Trooper - konwersja na indywidualne cewki (COP)

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Trooper - konwersja na indywidualne cewki (COP)

Postprzez Legend » 17 lis 2023, 08:54

a to ciekawe :)

myślałem już nad tym aby przeszczepić to do 6vd1 albo z Froty 3.2 albo z Monterey'a 3,5 , jak myślisz co trzeba by było zrobić?

jak zamierzasz rozwiązać mocowanie cewki do dekla bez gwintu na nią?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 4 Runner 2gen - chory projekt

Postprzez Jake » 18 lis 2023, 17:30

Wiesz - tak naprawde tu nie ma duzej filozofii.
Najwazniejsze sa parametry fizyczne = dlugosc i srednica.
Srednica = musi zmiescic sie wewnatrz rurki/gniazda swiecy
Dlugosc = musi siegac swiecy i optymalnie nie wystawac za duzo.
Co do montazu - dwie drogi. Ja zamierzam wytoczyc tuleje z gwintem M5 - przyspawac je do dekli i do nich przykrecac swieczki. Dekle i tak ida do piaskowania i lakierowania wiec nie ma problemu. Ale to jest troche moj pedantyzm. Guma tak mocno siedzi na swiecy ze nie ma realnie szany zeby taka cewka sama z siebie wyskoczyla. Volkswagen/Audi fabrycznie nie ma zadnych srubek, Ludzie zakladaja cewkomoduly do silnikow 1UZ, 2JZ itp i tez nie daja srubek i nic sie nie dzieje.

Ja chcialem zachowac uniwersum Toyoty czyli osprzet Denso, ale celowalem w tanie cewki ktore sa od reki dostepne w razie awarii. Testowalem Auris, Avensis i jeszcze kilka - jedna za dlugie, inne za krotkie, ostatecznie Yaris okazal sie idealny.
Co do strony elektrycznej - konnektor nie ma duzego znaczenia - i tak dorabiamy elektryke, ale generalna zasada jest taka:
2 piny = cewka pasywna = wymaga albo zewnetrznego modulu zaplonowego albo komputera silnika z wyjsciami wysokopradowymi (raczej zadne fabryczne)
3 pin = cewka aktywna = zaplonnik jest wbudowany w cewke - wymaga stalego +12V i sygnalu wyzwalajacego niskopradowego prosto z komputera silnika
4 pin TOYOTA = to samo co 3 pin + zwrotny sygnal o tym ze zaplon faktycznie mial miejsce tzw IgF -
4 pin VAG = to samo co 3 pin, ale chyba sa dwie masy albo cos takiego - w kazdym razei to jak 3 pin.

I teraz jak to podlaczyc.
Zeby miec pelny zaplon sekwencyjny - to sie nie da. Bo trzeba by miec komputer z 6 osobnymi wyjsciami. Ja nie mam tego problemu bo standalone EMU. Alternatywnie mozna dolozyc czujnik polozenia walka rozrzadu i zewnetrzny modul rozdzielajacy 3 sygnaly z ECU na 6 cewek - w pelnie wykonalne ale drogie i niepotrzebne.
Najprosciej zachowac taki sam rodzaj zaplonu jak byl czyli iskra tracona i cewki wyzwalane parami - ale wyzwalana parami dwie cewkofajki a nie jedne modul jak fabrycznie w 6VD1 - to jest bardzo tanio i latwa modyfikacja ktora nie wymaga niczego oprocz cewkofajek i chwili zabawy z lutownica. Po prostu laczymy wejscia wyzwalajace cewkofajek rownolegle - w takie same pary jak pierwotnie byly podlaczone kable zaplonowe. I juz dziala.
Ciekawostka - byly fabrycznie 3.2 SOHC 6VD1 z Troopera na cewkofajkach - po 95 roku na rynek USA. Kolega mroova z forum ma dokladnie taki u siebie. Takie auto byloby idelanym zrodlem cewek - bo beda pasowac jak ulal. Czy te z Frontery lub Trooper 3.5 spasuja? Nie wiem! Byc moze. Trzeba zmierzyc/sprawdzic/przymierzyc. Bo to jednak jest inny dekiel zaworow bo dwa walki a nie jeden. Ale temat jest jak najbardziej wart pochylenia sie i sprawdzenia. :)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Trooper - konwersja na indywidualne cewki (COP)

Postprzez Legend » 19 lis 2023, 13:15

czyli, jak Cię dobrze zrozumiałem w miejsce wyjścia prądu na kabel cewki wpinam się pod cewkofajkę?


Mam akurat 6vd1 sohc na cewkofajkach właśnie z 96 roku.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Trooper - konwersja na indywidualne cewki (COP)

Postprzez Jake » 19 lis 2023, 16:30

Chcac zamontowac aktywne 3 pinowe cewki musisz im dostarczyc:
1)Mase
2)Stale +12V
3) 3 sygnaly zaplonu. Podlaczasz po dwie cewki rownolegle do jednego przewodu - pary musza byc odpowiednie.

Co do samych polaczen elektrycznych - potrzebuje schemat, bo z glowy nie pamietam jak to dokladnie jest zrobione. Tam jest 3 moduly na wspolnej podstawie - do ktorej ida dwie wtyczki, prawda? Trzeba zdemontowac caly ten twor i znalezc odpowiednie przewody we wtyczce i je przedluzyc. Moge poszukac pozniej czy mam gdzies na dysku schemat zaplonu do 6VD1, chyba ze masz pod reka i podeslesz.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Trooper - konwersja na indywidualne cewki (COP)

Postprzez Jake » 19 lis 2023, 16:40

Znalalzem tylko cos takiego:
Screenshot_101.png
Screenshot_101.png (270.51 KiB) Przeglądane 2317 razy

Niewiele widac odnosnie polaczen i funkcji samego modulu, ale wyglada to bardzo dziwnie... jakby zaplonem w ogole nie sterowal ECU tylko zewnetrzny modul - sygnal z czujnika polozenia walu prosto do modulu.... dziwne... dziwne.
Trzeba sie doksztalcic z tego jak ten silnik jest sterowany.

Natomiast na pewno mozna zalozyc pasywne cewki - wtedy cala elektryka i modul zostaja takie same - o ile jakies przypasuja fizycznie.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości