Strona 1 z 1

Przypalony Alternator

PostNapisane: 21 gru 2022, 20:43
przez gikxer
Mój alternator działa ale raz coś nie załapał więc kupiłem drugi w razie w. Zakupiłem używany alternator. Na zdjęciach wyglądał bardzo dobrze poza uszkodzonym wentylatorem, pewnie po wypadku. Przed montażem postanowiłem zajrzeć do środka jak to tam wygląda. Łożyska jak nowe, ślizgi i szczotki w super stanie, nawet nie był czarny w środku więc patrzę jest spoko. Jakieś tam pajęczyny, trochę brudu od pompy vacuum ale jak zacząłem go czyścić zauważyłem, że coś tam jest stopione jak widać na fotkach. Mógłbym go odesłać ale szkoda mi bo reszta jest cacy.
Polutować stopioną ścieżkę nie jest problemem tylko pytanie czemu ona się stopiła. Kolejna zagadka to u mnie w aucie w kostce co idzie do alternatora nic nie jest podłączone do tej zjaranej ścieżki, nie ma żeńskiej końcówki w kostce. Nie wiem czy tak powinno być bo coś tam chyba było rzeźbione. Wnoszę po tym, że zakupiony alternator przyjechał z kablem, który ma dwie kostki, taka jakby przejściówka a u mnie jest tylko jedna kostka do alternatora a przewody idą w wiązkę bez kolejnej kostki. We wtyczce tej przejściówki jest końcówka, która łączy się z tą spaloną ścieżką oraz kolory kabli są inne niż u mnie. Kolor kabla w przejściówce łączący się z uszkodzoną ścieżką to niebieski. Jak patrzyłem na nowe regulatory to wcale nie mają tego pina od uszkodzonej ścieżki.

Obrazek

Obrazek

Re: Przypalony Alternator

PostNapisane: 21 gru 2022, 22:53
przez Jake
1) Nie warto inwestowac w te stare szroty (mam na mysli alterantory, nie samochody). Polecam zalozyc alternator z Kia Carnival - poradnik na forum. Same zalety, nieduzy koszt.
2) Polecam umyc paznokcie XD
3) Kostka ma 3 piny: IGN, Sense i Lamp, pierwszy potrzebny jest do zasilania uzwojenia wzbudzenia, drugi do kompensacji spadku napiecia, trzeci Ci do lampki na desce. Nie wiem ktorego u Cb brakuje.
4)Nie widze za dokladnie po zdjeciach, ale no ja zjaranego alternatora to bym nie zalozyl u siebie, ani tymbardziej za niego nie zaplacil.

Re: Przypalony Alternator

PostNapisane: 22 gru 2022, 00:03
przez gikxer
Wychodzi na to, że zjarane jest Sense a ta przejściówka jest chyba tylko do zmiany pinów bo kostka, która wchodzi do alternatora ma 4 piny jak w alternatorze a druga już 3 jak w nowym regulatorze i Sense już jest w innym miejscu.

Obrazek

Obrazek

Re: Przypalony Alternator

PostNapisane: 22 gru 2022, 00:10
przez Jake
Yup. To nie jest wtyk Isuzu. w 3.1 sa 3 piny.

Re: Przypalony Alternator

PostNapisane: 22 gru 2022, 00:15
przez gikxer
Na naklejce było napisane nippon i link nippon-dis.co.uk więc pewnie zamiennik wyciągnięty z anglika

Re: Przypalony Alternator

PostNapisane: 22 gru 2022, 00:32
przez Jake
Zapewne tak. Tymbardziej nie wart uwagi IMHO. Za ~200zl mozesz miec 110A, 10 lat mlodszy z o wiele lepszym regulatorem.

Re: Przypalony Alternator

PostNapisane: 22 gru 2022, 18:12
przez gikxer
Dobra, przekonałeś mnie.
Ciekawostka, po tym jak wczoraj rozłączałem kostkę od alternatora w aucie prąd ładowania podskoczył około 0.4-0.5V i o dziwo prędkościomierz nie opadł ani razu. Może to przypadek ale wątpię bo opadał każdego dnia praktycznie na tym samym odcinku drogi.

Re: Przypalony Alternator

PostNapisane: 22 gru 2022, 22:33
przez Jake
:D Powodzenia w motaniu.