33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 14 cze 2010, 22:11

Witajcie

Jako że wczoraj spotkałem się z przyjaciółmi którzy powożą patrolami safari z 3" liftu na oponach 33/12,5 miałem możliwość organoleptyczną możliwość porównania obu atu.

W kwestii czysto formalnej. Gdyby nie to że patrole mają doniesiony dach to opel byłby tej samej wysokości :twisted:

W montku jest zdecydowanie więcej miejsca w środku, drzwi są większe, większy wsad bagażnika, i jest wygodniej :)2

Wracając do sedna, stojąc koło w koło moje 32/10,5 r16 KM2 i patrolowe 33/12,5R15 KM ze smutkiem stwierdziłem że mam jednak malutkie opony :)21 W wysokości różnica nie była duża, jednak szerokość kolosalna.

Dodatkowym czynnikiem decydującym o tym że pisze tego posta jest to że charakterystyka terenu w jakim się poruszam to głównie piachy, podmokłe łąki torfowe, i montek momentalnie na tych oponach przy dodaniu gazu wrzyna się w podłoże, co jak wiemy grozi wtopą.

Dlatego zastanawiam się nad zmianą opon na szersze, myślę że 32/11,5(12) były by ok, jednak takiego rozmiaru ze świecą szukać :cry:

Moje pytanie brzmi, czy plusy z poprawy właściwości terenowych będą większe niż minusy w prowadzeniu na asfalcie? Czy mocno spadnie żywotność przegubów? (po islandii jeżdżą na większych kapciach i chyba dają rade)

Jak komfort jazdy w koleinach? Ogólnie prowadzenie na czarnym? I o ile wzrośnie spalanie?

Co do bieznika to rozważam takie opcje
Cooper STT - taki agresywniejszy AT
Obrazek

Maxxis Big Horn (występuje w rozmiarze 32X11.50R15) Wzór starego BFG MT
Obrazek

BFG KM2 - moja obecna opona, stosunkowo cicha na czarnym i całkiem przyjemna w terenie
Obrazek

Kumho KL-71 - podobno mocno nie trzymają rozmiaru
Obrazek

No i kwestja felg 15 czy zostać przy 16

Zapraszam do dyskusji
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez SUPER TROOPER » 15 cze 2010, 02:11

Na poczatek powiem tak - piekne oponki !
czy plusy z poprawy właściwości terenowych będą większe niż minusy w prowadzeniu na asfalcie

Plusy w terenie sa bardzo duze (przeolbrzymie) i powiedzialbym , ze na asfalcie nawet nie ma mowy o minusach . Przy zalozeniu , ze kupisz np. 33*12,5*15 - jazda na asfalcie jest o wiele delikatniejsza , wszelkie dziury , " hopki" sa zdecydowanie mniej odczuwalne . Krótko , jest nawet lepiej takze na asfalcie na wiekszych kolach .
Jak komfort jazdy w koleinach?

Osobiscie ( subiektywna ocena ) uwazam , ze na malych i duzych kolach tak samo trzeba trzymac uwaznie kierownice .
Ogólnie prowadzenie na czarnym?

Poprawa komfortu jazdy - zdecydowanie .
I o ile wzrośnie spalanie?

Nie wiem , powinno troche wzrosnac . Mój ( 35*12,5*15 ) pali okolo 15 litrów . W koncu to nie nówka :D .
Czy mocno spadnie żywotność przegubów?

Przy oponach na felgach 15-tkach , mysle ze powinno wlasnie byc lepiej , poniewaz sa baloniaste i sama opona przenosi i wytlumia atak podloza na zawieszenie .
kwestja felg 15 czy zostać przy 16

Zdecydowanie 15 cali . Dlaczego odpowiedzialem powyzej . Dodam tylko , ze mozna wtedy upuszczac powietrze w czasie jazdy przede wszystkim na sniegu w celu obnizenia nacisku jednostkowego . Chociaz , lepsze sa wtedy - minimum 35" :D ( przy tych samych felgach ) .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 15 cze 2010, 07:55

na 35" to mam jeszcze zbyt małe modyfikacje auta, 2" lift chyba nie pozwoli na założenie 35", ale w przyszłości planuje lift budy

co do amortyzacji pojazdu to faktycznie baloniasta opona na pewno inaczej pracuje

teraz kolejne pytanie czy 15" felga wejdzie do montka, tylne hamulce są duże, i obawiam się że może zaczepiać o zacisk

Do takich opon najodpowiedniejsza była by felga o szerokości 8" i odsadzeniu około -15 czy może jestem w mylnym błędzie?


Jak możesz to pokaż zdjęcie swojego na 35" :twisted:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez hassan » 15 cze 2010, 08:49

croochy napisał(a):teraz kolejne pytanie czy 15" felga wejdzie do montka, tylne hamulce są duże, i obawiam się że może zaczepiać o zacisk


wejść wejdzie, tylko odpowiednie osadzenie musi być.
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 15 cze 2010, 14:44

coś jak to? : http://allegro.pl/item1082589603_bfgood ... _r_15.html


ja mam 7 cali et 0 od fronterki z wzór zabrdzo popularny, takimi kółkami.....
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 15 cze 2010, 16:06

tylko ze to opona typu AT, ja wole MT

Coraz bardziej droga eliminacji dochodze do wniosku że Coopery albo Maxxisy, przeciez dwa razy nie wchodzi sie do tej samej rzeki z KM2 :roll:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez MAVV » 15 cze 2010, 16:40

miałem kumho kl71 rewelka na czarnym cicha , dobra przyczepnosc , w tere spodziewałem sie lepszych wrażeń a nawet ta opona wywołała u mnie strach przed błotem :? wtopa za wtopą :shock: sprzedałem i kupiłem simex ( kopia ) w terenie to co robiłem na 4L KL71 to simex robi na 2h . czym kola większe i szersze tym łozyska bardziej dostają po d.. :)2 u mnie zuzycie wzrosło o ponad 1 litr na 100km :(
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 15 cze 2010, 16:44

1l jest dla mnie do zaakceptowania :)21 myśle że bardziej wzrośnie jak dam bagaznik dachowy :evil:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez SUPER TROOPER » 15 cze 2010, 16:46

Podam moze link do firmy , która mój samochód przerobila . Sa tam zdjecia , razem Trooperów oryginalnego i podniesionego . Zycze milego ogladania :) .
http://www.vdo.is/textus/breytingar/trooper35/index.html
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez MAVV » 15 cze 2010, 16:48

tez mam bagaznik , ponad litr to prawie 2 :lol:
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 15 cze 2010, 16:56

oj tam ojtam :)21

poza tym jak mocno zauwazyłęś wzrost zużywania łozysk w mostach? :)21

na wczesniej wymienione 2 ile poszłe teraz? :)21

jednak 33/12,5 i ładne poszerzenia robią robote :twisted:

tylko jeszcze fele będe musiał zmienić :roll:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez Serg » 15 cze 2010, 22:15

croochy napisał(a):przeciez dwa razy nie wchodzi sie do tej samej rzeki z KM2 :roll:

Co z nimi nie tak ?
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 15 cze 2010, 22:37

chyba za wąskie kupiłem, bo w piachu moment nieuwagi i wiszę na moście

tak samo jest na torfie

u mnie specyfika terenu to piachy i podmokłe łąki torfowe, a w takim terenie wąska opona sie nie sprawdzi.

Myślałem że 10,5 będzie wystarczajaca, niestety nie jest :roll:

ogólnie bardzo fajna opona błotno - turystyczna :)2
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 16 cze 2010, 07:28

a masz lsd?
na torfie mt nie jest najleprzym rozwiązaniem.....bo tak jak piszesz-chwila nieuwagi i dupa zbita....a z torfu bez pomocy z zewnatrz nie bardzo da się wyjechac!!
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 16 cze 2010, 08:16

nie mam lsd

tylko że torf można przelecieć powoli na szerokim kapciu zrobić górą
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez Nahen/thor_ » 16 cze 2010, 10:02

Ani na piasek ani na torf żaden MT nie jest OK. Zgoda, że potrzebna jak najszersza opona ale jak najmniej "zryta" na takie warunki paradoksanie nalepsze wydają sie szerokie zimówki ;) Ale AT będzie na pewno lepszym rozwiązaniem niż MT. Na piaskach i torfach MTki bardzo pięknie się "okopują do pozycji stojacej" zamiast pchać autko naprzód.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez rudobrody » 16 cze 2010, 13:31

Zgadzam się w stu procentach z przedmówcą. Przerobiłem Fedimę extreme evolution i BFG TA/KO. MTkiem nie za wiele podziałasz na piachu czy torfie. Błoto to co innego. Zwykły ATek przechodzi po piachu, gdzie na MTku już się gorąco robiło. Doświadczenie z życia: Samurai +ww opony + Pustynia Siedlecka. Poza tym zimówka na nogach Montyego również dawała więcej pewności niż obecny KM2, również na tej samej pustyni. Za to w błoto :)2
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 16 cze 2010, 18:53

dlatego pewnie będą coopery stt :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez rudobrody » 16 cze 2010, 20:16

poza tym Croochy, tzw off topic, o ile wykręcałeś śruby na drążkach skrętnych przy podnoszeniu o domniemane 2" swojego monciaka. Jutro walczę z tematem Ironmana. :D.
Poza tym co do STT, wzór ładny, taki prawie kwiecisty :)21
Ostatnio edytowano 16 cze 2010, 20:20 przez rudobrody, łącznie edytowano 1 raz
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 16 cze 2010, 20:18

podkręcałem i mierzyłem wysokość od ziemi do krawędzi nadkola, obrotów nie liczyłem ;p jutro jeszcze trochę podciągnę i może uda mi się geometrie zrobić
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez rudobrody » 16 cze 2010, 20:21

Geometrię ustawiałeś po wszystkim?
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 16 cze 2010, 20:37

croochy!
zanim wywaliłbym jakąkolwiek kasę na szersze opony, zainwestowałbym w blokadę. choćby używany lsd. sam mam bez blokady i......zawsze lewy tył zaczyna mielić i nie daj, zacznie coś z przodu się dziać, już nie ruszy. może tylko dorzynać się głębiej, a ten torf taki lepki jakiś :))))) i MTZ
i jak już bym miał tą blokadkę, to pomyślałbym o szerszych laciach - AT. bo może okaże się że wcale nie trzeba aż takich szerokich.....


ale to tylko moje zdanie.
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 16 cze 2010, 20:47

ja ostatnio robiąc próbe wykrzyżu porpsotu się zawiesiłem, zaciągnięcie ręcznego posłużyło jak blokada :)21

szkoda ze nie miałem aparatu :evil:

co do blokady, pomysł fajny, ale 3 tyś na arb :roll:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 16 cze 2010, 22:38

kiedyś myślałem poszukać używanego lsd, ale stwierdziłem że tyle co ja jeżdżę w terenie to sobie dam radę bez...
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: 33/12,5 r15-16 za i przeciw??

Postprzez croochy » 24 cze 2010, 20:47

z używkami niestety jest tak że nigdy nie wiesz co kupisz, szczególnie w naszym kraju można liczyć na uczciwość i rzetelność sprzedających :)3
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości