Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez piotrck » 12 cze 2020, 23:28

U Mirasa stoi auto ........dowiemy się więcej w najbliższym czasie.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jake » 13 cze 2020, 05:44

To czekamy az miras nasyci nasza ciekawosc. :)21
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jakub-01 » 13 cze 2020, 21:16

Panowie bardzo możliwe, bo przed kupnem była rozmowa na ten temat - z tym że stwierdziliśmy że gość się pomylił po prostu. Cholera go wie!
Ale też jestem ciekaw co Miras powie :)

Możesz mieć rację, ponieważ nie mam tego pokrętła na lince które reguluje obroty. Ale logika podpowiadala że się komuś nie chciało przekładać tego pokrętła przy przekładce...
Jakub-01
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 kwi 2020, 16:35

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jake » 13 cze 2020, 21:56

Jakub-01 napisał(a):Panowie bardzo możliwe, bo przed kupnem była rozmowa na ten temat - z tym że stwierdziliśmy że gość się pomylił po prostu. Cholera go wie!
Ale też jestem ciekaw co Miras powie :)

Możesz mieć rację, ponieważ nie mam tego pokrętła na lince które reguluje obroty. Ale logika podpowiadala że się komuś nie chciało przekładać tego pokrętła przy przekładce...

Pokretło mocowane jest na 4 zatrzaski, a linka na dwie skuwki. Zaklada sie ja jakies.... 20 sekund. Komus musialoby sie bardzo nie chciec zeby tego nie przelozyc ;P
Z ciekawostek, tak wygladaly pompy wtryskowe z tych modeli:
Załączniki
27993435_151953115508959_8079530868407584077_o.jpg
27993435_151953115508959_8079530868407584077_o.jpg (96.72 KiB) Przeglądane 9428 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez miras7 » 13 cze 2020, 22:56

Jake napisał(a):... Jakub01, Ty nie masz czasem 4JG2 z elektronicznie sterowana pompa wtryskowa? Z pedałem gazu na potencjometrze zamiast linki, z ECU i pompa wtryskowa z 4-5 wtyczkami zamiast podcisnienia i cięgien?
....

Ma
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jake » 13 cze 2020, 23:40

O prosze. Ciekawe. Chociaz niewatpliwie wole czysto-mechaniczne sterowanie jako wszystko-odporne i niepsujne, tak jestem ciekaw jak sie spisuje 4JG2 z elektronicznym sterowaniem? Jest jakas roznica na plus albo na minus w osiagach, reakcji silnika na gaz/obciazenie itp?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez miras7 » 14 cze 2020, 09:29

Przejechałem nim może z 20m. Po odpaleniu sam ustala obroty, inaczej reaguje na gaz. Jak się przejadę to zdam relację.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez piotrck » 14 cze 2020, 09:49

na gaz reagował super, momentalnie wchodził na obroty..........będzie to zapierdal....
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jake » 14 cze 2020, 14:52

piotrck napisał(a):będzie to zapierdal....

No w to to nawet ja nie uwierze xD Choc bardzo lubie 3.1, tak moge o nim powiedziec wszystko, ale nie że zapierdala xD I elektroniczna pompa wtryskowa raczej tego nie zmieni :)21
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez miras7 » 14 cze 2020, 16:17

Na pierwszy rzut oka turbina wydaje się większa. Rzeczywiście, zbiera się znacznie lepiej niż standardowy 3.1. I raczej nie jest to 10KM różnicy tylko więcej. Chociaż bezpośrednio przed jazdą próbną jeździłem Troopkiem 3.5, to nie odczułem wielkiego dramatu. Tylko biegi szybciej trzeba zmieniać. Jak dla mnie wada - do jazdy taśtasiem trzeba usztywnić nogę. Bardzo szybko reaguje nawet na najmniejsze muśnięcie pedału gazu, co przy wolnej jeździe po dziurach powoduje ciągłe szarpanie. Delikatne, ale nie ma takiej zwłoki jak na zwykłej pompie.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jake » 14 cze 2020, 16:34

O prosze, a to Ci ciekawostka. Zwykła turbina to IHI RHB5 albo RHF5. Jakie oznaczenie ma ta z Bighorna? Moze to turbo z VNT?? Co do ilosci KM, macie dane z dowodu rejestracyjnego?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez miras7 » 14 cze 2020, 16:35

Takie tam subiektywne odczucia z krótkiej jazdy. Cyframi będę rzucał niebawem... No dobra ... w dowodzie jest 117KW :shock: :lol:
Przez chwilę miałem odczucia jak z 3.0... ale nie.... bez przesady
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jake » 14 cze 2020, 17:25

160KM?! Ale ze powaznie?!
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jake » 26 sie 2021, 22:50

Rozkminialismy jak rozwiazali rozpinany stabi.
O tak:
Załączniki
IMAG1425_zps2ytfcveo.jpg
IMAG1425_zps2ytfcveo.jpg (110.26 KiB) Przeglądane 6993 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez mcgiver » 27 sie 2021, 00:21

ok ale co tym steruje i kiedy?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Quentil » 27 sie 2021, 00:50

No to od czasu starszych fotek, zbyt wiele nie wyszło na światło dzienne "tajemnicy rozpinanego staba". Za to ciekawość ponownie rozbudzona :P
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jake » 27 sie 2021, 01:16

Niestety to miras mial takiego pod nosem i obiecywal zdac relacje. Ja tylko przypadkiem znalazlem dzis zdjecie w internecie to wkleilem.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez mcgiver » 27 sie 2021, 01:27

problem macie :)
trochę technicznego podejścia tak na logikę :
kawałek rurki , pręta , i płaskownika , do tego actuator z jakiegś westgeata , eletrozawór (NO czy NC to już kwestia jak zbudujesz mechanizm wyzwalający blokadę skoku stabi ) podciśnienia ,12v + przełacznik 1/0 i temat załatwiony
Jakbym potrzebował to już bym żeżbił , ale po błocie , wąwozach i skałach nie jeżdżę tak specjalnie więc nie potrzebuję ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jake » 27 sie 2021, 01:38

Ja tez nie potrzebuje. A gdybym mial to u siebie, to szybko bym sie tego pozbył z obawy o zawodnosc tegoz. Wole normalne stabilizatory, normalne łaczniki i mniejszy wykrzyz ale stabilnosc na trawersach i normalne prowadzenie auta na drodze. Ale ja tez po lifcie ustawiam pelna geometrie przodu co niektorych dziwi. ;)

Ten rozpinany stabi to rozkminialem bardziej jakos ciekawostke akademicka.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez miras7 » 27 sie 2021, 10:08

No... trochę z pośpiechu zapomniałem o nim wtedy. Wymontowaliśmy go i zastąpiliśmy zwykłym łącznikiem. Muszę zobaczyć czy Jakub go zabrał czy leży u mnie. Na pewno nie działał i miał luz. Inna sprawa, że w Montku nie stabilizator ogranicza wykrzyż tylko amortyzatory. Sprawdzałem to z i bez stabilizatora.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Quentil » 27 sie 2021, 13:58

Nikt problemu nie ma, można samemu wyrzeźbić lub podejrzeć jak to jest w innych autach. W tym przypadku bardziej chodziło o zweryfikowanie tego jak to zrobiło ISUZU i udokumentowanie w ramach fanklubu Troopera, bo w internetach mało o tym rozwiązaniu w naszych autach.

A gdyby ktoś chciał "rozłączany" stab to może całkiem go wywalić lub zastosować łączniki na szybkozłączkach, choć tak jak miras7 napisał to praktycznie nic nie da, a może pogorszyć prowadzenie.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez miras7 » 09 gru 2021, 23:48

Dorzucę kolejna ciekawostkę z Bighorna... Niedawno pomagałem Jakubowi ogarnąć przedni napęd. Okazało się, że w tej jego przejściówce jest już rozstaw kół jak w polifcie, z tym, że most jest bez przesuwki, przeguby są inne niż nam znane (większe niż te po '98) i półosie grubości przedliftowej, tyle że długie jak poliftowe. Problem był taki, że ktoś kiedyś w nieznany nam sposób stracił lewą półoś i nie mogąc jej łatwo zastąpić zamontował półoś z przegubami z przedlifta, tylko przeciętą, przedłużoną i pospawaną. Półoś pękła na spawie i tak wyszedł ten problem. Trzeba było założyć cały przedni most z polifta z półosią lewą (prawa oryginalna została) i przesówką zablokowaną na stałe ( sprzęgiełka w piastach). Dyfer został z Bighorna, przełożenie 4.55. Gdyby tak niefortunnie kiedyś ukręcił tylną półoś to będzie musiał zmienić cały most, albo na taki z 3.1 i dorzucić dystanse pod felgi, albo z 3.0 i wtedy zmienić w przednim moście przełożenia, bo tył jest szeroki jak polift, ale z dyfrem małym jak przedlift (chyba, że ma grube półosie jak polift, czego nie sprawdzałem). Może brzmi to trochę skomplikowanie, ale w rzeczywistości jest jeszcze bardziej.
Obrazek
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez Jake » 10 gru 2021, 01:09

Huh. Bardzo ciekawe! Ale zalozenie nowszego mostu z zablokowana przesuwka i jedna polos inna niz druga to taki no... srednio optymalny sposob naprawy.
Przeciez taka półoś da sie dorobic na zamowienie. A nawet jesli koszt bedzie wysoki (rzedu 400-500zł) to pracy przy wymianie jest o wiele wiele mniej. Nie trzeba zrzucac mostu i zmieniac na gorszy.

http://www.motomax.pl/en/home-page/
https://waly-napedowe.pl/
https://www.cylex-polska.pl/firmy/auto- ... 69145.html
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wyposażenie Bighorn '96 - clean air, komputer?

Postprzez miras7 » 10 gru 2021, 09:17

Prawa półoś została stara bo na dany moment nikt nie sprzedawał tej z 3.0. Poza tym, owszem, ma gorszą półoś, ale standardową, do której dokupi przegub itd. Nie pytałem w ostatnich latach o takie usługi jak dorabianie półosi czy wałów, ale gdyby było 400-500 zł to uważam, że tanio. Kiedyś było sporo drożej. A i tak zostały by przeguby, których prawdopodobnie nie dokupi w Europie. To tak jak ten mój most z Bighorna sprzed 1996r, gdzie długość półosi jest odpowiednia dla rocznika, ale półosie i przeguby nie są kompatybilne z tymi z naszych aut
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Poprzednia strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości