Dokręcanie nakrętek kół

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 29 paź 2022, 01:55

Jakim momentem siły należy dociągnąć nakrętki na szpilkach piasty?
Nie chciałbym ukręcić śruby, ani zerwać gwintu :-), ale też nie chciałbym zgubić koła :-).
Felgi mam aluminiowe, ale chyba nie oryginalne. Nie wiem, czy nakrętki są właściwe do tych felg (nie wiem, czy to ważne i jak to ewentualnie sprawdzić).

Czy taki klucz dynamometryczny nadałby się do takiej operacji:
https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamom ... 0188365832
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Jake » 29 paź 2022, 02:50

Manual serwisowy mowi 118 Nm:
Screenshot_2.png
Screenshot_2.png (127.92 KiB) Przeglądane 8119 razy

Ja zwykle dokrecam ok 130-140Nm
Nakretka musi pasowac gwintem do szpilki (co oczywiste) i ksztaltem lba do gniazda felgi (dominuje stozek, ale zdarza sie kula, albo rozne typy plaskich podkladek lub tulejek.
Pokaz felge i nakretke - doradzimy czy jest ok czy ktos cos nakombinowal.
Nie lubie tych kluczy z wskazowka, sa badziewne, do dokrecania kol prawdopobonie wystarczy, tutaj nie ma znaczenia precyzja co do 1Nm, to nie aluminiowa glowica. Jak dasz 110 albo 140 to tez bedzie wszystko dobrze. Ale juz za 100zl mozesz kupic tani "prawdziwy" klucz dynamometryczny:
https://allegro.pl/oferta/vorel-klucz-d ... 2455424979
pewnie nie jest idealnie skalibrowany ale na pewno jest lepszy od tamtego i latwiej sie go uzywa. Przyda Ci sie tez do innych rzeczy. Typu swiece, czy sruby przy silniku.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 29 paź 2022, 13:04

Dzięki. Przeglądałem te klucze, ale mam obawy, że ten za stówkę będzie za krótki i nie dam rady bez przedłużki. A tego chciałbym uniknąć. Ten za 40 wydaje się dostatecznie długi (ale pewności nie mam, bo nie widzę nigdzie w opisie podanej długości).

Żeby pokazać nakrętkę, muszę ją odkręcić, a na razie nie mam czym :-). Jakoś tak zawsze koła były zdejmowane/zmieniane w warsztacie.
Ale chciałbym to przećwiczyć :-).
Na pokładzie mam klucz do kół, ale nie daję rady nim odkręcić (jest za krótki). Ciekaw jestem jakim momentem są dokręcone.
A może są po prostu za mocno dokręcone i dlatego nie daję rady? A te 140 Nm dam radę takim półmetrowym odkręcać i dokręcać?

Jak zdobędę klucz, to odkręcę nakrętkę i sfotografuję.
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Jake » 29 paź 2022, 13:50

Czekaj, co? Jak za krotki? W sensie do czego? Kluczem dynamometrycznym nigdy niczego nie odkrecamy a jedynie dokrecamy delikatnie do oczekiwanej wartosci. Dlugosc tego klucza jest taka ze bez problemu i nadmiernego wysilku wygenerujesz i 250Nm. Do odkrecania mocno dokreconych srub Twoim przyjacielem jest cos takiego:
https://allegro.pl/oferta/yato-pokretlo ... 2536826624
Jesli nie masz zadnych narzedzi to w pierwszej kolejnosci zamiast dynamometryka kupilbym na Twoim miejscu zestaw kluczy nasadowych i plaskich. zreszta nic Ci po dynamometrze jak nie bedziesz mial nasadki zeby zalozyc na koniec :D
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 29 paź 2022, 14:43

Mam sporo narządzi. Klucze płaskie, nasadowe, nasadki, grzechotki, przedłużki. Wszystko jest :-).
Nie mam klucza, którym mógłbym odkręcić nakrętki na kołach.
Tzn. mam, ale jest za krótki i nie daję rady (jak użyję jakiejś prowizorycznej rurki, to jest ok, ale nie chcę rurki :-) ).
Zacząłem szukać dłuższego klucza do kół i tak mnie naszło, że może one są po prostu dokręcone za mocno i nie daję rady.
Więc kolejny krok - to dokręcać nakrętki z jakimś umiarem (pomiarem). I tak trafiłem na ten klucz za 40.
Wg mnie - to nim można i odkręcać i dokręcać przy okazji widząc (mniej więcej) jaka jest siła.

No właśnie - nie mam doświadczenia i nie wiem jak mocno te nakrętki powinny być dokręcone i jakiej długości klucz powinien "dać radę" (jak pisałem, wiem, że dodatkową rurką można załatwić wszystko, ale tego nie chce, bo nie chcę zniszczyć szpilek/nakrętek).

Dla mnie idealnym rozwiązaniem byłby klucz do kół wystarczającej długości do uzyskania tych 140 Nm.
Jeśli piszesz, że półmetrowym kluczem bez nadmiernego wysiłku da się 250 Nm to prawdopodobnie mam po prostu zaciągnięte te nakrętki na maksa jakimś kluczem pneumatycznym (albo jestem tak słaby po tej pandemii :-).
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Quentil » 29 paź 2022, 16:48

Narzędzia są tak dobrane rozmiarowo żeby generować odpowiedni moment przy "zdroworozsądkowej" pracy. Przy większych rozmiarach czuć pod ręką kiedy śruba jeszcze pójdzie, kiedy sprężynuje, a kiedy już płynie. Przy mniejszych niż m8 zaczyna być już trudniej wyczuć, przy zbyt długiej dźwigni również precyzja spada ale jest lżej.

Margines dokręcenia zazwyczaj kształtuje się tak: w manualu zalecany moment to 118Nm, ale same szpilki i nakrętki powinny przyjąć około 150Nm bez trwałego uszkodzenia. Za to nie osiągniecie zalecanego momentu, będzie skutkowało luzowaniem się nakrętek od wibracji.

Odkręcać możesz i z 5m przedłużką nic nie zepsujesz, gorzej przy przykręcaniu po jak wyżej napisałem trudniej wyczuć z taką 5m rurą :)21 Ale już 1m powinien być bardzo OK.
Coś takiego lub podobnego będzie w sam raz dla Ciebie jak nie chcesz rurek https://allegro.pl/oferta/klucz-do-kol-teleskopowy-17-19-mm-goodyear-11774847289 Klucz teleskopowy, odkręcić możesz rozciągniętym, a przykręcać jak chcesz.

No i pamiętaj, że Nm opisują nie tylko długość klucza. Siła x długość ramienia, krótszy klucz to więcej szarpania się. Montereyowym się ciężko pracuje bo nie dość, że dość krótki to i rączka z drutu cienka i się wżyna w rękę, co zaburza wyczucie przykładanej siły. Zastanawiałem się czy nie obrobić końcówki tak aby fabryczna przedłużka do lewarka również nachodziła na klucz do kół ale nie chcąc przerabiać oryginału porzuciłem pomysł. W niektórych markach na to wpadli już w fabryce :roll:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 993
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Jake » 29 paź 2022, 18:29

Nie. zadnym kluczem dynamometrycznym sie niczego nie odkreca. Z definicji. Bo to go psuje i potem masz klucz ktory przeklamuje o 30%, i po co Ci taki klucz? Golymi rekami masz wiecej precyzji niz 30%. Takie wachliwe pokretlo za 50zl co podlinkowalem jest moim najlepszym przyjacielem w warsztacie. Jestem dosc chudy i niezbyt silny, wiec srube ktora ktos o posturze "byczka" odkreci krotka grzechotka - ja nie odkrece, ale juz 500mm sztywnym pokretlem bez problemu radze sobie z niemal wszystkimi lacznie ze srubami trzymajacymi jarzmo hamulcowe. Do zadan specjalnych mam jeszcze pokretlo 600mm, ale uzywam go sporadycznie bo przez swoja dlugosc juz o wszystko zawadza, ale np. jest super do srub od zawieszenia itd.

Odkrecac mozesz czym chcesz - metrowa rura, pneumatem, mozesz skakac po kluczu jesli musisz - nie zepsujesz. Wiec po prostu odkrec te nakretki czym dasz rade i co masz pod reka i potem dokrec jak nalezy.

Dla mnie fabryczny klucz tez jest za krotki, teleskopowych niecierpie zwlaszcza ze wiekszosc jest ochylona skosnie przez co ok 20% przylozonej sily nie dosc ze sie marnuje to jeszcze probuje zdjac nasadke ze sruby, ale takie wlasnie 450-500mm sztywne pokretlo to jest optimum - odkrecisz nawet te dowalone pneumatem, a dokrecajac z wyczuciem do sredniego oporu - wychodzi wlasnie ok 135-140Nm, kiedys to testowalem - ile Nm wychodzi jak dokrecam na oko. I taki sam drugi klucz 500mm woze ze soba w samochodzie jako klucz do kol na wypadek zlapanego kapcia.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 29 paź 2022, 19:13

Jake napisał(a):Odkrecac mozesz czym chcesz - metrowa rura, pneumatem, mozesz skakac po kluczu jesli musisz - nie zepsujesz. Wiec po prostu odkrec te nakretki czym dasz rade i co masz pod reka i potem dokrec jak nalezy.

No właśnie tak chcę zrobić, tylko że jak już odkręcę (nawet rurką), to muszę mieć czym dokręcić :-).
Trudno mi powiedzieć, czy jestem taki słaby :-), czy są tak mocno zaciągnięte, że normalnym kluczem nie mogę ich ruszyć :-).
Miałem cichą nadzieję, że tym kluczem z wahadłem zmierzę przynajmniej orientacyjnie (i dla zaspokojenia ciekawości) jak mocno były dokręcone i czy to, że nie mogę ich odkręcić wynika z mojej słabości :-).
Ale może szkoda 4 dych dla zaspakajenia tej ciekawości :-).

Szkoda, że nie mam za bardzo gdzie pożyczyć, bo w sumie chodzi mi o to, że nigdy nie dokręcałem w tym samochodzie kół i nie wiem ile to jest te 140 Nm :-).
Ostatni raz zmieniałem koła w dużym fiacie - jakieś 30 lat temu :-). I tam były felgi stalowe.
Pewno jakbym spróbował i poczuł, to następnym razem już bym nie potrzebował :-).

Ten dynamometryczny za stówkę byłby prawie ok, ale on ma 465 mm (pewno minus 15-20mm do osi trzpienia).
Więc to może być na granicy moich możliwości :-).
Wolałbym mieć trochę zapasu. Po tej dyskusji czuję że taki 500-550 mm byłby pewno dla mnie dobry.

Przyglądałem się tym nakrętkom. Są jakieś dziwne, bo widzę, że mają płaskie podkładki (więc tam chyba nie ma stożka).
No nic, trzeba kupić klucz, potem odkręcić czym się da, zrobić zdjęcia i zobaczymy co to jest.
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Jake » 29 paź 2022, 21:10

Jak taki chuderlak jak ja radzi sobie 450m kluczem przy odkrecaniu czy dokrecaniu to Tobie tez wystarczy :) Poza tym dluzszy juz sie robi niewygodny, dla mnie dluzszy wchodzi jak juz "nie ma nadziei i nie ma wyboru".

140 Nm to na ramieniu 0.5metra to jest 280N czyli 28kg. Spokojnie tyle jestes w stanie wyprodukowac.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 02 lis 2022, 14:51

Klucz kupiony. Taki:
https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamom ... 0071279146

Moje obawy były rzeczywiście nieuzasadnione, bo w rzeczywistości ten klucz wygląda (i waży) bardzo solidnie.
W porównaniu do tego, który miałem (do kół) jest dwa razy dłuższy.

Wykręciłem jedną nakrętkę (starym kluczem, ale musiałem użyć przedłużki). Potem wkręciłem i dokręciłem nowym kluczem z momentem 140Nm. Siła, której musiałem użyć, aby ją ponownie odkręcić jest podobna do tej, którą są przykręcone pozostałe nakrętki. Więc chyba koła są dokręcone prawidłowo, tylko ten mój mały klucz był (jest) za mały.

W instrukcji tego klucza dynamometrycznego jest napisane, żeby nim nie odkręcać nakrętek, ale w innym miejscu z kolei jest napisane, że przełącznik (ten na główce) w jednej pozycji służy do dokręcania, a w drugiej do "poluzowania". Jak to rozumieć? Można nim poluzować dokręcone śruby? Czy wozić dwa klucze i dodatkowa przedłużkę? (szczerze to wolałbym tego uniknąć).

W załączeniu są zdjęcia nakrętki i szpilki. Chyba jest dobrze, tylko te podkładki pordzewiałe mnie martwią.

Plan mam taki: podlewarować, odkręcić wszystkie nakrętki, wyczyścić i dokręcić kluczem. Czy coś z tymi podkładkami (poza oczyszczeniem z rdzy) można zrobić (zabezpieczyć jakimś środkiem antykorozyjnym)?
Załączniki
IMG20221102130332.jpg
IMG20221102130332.jpg (232.33 KiB) Przeglądane 7870 razy
IMG20221102130258.jpg
IMG20221102130258.jpg (223.37 KiB) Przeglądane 7870 razy
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez miras7 » 02 lis 2022, 15:22

Jakie masz felgi? Z czego? Bo nie oryginalne.
Z tymi podkładkami niewiele da się zrobić. Na pewno nie lakierować, powierzchnia przylgni musi być czysta. Jak tam będzie lakier to się odkręci. Jakiekolwiek zabezpieczenie galwaniczne (ocynk, chrom) i tak się wytrze w końcu i będzie podobnie.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 02 lis 2022, 15:50

Felgi nie są oryginalne. Zakładam, że są z jakiegoś stopu na bazie aluminium.
Załączniki
IMG20221102144008.jpg
IMG20221102144008.jpg (121.82 KiB) Przeglądane 7864 razy
IMG20221102143949.jpg
IMG20221102143949.jpg (181.08 KiB) Przeglądane 7864 razy
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Jake » 02 lis 2022, 16:36

1) Dobry wybor, niech klucz sluzy
2) Jak mowilem - kup sobie dlugie pokretlo wahliwe na 1/2", nie ma przydatniejszego narzedzia w warsztacie. Fabrycznymi kluczami do kol to sobie mozna... deszczowka w beczce mieszac.
3) IMHO miejsce klucza dynamometrycznego jest w warsztacie. Na droge - wlasnie dlugie sztywne pokretlo. zreszta ma sto innych zastosowan. Swietnie sie nim puka w rozrusznik jak sie szczotki koncza, dobrze dziala w roli improwizowanego mlotka, mozna nim pogonic zlodzieja, cos podwazyc, a czasami pomoze tez cos odkrecic innego w samochodzie. Jak dokrecisz wszystkie 24 nakretki dynamometrem to poczujesz te sile ktora przykladasz. I na zwyklym kluczu bedziesz na przyszlosc dokrecac bardzo bardzo podobnie.
4) Nakretki sa dobrze dopasowane do felg. To jest nakretka plaska z podkladka i do takich wlasnie nakretek sa dostosowane gniazda w Twoich alusach.
5) To sa fabryczne felgi z Mitsubishi Pajero drugiej generacji 15x7", 6x139.7
6) podkladki wyszczotkowac szczotka wiertarce i potraktowac olejem. na jakis czas bedzie lepiej, ale nie ma na to zlotego uniwersalnego remedium, bedzie korodowac z czasem.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 02 lis 2022, 18:42

Dzięki.
To przy okazji jeszcze jedno pytanie :-). Z przodu są sprzęgiełka i fajnie to wygląda. Z tyłu były zardzewiałe piasty i wyglądało to fatalnie. Oczyściłem trochę i pomalowałem na czarno, ale może macie tu jakiś patent (zaślepka, kołpak), żeby to wyglądało lepiej i było zabezpieczone?
Ostatnio edytowano 02 lis 2022, 19:04 przez Stefan, łącznie edytowano 2 razy
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Quentil » 02 lis 2022, 19:03

Sprawdź trop z tym Pajero 2 jak Jake napisał, może oryginalne zaślepki od Mitsu podejdą.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 993
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 02 lis 2022, 19:04

Jeszcze w temacie podkładek. Ja bym je poczernił na gorąco (w oleju). Czy widzicie tu jakieś przeciwwskazania?
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Jake » 02 lis 2022, 21:13

Stefan napisał(a):Jeszcze w temacie podkładek. Ja bym je poczernił na gorąco (w oleju). Czy widzicie tu jakieś przeciwwskazania?

Zadnych. Tez o tym myslalem, Ale oksyda na goraco tez nie jest wiecznotrwala. Sprobowac zawsze mozna, najwyzej zardzewieje. ;)
Stefan napisał(a):Dzięki.To przy okazji jeszcze jedno pytanie :-). Z przodu są sprzęgiełka i fajnie to wygląda. Z tyłu były zardzewiałe piasty i wyglądało to fatalnie. Oczyściłem trochę i pomalowałem na czarno, ale może macie tu jakiś patent (zaślepka, kołpak), żeby to wyglądało lepiej i było zabezpieczone?

Potrzebujesz takich dekielkow:
pajero.png
pajero.png (211.13 KiB) Przeglądane 7825 razy

np. z tej aukcji:
https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubish ... D14tx.html
Tylko znaczek sie nie zgadza ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 02 lis 2022, 21:48

Znaczek, to nie problem. Można znaleźć właściwy i nakleić.

Tylko zastanawiam się, jak one są mocowane.
Np. ten:
https://pl.aliexpress.com/item/1005001860144751.html
On jest przykręcany na trzy śruby. Ale do czego to przykręcić (jakiś dodatkowy pierścień?)

Albo np. taki:
https://allegro.pl/oferta/kolpak-stalow ... 1060736985

Czy felga ma podtoczenie od wewnętrznej strony, żeby ten kołnierz dekla tam się zmieścił?
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 02 lis 2022, 22:04

Chyba taka nakrętka załatwiłaby temat podkładek:
https://mdcarbon.pl/nakretka-do-kol-12x ... -5307.html
(chyba tu już nie trzeba dodatkowej podkładki).
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Jake » 02 lis 2022, 22:44

Ale po co kombinowac z uniwersalnymi? Masz ori felgi pajero - kup ori kubki z Pajero. Beda do siebie pasowac. One sa na wcisk. KLIK i juz.

Tak, te nakretki beda pasowac. Ale daje im 6 miesiecy i juz nie beda takie ladne czarne, tylko cale skorodowane. Wiem, bo to przerabialem. To jest chinszczyzna co gnije na potege i potem na felgach wisza piekne rude zacieki. A i material to plastelina i latwo gwinty w nich rozwalic. Nie polecam.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 02 lis 2022, 23:40

Te, które podlinkowałeś, chyba nie będą pasować (mają 5 wcięć na śruby).

Są inne, np. te:
https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubish ... EdYjz.html
Ale stare, zniszczone, drogie i nie mam pewności, czy będą pasować tak na klik.
Ostatnio edytowano 02 lis 2022, 23:48 przez Stefan, łącznie edytowano 2 razy
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Jake » 02 lis 2022, 23:43

Drobna pomylka, juz poprawione ;)
https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubish ... D14tx.html

Te niestety nie podpasuja na przod, ale na tyl juz owszem.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Stefan » 02 lis 2022, 23:49

Chyba do mocowania potrzebny jest jeszcze jeden element.

Tu jest pokazane, jak to ma działać:
https://allegro.pl/oferta/oslona-kola-d ... 1968338435

(między felgę a piastę trzeba wkręcić mocowanie, i wtedy na klik).
Opel Monterey 3.2 (LPG) '93 LTD
Avatar użytkownika
Stefan
 
Posty: 107
Dołączył(a): 09 gru 2009, 23:43

Re: Dokręcanie nakrętek kół

Postprzez Jake » 03 lis 2022, 00:12

rzeczywiscie :)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości