalus » 28 lis 2019, 15:47

Witam.
Mam problem zaczęło się od ładowania na poziomie 16v później spalił się przekaźnik ładowania .
Wymieniłem przekaźnik za chwilę padł alternator , oddałem do regeneracji spalone diody ok naprawiłem włożyłem do auta a kontroli gasną dopiero przy 3000obr i dopiero wtedy zaczyna ładować . Jadę do fachowca mówię mu co jest on sprawdza alternator na stole wszystko jest dobrze , wkładam przy nim do auta a w samochodzie tak jak pisałem ładowanie wzbudza się dopiero przy 3000 obr . Ale kombinujemy dalej wyciągnął przekaźnik ten niebieski , zrobił mostek zamiast przekaźnika i wszystko jest ok działa kima kontroli gasną auto hula bez problemu miał ktoś taki przypadek i czy na tym mostku mogę jeździć . A kupiłem drugi przekaźnik napięcia i on tak samo wzbudza się przy 3000obr .
Pomocy i jeśli możecie napiszcie od czego jest ten przekaźnik i jeśli macie schemat ale jestem laikiem z elektryki .
ppalus
 
Posty: 13
Dołączył(a): 06 wrz 2015, 14:05
Lokalizacja: Jastrowie

Re: Przekaźnik napięcia gasi kontrolkę ładowania przy 3000o

Postprzez Jake » 28 lis 2019, 20:17

Cześć!
Schemat ładowania w Trooperze 3.1 wyglada tak:
Obrazek
Przekaźnik kontrolki ładowania to imho debilny pomysł konstruktorów.
Mialem kiedys podoby problem z alternatorem z Troopera zanim zapodałem altek z D-Maxa.
1) Wez multimetr i zmierz napiecie na klemach akumulatora.
-przy zgaszonym silniku
-po uruchomieniu
-po przegazowaniu do 3000RPM
2) Pomierz napiecia na kostce alternatora:
-Styk IG - napiecie powinno sie tam pojawic po przekreceniu kluczyka
-Styk S - napiecie tam powinno byc caly czas - takie samo jak napiecie zmierzone na klemach akumulatora
-Styk L - zbadaj napiecie na wylaczonym zaplonie, po uruchomieniu silnika i po zgasnieciu kontrolki.
3) Wyjmij przekaznik ladowania, zidentyfikuj ktory pin jest ktory.
Na ponizszym rysuku ponumerowałem je tylko UMOWNIE, zebys wiedział o ktorym pinie mowie,
Obrazek
Tera tak:
-połacz pin 4 z masa - powinna zaswieci kontrolka.
-polacz pin 4 z plusem - kontrolka nie powinna swiecic.
-zmierz napiecie na pinie 1 wzgledem dowolnej masy - zaraz po odpaleniu, a potem po przegazowaniu do 3000RPM.

Napisz co Ci wyszło - bede w stanie powiedziec cos wiecej o moich podejrzeniach.

PS. Pokaz ten mostek co masz tam zalozony. Czy przy zalozonym mostku kontrolka swieci na zgaszonym silniku i gasnie zaraz po odpaleniu czy nie swieci wcale?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4227
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przekaźnik napięcia gasi kontrolkę ładowania przy 3000o

Postprzez ppalus » 29 lis 2019, 12:00

Witam.
Jak mój magik założył mostek to wszystko zachowuje się normalnie kontroli się palą po przekreceniu kluczyka , zaraz po uruchomieniu silnika odrazy gasną i jest ładowanie 14.25v i wszystko działa prawidłowo . A jak zdejmę mostek i włożę przekaźnik który wczoraj kupiłem to kontroli gasną dopiero po przekroczeniu 3000 obrotów .
Zastanawiam się od czego jest ten przekaźnik jeszcze ? I czy jazda na tym mostku czego nie uszkodzi , bo mam już go założonego jakieś 2-3 tygodni i tak jeżdżę bez problemu. Jeszcze nic kolego nie mierzyłem bo pojechałem w trasę tylko na szybko zrobiłem zdjęcie mostku .
Dzięki za podpowiedź i schemat jak wrócę to podrzucę to mojemu magikowi niech to po sprawdza .
ppalus
 
Posty: 13
Dołączył(a): 06 wrz 2015, 14:05
Lokalizacja: Jastrowie

Re: Przekaźnik napięcia gasi kontrolkę ładowania przy 3000o

Postprzez ppalus » 29 lis 2019, 12:24

To jest ten mostek.
Obrazek
ppalus
 
Posty: 13
Dołączył(a): 06 wrz 2015, 14:05
Lokalizacja: Jastrowie

Re: Przekaźnik napięcia gasi kontrolkę ładowania przy 3000o

Postprzez Jake » 29 lis 2019, 19:56

Pozwoliłem sobie zedytowac fotke która wstawiłeś, naniosłem na nia opisy pinów w podstawce przekaznika, moze Ci to jakos pomoze, niestety nie pamietam ktory dokladnie jest ktory, a u siebie po wymianie alternatora calkowicie wywaliłem przekaznik razem z podstawka, a w jego miejsce wrzucilem przekaznik od halogenów dachowych, wiec nie mam jak sprawdzic.

Ogolnie to ciekawy problem! Jesli zaklada sie inny alternator, to trzeba wywalic przekaznik i zalozyc mostek na dwoch pinach, inaczej nie bedzie ladowania, ale przy fabrycznym alternatorze... Musze nad tym pomyslec. Szkoda ze tak daleko mieszkasz, podjechalbym z miernikiem i pewnie by sie w kilka minut ogarnelo temat.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4227
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości