6VD1 w wersji US

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mroova » 07 mar 2021, 12:38

Od wielu lat mam amerykańskie samochody i trochę się zafiksowałem na rockauto jeśli chodzi o źródło części, a zupełnie zapomniałem o eBay. Dlatego mcgiver dzięki za linka kilka postów wcześniej.
Oto lista moich zakupów
https://www.ebay.de/itm/Fits-1996-1997-Isuzu-Rodeo-Trooper-3-2L-SOHC-V6-24V-PREM-ENGINE-REBUILD-KIT/274408577503?epid=218108705&hash=item3fe40699df:g:kx4AAOSwD2Je9Oa4
https://www.ebay.de/itm/Enginetech-Engine-Cylinder-Head-Bolt-Set-HB197/283949395321?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2648

oraz dodatkowo popychacze hydrauliczne.
mroova
 
Posty: 45
Dołączył(a): 15 gru 2020, 00:07
Lokalizacja: Tarnów

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mcgiver » 07 mar 2021, 12:56

widzisz człowiek czasem tak się zakręci że najprostsze rzeczy które powinny przyjść do głowy są gdzieś daleko ;)
na rockauto już nie ma takiego wyboru jak kiedyś :)3
w tym zestawie również jest pompa oleju , czy ona poprostu tylko jest na fotce?
upewnij się czy w zestawie są oringi pompy bo u nas ich nie kupisz. są to specjalne gumowe pierścionki z metalowym szkieletem wewnątrz (mosięzny pierścionek oblany gumą) żeby ciśnienie oleju ich nie wciągło do kanału ponieważ są na samym kraju kanału ,jak dobrze kojarzę są chyba 4 lub 5 szt i chyba dwa rozmiary
ja to obeszłem na swój sposób 8-)
masz jakiś sposób na tańsze wysyłki? potrzebuję osie koników , ale nie podobają mi się ceny wysyłek do nas ...
głowice też będziesz robił ? zwróć uwagę na te oski u siebie bo to jest słaby punkt tego silnika, jakbyś zamawiał to daj znać może się przyłaczę do zakupu.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mroova » 07 mar 2021, 13:21

Tak, głowice też będą robione ale na tą chwilę nie wiem czy będzie potrzeba zamawiania dodatkowych części. mcgiver dam Ci znać gdyby coś takiego doszło.
mroova
 
Posty: 45
Dołączył(a): 15 gru 2020, 00:07
Lokalizacja: Tarnów

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mroova » 26 mar 2021, 10:25

Mojego remontu ciąg dalszy...
Zamówione części powoli spływają, ale żeby nie było za łatwo to w zestawie do odbudowy silnika firmy ENGINETECH sprzedający przysłał tłoki innego producenta, a mianowicie firmy ROCK PISTONS.
Czy ktoś miał styczność z tym producentem tłoków, czy nie lepiej aby wszystkie części (tzn. tłoki + pierścienie) były jednego producenta?
mroova
 
Posty: 45
Dołączył(a): 15 gru 2020, 00:07
Lokalizacja: Tarnów

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mcgiver » 26 mar 2021, 10:36

mroova napisał(a):Mojego remontu ciąg dalszy...
Zamówione części powoli spływają, ale żeby nie było za łatwo to w zestawie do odbudowy silnika firmy ENGINETECH sprzedający przysłał tłoki innego producenta, a mianowicie firmy ROCK PISTONS.
Czy ktoś miał styczność z tym producentem tłoków, czy nie lepiej aby wszystkie części (tzn. tłoki + pierścienie) były jednego producenta?

viseco , wossner , mahle znam
enginetech ani rock piston nie znam tych firm, trudno mi ocenić, najlepiej zapytać fachmana który będzie obrabiał blok pod te tłoki, jak jest dobry w temacie to oceni to rzetelnie.
a co do tego czy wszystko powinno być tego samego producenta , to nie ma to żadnego znaczenia,
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Quentil » 26 mar 2021, 17:01

Styczności nie miałem, ale marka głównie na rynek USA. Budżetowa ale jakość podobno OK. Mało znana bo tam w każdym stanie mają po kilka lub kilkanaście takich firemek, więc ciężko się wybić.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mroova » 12 kwi 2021, 22:54

Szlifierz zadał mi pytanie, o ile większa ma być średnica cylindra od tłoka? Na pudełku z tłokami jest jedynie informacja jak poniżej. Od sprzedającego uzyskałem informację, że różnica w średnicach powinna wynosić 0,08mm co wydaje mi się być bardziej prawdopodobne.

trooper_tloki.jpg
trooper_tloki.jpg (45.51 KiB) Przeglądane 8962 razy


----------
Zmniejszyłem fote, bo rozwalała forum - Jake
mroova
 
Posty: 45
Dołączył(a): 15 gru 2020, 00:07
Lokalizacja: Tarnów

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Jake » 12 kwi 2021, 23:18

Parametr o którym pytasz to tzw. Piston-to-Wall Clearance. I niezależnie czy tłoki są nominalen czy nadwymiarowe powinien pozostać stały.
Według FSM'a wymiary tłoka:
Piston.png
Piston.png (24.59 KiB) Przeglądane 8969 razy

I cylindra:
Bore.png
Bore.png (10.72 KiB) Przeglądane 8969 razy


A, B i C to oczywiscie grades czyli klasy pasowania (maszyny w fabryce sa niedoskonale i tloki wychodza niejednakowe, wiec paruje sie je w klasy, tak by zachowac porzadane pasowanie tlok-cylinder).
Odejmujac wartosci wychodzi nam zakres miedzy 4 a 6 setek czyli 0.04-0.06 mm.

Stosując nadwymiarowy tłok nalezy zachowac te samą wartość. Czyli majac tłok nadwymiarowy o średnicy X, nalezy rozwiercić tuleje cylindra do wartości X+0.05mm

Wartości na pudełku należy rozumieć następująco:
P351.20 oznacza częsci o numerze 351 wykonaną w pierwszym nadwymiarze o wartości 0.20 cala = 0.50mm.
Wartość 0.3mm decked odnosi się do odległości tłok - głowica i jest istotna przy ustalaniu ile materiału mozna zdjac z powierzchni głowic przy szlifie, by zachować poprawna odległośc zawór-tłok.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mcgiver » 12 kwi 2021, 23:19

mroova napisał(a):Szlifierz zadał mi pytanie, o ile większa ma być średnica cylindra od tłoka? Na pudełku z tłokami jest jedynie informacja jak poniżej. Od sprzedającego uzyskałem informację, że różnica w średnicach powinna wynosić 0,08mm co wydaje mi się być bardziej prawdopodobne.

no to już lepiej brzmi te 0,08 niż te 0,15 o których ostatnio mi pisałeś
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Jake » 12 kwi 2021, 23:31

mcgiver napisał(a):
mroova napisał(a):Szlifierz zadał mi pytanie, o ile większa ma być średnica cylindra od tłoka? Na pudełku z tłokami jest jedynie informacja jak poniżej. Od sprzedającego uzyskałem informację, że różnica w średnicach powinna wynosić 0,08mm co wydaje mi się być bardziej prawdopodobne.

no to już lepiej brzmi te 0,08 niż te 0,15 o których ostatnio mi pisałeś

0.08 to za luźno. Ma być 4 do 6 setek.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Quentil » 12 kwi 2021, 23:33

To 0.3mm decked to może się do wysokości względem powierzchni bloku odnosić, a nie średnicy. A pasowanie bliskie fabrycznemu, choć nie wiem dokładnie jakie było.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Jake » 12 kwi 2021, 23:34

Quentil napisał(a):To 0.3mm decked to może się do wysokości względem powierzchni bloku odnosić, a nie średnicy. A pasowanie bliskie fabrycznemu, choć nie wiem dokładnie jakie było.

No kaj napisałem o jednym i o drugim :)21 :lol:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mcgiver » 12 kwi 2021, 23:36

Jake napisał(a):
mcgiver napisał(a):
mroova napisał(a):Szlifierz zadał mi pytanie, o ile większa ma być średnica cylindra od tłoka? Na pudełku z tłokami jest jedynie informacja jak poniżej. Od sprzedającego uzyskałem informację, że różnica w średnicach powinna wynosić 0,08mm co wydaje mi się być bardziej prawdopodobne.

no to już lepiej brzmi te 0,08 niż te 0,15 o których ostatnio mi pisałeś

0.08 to za luźno. Ma być 4 do 6 setek.

pojecie wzgledne
ja w becie mam zrobiony silnik na 0,07 i jest wszystko ok przy średnicy fi85
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Quentil » 12 kwi 2021, 23:37

Kolejki nie zauważył???? Jak pisałem to było tylko pytanie ze zdjęciem, a jak wysłałem wiadomość to się okazało, że jakieś hultaje mi się wepchnęły bez czekania!!!!111oneone


:)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Jake » 12 kwi 2021, 23:38

mcgiver napisał(a):pojecie wzgledne
ja w becie mam zrobiony silnik na 0,07 i jest wszystko ok przy średnicy fi85

Ja nie mowie o wszystkich silnikach swiata ;) Tylko o tym, co zaleca Isuzu do 6VD1 w service manualu fabrycznym.

Reasumujac:
Przy nadwymiarze +0.2" = +0.5mm, tłok będzie miał ~93.90mm, a cylinder ~93.95mm
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mcgiver » 12 kwi 2021, 23:41

Jake napisał(a):
mcgiver napisał(a):pojecie wzgledne
ja w becie mam zrobiony silnik na 0,07 i jest wszystko ok przy średnicy fi85

Ja nie mowie o wszystkich silnikach swiata ;) Tylko o tym, co zaleca Isuzu do 6VD1 w service manualu fabrycznym.

ja nie miałem takiego dylematu w 6vd1 , bo szlifierz pomierzył i stwierdził że honowanie załatwi sprawę i tak też się stało
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Jake » 12 kwi 2021, 23:41

Quentil napisał(a):Kolejki nie zauważył???? Jak pisałem to było tylko pytanie ze zdjęciem, a jak wysłałem wiadomość to się okazało, że jakieś hultaje mi się wepchnęły bez czekania!!!!111oneone


:)21

To trza szybciej paluszkami przebierac, zeby sie inny nie miał czasu wtrynić ;D
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Quentil » 12 kwi 2021, 23:45

W między czasie inne rzeczy sobie porobiłem.

Ale miejsce w kolejce zajęte było :!: ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Jake » 12 kwi 2021, 23:48

A talon na kolejke wziął? Jak nie wziął to nie ma o czym mówić! :lol:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mroova » 13 kwi 2021, 00:18

Dzięki za informacje, dane z manuala serwisowego biorę za świętość.
mroova
 
Posty: 45
Dołączył(a): 15 gru 2020, 00:07
Lokalizacja: Tarnów

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mcgiver » 13 kwi 2021, 19:04

mroova napisał(a):Szlifierz zadał mi pytanie, o ile większa ma być średnica cylindra od tłoka? Na pudełku z tłokami jest jedynie informacja jak poniżej. Od sprzedającego uzyskałem informację, że różnica w średnicach powinna wynosić 0,08mm co wydaje mi się być bardziej prawdopodobne.

trooper_tloki.jpg


----------
Zmniejszyłem fote, bo rozwalała forum - Jake

tak na moje oko to ten szlifierz ma co najmniej małe doświadczenie z obróbką
oby z wykonaniem usługi było lepiej.
jak ja zawoże graty do mojego fachmana to pierw słucham co on ma do powiedzenia , a puzniej dopiero ja kombinuję , ale generalnie już nic nie muszę kombinować ani szukać info bo wszystko mam na tacy.
Gość do wszystkiego ma książki i katalogi , jak i zna wszystkie zakłady gdzie co mam zawieżć żeby mi wykonali jakąś usługę.
Planowanie bloku ; jedż tam , remont głowicy ; jedż tam , nietypowe pierścienie kup tu i tu , itd itp
Ktoś kto przywozi graty na obróbkę nie musi być alfą i omegą , ale gość który wykonuje obróbkę silników powinien
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mroova » 14 kwi 2021, 15:40

Szlifierz jest ogarnięty i jestem o niego spokojny. To on na podstawie swojego doświadczenia założył średnicę cylindra większą o 0,08mm od średnicy tłoka, a jego pytanie było raczej pytaniem sprawdzającym. Dodatkowo gość podgrzał tłok do 80 stopni Celsjusza i zmierzył średnicę, która zwiększyła się o 0,15mm.
Bazując na tym eksperymencie myślę, że dla tłoka o średnicy 93,4mm można przyjąć 0,08mm jako właściwą wartość.
mroova
 
Posty: 45
Dołączył(a): 15 gru 2020, 00:07
Lokalizacja: Tarnów

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mcgiver » 18 gru 2021, 19:33

a z ciekawosci jak remont? silnik już jeździ pewnie
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez Jake » 19 gru 2021, 16:23

Mysle ze na pewno, bo mroova ostatnio odczynia kombinacje zeby zastapic wiskoze elektrycznymi wentylatorami,
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 6VD1 w wersji US

Postprzez mroova » 20 gru 2021, 16:14

Cześć,
Dzięki za zainteresowanie.
Jeśli chodzi o silnik to został już zamontowany (zalany Shell 5W-40) i przejechał 3000km (niewiele) ale już się dotarł. Docierany był na ostro z wymianami oleju po 300km i 2000km od pierwszego uruchomienia silnika. Przez cały okres docierania nie zauważyłem zużycia oleju.
Po tym wszystkim Trooper dostał nowy termostat i chłodnicę płynu, ponieważ po uruchomieniu klimy zauważyłem tendencję do łapania przez silnik zbyt wysokiej temperatury.
Tak jak pisał Jake, po kilkuset kilometrach jazdy i lekturze wątku "Wymiana wisco na wentylator elektryczny [3.2]" (http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=826) postanowiłem wstawić elektryka za chłodnicę silnika, jednak chciałem podejść do tematu nieco szerzej i zrobić to po swojemu (nie na zasadzie termowłącznika) ale o tym szczegółowo napiszę w powyższym temacie.
mroova
 
Posty: 45
Dołączył(a): 15 gru 2020, 00:07
Lokalizacja: Tarnów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości