Strona 1 z 1

Łożysko kompresora klimatyzacji

PostNapisane: 14 mar 2021, 06:30
przez Jake
Zabrałem sie dzisiaj za wymiane huczącego łożyska w sprężarce klimy. Trzeba sobie dorobić sciagacz, bo sprzeglo nie schodzi po dobroci. Gdyby ktoś potrzebował kupic łozysko do 3.1, zanim rozbierze kompresor - symbol to NSK 35BD219, wymiary 55x35x20 [mm]

Re: [3.1D] Kompresor Klimatyzacji

PostNapisane: 04 cze 2021, 23:23
przez Jake
Jak nie urok, to sraczka, albo przemarsz wojska.
Wymienialem lozysko kola pasowego sprezarki klimatyzacji w 4 Runnerze. Prosta procedura, nie ma co sie nie udac. A jednak...zdjalem tarcze sprzegla, a w srodku moim oczom ukazal sie wspanialy widok widoczny na zalaczonym obrazku.
problem.jpg
problem.jpg (88.93 KiB) Przeglądane 5996 razy

Seger spadniety, kawalek tulei na ktorej siedzi lozysko ukruszony jak widac na zalaczonym obrazku.
Sprezarka to Denso 447200-0391 (10PA15C)
Denso.jpg
Denso.jpg (71.45 KiB) Przeglądane 5996 razy

Na pewno nie chce skladac tak jak jest, wiem, ze lozysko ma dosc scisle pasowanie i nawet bez Segera prawdopodobnie bedzie sie trzymac, ale to blad w sztuce zostawic takiego babola wiec odpada. Napawanie i toczenie tego brzmi jak cholerne kombinowanie, obawiam sie ze czesci zamienej nie kupie, albo bedzie warta tyle co cala sprezarka. Przepatrzylem allegro i sa sprezarki o podobnych oznaczeniach Denso 447200-xxxxx, sa optycznie zblizone. Ciekawe czy mozliwym jest przelozenie tego dekla? Np z takiej? https://allegro.pl/oferta/sprezarka-kom ... 0752431667

Re: [3.1D] Kompresor Klimatyzacji

PostNapisane: 06 cze 2021, 15:31
przez Jake
Temat rozgryziony.
Pierwszy numer: 10PA15C to rodzaj sprezarki, drug numer: 447200-0391 to numer OEM czesci dedykowanej do danej pojazdu. Pierwszy numer determinuje wiec sam rodzaj kompresora i jej wnetrze, drugi wszystkie inne zmienne jak typ i offset kola pasowego, rodzaj sprzegla, sposob mocowania korpusu do bloku silnika, typ wyprowadzen do linii niskiego i wysokiego cisniena etc.
Idac dalej, Denso 10PA15C i 10PA17C to blizniacze modele tej samej sprezarki, rozniace sie skokiem tloczków, a wiec wydajnoscia. Do obu typow pasuje ten sam zestaw uszczelek, wiec maja ten sam blok i dekiel, wiec mozna kupic najtansza 10PA17C celem pozyskania czesci.
Doksztalcilem sie tez w miedzyczasie w temacie rozbierania sprezarek. Oczywiscie po rozebraniu mosiezne uszczelki na srubach sa do wyrzucenia, to samo z uszczelka srodkowa. O-ringi mialyby szanse przetrwac, ale nie wymienianie ich byloby głupota. Kolejny problem to uszczelniacz wałka. Skladajac bez tuleji ochronnej bardzo latwo uszkodzic warge uszczelniacza splinem wałka.
Na ten moment przychylam sie raczej do uzycia calej nowej sprezarki i przelozenia mojego kółka pasowego. To chyba najszybsza i najskuteczniejsza opcja. Tylko w tej opcji, trzeba znalezc konkretnie 10PA15C, bo 10PA17C jest innej dlugosci i nie bedzie pasowac w calosci

Re: [3.1D] Kompresor Klimatyzacji

PostNapisane: 06 cze 2021, 16:35
przez mcgiver
Jake napisał(a):Zabrałem sie dzisiaj za wymiane huczącego łożyska w sprężarce klimy. Trzeba sobie dorobić sciagacz, bo sprzeglo nie schodzi po dobroci. Gdyby ktoś potrzebował kupic łozysko zanim rozbierze kompresor - symbol to NSK 35BD219DUK, wymiary 55x35x20 [mm]

da rady wymienić to łożysko bez rozpinania układu na aucie?
u mnie od dawna strasznie rzęzi jak właczę klimę i wreszcie wypadało by coś z tym zrobić :roll:

Re: [3.1D] Kompresor Klimatyzacji

PostNapisane: 06 cze 2021, 18:42
przez Legend
pewnie radę da, ale mało miejsca na ściągacz. Ogólnie tam jest mało placu więc to będzie największy problem.

Re: [3.1D] Kompresor Klimatyzacji

PostNapisane: 06 cze 2021, 20:52
przez Jake
mcgiver napisał(a):
Jake napisał(a):Zabrałem sie dzisiaj za wymiane huczącego łożyska w sprężarce klimy. Trzeba sobie dorobić sciagacz, bo sprzeglo nie schodzi po dobroci. Gdyby ktoś potrzebował kupic łozysko zanim rozbierze kompresor - symbol to NSK 35BD219DUK, wymiary 55x35x20 [mm]

da rady wymienić to łożysko bez rozpinania układu na aucie?
u mnie od dawna strasznie rzęzi jak właczę klimę i wreszcie wypadało by coś z tym zrobić :roll:

Oczywiscie.Czesc ze sprzeglem jest poza glownym blokiem sprezarki, nie trzeba rozbierac czesci z czynnikiem. Jedyny minus wymiany na samochodzie to kwestia gorszego dostepu, bo w 3.2 kompresor klimy jest dosc nisko. Te lozyska rzadko wytrzymuja dwadziescia lat, warto wymienic nawet profilaktycznie. Wymiana wyglada tak:
1)Odkrecasz 1 centralna srube na tarczy sprzegla (chyba 10mm)
2)Sciagasz tarcze sprzegla - potrzebujesz do tego sciagacz (moze byc zaimprowizowany z blaszki z czterema dziurkami)
3)Sciagasz seger trzymajacy łożysko
4)Wkrecasz z powrotem mala srube (najlepiej jakas stara co nie zal)
5)Zakladasz 2 lub 3 palczasty sciagacz, tak zeby lapki lapaly kolo pasowe, a centralny bolec oparl sie o wspomniana srubke
6)Sciagasz kolo pasowe razem ze lozyskiem
7)lozysko wyprasowujesz przy uzyciu pasujacej nasadki klucza na prasie lub imadle
8)wprasowujesz nowe tez na imadle
9)Zakladasz kolo pasowe delikatnie pobijajac mloteczkiem
10)zakladasz Seger
11)zakladasz tarcze sprzegla
12)przykrecasz srube.
Voila!

Do 3.2 potrzebujesz łożysko NSK 35BD210 o wymiarach 35 x 62 x 28

Re: Łożysko kompresora klimatyzacji

PostNapisane: 16 cze 2021, 03:24
przez Jake
Ogarnalem te sprezarke do 4R. Kupilem po prostu druga pasujaca i przelozylem co potrzeba. Na szczescie byla niedroga.
Jeszce tylko niech kolko pasowe wroci z piaskowania i malowania i gotowa do montazu.

Re: [3.1D] Kompresor Klimatyzacji

PostNapisane: 19 cze 2021, 01:05
przez mcgiver
Legend napisał(a):pewnie radę da, ale mało miejsca na ściągacz. Ogólnie tam jest mało placu więc to będzie największy problem.

nie wiem czym się sugerujesz i jakim silnikiem ale z tego co patrzyłem u mnie w 3,2 to po zdjeciu smigła visco (5minut roboty) mejsca jest w pizdziec (do przodu ze 120-150mm, a po bokach ze kilkadziesiąt mm luzu
jutro ogarnę kupno łozyska i będe czekał na jakiś wolny termin we własnym harmonogramie
:lol:

Re: Łożysko kompresora klimatyzacji

PostNapisane: 27 cze 2021, 03:50
przez Jake
No to meczymy temat dalej. Denso uzywa w swoim sprzeglach od sprezarek wklejanego paska z materialu ciernego (zolty pierscien na ponizszym zdjeciu)
denso.jpg
denso.jpg (12.5 KiB) Przeglądane 5739 razy

W moim kole pasowym tej okladziny praktycznie nie ma, jest mocno wytarta, a miejscami puscil klej i sa wyrwane kawalki. Nie znalazlem by to funkcjonowalo jako czesc zamienna, calych kol pasowych pod pasujacy pasek i offset nie ma w handlu. Pytanie brzmi czym to zastapic?
Widze dwie opcje:
1)Kupienie jakiegos materialu ciernego, wyciecie z niego pierscienia i wklejenie - brzmi latwo, pytanie jaki rodzaj materialu mialby to byc, skad go pozyskac i jak ustalic grubosc.
2)Napawac rowek po okladzinie, a nastepnie stoczyc na rowno. W ten sposob pozyskamy pelnostalowa powierzchnie cierna taka jak np. w sprezarkach Zexela. Tylko ten pomysl jest masakrycznie czasochlonny, kosztowny i nie tak prosto zrobic to dobrze. A juz uwzlgedniajac rodzaj uzytego materialu, potencjalna mozliwosc, ze plaszczyzna cierna byl zahartowana lub jest z materialu ciezkospawalnego, mozliwe odksztalenia termiczne.... Nie podoba mi sie ta opcja.

Re: Łożysko kompresora klimatyzacji

PostNapisane: 02 lip 2022, 22:10
przez s3Rnick
Jake napisał(a):Zabrałem sie dzisiaj za wymiane huczącego łożyska w sprężarce klimy. Trzeba sobie dorobić sciagacz, bo sprzeglo nie schodzi po dobroci. Gdyby ktoś potrzebował kupic łozysko do 3.1, zanim rozbierze kompresor - symbol to NSK 35BD219, wymiary 55x35x20 [mm]


W 3.0 Ktoś wymieniał?

Będę zmieniał w napinaczu, Jest tam 6203 NSK oryginalnie. 17x40x12mm

Pytanie jakie jest w kompresorze ?