Swap 3.1 - 2.8

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Swap 3.1 - 2.8

Postprzez DeluxeOFF » 01 cze 2018, 20:53

Powitać szanowne grono,
po padłym 3.1 szukam drugiego na podmiankę ale znalezienie czegoś sensownego to jak znaleźć maślaka w lutym :lol:
Szukam również 2.8 z troopera I, podobno silniki pasują prawie Plug&play. Właśnie chodzi mi tylko o te "prawie". Jak to Panowie wygląda w telegraficznym skrócie?
Jak to jest z najważniejszymi rzeczami, wiązka kabli, łapy silnika, mocowanie do skrzyni, jak do tego pasuje osprzęt z 3.1? Bardzo ważne pytanie, ja u siebie w miejscu sprężarki klimy mam dołożony drugi altek, czy w 2.8 jest tam też jest miejsce i łapy pod sprężarkę? Wątpię żeby w 90 roku była klima chyba :oops: :oops:
Jakby w tym 2.8 podkręcił turbo to będzie to jechać na 33" jakoś?
Pozdrówki i proszę o jakieś sugestie :)2 ;)
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Swap 3.1 - 2.8

Postprzez mcgiver » 02 cze 2018, 00:18

wg mnie w takich starych sztruclach jak te które posiadamy jedyna słuszna droga to remont od podstaw i wykonanie wszystkiego nie gorzej niz fabryka , a co sie da to poprawić.
kosztuje , ale wiesz co masz
podmiana silnika na inny którego stanu nie znasz w 100% ,to obcieranie dupy szkłem
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Swap 3.1 - 2.8

Postprzez Jake » 02 cze 2018, 01:37

1JB1-T (2.8) i 4JG2-T (3.1) to sa blizniacze silniki, roznia sie tylko pojemnoscia komor, glowica i moca. Caly osprzet zewnetrznie jest identyczny. Pasuja i lapy i wiazka i reszta. Ten sam motor (2.8) byl montowany we Frocie do 95r, a te byly oferowane rowniez z klimatyzacja. Powinny byc fabryczne otwory na mocowanie podstawy sprezarki zamiast kolka napinajacego pasek. Skrzynia na pewno spasuje ze skrzynka 3.1. Na pewno napotkasz za to tzw. "drobne roznice", typu inna srednica jakiegos weza, inna srednica gwintu tu i owdzie, moze byc upierdliwe ale nie bedzie za bardzo problematyczne.

Sama podmiana jest za to IMHO moim zdaniem calkowicie bezsensowna. 2.8 bedzie nie tylko rzadsze, starsze, a wiec z wiekszym przebiegiem i bardziej wyeksplatowane, ale tez slabsze niz 3.1 ktory moca nie grzeszy. Nawet 85KM zakreciloby 33". Pytanie tylko jak szybko i z jakim opoznieniem :P

co do dylematu remont vs. zmiana silnika to przy powaznych awariach ekonomia czesto przewaza szale na strone tego drugieg. Oczywiscie ze stan uzywanego silnika bedzie nieznany, ale jak sie kupuje uzywane auto to stan silnika tez jest nieznany. A zwykle to jest jednak rozwiazanie trzykrotnie tansze niz kapitalka.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.1 - 2.8

Postprzez mcgiver » 02 cze 2018, 02:38

tyle że jak kupujesz auto to albo jestes skazany na dany komplet(auto+silnik) albo poprostu rezygnujesz bo cos ci nie pasuje.
ja juz kilka silników wyremontowałem od podstaw i wiem jaka to jest ciezka i kosztowna robota , ale jednak zawsze stawiam na remont, bo nikt mi nie wciska kitu jaki ten silnik jest zajebisty . kupuje szrota za czapkę sliwek i doprowadzam do ładu .
ale to jest tylko mój punkt widzenia więc jak kto woli ;) .
jeden woli ogórki a drugi ogrodnika córki :)2
ekonomia niestety często przegrywa walkę w tych tematach .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Swap 3.1 - 2.8

Postprzez pocieszny » 02 cze 2018, 09:32

nie są to bliżniacze silniki, mają to samo mocowanie ale na tym się identyczność tych silników kończy, poczynając od wtrysku na głowicy kończąc są to inne konstrukcje
no i 2,8 jeśli Ci się uda kupić z nie pękniętą głowicą to zacznij grać w totolotka bo szanse są podobne :)21 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Swap 3.1 - 2.8

Postprzez DeluxeOFF » 02 cze 2018, 09:52

Cały pic polega na tym, że jest do kupienia w dobrej cenie 2.8 w ponoć stanie lux, z moich cirka wyliczeń generalka to około 5 tys, 2.8 bede miał za prawie 1/5 tej ceny. Sam nie wiem co robić, jednak pieniędzmi nie sram a chciałbym mieć robione porządnie :)2
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Swap 3.1 - 2.8

Postprzez pocieszny » 02 cze 2018, 11:05

2,8 w cenie 1000 w stanie lux ahahahahahahaha :)2 :)21
dobre :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Swap 3.1 - 2.8

Postprzez DeluxeOFF » 02 cze 2018, 11:08

no wiem właśnie :lol:
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Swap 3.1 - 2.8

Postprzez Jake » 02 cze 2018, 13:03

Jak kupowalem 3.1 z Troopera na swap do Froty 3 lata temu placilem 3000zł.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron