mcgiver napisał(a):Jake napisał(a):Zabrałem sie dzisiaj za wymiane huczącego łożyska w sprężarce klimy. Trzeba sobie dorobić sciagacz, bo sprzeglo nie schodzi po dobroci. Gdyby ktoś potrzebował kupic łozysko zanim rozbierze kompresor - symbol to NSK 35BD219DUK, wymiary 55x35x20 [mm]
da rady wymienić to łożysko bez rozpinania układu na aucie?
u mnie od dawna strasznie rzęzi jak właczę klimę i wreszcie wypadało by coś z tym zrobić
Oczywiscie.Czesc ze sprzeglem jest poza glownym blokiem sprezarki, nie trzeba rozbierac czesci z czynnikiem. Jedyny minus wymiany na samochodzie to kwestia gorszego dostepu, bo w 3.2 kompresor klimy jest dosc nisko. Te lozyska rzadko wytrzymuja dwadziescia lat, warto wymienic nawet profilaktycznie. Wymiana wyglada tak:
1)Odkrecasz 1 centralna srube na tarczy sprzegla (chyba 10mm)
2)Sciagasz tarcze sprzegla - potrzebujesz do tego sciagacz (moze byc zaimprowizowany z blaszki z czterema dziurkami)
3)Sciagasz seger trzymajacy łożysko
4)Wkrecasz z powrotem mala srube (najlepiej jakas stara co nie zal)
5)Zakladasz 2 lub 3 palczasty sciagacz, tak zeby lapki lapaly kolo pasowe, a centralny bolec oparl sie o wspomniana srubke
6)Sciagasz kolo pasowe razem ze lozyskiem
7)lozysko wyprasowujesz przy uzyciu pasujacej nasadki klucza na prasie lub imadle
8)wprasowujesz nowe tez na imadle
9)Zakladasz kolo pasowe delikatnie pobijajac mloteczkiem
10)zakladasz Seger
11)zakladasz tarcze sprzegla
12)przykrecasz srube.
Voila!
Do 3.2 potrzebujesz łożysko NSK 35BD210 o wymiarach 35 x 62 x 28