Strona 1 z 1

Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 19 maja 2020, 01:21
przez Legend
Warunek to jego sprawność i nie jeżdozny na gazie.

Względnie komplet z froty 3.2 ale SOHC[mniejsza pokrywa kolektora dolotowego - poprawcie mnie jak się mylę] - musi być z wiązką.

Mam do wydania max 2 koła....

Kupiłem Montereya, ogólnie jest ładny tylko jakiś dzban po wybuchu uszczelki pod głowicą tak se jeździł, potem zostawił auto na długi czas i korozja narobiła takich szkód, że silnik wygląda w środku jak titanic :roll:

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 19 maja 2020, 01:44
przez Jake
Nie było froty 3.2 SOHC. To nie Rodeo.

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 19 maja 2020, 17:29
przez Legend
hm.. to czym się różnią silniki we frocie z obudową na kolektorze jak w Monterey 3,5 lub froty mają tez taki większy dekiel jak miały amerykańskie wersje.

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 19 maja 2020, 20:19
przez Jake
Plastikowy dekiel i motylkowy kolektor jest w nowszej rodzinie silnikow, zarowno 3.2 (frota) jak i 3.5 (trooper). te silniki maja inny komp i zaplon z cewkami na swiecach (COP), a nie tak jak starsze z podwojnymi modulami i iskra tracona. I tylko takie silniki widzialem we Frotach. To silnik Y32NE wedlug oplowskiej nomenklatury, czyli 6VE1 jak w poliftowym Trooperze z nieco mniejszym skokiem tloka i przez to 300cc mniejsza pojemnoscia. Dostepny wylacznie we Frocie B, czyli po 1998r. W starszych rocznikach z benzynowych byly tylko rzedowe czworki 2.0, 2.2 i 2.4 Opla. Wiele osob robi swap na Oplowskie V6 (2.5/3.0) z omegi/Vectry, ale to juz niefabryczne motory.
Co innego Isuzu Rodeo/Honda Passport. Tam jak najbardziej byly takie jak w przedlfitowych troopach.
Wrzucisz fote tego "innego" silnika z Froty bez plastikowego dekla?

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 19 maja 2020, 21:40
przez Legend
ten motor miąłem na myśli - taki sam dekiel jak w Trooperach 3,5 po 2000, ale już inny niż w wersjach sprzed 2000
new.jpg
new.jpg (65.18 KiB) Przeglądane 10620 razy

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 20 maja 2020, 04:14
przez Jake
Ach, o tym mówisz, całkiem zapomniałem o tym ze były dwie wersje. Tu niestety moja wiedza nie sięga - tzn. nie wiem czym róźni się od starszych wersji i czy to tylko kosmetyka czy jakies głebsze zmiany.
old.jpg
old.jpg (45.17 KiB) Przeglądane 10620 razy

Ale wiem na pewno ze oba sa DOHC i oba nie beda chodzic na kompie z 3.2 SOHC

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 20 maja 2020, 08:23
przez Legend
no to to akurat wiem, że nie będzie działać, dlatego napisałem, że może yć z Froty 3.2 ale z wiązką w domniemaniu, że z ECU również

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 20 maja 2020, 22:35
przez pocieszny
to są 2 różne silniki,
3,2 jest na hydraulice ten z froty już nie, bardziej przypomina 3,5 i elektrycznie i mechanicznie niż 3,2

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 20 maja 2020, 22:49
przez Legend
dobra, nie kombinuje, chce taki sam jak był fabrycznie ;-)

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 21 maja 2020, 04:57
przez Jake
pocieszny napisał(a):to są 2 różne silniki,
3,2 jest na hydraulice ten z froty już nie, bardziej przypomina 3,5 i elektrycznie i mechanicznie niż 3,2

No toż to pisałem :D 3.2 z Froty to jest to samo co 3.5 tylko z krótszym skokiem tłoka, przez co mniejsza pojemnosc.
Bezbolesnie i bez przeróbek mozna wsadzic dowolne SOHC lub DOHC o oznaczneniach 6VD1 i 6VD1W z lat 1992-1997. W Europie w zasadzie dostepne wylacznie te pierwsze. Przedliftowe 3.2 DOHC byly w Trooperach i Rodeo na rynek US, wygladaja tak:

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 21 maja 2020, 10:50
przez Legend
na węgrzech stoi takie cudo, silnik chyba typ ma.

ktoś jeździł tym JDM DOHC, spora róznica na jego korzyść względem SOHC?

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 21 maja 2020, 14:21
przez vico
Różnica duża i w jezdzie i konsumpci oleju.

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 22 maja 2020, 01:10
przez Jake
Moze zabrzmie jak w tym dowcipie, ze jestem jak rusek co zna kogos kto byl na spotkaniu z kims kto ogladal film o seksie grupowym.
Nie jezdzilem DOHC, ale gadałem z kilkoma amerykańcami od Trooperów. DOHC ma fabrycznie 190 KM, ciut wiecej niz 177 KM w SOHC. Ma za to ponoc gorszy kolektor dolotowy (nie mam pojecia dlaczego, ale conajmniej kilka osob potwierdzilo to info). Swap głowic z DOHC do SOHC jest w USA bardzo popularnym modem. Podobno dajac glowice z dwoma wałkami, dolot od SOHC i poprawiajac troche wydech mozna dobić do 200 KM.
Co ciekawe w latach 1992-1995 byly dostepne rownolegle SOHC i DOHC, w 1996r przestali sprzedawac modele z podwójnym wałkiem, za to podniesiono moc SOHC do 190 KM (to byl nadal jeszcze silnik 6VD1 3.2l SOHC ale z pewnymi zmianami - zapłon na cewkofajkach, inne ECU i wspomniana wyzsza moc) - takiej wersji nigdy nie bylo na rynku europejskim. W 98r. zas tak samo jak u nas weszło 6VE1 z pojemnoscia 3.5l i moca 215 KM

A czy warto? Na pewno warto, zawsze to 15-20KM wiecej przy nadal realtywnie prostej budowie silnika. Poza tym fajnie mieć coś nietypowego. Z czesciami tez nie ma duzego problemu - dół jest identyczny, inny jest tylko pasek rozrzadu i same głowice.

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 22 maja 2020, 11:02
przez pocieszny
Jake napisał(a):podniesiono moc SOHC do 190 KM (to byl nadal jeszcze silnik 6VD1 3.2l SOHC ale z pewnymi zmianami - zapłon na cewkofajkach, inne ECU i wspomniana wyzsza moc) - takiej wersji nigdy nie bylo na rynku europejskim.

była, w UK można znaleźć Bighorna w tej komplementacji, mało tego bo był dużo droższy od zwykłej wersji

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 22 maja 2020, 12:38
przez Jake
O widzisz, tego nie wiedzialem.

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 22 maja 2020, 13:10
przez pocieszny
no i kiera po Australijskiej stronie :)21

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 22 maja 2020, 22:06
przez mcgiver
Jake napisał(a):
pocieszny napisał(a):to są 2 różne silniki,
3,2 jest na hydraulice ten z froty już nie, bardziej przypomina 3,5 i elektrycznie i mechanicznie niż 3,2

No toż to pisałem :D 3.2 z Froty to jest to samo co 3.5 tylko z krótszym skokiem tłoka, przez co mniejsza pojemnosc.
Bezbolesnie i bez przeróbek mozna wsadzic dowolne SOHC lub DOHC o oznaczneniach 6VD1 i 6VD1W z lat 1992-1997. W Europie w zasadzie dostepne wylacznie te pierwsze. Przedliftowe 3.2 DOHC byly w Trooperach i Rodeo na rynek US, wygladaja tak:

swego czasu szukałem tego silnika i chetnie bym sie nim pobawił :)2

vico napisał(a):Różnica duża i w jezdzie i konsumpci oleju.

możesz rozwinąć myśl? z tego co kojarzę to robiłeś jakiś przeszczep z froty ponad dwa lata temu ,wtedy co remontowałem moje 3,2.
mój po ponad 2 latach i 35tyś od remontu poza kilkoma klepiącymi popychaczami jeździ całkiem żwawo ,ale oleju na przebieg 8,5tyś km 1litr już trzeba dolać ;) , a w zasadzie to na 10tyś bo ostatnio przeterminowałem wymianę :oops: . moze jakbym go tak nie katował to by nie trzabyło , ale fakt jest faktem ;) .

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 23 maja 2020, 01:09
przez Jake
Tez mnie kreci 3.2 na dwóch wałkach... bardziej niż 3.5.

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 28 maja 2020, 19:30
przez vico
Mcgiver ,Rozwijam myś z silnikami.Wyrzuciłem 3,0 dti choć chodził rewelacyjnie a zwłaszcza z lpg.No cóż ,nie cierpię smrodu ropy.Wsadziłem 3,2 177kM po remoncie
ale i tak żarł olej i mocy trochę mało.Finalnie kupiłem 3,2 205kM z froty.Lekki remont i po 30000 km dolewka oleju 100ml.Da się jezdzić choć dizlok był żywszy.Tyle
w temacie.Pozdrawiam.

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 28 maja 2020, 20:00
przez mcgiver
vico napisał(a):Mcgiver ,Rozwijam myś z silnikami.Wyrzuciłem 3,0 dti choć chodził rewelacyjnie a zwłaszcza z lpg.No cóż ,nie cierpię smrodu ropy.Wsadziłem 3,2 177kM po remoncie
ale i tak żarł olej i mocy trochę mało.Finalnie kupiłem 3,2 205kM z froty.Lekki remont i po 30000 km dolewka oleju 100ml.Da się jezdzić choć dizlok był żywszy.Tyle
w temacie.Pozdrawiam.

co było robione jako remont i ile żarł tego oleju po tym remoncie ? jaki olej lałeś?

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 28 maja 2020, 20:04
przez vico
Około litr na 2000 km a zprzyczepą campingową rekord 1,5l na 200km.
Robiona była cała góra-głowice,honowanie cylindrów i pierścienie.
Olej taki jak w obecnym silniku elf 5w50

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 28 maja 2020, 20:10
przez mcgiver
no ja zrobiłem trochę wiecej ,a najbardziej jestem zadowolony ,że przerobiłem tłoki pod inne pierścienie olejowe i że poprawiłem drenaż oleju w tłokach.
dzięki temu 5w30 nawet nie ucieka :)2

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 28 maja 2020, 20:25
przez vico
No a ja poszedłem po innej linii,wymieniłem silnik.Podobnie w Land Cruiser RJ 73,namawiano mnie na tiuning aby podnieść moc.Niestety nie posłuchałem i wymieniłem
silnik na większy, pełnia zadowolenia.Pozdrawiam.

Re: Silnik 3.2 V6 - kpl lub słupek

PostNapisane: 31 maja 2020, 14:07
przez Jake
Wydzieliłem posty o kompresorze do tematu o kompresorze:
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=7454