Zawieszenie Ironman

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez PiotrR » 14 gru 2016, 22:03

Cy przypadkiem nie kupiłeś go w Pruszkowie.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez pocieszny » 15 gru 2016, 08:28

3,5 cala z oponą 33x12r16 wygląda tak
Obrazek
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez korf » 15 gru 2016, 11:40

On jest na mostach starych/węższych czy na nowszych/szerszych, bo mam wrażenie, że wymieniałeś?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 552
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez pocieszny » 15 gru 2016, 12:22

wymieniałem na węższe, bo rama wjechała z całym nowym dołem :)21 ale że stare jednak się lepiej sprawuje to wróciło do łask po roku :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez korf » 15 gru 2016, 16:42

Czyli teraz masz te nowsze "dedykowane" do nowej ramy. Na zdjęciu jest na jakich mostach, bo się pogubiłem?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 552
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez cherokeexj » 15 gru 2016, 18:51

No kupiony w pruszkowie jak widać w ogłoszeniu nawet. Auto zapewne znane. Jest przy nim co robić. Strasznie go chłopaki zapuścili...


P.S.
Jeżeli nie uda się podnieść go już na drążkach to jakie mam opcje? Kupno używanych seryjnych jest loterią no i czy to coś zmieni? Najtaniej wychodzi ironman. Czy ktoś mógłby coś o nich napisać? Jakieś opinie? Czym różnią się oryginalne drążki od drążków ironman?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Quentil » 15 gru 2016, 19:05

Ironmany twardsze, ale osobiście nie jeździłem.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez pocieszny » 15 gru 2016, 21:18

korf napisał(a):Czyli teraz masz te nowsze "dedykowane" do nowej ramy. Na zdjęciu jest na jakich mostach, bo się pogubiłem?

Mam stare mosty :) te oryginalne z tego auta, i te są na focie (wąskie )
Szersze leżą gdzieś, chyba u Lolka :)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez cherokeexj » 15 gru 2016, 21:24

a jakiś patent na sprężyny tył? Trzeba kupować dedykowane do liftu czy może od czegoś dają się podpasować? Mamy jakiegoś dostawcę forumowego który załatwia graty do liftów w dobrej cenie? Muszę go podnieść bo jest zdecydowanie za niski.

P.S.
Opona ma 80cm i wypełnia nadkole jak na załączonym obrazku
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Quentil » 15 gru 2016, 21:38

Ja mam Ironmany +2" słabsze. A wcześniej miałem jakieś progresywne +1" (lift dla odmiany osiągnięty długością sprężyny) o twardości zbliżonej do ori, ale nie wiem od czego były :?
Pasują też od któregoś cherokiego z przodu, ale trzeba podobno zwoje modzić kątówką...
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez korf » 15 gru 2016, 21:47

pocieszny napisał(a):
korf napisał(a):Czyli teraz masz te nowsze "dedykowane" do nowej ramy. Na zdjęciu jest na jakich mostach, bo się pogubiłem?

Mam stare mosty :) te oryginalne z tego auta, i te są na focie (wąskie )
Szersze leżą gdzieś, chyba u Lolka :)


OK. Czyli na wąskich mostach z felga 16x7 ET(+)13 wystają ok. centymetra i o to mi chodziło.
Mam założone poszerzenia i felgi 15x8,5 ET(-)37,5 chciałem zdemontować poszerzenia i założyć te felgi DOTZ Dakar, ale niebiescy mogą jęczeć.
Liczyłem, że masz szersze mosty wtedy ET by mi pasowało.
Załączniki
___DSC_0774.jpg
___DSC_0774.jpg (111.6 KiB) Przeglądane 12495 razy
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 552
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Michał4x4 » 15 gru 2016, 22:29

Michał4x4
 
Posty: 246
Dołączył(a): 16 sie 2016, 20:57

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez pocieszny » 15 gru 2016, 22:55

ja mam +12 (oryginalne z tujoty) i przy szerokości opony 12 cali wystają o centymetr, może 1,5
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez PiotrR » 15 gru 2016, 22:57

cherokeexj napisał(a):a jakiś patent na sprężyny tył? Trzeba kupować dedykowane do liftu czy może od czegoś dają się podpasować? Mamy jakiegoś dostawcę forumowego który załatwia graty do liftów w dobrej cenie? Muszę go podnieść bo jest zdecydowanie za niski.

P.S.
Opona ma 80cm i wypełnia nadkole jak na załączonym obrazku

Opony masz 265 70 16 w praktyce większe o 5cm od moich 265 75 16. Kiedy były nowe miały około 86cm Z tyłu dziwna konstrukcja pod sprężynami. Ironman na tył może być tylko nie bierz utwardzanych zwykłe +2'' Z drążkami bym pokombinował na wieloklinie.Zobacz czy masz stabilizator z tyłu.
Parę moich gratów jeździ w tym autku.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez cherokeexj » 16 gru 2016, 19:56

Te opony jak były nowe to wg producenta miały 800mm wysokości więc nie wiem jak nagle zrobiło się z nich 86.... Poza tym 86cm nie mają z pewnością. Drążki są już wykręcone do granic możliwości. Czy jak przekręcę drążek o np 2 ząbki to co da? Dużo z tym roboty? Brakuje mi do szczęścia ze 3-4cm. Kół większych już nie planuje bo i z tymi ma problemy się toczyć. W weekend pokręcę dawką na pompie bo jest straszny muł i w przyszłym tygodniu zajmę się ciśnieniem doładowania do kpl i autko zacznie popierniczać.

Wracając do liftu.... Jakiś manual jak poprzekręcać drążki na wieloklinie znajdę na forum? Ktoś może opisywał już co dokładnie trzeba demontować i od czego zacząć?

P.S.
Z tyłu z tego co wiem nie ma stabilizatora. Z przodu zostawiony i ja też nie będę go demontował. I ostatnia sprawa. Podkładki pod sprężyny.... Dawać pod sprężynę czy nad jak w XJ np?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez PiotrR » 16 gru 2016, 20:38

Opony z tego samego źródła miało kilka aut z tego forum, wszystkie miały znacznie większy rozmiar niż wynikało to z oznakowania.
Sprężyny rozciągnij u kowala albo kup nowe +2'' podkładki nie pracują ,podniesiesz środek ciężkości nie zyskujesz wykrzyżu.
Z drążkami jest sporo roboty bez demontażu dolnego wahacza się nie obejdzie.Warto spróbować robota ta sama jak przy montażu nowych a sporo kasy może zostać w kieszeni.Masz ciężki zderzak i wyciągarkę, u mnie wisi z przodu o 3/4 tego i drążki siadają.Jak w Montereyu podkręcisz za mocno to przód przestanie pracować ,będzie podskakiwał na wybojach i zero wykrzyżu.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez miras7 » 16 gru 2016, 22:38

Drążki skrętne bez problemu się demontuje i montuje bez wyjmowania wahacza czy czegokolwiek. Mi przy wymianie nawet nie chciało się na kanał wjeżdżać tylko się położyłem pod autem i po chwili miałem je na glebie. Po zamontowaniu wyciągarki założyłem drążki od 3.0 (są grubsze o 2mm) i śrubę musiałem wkręcić z 2cm mniej niż na orygimalnych, zeby uzyskać taką samą wysokość zawieszenia. Bighorn Lotus 3.1 automat też ma drążki jak 3.0. Drążki można też bez problemu przełożyć na wieloklinie, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez PiotrR » 16 gru 2016, 23:06

U mnie dobry młot pomógł, zależy od egzemplarza.
Ostatnio edytowano 17 gru 2016, 20:57 przez PiotrR, łącznie edytowano 1 raz
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez cherokeexj » 17 gru 2016, 01:41

czyli szukać drążków od 3.0?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Quentil » 17 gru 2016, 14:32

Większość jeździ na seryjnych. Można oczywiście wymienić na twardsze, przy mocno obciążonym przodzie nie zaszkodzi.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez cherokeexj » 17 gru 2016, 16:21

Quentil napisał(a):Większość jeździ na seryjnych. Można oczywiście wymienić na twardsze, przy mocno obciążonym przodzie nie zaszkodzi.



No większość jeździ tylko że na moich nie chce się wyżej dźwignąć już a jest jak dla mnie zbyt nisko
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Quentil » 17 gru 2016, 16:25

Moim zdaniem siadły lub ktoś źle założył na wieloklinie.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez miras7 » 17 gru 2016, 18:28

cherokeexj napisał(a):
Quentil napisał(a):Większość jeździ na seryjnych. Można oczywiście wymienić na twardsze, przy mocno obciążonym przodzie nie zaszkodzi.



No większość jeździ tylko że na moich nie chce się wyżej dźwignąć już a jest jak dla mnie zbyt nisko


To nie jest dużo roboty - spróbuj na początek przełożyć na wieloklinie. Jak będzie za twardo lub przestnie pracować, albo nawet pęknie, to zawsze zdążysz wymienić.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez cherokeexj » 17 gru 2016, 20:47

czyli przełożyć je na wieloklinie i powinien się dźwignąć? O ile ząbków przełożyć? Chcę ze 3-4cm w górę pójść przodem i 6cm tyłem żeby tył był minimalnie wyżej
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez JuchasPL » 24 cze 2020, 01:12

Odświeżam temat :roll:
W związku z tym, że jedna sprężyna wyzionęła ducha stwierdziłem że założę nowe ironmany +2' , czy to wiąże się z koniecznością założenia nowych amorów z tyłu?

Kolejne pytanie. Jeśli wymieniać amortyzatory to na olejowe czy gazowe ? :?: :?:
Avatar użytkownika
JuchasPL
 
Posty: 17
Dołączył(a): 07 cze 2020, 23:32
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości