Strona 1 z 1

Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 21 kwi 2021, 09:46
przez gompka
Cześć!
Łajza ma taką przypadłość:
Przy rozruchu ciśnienie oleju 4kg/cm2
Podczas rozgrzewania silnika stopniowo maleje, aż do 0,0001 na ciepłym silniku i wolnych obrotach. Przy dodaniu gazu lekko podnosi się wskazówka, tak do 0,5-1kg/cm2.
Co tam się wyprawia?
Jak bardzo mam się bać i co może być przyczyną?
Olej wymieniony razem z silnikiem jakieś 500km temu. Poziom oleju wysoki.

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 21 kwi 2021, 12:51
przez Jake
Kontrolka cisnienia sie zaswieca?
Wartosci podajesz arbitralnie na podstawie wskazowki i kreseczek na desce czy podlaczales mechaniczny manometr pod magistrale?
Obstawialbym w kolejnosci:
-malo oleju
-czujnik
-zegar
-pompa oleju
-panewki.

To, ze zaraz po rozruchu jest wyzsze cisnienie, a potem jak sie olej rozgrzeje spada to normalne, ale nie powinno spadac do zera.

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 21 kwi 2021, 12:57
przez gompka
Właśnie w tej sprawie dziś dzwoniłem do Ciebie.
Tylko na podstawie wskazówki z zegarów.
Lampka oleju się nie świeci, nawet nie żarzy.
Pogadamy popołudniu, ok? Zadzwoń, jak będziesz wolny

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 21 kwi 2021, 17:04
przez Jake
Nie mam nic przeciwko zeby pogadac, ale mysle ze lepiej jednak pisac na forum. Ja tez czasami pracuje, a po pracy czasem odpoczywam :)21

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 30 kwi 2021, 15:03
przez gompka
sprawdziłem manometrem i wynik:
Start na zimno: 4,5-5bar
rozgrzany wolne obroty: ca 1bar
rozgrzany podczas jazdy: ca. 2bar

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 02 maja 2021, 17:53
przez mcgiver
a co tam za silnik bo nie napisałeś ?
ja mam takie dane ale to dotyczy 3,2
viewtopic.php?f=4&t=7374&hilit=ci%C5%9Bnienie+oleju&start=75#p56081
musisz sobie przeliczyć , albo trzeba sprawdzić w manualu

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 02 maja 2021, 18:03
przez Jake
Gompka ma 3.1. Już wysyłałem mu prawidłowe parametry ciśnienia oleju z manuala. Jest za mało. Powinno być 2.5-3.5bar na wolnych obrotach na ciepłym silniku.
Tu tabelka:

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 02 maja 2021, 18:25
przez mcgiver
jesteś pewny że takie duże ciśnienie ma być na wolnych obrotach? to co podałeś to by sie zgadzało w 3,2 ale przy 3200rpm a na wolnych około 0,7bar

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 02 maja 2021, 19:10
przez Jake
U mnie wskazówka nie spada poniżej 1/3 skali przy rozgrzanym silniku i wolnych obrotach.
Przy normalnej jezdzie i predkosci obrotowej rzedu 2000rpm cisnienie siega polowy skali. Na zimnym silniku jest nieco wieksze.
Jałowe na ciepłym:
Idle.jpg
Idle.jpg (33.63 KiB) Przeglądane 5413 razy

Przy 150km/h na autostradzie na ciepłym:
Vmax.jpg
Vmax.jpg (54.76 KiB) Przeglądane 5413 razy


6 na skali (x100kPa) to 600kPa czyli 6 bar
15 na skali (x100kPa) to 1500kPa czyli 15 bar

Modele ze starą deską mają inny czujnik ciśnienia i zegar wyskalowany w kg/cm^2
8 na skali (kg/cm^2) to 7.85 bar
2 na skali (kg/cm^2) to 1.96 bar
W tym wypadku wskazówka powinna byc bliżej wartości maksymalnej, dla takiego samego ciśnienia.

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 03 maja 2021, 19:58
przez gompka
Łajza ma 3.1td, jakieś 800km po przeszczepie od nieznanego dawcy.
No dobrze, wiem już, że łajza ma zbyt niskie ciśnienie.
Jakie kroki podjąć?
Zdjąć miskę i sprawdzić stan smoka, panewek i ew. pompy oleju? Chociaż nie wiem, jak to ostatnie sprawdzić, więc oddaję się Waszym podpowiedziom.

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 07 maja 2021, 00:17
przez mcgiver
gompka napisał(a):Łajza ma 3.1td, jakieś 800km po przeszczepie od nieznanego dawcy.
No dobrze, wiem już, że łajza ma zbyt niskie ciśnienie.
Jakie kroki podjąć?
Zdjąć miskę i sprawdzić stan smoka, panewek i ew. pompy oleju? Chociaż nie wiem, jak to ostatnie sprawdzić, więc oddaję się Waszym podpowiedziom.

własnie dla tego zawsze jestem zwolennikiem remontu zamiast swapa z niewiadomego żródła :)3 , dla mnie jedyna słuszna droga to kupno zajechanego silnika za czapkę sliwek i zrobienie go od A do Z i podmiana w aucie.
nie wiem na jakim oleju jeżdzisz , i jaki ma przebieg , ale weryfikacja oleju to w tym momencie chyba najmniej inwazyjne i najmniej kosztowny aspekt. zweryfikuj na jaki olej możesz wymienić to co masz w aucie żeby przy temperaturze nie zamieniał się w rozrzedzony lakier...
co do panewek to nie wiem jakie masz w tym doświadczenie , ale to nie jest takie proste, zresztą weryfikacja pompy to na aucie chyba raczej ciężko zdiagnozować , w manualu napewno jest procedura i wymiary do zweryfikowania szczelinomierzem , 3,1 to nie moja bajka ;) , nawet nie wiem jaki tam jest dostęp do zdjęcia miski.
smok może być pęknięty , uszczelka uszkodzona co generuje ciagniecie powietrza , ewentualnie przytkany syfem, NP PRZEZ NADMIAR SILIKONU PRZY WYMIANIE USZCZELEK :roll: ,lub blachą miski po jakimś zdarzeniu z pieńkiem , korzeniem itd , rózne rzeczy się zdarzają , ale tu już trzeba się trochę napocić żeby to ogarnąć.

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 07 maja 2021, 10:21
przez Jake
Gompka ma 10W40, wiec standardowy dla tego silnika i naszego klimatu. Przebieg silnika kupionego na palecie z nieznanego zrodla to chyba zawsze jest do negocjacji xD

Kupno drugiego silnika w rokujacym stanie jest dobrym pomyslem, ale jesli stary juz jest martwy i auto nie jezdzi to rownie dobrze mozna po prostu remontowac swoj. Remont jest zawsze lepsza opcja niz swap. ale zwykle o rzad wielkosci bardziej kosztowna.
4JG2 ma dzielona miske, dolna dolna mala stalowa ktora mozna relatywnie latwo zdjac i duza aluminiowa ktorej demontaz jest masakryczny, i praktycznie niewykonalny bez zdjecia a przynajmniej opuszczenia przedniego mostu. Montaz z wklejeniem polskiezycow tak by sie nie podwinely, nie przesunely i nie spadly to juz w ogole kaszana.
Ale o ile pamiec mnie nie myli, to smok i pompe olejowa wyjmuje sie bez zrzucania duzej/gornej miski, wiec nie ma dramatu. Duuzo gorzej z ewentualnym demontazem panewek bez wyciagania silnika. Ale to juz moim zdaniem byloby calkiem bez sensu. Szybciej wyjac silnik, poza tym bez demontazu walu mozna sprawdzic tylko korbowodowe, a glownych nie.

---------
EDIT:
Tu instrukcja jak pomierzyc pompe olejowa: