3.2 DOHC (6VD1W)

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez Jake » 16 cze 2020, 06:14

Moze kogoś zainteresuje. Przeróbka SOHC na DOHC, z bardzo dobra dokumentacja fotograficzna:
https://www.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=15&t=88327&start=25
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez mcgiver » 16 cze 2020, 11:12

ciekawy temat, niestety te głowice dohc są dedykowane do tego silnika tak samo jak sohc wiec to prosta podmiana p&p,
U nas na rynku ich nie znajdziesz i na pewno nie spasują z froty ponieważ frotowskie kanały ssące są o wiele wyżej niż te pod linkiem więc napewno nie będzie to pasowalo p&p jak na fotkach do ory kolektora ponieważ frotowskie 3,2 dohc to nie 6vd1 a y32ne. tak że temat egzotyczny na nasz rynek ;) , chyba że czegoś nie wiem , ale nie sądzę :D
jedynie pod kątem przeróbki pod kompresor mozna by się zastanowić nad podmianą głowic z froty bo kolektor i tak trzeba robic nowy, aczkolwiek trzeba by jeszcze przeanalizować czy uszczelki pod głowicami mają tak samo rozmieszczone otwory.
reszta to pikuś do ogarnięcia przez każdego kumatego machera z zapędami na odważne mody ;) .
co tam piszą o wiązce ? została stara czy też zmieniona?
edit
tak teraz myslę że skoro dół został stary ze starym imulsatorem wału to wiązka chyba tez jest stara..
Ostatnio edytowano 16 cze 2020, 20:39 przez mcgiver, łącznie edytowano 2 razy
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez Jake » 17 cze 2020, 02:41

Tak jak juz kiedys pisałem - w USA to bardzo popularny mod, bo to relatywnie łatwy i tani sposób na podniesie mocy o 15KM (z obróbka kolektorów i innymi drobiazgami podobno o 20KM). Operacja jest plug&play, zrzucic glowice SOHC,zalozyc glowice DOHC, zmienic pasek rozrzadu na taki od DOHC, poskładac. Koniec tematu. Wiazki miedzy tymi silnikami sa identyczne.

Zalozenie glowic z Froty czy Troopera 3.5 to na pewno nie jest juz taki prosty temat, zreszta to sa calkiem inne glowice (wałki spiete na kołach a nie łańcuszkami, inne porty kolektora, etc). Byc moze jest to do zrobienia, ale nie juz nie tak prosto...
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez mcgiver » 17 cze 2020, 10:44

mnie zastanawia dlaczego w trooperze w pierwszych rocznikach było sohc , później szły auta z dohc a , następnie powrócili do sohc.
tego nie rozumiem dlaczego zrobili krok wstecz w tym samym silniku , nawet po lifcie silnika w 95roku zostawili po jednym wałku w głowicy :roll: ...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez Jake » 17 cze 2020, 15:46

Tez mnie to zastanawialo, ale po '95 podniesli moc SOHC do 190KM, czyli tyle ile mialo DOHC, ale faktycznie 95-97 bylo tylko SOHC, a podwojny walek powrocil dopiero w 3.5 w 98. Niezbadane sa decyzje inzynierow Isuzu...
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez mcgiver » 17 cze 2020, 16:10

Jake napisał(a):... po '95 podniesli moc SOHC do 190KM, czyli tyle ile mialo DOHC, ...
skąd te info? pierwsze słyszę :roll:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez Jake » 17 cze 2020, 21:15

Ale to tylko na rynku USA, nie u nas. Pisalem o tym tutaj:
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=8268
Jake napisał(a):Moze zabrzmie jak w tym dowcipie, ze jestem jak rusek co zna kogos kto byl na spotkaniu z kims kto ogladal film o seksie grupowym.
Nie jezdzilem DOHC, ale gadałem z kilkoma amerykańcami od Trooperów. DOHC ma fabrycznie 190 KM, ciut wiecej niz 177 KM w SOHC. Ma za to ponoc gorszy kolektor dolotowy (nie mam pojecia dlaczego, ale conajmniej kilka osob potwierdzilo to info). Swap głowic z DOHC do SOHC jest w USA bardzo popularnym modem. Podobno dajac glowice z dwoma wałkami, dolot od SOHC i poprawiajac troche wydech mozna dobić do 200 KM.
Co ciekawe w latach 1992-1995 byly dostepne rownolegle SOHC i DOHC, w 1996r przestali sprzedawac modele z podwójnym wałkiem, za to podniesiono moc SOHC do 190 KM (to byl nadal jeszcze silnik 6VD1 3.2l SOHC ale z pewnymi zmianami - zapłon na cewkofajkach, inne ECU i wspomniana wyzsza moc) - takiej wersji nigdy nie bylo na rynku europejskim. W 98r. zas tak samo jak u nas weszło 6VE1 z pojemnoscia 3.5l i moca 215 KM

A czy warto? Na pewno warto, zawsze to 15-20KM wiecej przy nadal realtywnie prostej budowie silnika. Poza tym fajnie mieć coś nietypowego. Z czesciami tez nie ma duzego problemu - dół jest identyczny, inny jest tylko pasek rozrzadu i same głowice.

Pocieszny jeszcze dodał:
pocieszny napisał(a):była, w UK można znaleźć Bighorna w tej komplementacji, mało tego bo był dużo droższy od zwykłej wersji
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez pocieszny » 17 cze 2020, 21:27

były te wydumki na rynek Japonia (przez co można znaleźć w UK), Australia, USA
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez Jake » 17 cze 2020, 22:43

pocieszny napisał(a):były te wydumki na rynek Japonia (przez co można znaleźć w UK), Australia, USA

No toz mowilem, ze nie bylo na Europe XD Bighorny z Japonii w UK to nie znaczy auto w europejskiej dystybucji :lol:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez mcgiver » 18 cze 2020, 09:35

jest na allegro jedna głowica :o
https://allegro.pl/oferta/isuzu-trooper ... 7523688208
rodzynek :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez Quentil » 18 cze 2020, 10:23

Według naklejki wersja firmowana przez Lotusa.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

Postprzez Jake » 19 cze 2020, 00:58

Oo prosze! Szkoda ze tylko jedna.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron