Ustawienia rozrządu 3.2 V6 93r.

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Ustawienia rozrządu 3.2 V6 93r.

Postprzez KrzysztofW » 13 paź 2023, 20:16

Czy ktoś z forumowiczów może pomóc mi z ustawieniem położenia rozrządu (na pewno trzeba ustawić prawą i lewą stronę prawidłowo bo cechy nie zgrywały się jak był założony pasek).

Trochę zgłupiałem, bo naoglądałem się filmików, poczytałem instrukcje i już nie wiem jaki ja mam dokładnie silnik.
Nawet uszczelki pod pokrywy zaworów zamówione według tabliczki znamionowej okazuje się, że mają inny rozstaw otworów.

[jak dacie pokazanie zdjęcia w nowej karcie to pokaże wam się całe zdjęcie, bo poniżej obcina)

Obrazek

Pod tym linkiem jest filmik gdzie gość pokazuje cechy w tym silniku ale nie ma dokładnego rodzaju silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=KRO-01NguOs

Strona pasażera - jak poprawnie ustawić położenie wałka rozrządu ( są jakieś cechy na nim żebym wiedział że jest właściwie ustawiony względem cechy zewnętrznej?)
Obrazek

Strona kierowcy- jak poprawnie ustawić położenie wałka rozrządu ( są jakieś cechy na nim żebym wiedział że jest właściwie ustawiony względem cechy zewnętrznej?)
Obrazek

Niewłaściwy pasek a miał być do tego silnika
Obrazek
KrzysztofW
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 maja 2023, 11:28

Re: Ustawienia rozrządu 3.2 V6 93r.

Postprzez Jake » 13 paź 2023, 21:32

Czekaj, powoli, czego nie wiesz i co probujesz osiagnac? Ty skladasz silnik po pracach nad glowicami czy wymieniasz pasek czy szukasz bledy w poskladaniu przez kogos innego?
Ustawiasz wal tak zeby wciecie na klin bylo w prawo i zgadzalo sie z kreska na pompie oleju
ustawiasz walki rozrzadu tak zeby znaki na kolach walkow zgadzaly sie ze znakami na obudowie - lewe kolo kresk w lewo, prawe kolo kreska w prawo. Malunki na pasku nie maja zadnego znaczenia, zwykle ich nie ma.
Zakladsz paske na wal, na kolo rozrzadu, na pompe wody i na rolke napinajaca. Luzujesz napinacz. Robisz dwa obroty walem - ma sie z powrotem zejsc na znaki. Jesli jest dobrze dokrecasz wskazami momentami i skladasz. To bardzo prsosty rozrzad.

Co du uszcelek - problem jest taki ze 6VD1 3.2 SOHC z Troopera 1992-1996 to calkiem co innego niz 6VD1 3.2 DOHC z Frontery / Rodeo z 1998-2002. Ten drugi to tak naprawde 6VE1 o zmniejszonej pojemnosci. No ale symbole sa jakie sa i latwo sie poplatac. Musisz kupic uszcelki do TROOPERA / MONTEREYA z przed 1997roku. SOHC (byl tylko jedne silnik SOHC o tym symbolu).
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Ustawienia rozrządu 3.2 V6 93r.

Postprzez KrzysztofW » 13 paź 2023, 21:52

Dzięki za odpowiedź,
Próbuję ustawić rozrząd po kimś był kilka ząbków niedopasowany na stronie kierowcy. Oglądałem filmiki dotyczące silnika DOHC i tam były dwa wałki które trzeba było ustawić na na cechy. Nie wiem jak ma być, kiedy mamy tylko jeden wałek ( czy nie ma to znaczenia wewnątrz i patrzymy tylko na cechę na kole i obudowie?).

Proszę powiedz mi jedno:
1. Strona pasażera po przekręceniu koła zaraz po którymś kliknięciu ustawia się dokładnie na wskazaną cechę.
2. Strona kierowcy z tego co widzę jest inaczej bo po którymś kliknięciu zawsze ustawia się przed cechą i trzeba delikatnie dokręcić koło do cechy tak żeby nie kliknęło (przeskoczyło niżej)
Tylko to mnie interesuje jeśli chodzi o górne koła?
3. Dolne jak rozumiem ma wycięcie od strony silnika które musi się zgrać z cechą po prawej.

Mam pasek Continental i jest nieco sztywniejszy od poprzednika ale ma tyle samo zębów tj. 223. Po założeniu jest już dość mocno naprężony nawet jak jeszcze nie uwolniłem zawleczki napinacz hydraulicznego. To normalne? Wymieniłem też napinacze oraz pompę wody.

Jeśli chodzi o uszczelki to dziwne bo patrzę na inną stronę i to samo oznaczenie tego producenta ma inne zdjęcie. Nie wiem czy nie założę starych z dodatkiem uszczelki silikonowej do pokryw. https://www.ucando.pl/p/zestaw-uszczele ... 6WNEJL-979
KrzysztofW
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 maja 2023, 11:28

Re: Ustawienia rozrządu 3.2 V6 93r.

Postprzez Jake » 13 paź 2023, 22:20

Podaj mi swojego maila, moze byc na PW, wysle Ci wyciag stron z manuala serwisowego Isuzu - tam masz krok po kroku jak to ustawic prawidlowo. Mysle ze to szybsze niz zebym Ci przepisla cala instrukcje tutaj.
Nie patrz na DOHC, to jest cakowicie co innego. Isuzu specjalizuje sie w Dieslach, popelnilo w zyciu tylko jeden silnik benzynowy (swoja droga bardzo udany), wlasnie rzeczona V-ke, ale oczywiscie musieli pokickac oznaczenia.
Jest 3.2 6VD1 SOHC 1992-1997, jest 3.2 6VD1 DOHC (praktycznie tylko w USA i Japonii, w Europie go nie bylo), jest 3.5 6VE1 DOHC 1998-2002 (2004). Ten ostatni wystepowal tez z pomniejszona pojemnoscia pod tym samym oznaczeniem co poprzednik 6VD1. Ale to sa INNE silniki. I niewiele miedzy nimi pasuje.
stare 3.2 DOHC ma walki polaczaone lanuskziem, 3.5 DOHC oraz jego mniejszy brat 3.2 DOHC ma centralna zebatke z ktorej sa napedzane oba walki. SOHC ma kolo paska rozrzadu prosto na walku. Kazdy z tych silnikow ma inaczej narysowane znaki. Wiec trzeba patrzec na wlasciwa instrukcje.
Tak, walki i kola pasowe maja wypust - wiec pasuja tylko w jedne sposob. Nastepnie ustawiasz kola na znaki i musisz byc dobrze. Pasek jesli jest nowy i niewyciagniety powinien pasowac dosc ciasno - ale tak ze zakldasz rekami bez zadnych srubokretow czy innych przyrzadow silowych.

NIE zakladaj starych uszczelek po pokrywy, to standardowe miejsce wyciekow, bediesz mial caly silnik ulany olejem i zaraz bedzie trzeba od nowa rozbierac. Nie warto. Jak nie znajdziesz wlasciwych w intercarsie szarpnij sie i zamow OEMowe w ASO Opla.
Załączniki
Screenshot_2.png
Screenshot_2.png (72.02 KiB) Przeglądane 2569 razy
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png (44.49 KiB) Przeglądane 2569 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 75 gości