Strona 1 z 1

Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 06 wrz 2016, 21:01
przez ksenia
Cześć udało mi się nabyć auto na częsci a tam most z LSD :shock: bynajmniej tak jest na tabliczce.Mój ma zwykły most ,jak mam sprawdzic przełożenia?
Czy wymieniając tylni z LSD muszę również wymienić przedni most ?

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 06 wrz 2016, 21:17
przez PiotrR
Podnosisz tył w górę znaczysz koło wał i obudowę mostu , kręcisz kołem liczysz obroty wału i koła.
Masz 3.1 z 92r co kupiłeś.

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 06 wrz 2016, 21:56
przez ksenia
tak 3.1 z 92 . a czy jest sposób na sprawdzenie czy Lsd daje rade jeszcze ,lub jest zużyte jak to sprawdzić?

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 06 wrz 2016, 22:00
przez PiotrR
Jak koła kręcą się w tę samą stronę to lsd działa. To teoria pod obciążeniem dowiesz się prawdy.

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 06 wrz 2016, 22:14
przez ksenia
OK ,a czy przedni też muszę wymienić by się wszystko zgadzało.
Dawca na tabliczce ma 11 pozycji option, a mój tylko 9 pozycji w option .
Dawca : C60,G80,HC6,JE5,NK3,SIY,T37,X68,X72,6MK,8AA
Mój :C60, NK3, S4R, AS3 SIY T37,X68,X72,6MK

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 06 wrz 2016, 22:31
przez PiotrR
Pokręć kółkiem jak się zgadza to tylko tył, jeśli się różni to przedni i tylny wymieniaj.

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 06 wrz 2016, 22:59
przez ksenia
ok sprawdze i dam znać :)2 dzięki

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 07 wrz 2016, 07:13
przez Maryś2
HC6 - 4,55 , 41/9 viewtopic.php?f=5&t=527

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 07 wrz 2016, 08:41
przez miras7
Tak na szybko możesz sprawdzić, czy cokolwiek z lsd zostało, to podnieś tylko jedno koło i spróbuj nim zakręcić. Oczywiście skrzynia na luz. Jak będzie spory opór (nie pochodzący z hamulców :D ) to jest nadzieja na lsd.

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 07 wrz 2016, 21:31
przez ksenia
Skrzyni i silnika juz nie maw aucie. Krecic mimo to kołem?

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 07 wrz 2016, 21:33
przez miras7
ksenia napisał(a):Skrzyni i silnika juz nie maw aucie. Krecic mimo to kołem?

Tak

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 16 wrz 2016, 14:03
przez Maryś2
I co wykręciłeś :)21

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 16 wrz 2016, 16:16
przez ksenia
Jeszcze nie :D

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 18 wrz 2016, 20:05
przez pocieszny
ksenia napisał(a):Skrzyni i silnika juz nie maw aucie. Krecic mimo to kołem?

a co ma skrzynia i wał do dyfra z tyłu?
nawet lepiej i wygodniej bo nie trzeba skrzyni kręcić :)2 byle auto dobrze zahamować (podeprzeć koła) co by z podnośnika nie zjechało :)2

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 21 wrz 2016, 21:03
przez ksenia
1.LSD jest koła kręcą się w tę samą strone :)2
2.Koło kręci się z oporem :)2 chyba żyje jeszcze lsd ,lecz budy nie przesunie.
3.Przy podniesionych obu kołach ,kręcąc prawo-lewo jakieś 2-3cm słychać jakiś taki metaliczny stuk :)3
4.Rozkręcimy zbadamy :!:

Sworzen wachacza górny u mnie jest przykręcony od spodu, w tym drugim aucie jest od góry :?:
Który jest poprawnie zamontowany :?:
Mój ,lift budy,zawiechy sam robiłem sworzni nie ruszałem.
Ten drugi, zero liftu orginal :D

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 21 wrz 2016, 21:22
przez miras7
ksenia napisał(a):...
Który jest poprawnie zamontowany :?:
...:D

Od góry. Ten od dołu to szybki sposób na zwiększenie skoku koła w dół, jeśli amortyzatory pozwolą.

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 21 wrz 2016, 21:38
przez PiotrR
miras7 napisał(a):
ksenia napisał(a):...
Który jest poprawnie zamontowany :?:
...:D

Od góry. Ten od dołu to szybki sposób na zwiększenie skoku koła w dół, jeśli amortyzatory pozwolą.

I bardzo skuteczny sposób schrzanienie geometrii. Obecnie tak mam, pomimo że na przyrządach jest ok, to w praktyce mam spore zastrzeżenia. Jak droga równa to można puścić kierownicę kiedy nawierzchnia jest pochylona w prawo to ściąga w lewo i odwrotnie,najgorzej jest kiedy spad jest w obie strony auto szuka drogi.Na dłuższych trasach takie kontrowanie jest męczące.

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 08 mar 2017, 20:48
przez ksenia
Panowie
Czym wymyć pochwe mostu oraz główke mostu z lsd ze starego oleju? półosie wyciągnięte,mogę białą benzyną,nitro?
Czy trzeba wymieniać uszczelniacze półosi ?
Czy ten olej jest wystarczający VALVOLINE HP GL-5 LS SAE 80W-90 do mostu z lsd?

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 08 mar 2017, 23:11
przez PiotrR
Myj czym chcesz byle by wszystko odparowało i nie mieszało się z olejem.
Uszczelnienia wymień koniecznie.
Stosuję olej klasy SAE 80w-90 plus dodatek do SLD.
Ostatnio moja blokada działa jak ma humor,na zimno nie działa, rozgrzana jak dostanie w palnik aż za mocno.

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 09 mar 2017, 10:17
przez M&J
Jak wymieniasz wszystkie uszczelniacze to możesz myć czym chcesz ale jak by zostawały to nitro może je zniszczyć.
Jeśli chodzi o oleje to ja używałem
1. Motul Gear 300 LS 75W-90 - fajny olej działa fajnie nawet jak jest nie nagrzany ale jest dość drogi
2. Motul 90 PA - zaleta jest naprawdę tani, sprawdza się też dobrze obecnie na nim jeżdżę, doradca mówił że potrzebuje trochę czasu żeby się nagrzać i wtedy osiąga 100% swoich możliwości jak ktoś potrzebuje od razu dobre smarowanie po odpaleniu auta lepszy ten wyżej, ale to są zalecenia raczej do samochodów rajdowych.

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 09 mar 2017, 20:33
przez ksenia
M&J napisał(a):Jak wymieniasz wszystkie uszczelniacze to możesz myć czym chcesz ale jak by zostawały to nitro może je zniszczyć.
Jeśli chodzi o oleje to ja używałem
1. Motul Gear 300 LS 75W-90 - fajny olej działa fajnie nawet jak jest nie nagrzany ale jest dość drogi
2. Motul 90 PA - zaleta jest naprawdę tani, sprawdza się też dobrze obecnie na nim jeżdżę, doradca mówił że potrzebuje trochę czasu żeby się nagrzać i wtedy osiąga 100% swoich możliwości jak ktoś potrzebuje od razu dobre smarowanie po odpaleniu auta lepszy ten wyżej, ale to są zalecenia raczej do samochodów rajdowych.
piotr R napisał(a):Myj czym chcesz byle by wszystko odparowało i nie mieszało się z olejem.
Uszczelnienia wymień koniecznie.
Stosuję olej klasy SAE 80w-90 plus dodatek do SLD.
Ostatnio moja blokada działa jak ma humor,na zimno nie działa, rozgrzana jak dostanie w palnik aż za mocno.


Dzięki panowie zaczynam działać. :)2
p.s.
Co myślicie o blokadzie przodu http://www.lokka.com/?
i tylko przodu. :)2

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 09 mar 2017, 21:57
przez PiotrR
Cenowo to bardzo atrakcyjnie :)2

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 11 mar 2017, 00:10
przez pocieszny
automat do przodu? bez sensu, no chyba że ktoś lubi jeździć na śliskich zakrętach prosto ;p

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 11 mar 2017, 00:46
przez ksenia
pocieszny napisał(a):automat do przodu? bez sensu, no chyba że ktoś lubi jeździć na śliskich zakrętach prosto ;p

Ale czy jak przód nie spięty ,to i blokada nie działa .
Czy działa cały czas,bez względu na rozpięty czy zapięty przód?

Re: Most z LSD wymiana.

PostNapisane: 11 mar 2017, 08:51
przez miras7
To wygląda jak blokada Lock Right i to może być niezłe rozwiązanie na rzód. Pomijając fakt , że przedni napęd jest delikatniejszy niż tylny (półosie, przeguby...). Jak jest rozpięty napęd w reduktorze a zapięte sprzęgiełka to przy skrecie blokada będzie "terkotać", czyli się rozpinać. Niezapięty w reduktorze i niespięte sprzęgiełka to będzie cisza - nic się nie kręci. Dopiero jak załączymy napęd przedni w reduktorze i zepniemy sprzęgiełka to zaczyna to działać. Blokada tego typu przenosi napęd tylko jak dostanie moment od strony wałka atakującego. Jak od półosi to się rozłącza. Tak więc jeśli ktoś używa Montka zimą na drogach z 4x4 to nie dla niego ta blokada. Tak jak pisał ~pocieszny nie da się skrecać z zapiętą przednią blokadą, więc przy skręcaniu trzeba rozpinać 4x4 w reduktorze.