Strona 1 z 1

Lift budy

PostNapisane: 21 lip 2010, 13:27
przez croochy
Siema

Pytanie ktoś juz robił?

Z czego zastosowaliście tuleje?
Przewody hamulcowe, czy tez kolumna kierownicza nie sprawiają problemu?
To ze lewarki się skróca to wiem
Wszystkie śruby sa przelotowe buda- rama, czy sa jakieś nakretki wspawane w bude?
Co z wentylatorem chłodnicy? trzeba przerabiać osłone, czy wystarczy zdemontowac/opuscić itd

Przymierzam się do filtu 30-40 mm i wolałbym uniknąć, oczywiście jak zrobie wszystko opisze :)21


z góry dzieki za pomoc

Re: Lift budy

PostNapisane: 21 lip 2010, 17:50
przez hassan
osłony wentylatora nie da się od tak opuścić, bo na dole jest wąż odprowadzający chłodziwo - przynajmniej w dieslu. Trza by jakoś ją podciąć.

A tuleje widziałem w milnersie, chyba cos koło 100 kosztowały + przesyłka też koło 100, ale głowy nie dam :-)

Re: Lift budy

PostNapisane: 21 lip 2010, 18:00
przez croochy
to ja sobie kupie wałek polimidowy, stane przy tokarce i wytocze, zastanawie mnie głównie jaka średnica. Kwestia samych podkładek i ich wykonania jest najprostsza w smym procederze

Re: Lift budy

PostNapisane: 20 cze 2012, 23:07
przez loogin72
Witam czy jest mozliwe zeby ktos z szanownych uzytkownikow dodal zdjecia tulejek jak sa zrobione i czy mogl by opisac troche dokladniej jak zrobic ten lift budy poniewaz w kazdym prawie poscie pisze tylko powieszchniowo a dlamnie i mysle ze jeszcze paru osob przydal by sie poradnik, prosze o wyrozumialosc, pozdrawiam.

Re: Lift budy

PostNapisane: 21 cze 2012, 10:36
przez mario_gdynia
W moim 3.1 Td ,3 lata temu podnosiłem bude od ramy o 5 cm. Pamiętam,że dystanse zleciłem zrobić z aluminium,bo akurat miałem zbyteczne odpady w podobnych wymiarach. Śruby musiałem zakupić nowe ,tylko nie zwykłe z metalowego,lecz te o wiekszej twardości.Delikatnie musiałem naciągnąć i poluzować wężyki metalowe hamulcowe.Tylnie i tak musiałem wymienić na nowe,więc pociągnąłem miedzianki. Co do ukł. kierowniczego, akurat te 5 cm liftu, jest bezpieczne,aby kolumna kierownicza pozostała bez przeróbek i przy skręcie nie wyskoczył frez :) Pamiętam,że w części tylniej miałem problemy z śrubami,niestety musiałem je ciąć i rozwiercać.Po podniesieniu budy,dobrze odrdzewić pas pod dolny karoserii przy chłodnicy.Chyba tylko tyle,nie pamietam więcej. Osłony od wiatraka nie miałem,więc nie wiem o co z tym chodzi :) Aha,z tyłu od strony kierowcy wychodzi wiązka do min. świateł w zderzaku,sprawdzić czy ma luz,u mnie nie było... :evil: