Strona 7 z 12

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 19 gru 2012, 00:16
przez pocieszny
u mnie latają od 2 lat na oponach 33x12 :)21
na razie nie protestują zbyt głośno :)21

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 18 sty 2013, 22:48
przez 1ace1
Mam pytanie. Kolega wcześniej napisał że na zbierakach(a na sprzęgiełkach?) nie można 4x4 na czarnym jeździć, ale ma się rozumieć suchym, tak ? Na mokrym i śliskim chyba można, w sumie chyba po to jest 4x4 ???? :D

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 18 sty 2013, 23:00
przez pocieszny
nawet na sprzęgiełkach zapiętych możesz jeździc po suchym asfalcie a nawet betonie ;) tylko 4x4 n ie może być zapięte :)21
a jeśli występuje uślizg kół to oczywiście można :)2

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 18 sty 2013, 23:19
przez piotrck
pocieszny napisał(a):nawet na sprzęgiełkach zapiętych możesz jeździc po suchym asfalcie a nawet betonie ;) tylko 4x4 n ie może być zapięte :)21
a jeśli występuje uślizg kół to oczywiście można :)2


zgubiłem się, można jaśniej i rozumiem że dzisiaj piątek jutro wolna sobota :)21 , mam zabieraki

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 19 sty 2013, 00:42
przez pocieszny
do póki jeździsz z rozłączonym reduktorem to se możesz pycić po jakiej chcesz nawierzchni :)21
jak załączysz 4x4 to musi być uślizg jednej z osi w innym wypadku rozpierdzielisz reduktor/wał/ półoś/przegub zalezy co najsłabsze :)21
czyli pośliskim możesz, jak poleje i jest ślisko to możesz,
no chyba że masz ToD`a to możesz zawsze :)21

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 19 sty 2013, 00:48
przez PiotrR
Witaj. Spinając sprzęgiełka automatyczne, manualne czy zabieraki, łączysz koła z przednią osią. Kręcą się wtedy półosie i przedni wał, są napędzane od kół. Można tak jeździć bez względu na rodzaj nawierzchni. Dopiero przestawianie dźwigni reduktora z H2 na H4 łączy przednią oś z tylną, wtedy masz stały napęd 4x4 bez miedz ośowego mechanizmu różnicowego.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 19 sty 2013, 08:11
przez piotrck
Co to ToD ? Jak sprawdzić ? 97 rok mojego hrabiego

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 19 sty 2013, 09:35
przez wojtekkk
tod - sterowany abs-em----ma zastapić mechanizm róznicowy miedzyosiwy--to tak pokrótce

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 20 sty 2013, 19:29
przez piotrck
a jak sprawdzic czy mam to coś ?

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 20 sty 2013, 19:42
przez uff
Jeśli masz TOD'a to tak wyglądają zegary (to z napisem i lampkami po lewej)
Obrazek

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 20 sty 2013, 19:48
przez piotrck
ja mam deskę z 97 r, i nic takowego nie ma ,
podziękował

jak zlozyc sprzegielka

PostNapisane: 03 paź 2013, 19:44
przez gucio1980
witam koledzy.... rozkrecilem sprzęgiełka w swoim trooperku bo chciałem przeczyscic bo ciężko się wkrecaly. niestety nie mogę ich zlozyc. zakrecilem ale brak napedu przedniego. pomoze ktoś?

Re: jak zlozyc sprzegielka

PostNapisane: 03 paź 2013, 20:27
przez miras7
http://www.youtube.com/watch?v=dxSBcAyt2WA
Jeśli masz manualnego Aisina to tu jest to fajnie pokazane, ale niestety nie wszystko. Jesli rozbierałeś to czego na filmie nie pokazują to postaram się zrobić fotki jak to jest poskładane.

Re: jak zlozyc sprzegielka

PostNapisane: 03 paź 2013, 21:43
przez gucio1980
ja mam avm i trochę to inaczej wygląda. najgorsze ze wyskoczyly mi te sprężynki spod pierwszej oslony i nie mogę tego spasować. zalozylem tylko żeby było. mam nadzieje ze jak będę jechal to się nic nie stanie jak nie będę wlanczal napedu.??

Re: jak zlozyc sprzegielka

PostNapisane: 04 paź 2013, 14:58
przez wojtekkk
nic - bo jak nie włączyć wszystko powinno byc nieruchome

czesci wymienne do sprzegielek.

PostNapisane: 04 paź 2013, 15:21
przez gucio1980
dzieki. trochę już za pozno. mam pytanie czy można dostać części wymienne do sprzęgiełek? urwala mi się blaszka zabezpeiczajaca i już na jednym kole nie mam napedu :( . jeśli ktoś majakis namiar to proszę.

Re: jak zlozyc sprzegielka

PostNapisane: 04 paź 2013, 17:58
przez danti
Jaka blaszka...? Weź trochę zdjęciami się podeprzyj :)

Re: jak zlozyc sprzegielka

PostNapisane: 04 paź 2013, 19:56
przez gucio1980
jak się uda to jutro zrobie i wrzuce. może ja ta czesc zle nazywam, ale jak rozkręcimy pierwsza część sprzęgiełka dokładnie ta która się wkreca do przegubu to znajduje się tam ta czesc czyli taka blaszka-zabezpieczenie, które trzyma sprezyne.

Re: jak zlozyc sprzegielka

PostNapisane: 05 paź 2013, 15:28
przez gucio1980
witam wstawiam zdjecie części która potrzebuje. znajduje się ona w sprzegielku. ma ktoś cos taiego? jeśli tak będę wdzięczny.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 05 kwi 2016, 17:08
przez Bartosz955
Witam wszystkich. Czy mając podciśnieniowe dołączanie przodu jadąc na 2H przedni wał kręci się czy powinien być nieruchomy?

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 05 kwi 2016, 20:19
przez PiotrR
Kręci się jest napędzany z prawej półosi.Nie przenosi żadnej mocy można zatrzymać go ręką. Zastanawiam się nad zrobieniem jakiegoś hamulca bo takie kręcenie na sucho bardzo szybko rozwala przeguby.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 05 kwi 2016, 20:27
przez miras7
piotr R napisał(a):Kręci się jest napędzany z prawej półosi.Nie przenosi żadnej mocy można zatrzymać go ręką. Zastanawiam się nad zrobieniem jakiegoś hamulca bo takie kręcenie na sucho bardzo szybko rozwala przeguby.

To wtedy wszystko przejmą satelity - też niedobrze.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 05 kwi 2016, 20:37
przez PiotrR
Zdaję sobie z tego sprawę ale wciąż się zastanawiam co jest wytrzymalsze . Po sezonie zimowym kiedy bardzo rzadko zapinam 4x4 mam do wymiany oba przeguby. Od wiosny do zimy katuję auto w terenie,przejeżdżam parę tysięcy kilometrów po szutrach z zapiętym przodem ,jesienią przeguby są ok a po zinie do wymiany.

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 05 kwi 2016, 21:28
przez Bartosz955
W takim razie zastanawiam sie w jakim celu jest rozpinana lewa półoś. Co to daje?

Re: sprzęgiełka

PostNapisane: 05 kwi 2016, 21:58
przez PiotrR
Trooper nie ma centralnego mechanizmu różnicowego .Po rozpięciu półosi tracisz przedni napęd i możesz skręcać na czarnym. Zasada mechanizmu różnicowego polega na tym że przekazuje moc na mniej obciążoną półoś czyli lewą gdy jest rozpięta. Prawa półoś przekazuje napęd od koła na wał napędowy. Jest to zjawisko szczątkowe teoretycznie satelity powinny pochłonąć moc przekazywaną z prawego koła. W praktyce napęd jest przekazywany w szczątkowej formie , Wał kręci się ze sporą szybkością i dużą bezwładnością rozbijając przeguby.