Strona 1 z 8

blokada mostu

PostNapisane: 29 cze 2009, 21:56
przez tomu
Wita. Pytanie proste...: czy trooper ma blokade mostów?? co sie dzieje gdy przełacze drazek na 4 koła? czy wtedy pracuje mechaniz roznicowy czy 4 kola na sztywno???

Re: blokada mostu

PostNapisane: 29 cze 2009, 22:49
przez qmulus
temat byl przerabiany xxx razy. poczytaj forum.

Re: blokada mostu

PostNapisane: 30 cze 2009, 17:35
przez tomu
kolego jest temat ale o tylnym moscie tkz. LSD a mi chodzi też o przód..pzdr

Re: blokada mostu

PostNapisane: 30 cze 2009, 23:03
przez Silvestr
W przodzie nie ma blokady...

Re: blokada mostu

PostNapisane: 12 lip 2009, 20:32
przez tomu
ok, dzieki czyli w takim wypadku nie trzeba rozłaczac napedu jak sie wyjedzie na asfalt??.....pzdr

Re: blokada mostu

PostNapisane: 12 lip 2009, 21:51
przez gumirek
Trzeba. Blokada przedniego mechanizmu różnicowego nie ma nic wspólnego z centralnym mechanizmem różnicowym. To właśnie brak tego drugiego (teoretycznie odpowiadający jego blokadzie) uniemożliwia używanie 4x4 na suchych i twardych nawierzchniach.

blokada mostu jak działa

PostNapisane: 22 lis 2009, 18:28
przez ttszakal
Witam wszystkich na forum mam pytanko jak działa blokada mostu i czy wogule jest bo przycisku zadnego niemam posiadam montereya z97r3100LTD miałem kiedys pajero imiałprzycisk blokady dyferencjału

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 22 lis 2009, 21:33
przez wojtek1981
W oplu nie ma fabrycznej 100 % blokady mostu , jest tylko LSD ( automatyczna blokada ale nie 100 % ) tył auta do góry i kręcić tylnmi kołami jak kręcą się w tę samą stronę to jest LSD a jak w przeciwną to nie ma LSD .

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 23 lis 2009, 07:47
przez swiebod
wojtek1981 napisał(a):W oplu nie ma fabrycznej 100 % blokady mostu , jest tylko LSD ( automatyczna blokada ale nie 100 % ) tył auta do góry i kręcić tylnmi kołami jak kręcą się w tę samą stronę to jest LSD a jak w przeciwną to nie ma LSD .



już było o tym pisane, może być LSD jak koła kręcą się w przeciwnym kierunku.

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 23 lis 2009, 10:53
przez Nahen/thor_
Ja tam sie nie wypowiadam ;)

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 24 lis 2009, 00:55
przez Silvestr

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 24 lis 2009, 21:00
przez Serg

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 25 lis 2009, 17:25
przez swiebod
serg napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=D-jRo4ePGlQ :)21



filmik już widziałem i jest perfekcyjny :) przydał by się taki sam pokazujący most z LSD

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 26 lis 2009, 14:31
przez hassan
serg napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=D-jRo4ePGlQ :)21


zajebiste! :)

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 29 lis 2009, 20:23
przez kugel
Parę dni temu wymieniłem wszystkie oleje w Troopku i sprawdziłem że nie zależnie czy most posiada LSD czy nie , to koła zawsze kręcą się w przeciwnym kierunku, a to czy auto posiada LSD można sprawdzić na tabliczce kodów wyposażenia pod maską lub na naklejce,na tylnej obudowie dyfra.

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 29 lis 2009, 20:40
przez TOBIASZ
kugel napisał(a):Parę dni temu wymieniłem wszystkie oleje w Troopku i sprawdziłem że nie zależnie czy most posiada LSD czy nie , to koła zawsze kręcą się w przeciwnym kierunku, a to czy auto posiada LSD można sprawdzić na tabliczce kodów wyposażenia pod maską lub na naklejce,na tylnej obudowie dyfra.


No moście mojego monterey znalazłem tabliczkę z "LSD". Z ciekawości podniosłem do góry koła i rzeczywiście - koła kręciły się w przeciwnych kierunkach,ale tylko wtedy gdy stał na biegu.Po wyrzuceniu na luz,zaczęły kręcić się w tym samym kierunku i dało się wyczuć,że "coś łączy" oba koła,skłaniając je do kręcenia w tą samą stronę.Siłę z jaką "połączone" są oba koła (na luzie) ,określiłbym jako niemałą. Może masz uszkodzone LSD,to tłumaczyłoby dlaczego nic nie "łączy" tych kół i dlaczego kręcą się w przeciwnych kierunkach.Chyba... że sprawdzałeś "na biegu" - wtedy mus,że będą się obracać w przeciwnych kierunkach,nawet ze sprawnym LSD.

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 29 lis 2009, 21:42
przez kugel
Po wymianie oleju LSD zweryfikowało się na wypadzie nad morze z " 4x4 ZACHODNIOPOMORSKIE", po drodze był poligon e Trzebiatowie, i w ogóle trasa była cool :D .Sprawdzone ; koła tylne robiły ślicznie ,znaczy LSD sprawne ;) .

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 02 gru 2009, 23:00
przez Silvestr
Dokładnie jak napisał Tobiasz.
Podstawowym błędem i jednocześnie powodem utraty LSD w moście jest wlanie nieprawidłowego oleju. Jeśli w porę się go nie spuści i nie uzupełni właściwym to o LSD możemy zapomnieć... A różnica jest naprawdę spora. Tam gdzie z LSD przejeżdżałem na samym tyle, bez LSD muszę zapinać 4x4 :roll:

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 02 gru 2009, 23:39
przez Serg
U mnie oleju w moscie nie wymienial nikt chyba od fabryki ... :)21

Ale do rzeczy. Nie zabardzo jara i dociera do mnie mechanika, biorac za przyklad sytuacje: stoimy w terenie jedno kolo w powietrzu, drugie dotyka ziemi. Majac LSD (sprawne) na oba napedzane kola przekazywany jest taki sam moment - wyjezdzamy, majac zpierdaczone LSD (lub wogole) caly moment jest przekazywany na kolo, ktory stawia najmnieszy opor (czyli to w powietrzu - dzwonimy po kumpla :D)

Wiec skoro mamy LSD jest wieksze prawdopodobienstwo poslizgow (taki sam moment na napedzany tyl) - chyba, ze to tez sie "automagicznie reguluje" ?
Jak sie ma do tego teoria auta w gore - kreci kolami w ta sama strone na biegu, na luzie w przeciwna (przeciez majac/nie majac LSD i tak kola beda sie krecic w tym samym kierunku na biegu :) )?

Drugi przyklad podany na stronie (z linku Silvestra) przemawia do mnie bardziej:
2) Wjeżdżamy jednym napędzanym kołem na plamę oleju lub coś bardzo śliskiego. Drugie koło powinna w tym czasie stać na czymś przyczepnym. Próbujemy ruszyć. Gdy podczas ruszania koło stojące na asfalcie nie kręci się, nie mamy LSD.

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 03 gru 2009, 21:29
przez wojtek1981
Lsd zakręci kołem ale tylko wtedy kiedy nie jest ono zablokowane na stałe , LSD jest blokadą ale nie 100 % więc jak koło się zablokuje między kamieniami lub korzeniem to nie ruszy a to co jest wolne będzie się kręcić .

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 06 gru 2009, 16:23
przez DzejDzej
Ten film jest reklamą ale pokazuje co dale LSD a co blokada 100%

http://www.youtube.com/watch?v=q-rQTHMV ... PL&index=8

A ten jest jeszcze lepszy.

http://www.youtube.com/watch?v=-S2nDDvK ... re=related

Re: blokada mostu jak działa

PostNapisane: 08 gru 2009, 13:06
przez Serg
Najbardziej dziwi mnie fakt, dlaczego LSD bylo traktowane jako opcja dla klientow! :roll:

Blokada Aussie lockers

PostNapisane: 10 gru 2009, 22:46
przez wojtek1981
Jak w temacie
http://www.aussielocker.com/item.php/TM ... 9001/.html
Ktoś ma , używa , wie czy ta pasuje ?

Re: Blokada Aussie lockers

PostNapisane: 10 gru 2009, 22:52
przez Nahen/thor_
Kurcze kurcze jeżeli to to da sie wcisnąć w mosty w Trooperze/Montereyu to byloby fajnie ;) Tylko Na ile Rodeo ma podobne mosty?

Re: Blokada Aussie lockers

PostNapisane: 10 gru 2009, 23:06
przez Serg
OEM Axle: DANA
Axle Type: 44

Pytanie podstawowe, czy u nas os to DANA ? Bo to amerykanskie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dana_44
Isuzu
1993-2004 Rodeo (Honda Passport)