Sterownik silnika - Immobilaizer [3.2]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Sterownik silnika - Immobilaizer [3.2]

Postprzez FFK » 10 sie 2015, 18:07

Pilnie kupie sterownik silnika do Opla Monterey o numerach:
SERV. NO. 16178592
3,2S MAN EUR
16178339
Ktoś jakiś pomysł ma? Pierwszy numer to ten tego sterownika, czy ten poniżej to numer sterownika?
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez pocieszny » 12 sie 2015, 21:19

jak to kiedyś mi jeden szpec powiedział że ważny jest kolor wtyczek i czy auto miało immo czy nie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez FFK » 13 sie 2015, 00:27

Benzyna miała immo?
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez pocieszny » 13 sie 2015, 07:41

miewała niestety
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez 8P8C » 13 sie 2015, 10:27

Od 96 roku..wymagania UE
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez pawel126 » 13 sie 2015, 14:33

Jak masz imo to może lepiej oddać go do kogoś kto bawi się w takie klocki i zajrzy do tego kompa.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez MAVV » 13 sie 2015, 21:43

A co padł kolejny sterownik
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez pocieszny » 13 sie 2015, 22:07

8P8C napisał(a):Od 96 roku..wymagania UE

wcześniejsze też się zdarzają
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez FFK » 13 sie 2015, 23:23

Nie padł, tylko na tym z tego monta od Ciebie po prostu nie ma mocy. Spalanie LPG w trasie wyszło mi 12l/100km. W mieście (z klimą non stop) 14l/100km. Nie strzela, nie prycha, ale jest słaby :(
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez Quentil » 13 sie 2015, 23:26

Na benzynie taki sam objaw?
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez FFK » 13 sie 2015, 23:43

Taaa, na Pb i na LPG w cholerę słaby :(
Tylko na tym co miałem wcześniej strzelał na LPG i zamulał się bardzo na Pb. Ten ma całkiem inne numery i nie strzela, odpala bez problemu itp itd, ale mocy mało.
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez Quentil » 13 sie 2015, 23:56

Masakra, po wszystkich przygodach i wymianach powinien chodzić już jak pszczółka, a nie wciąż bruździć i to na obu paliwach :evil: :cry:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez FFK » 14 sie 2015, 07:10

Pustą przyczepę czuje tak jakbyś maluchem duży kemping ciągnął :(
A wcześniej to i lawetą z osobówką pierwszy ze świateł się zrywałem :)
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez Quentil » 14 sie 2015, 13:36

FFK napisał(a):A wcześniej to i lawetą z osobówką pierwszy ze świateł się zrywałem :)

I tak ten silnik ma działać, nie wiem co mu jeszcze może nie odpowiadać, bo chyba wymieniłeś i posprawdzałeś większość osprzętu :evil:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez FFK » 14 sie 2015, 19:59

Kable WN wymieniałem kilka razy, świece kilka razy, czujniki temperatury, czujnik położenia wału, potencjometr przepustnicy. Altek po regeneracji, więc prądu ma full... Wychodzi właśnie, że numery sterownika silnika się w ogóle nie zgadzają, wtyczki i kolor wtyczek to samo było, tylko inne numery.
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez Quentil » 23 sie 2015, 14:09

Pozostaje mi życzyć powodzenia ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez FFK » 30 sie 2015, 00:09

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez pocieszny » 30 sie 2015, 09:54

tak więc zmieniłem wczoraj sterownik silnika,
znaczenie ma tylko czy jest immo i czy jest od automatu czy od manuala, jeśli masz automat to szukaj od automata jeśli masz manuala to wszystko jedno, bez różnicy
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez pawel126 » 30 lis 2017, 13:55

Może ktoś wie? Czy jeśli założę sterownik bez immo do auta z immo to zadziała?
W druga to logiczne że nie, ale bez immo?
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez mcgiver » 30 lis 2017, 23:51

da się ale to niestety proste nie jest i ludzie tzepią na tym kasę.
tez szukam sterownika bez imo mimo ze mam imo , (ciekawie wyszło :lol: )
generalnie Imobilizer w sterowniku silnika współpracuje z modułem w kabinie poprzez obręcz kodujaca przy stacyjce.
jesli uda sie z układanki wyeliminować(czytaj zmostkować) moduł w kabinie to wtedy sterownik silnika nieposiadający immobilisera pozwoli na odpalenie silnika.
w bmw tak przynajmniej to wygląda i mam nadzieje że w isuzu podobnie , bo tez chce kupić ster bez immo i spróbować go zaimpplementowac do mojego czołga , tak w razie czego.
w moim kabrio jak wkładałem zmodzony silnik ze sterownikiem innej generacji to też musiałem wyeliminować moduł kabinowy przez skrosowanie kilku przewodów i udało się , teraz zakładam do silnika jeden z 4 różnych sterów które mam (kazdy o innym numerze) jeden seryjnie bez kata , drugi z podniesiona odcinka o 300rpm , następny o 600rpm , a jeszcze inny z kompletnie zmodzona mapą i odcinką na 7400rpm i silnik działa na kazdym bez najmniejszych problemów.

aktualnie w czołgu mam kluczyk z pestką pod obudowa kiery i odpalam auto kluczykiem bez pestki, ale kiedyś będe chciał z tym zrobić porządek.
freefly cos kiedys pisał że moduł jest w słupku drzwi kierowcy, ale nie zdążyłem nic w temacie wykombinować, ale wiem ze jakby mi się zjebało to bym grzebał do skutku z pierwszym lepszym sterem bez imo. naszczęście narazie nie musze :D
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez freefly » 01 gru 2017, 12:10

Bo to robi się w inny sposób. ;)
Ja wymontowałem sterownik z samochodu i oddałem go do gościa, który naprawia sterowniki. Zczytał całą zawartość pamięci eeprom i wczytał do drugiego sterownika, który kupiłem jako zapas. Mam teraz klona sterownika razem z przypisanym do sterownika modułem immo. A pllik z eepromu trzymam na kompie.
Z tego co pamiętam stówkę zapłaciłem.
Jako że auto kupione od niemki, która tylko do kościoła jeździła, to mam do auta kartę z kodami, które pozwalają przy pomocy Tech2 wymazać immo z pamięci sterownika. Immo przypisany jest do nr VIN, który również zakodowany jest w sterowniku silnika. Gdyby padł moduł immo, to mogę go wykasować i przy pomocy kodów isuzu z karty wprowadzić inny dowolny i przeprogramować kluczyki, żeby współpracowały z modułem immo.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez pawel126 » 01 gru 2017, 12:38

Też jestem mechanikiem więc podobnie sobie tłumacze to działanie. Dokładne działanie immo znam tylko z merca bo przy swapie były małe problemy. Imo działa bezpośrednio na kompa wiec podłączenie kompa bez imo nie powinno wg mniemiec znaczenia. W mercu akurat blokowało tylko wtryski. Palił i chodził na plaku bez problemu jak i na wlanym paliwie do kolektora. Problem jest inny bo nie ma ogólnie dostępnych schematów do syst. antykradzieżowych i dlatego nie jest łatwo rozeznać kabelki... Z mercem pomógł mi Rosjanin :)2 :D
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez mcgiver » 01 gru 2017, 23:03

freefly napisał(a):Bo to robi się w inny sposób. ;)
Ja wymontowałem sterownik z samochodu i oddałem go do gościa, który naprawia sterowniki. Zczytał całą zawartość pamięci eeprom i wczytał do drugiego sterownika, który kupiłem jako zapas. Mam teraz klona sterownika razem z przypisanym do sterownika modułem immo. A pllik z eepromu trzymam na kompie.
Z tego co pamiętam stówkę zapłaciłem.
Jako że auto kupione od niemki, która tylko do kościoła jeździła, to mam do auta kartę z kodami, które pozwalają przy pomocy Tech2 wymazać immo z pamięci sterownika. Immo przypisany jest do nr VIN, który również zakodowany jest w sterowniku silnika. Gdyby padł moduł immo, to mogę go wykasować i przy pomocy kodów isuzu z karty wprowadzić inny dowolny i przeprogramować kluczyki, żeby współpracowały z modułem immo.

jeżeli kwestia obija sie tylko o podmiane pliku pod eprom który można zczytać wyjmujać kość i wsadzajac ją do programatora no to przecież to mozna załatwić dowolnym programatorem np wilemem jesli ma sie o tym pojecie .
też w bmw podmieniałem wsady bez immo zamiast tych z immo ale moduł kabinowy itak trzeba było skrosować, no i przedewszystkim miałem wsady do tego.
jakie tam sa kosci w sterowniku ? jeśli to są dip28 np 27c256 czy 27c512 to nawet nie trzeba zmieniac steru tylko sam wsad eproma
akurat z epromami miałem troche do czynienia bo handlowałem wsadami z róznymi możliwymi konfiguracjami na dany sterownik bmw , mowa o starszych sterach z wymiennymi epromami.
nawet kiedys udało mi sie na 512 zaimplementowac wsady z dwóch 256 i przełącznikiem mechanicznym zmieniałem mapy na żywym organizmie czyli na pracującm silniku :)2, jak dobrze kojarze to sterowałem chyba wtedy 5V i masą wyjsciami READ z kazdego wsadu przez jakieś tranzystory , to juz było 100lat temu . gdzies mam filmiki jak znajde to wrzucę
PS. Konwersacja o tak waznym temacie jest w hujowym dziale.
teraz tu brakuje moderatora :roll:

Przeniesione i posprzątane 8-) - Jake
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez Jake » 11 lip 2019, 00:19

mcgiver: Udało Ci sie moze w koncu dojsc do tego jak pozbyć sie immo w kompie od 3.2? Chodzi mi po glowie zakup RS 3.2 juz jakis czas i tak rozkminiam niektore kwestie. ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Sterownik silnika do 3.2

Postprzez mcgiver » 11 lip 2019, 00:37

Jake napisał(a):Udało Ci sie moze w koncu dojsc do tego jak pozbyć sie immo w kompie od 3.2? Chodzi mi po glowie zakup RS 3.2 juz jakis czas i tak rozkminiam niektore kwestie. ;)
co to ? leczysz się z klekota :D ? chroniczny brak mocy, co :)21 ? nie zazdroszczę 8-)
Nic nie robiłem w temacie.
pestka jest tam gdzie powinna a odpalam zwykłym kluczem :)2 .
Wogóle w tym roku odwykłem od grzebania z autem bo wszystko działa , a inne priorytety są ;) , a wypadało by jakiś duży przegląd hebli zrobić po ponad 60tyś od ostatniej wymiany (nowe graty już pół ponad roku leżą i czekają ) bo przegląd w skp na dniach , olej full syntetyk w silniku wymieniony w grudniu już tez przeterminowany o kilka tyś :roll: , tyle że z pół litra dolałem ..
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Następna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron