Strona 2 z 4

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 07 mar 2021, 12:38
przez mroova
Od wielu lat mam amerykańskie samochody i trochę się zafiksowałem na rockauto jeśli chodzi o źródło części, a zupełnie zapomniałem o eBay. Dlatego mcgiver dzięki za linka kilka postów wcześniej.
Oto lista moich zakupów
https://www.ebay.de/itm/Fits-1996-1997-Isuzu-Rodeo-Trooper-3-2L-SOHC-V6-24V-PREM-ENGINE-REBUILD-KIT/274408577503?epid=218108705&hash=item3fe40699df:g:kx4AAOSwD2Je9Oa4
https://www.ebay.de/itm/Enginetech-Engine-Cylinder-Head-Bolt-Set-HB197/283949395321?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2648

oraz dodatkowo popychacze hydrauliczne.

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 07 mar 2021, 12:56
przez mcgiver
widzisz człowiek czasem tak się zakręci że najprostsze rzeczy które powinny przyjść do głowy są gdzieś daleko ;)
na rockauto już nie ma takiego wyboru jak kiedyś :)3
w tym zestawie również jest pompa oleju , czy ona poprostu tylko jest na fotce?
upewnij się czy w zestawie są oringi pompy bo u nas ich nie kupisz. są to specjalne gumowe pierścionki z metalowym szkieletem wewnątrz (mosięzny pierścionek oblany gumą) żeby ciśnienie oleju ich nie wciągło do kanału ponieważ są na samym kraju kanału ,jak dobrze kojarzę są chyba 4 lub 5 szt i chyba dwa rozmiary
ja to obeszłem na swój sposób 8-)
masz jakiś sposób na tańsze wysyłki? potrzebuję osie koników , ale nie podobają mi się ceny wysyłek do nas ...
głowice też będziesz robił ? zwróć uwagę na te oski u siebie bo to jest słaby punkt tego silnika, jakbyś zamawiał to daj znać może się przyłaczę do zakupu.

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 07 mar 2021, 13:21
przez mroova
Tak, głowice też będą robione ale na tą chwilę nie wiem czy będzie potrzeba zamawiania dodatkowych części. mcgiver dam Ci znać gdyby coś takiego doszło.

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 26 mar 2021, 10:25
przez mroova
Mojego remontu ciąg dalszy...
Zamówione części powoli spływają, ale żeby nie było za łatwo to w zestawie do odbudowy silnika firmy ENGINETECH sprzedający przysłał tłoki innego producenta, a mianowicie firmy ROCK PISTONS.
Czy ktoś miał styczność z tym producentem tłoków, czy nie lepiej aby wszystkie części (tzn. tłoki + pierścienie) były jednego producenta?

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 26 mar 2021, 10:36
przez mcgiver
mroova napisał(a):Mojego remontu ciąg dalszy...
Zamówione części powoli spływają, ale żeby nie było za łatwo to w zestawie do odbudowy silnika firmy ENGINETECH sprzedający przysłał tłoki innego producenta, a mianowicie firmy ROCK PISTONS.
Czy ktoś miał styczność z tym producentem tłoków, czy nie lepiej aby wszystkie części (tzn. tłoki + pierścienie) były jednego producenta?

viseco , wossner , mahle znam
enginetech ani rock piston nie znam tych firm, trudno mi ocenić, najlepiej zapytać fachmana który będzie obrabiał blok pod te tłoki, jak jest dobry w temacie to oceni to rzetelnie.
a co do tego czy wszystko powinno być tego samego producenta , to nie ma to żadnego znaczenia,

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 26 mar 2021, 17:01
przez Quentil
Styczności nie miałem, ale marka głównie na rynek USA. Budżetowa ale jakość podobno OK. Mało znana bo tam w każdym stanie mają po kilka lub kilkanaście takich firemek, więc ciężko się wybić.

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 22:54
przez mroova
Szlifierz zadał mi pytanie, o ile większa ma być średnica cylindra od tłoka? Na pudełku z tłokami jest jedynie informacja jak poniżej. Od sprzedającego uzyskałem informację, że różnica w średnicach powinna wynosić 0,08mm co wydaje mi się być bardziej prawdopodobne.

trooper_tloki.jpg
trooper_tloki.jpg (45.51 KiB) Przeglądane 9120 razy


----------
Zmniejszyłem fote, bo rozwalała forum - Jake

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:18
przez Jake
Parametr o którym pytasz to tzw. Piston-to-Wall Clearance. I niezależnie czy tłoki są nominalen czy nadwymiarowe powinien pozostać stały.
Według FSM'a wymiary tłoka:
Piston.png
Piston.png (24.59 KiB) Przeglądane 9127 razy

I cylindra:
Bore.png
Bore.png (10.72 KiB) Przeglądane 9127 razy


A, B i C to oczywiscie grades czyli klasy pasowania (maszyny w fabryce sa niedoskonale i tloki wychodza niejednakowe, wiec paruje sie je w klasy, tak by zachowac porzadane pasowanie tlok-cylinder).
Odejmujac wartosci wychodzi nam zakres miedzy 4 a 6 setek czyli 0.04-0.06 mm.

Stosując nadwymiarowy tłok nalezy zachowac te samą wartość. Czyli majac tłok nadwymiarowy o średnicy X, nalezy rozwiercić tuleje cylindra do wartości X+0.05mm

Wartości na pudełku należy rozumieć następująco:
P351.20 oznacza częsci o numerze 351 wykonaną w pierwszym nadwymiarze o wartości 0.20 cala = 0.50mm.
Wartość 0.3mm decked odnosi się do odległości tłok - głowica i jest istotna przy ustalaniu ile materiału mozna zdjac z powierzchni głowic przy szlifie, by zachować poprawna odległośc zawór-tłok.

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:19
przez mcgiver
mroova napisał(a):Szlifierz zadał mi pytanie, o ile większa ma być średnica cylindra od tłoka? Na pudełku z tłokami jest jedynie informacja jak poniżej. Od sprzedającego uzyskałem informację, że różnica w średnicach powinna wynosić 0,08mm co wydaje mi się być bardziej prawdopodobne.

no to już lepiej brzmi te 0,08 niż te 0,15 o których ostatnio mi pisałeś

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:31
przez Jake
mcgiver napisał(a):
mroova napisał(a):Szlifierz zadał mi pytanie, o ile większa ma być średnica cylindra od tłoka? Na pudełku z tłokami jest jedynie informacja jak poniżej. Od sprzedającego uzyskałem informację, że różnica w średnicach powinna wynosić 0,08mm co wydaje mi się być bardziej prawdopodobne.

no to już lepiej brzmi te 0,08 niż te 0,15 o których ostatnio mi pisałeś

0.08 to za luźno. Ma być 4 do 6 setek.

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:33
przez Quentil
To 0.3mm decked to może się do wysokości względem powierzchni bloku odnosić, a nie średnicy. A pasowanie bliskie fabrycznemu, choć nie wiem dokładnie jakie było.

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:34
przez Jake
Quentil napisał(a):To 0.3mm decked to może się do wysokości względem powierzchni bloku odnosić, a nie średnicy. A pasowanie bliskie fabrycznemu, choć nie wiem dokładnie jakie było.

No kaj napisałem o jednym i o drugim :)21 :lol:

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:36
przez mcgiver
Jake napisał(a):
mcgiver napisał(a):
mroova napisał(a):Szlifierz zadał mi pytanie, o ile większa ma być średnica cylindra od tłoka? Na pudełku z tłokami jest jedynie informacja jak poniżej. Od sprzedającego uzyskałem informację, że różnica w średnicach powinna wynosić 0,08mm co wydaje mi się być bardziej prawdopodobne.

no to już lepiej brzmi te 0,08 niż te 0,15 o których ostatnio mi pisałeś

0.08 to za luźno. Ma być 4 do 6 setek.

pojecie wzgledne
ja w becie mam zrobiony silnik na 0,07 i jest wszystko ok przy średnicy fi85

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:37
przez Quentil
Kolejki nie zauważył???? Jak pisałem to było tylko pytanie ze zdjęciem, a jak wysłałem wiadomość to się okazało, że jakieś hultaje mi się wepchnęły bez czekania!!!!111oneone


:)21

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:38
przez Jake
mcgiver napisał(a):pojecie wzgledne
ja w becie mam zrobiony silnik na 0,07 i jest wszystko ok przy średnicy fi85

Ja nie mowie o wszystkich silnikach swiata ;) Tylko o tym, co zaleca Isuzu do 6VD1 w service manualu fabrycznym.

Reasumujac:
Przy nadwymiarze +0.2" = +0.5mm, tłok będzie miał ~93.90mm, a cylinder ~93.95mm

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:41
przez mcgiver
Jake napisał(a):
mcgiver napisał(a):pojecie wzgledne
ja w becie mam zrobiony silnik na 0,07 i jest wszystko ok przy średnicy fi85

Ja nie mowie o wszystkich silnikach swiata ;) Tylko o tym, co zaleca Isuzu do 6VD1 w service manualu fabrycznym.

ja nie miałem takiego dylematu w 6vd1 , bo szlifierz pomierzył i stwierdził że honowanie załatwi sprawę i tak też się stało

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:41
przez Jake
Quentil napisał(a):Kolejki nie zauważył???? Jak pisałem to było tylko pytanie ze zdjęciem, a jak wysłałem wiadomość to się okazało, że jakieś hultaje mi się wepchnęły bez czekania!!!!111oneone


:)21

To trza szybciej paluszkami przebierac, zeby sie inny nie miał czasu wtrynić ;D

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:45
przez Quentil
W między czasie inne rzeczy sobie porobiłem.

Ale miejsce w kolejce zajęte było :!: ;)

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 12 kwi 2021, 23:48
przez Jake
A talon na kolejke wziął? Jak nie wziął to nie ma o czym mówić! :lol:

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 13 kwi 2021, 00:18
przez mroova
Dzięki za informacje, dane z manuala serwisowego biorę za świętość.

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 13 kwi 2021, 19:04
przez mcgiver
mroova napisał(a):Szlifierz zadał mi pytanie, o ile większa ma być średnica cylindra od tłoka? Na pudełku z tłokami jest jedynie informacja jak poniżej. Od sprzedającego uzyskałem informację, że różnica w średnicach powinna wynosić 0,08mm co wydaje mi się być bardziej prawdopodobne.

trooper_tloki.jpg


----------
Zmniejszyłem fote, bo rozwalała forum - Jake

tak na moje oko to ten szlifierz ma co najmniej małe doświadczenie z obróbką
oby z wykonaniem usługi było lepiej.
jak ja zawoże graty do mojego fachmana to pierw słucham co on ma do powiedzenia , a puzniej dopiero ja kombinuję , ale generalnie już nic nie muszę kombinować ani szukać info bo wszystko mam na tacy.
Gość do wszystkiego ma książki i katalogi , jak i zna wszystkie zakłady gdzie co mam zawieżć żeby mi wykonali jakąś usługę.
Planowanie bloku ; jedż tam , remont głowicy ; jedż tam , nietypowe pierścienie kup tu i tu , itd itp
Ktoś kto przywozi graty na obróbkę nie musi być alfą i omegą , ale gość który wykonuje obróbkę silników powinien

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 14 kwi 2021, 15:40
przez mroova
Szlifierz jest ogarnięty i jestem o niego spokojny. To on na podstawie swojego doświadczenia założył średnicę cylindra większą o 0,08mm od średnicy tłoka, a jego pytanie było raczej pytaniem sprawdzającym. Dodatkowo gość podgrzał tłok do 80 stopni Celsjusza i zmierzył średnicę, która zwiększyła się o 0,15mm.
Bazując na tym eksperymencie myślę, że dla tłoka o średnicy 93,4mm można przyjąć 0,08mm jako właściwą wartość.

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 18 gru 2021, 19:33
przez mcgiver
a z ciekawosci jak remont? silnik już jeździ pewnie

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 19 gru 2021, 16:23
przez Jake
Mysle ze na pewno, bo mroova ostatnio odczynia kombinacje zeby zastapic wiskoze elektrycznymi wentylatorami,

Re: 6VD1 w wersji US

PostNapisane: 20 gru 2021, 16:14
przez mroova
Cześć,
Dzięki za zainteresowanie.
Jeśli chodzi o silnik to został już zamontowany (zalany Shell 5W-40) i przejechał 3000km (niewiele) ale już się dotarł. Docierany był na ostro z wymianami oleju po 300km i 2000km od pierwszego uruchomienia silnika. Przez cały okres docierania nie zauważyłem zużycia oleju.
Po tym wszystkim Trooper dostał nowy termostat i chłodnicę płynu, ponieważ po uruchomieniu klimy zauważyłem tendencję do łapania przez silnik zbyt wysokiej temperatury.
Tak jak pisał Jake, po kilkuset kilometrach jazdy i lekturze wątku "Wymiana wisco na wentylator elektryczny [3.2]" (http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=826) postanowiłem wstawić elektryka za chłodnicę silnika, jednak chciałem podejść do tematu nieco szerzej i zrobić to po swojemu (nie na zasadzie termowłącznika) ale o tym szczegółowo napiszę w powyższym temacie.